Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Ferie i Thailand - hvor lang tid?
|
|
blister |
Lagt på d. 29/04-2011 19:18
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 45 |
Hej Thai Eksperter :-)) Min ven og jeg står og skal 2 mdr. til Thailand. vi vil gerne afsted en månede hvor vi rejser rundt i Nord Thailand, og derefter en månede i Phuket. Jeg har selv været der 5 gange før, men dog kun i 2 uger. En bekendt siger jeg skal kontakte Konsulen i Hvide Sande hvis jeg skal være der over en månede.. Det samme gælder selvfølgelig for min ven som rejser med mig - da vi ikke kan forholde os i Thailand i mere end 1 månede af gangen.. Jeg mente bare at det var 3? .. En anden ting er så, at vi rejser d. 6 oktober og jeg skal hjem igen d. 6 December .. Min ven tager så d 6 December til Colombia en månede. Har 2 spørgsmål.. 1) Skal min ven have et andet stempel end det jeg skal have af konsulen (pga. hans tur til Colombia?) 2) Skal jeg kontakte Konsulen FØR jeg bestiller billet til Thailand? (d. 06.10.11 - 06.12.11), eller kan jeg godt bestille billetten og kontakte konsulen bagefter, og fortælle konsulen hvilken periode jeg helt præcist er væk? evt. give ham en kopi af min billet.. ? Håber i forstår, ellers så spørg gerne Mange tak! |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/04-2011 19:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Du skal have et 60-dages visa, som du kan få på konsulatet eller på ambassaden i Hellerup. Du kan læse om 60-dages visa her: http://www.thaiem..._danes.htm Som du kan se, skal du bestille biletten først, da den skal bruges som dokumentation. Men vær opmærksom på, at du ikke kan regne 100 procent med, hvad der står på hjemmesiden med hensyn til kravene. Ring/skriv til konsulatet eller ambassaden, hvis du vil være helt sikker. |
|
|
blister |
Lagt på d. 29/04-2011 19:42
|
Jeg har skrevet en mail til Kosulaten. Men der står under "kontortider" .. "åbent 12-14" .. ikke noget med nogen dage.. Så håber han har åbent imorgen, Lørdag. Så kan jeg prøve at ringe der. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/04-2011 20:14
|
Antal indlæg: 3779 |
blister skrev: Jeg har skrevet en mail til Kosulaten. Men der står under "kontortider" .. "åbent 12-14" .. ikke noget med nogen dage.. Så håber han har åbent imorgen, Lørdag. Så kan jeg prøve at ringe der. Konsulater og ambassader har lukket i weekenden. Hvor din ven skal hen efter Thailand er ligegyldigt, så længe han kan vise ind- og udrejsebillet til Thailand. Dog tror jeg, at 6. oktober til 6. december er mere end 60 dage, som du kan få på et turistvisum (fra konsulatet eller ambassaden i Danmark). Men du kan du jo spørge om på mandag. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
blister |
Lagt på d. 29/04-2011 20:19
|
men skal jeg snakke med konsulen først?? Eller kan jeg godt bare bestille billetten? |
|
|
tingtong |
Lagt på d. 29/04-2011 20:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 223 |
der er overhovedt ingen problemer, du bestiller billetterne, sender dem anbefalet til hvide sande, vedlagt et billede+flybillet+pas+frankeret svarkuvert+200 kr. for 1 stk turistvisum 60 dage, som fint dækker din ferieperiode...og det er pr. person....columbia turen, har ikke noget med sagen at gore |
|
|
blister |
Lagt på d. 29/04-2011 20:46
|
Okay, mange tak for det |
|
|
tingtong |
Lagt på d. 29/04-2011 21:07
|
glemte lige skemaet : http://www.thai-c.../visa3.pdf oppe i højre hjørne sættes kryds i turistvisum Ønskede antal indrejser 1 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/04-2011 21:11
|
blister skrev: men skal jeg snakke med konsulen først?? Eller kan jeg godt bare bestille billetten? De nævnte datoer er mere end 60 dage, og har du først betalt billetten, så ender du med en ekstra regning, hvis jeg har ret. Det siger sig selv, at 6/10 til 6/12 er mere end 60 dage. Oktober har fx 31 dage. Og dag et er en dag - der er ikke først gået en dag efter en dag. Gør dig selv en økonomisk tjeneste at sikre, at din billet er i orden, før du betaler den. Ring til konsultatet på mandag, og hvis jeg har uret, så har du stadig sikret dig imod en eventuel ekstra regning, samtidig med at du intet har mistet, fordi du lige ringer først. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/04-2011 21:18
|
Robert Kronberg skrev: Det siger sig selv, at 6/10 til 6/12 er mere end 60 dage. Ikke nødvendigvis. Det kunne tænkes, at udrejsedagen er d. 6/10, men at man først ankommer i Thailand d. 7/10. |
|
|
tingtong |
Lagt på d. 29/04-2011 21:20
|
hej robert, du har ret, der mangler 1 dag, men, vel omkring 90 % af hjemrejserne er lidt over midnat, og er det ikke det, er det ligemeget, da immigration i bkk lufthavn tillader 1 dag overstay gratis |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/04-2011 21:25
|
Kim Ludvigsen skrev: Robert Kronberg skrev: Det siger sig selv, at 6/10 til 6/12 er mere end 60 dage. Ikke nødvendigvis. Det kunne tænkes, at udrejsedagen er d. 6/10, men at man først ankommer i Thailand d. 7/10. Ja måske (det ved hverken du eller jeg), men oktober har stadig 31 dage. Og selvom man måske tjekker ind dagen før afrejse fra Thailand, så er dette ikke en betingelse, at man skal tjekke ind dagen før afrejse. Men det er ikke mig, som får regningen, hvis det går galt. Derfor min opfordring til at tjekke dette på forhånd frem for at lave en lang debat om 60 dage. Hilsen, Robert |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/04-2011 21:42
|
tingtong skrev: hej robert, du har ret, der mangler 1 dag, men, vel omkring 90 % af hjemrejserne er lidt over midnat, og er det ikke det, er det ligemeget, da immigration i bkk lufthavn tillader 1 dag overstay gratis Det ved jeg ikke noget om, og selvom du kan have ret, så kan flyselskabet i Danmark stadig afvise en passager, hvor der er uorden i datoerne, og dertil kommer, om konsultatet vil udstede visum. Jeg snakker ikke om 500 baht i bøde, men jeg snakker om, hvorvidt der kan udstedes visum, og hvorvidt pågældende kan blive afvist i lufthavnen i Kastrup. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 29/04-2011 21:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Kim Ludvigsen skrev: Robert Kronberg skrev: Det siger sig selv, at 6/10 til 6/12 er mere end 60 dage. Ikke nødvendigvis. Det kunne tænkes, at udrejsedagen er d. 6/10, men at man først ankommer i Thailand d. 7/10. Tintong skrev: hej robert, du har ret, der mangler 1 dag, men, vel omkring 90 % af hjemrejserne er lidt over midnat, og er det ikke det, er det ligemeget, da immigration i bkk lufthavn tillader 1 dag overstay gratis Den går lige med "lodder og trisser", for som Kim L skrev så starter jeres ophold d 7-10 (25 dage i Oktober + 30 i November og KUN 5 dage i December = 60 dage), og somTingtong skrev, selv om jeres afgang er den 6-12, så SKAL I check-in den 5-12 ). Men som de siger T.I.T., der kunne tænkes at en eller anden fra Immigration kunne få øje på lidt ekstra og blokke jer for en enkelt "overstay dag". M.h.t. billetten den behøver ikke nødvendigvis at være Købt og betalt, en reservation er lige så gyldig, Har I alligevel købt billeterne så kan I nøjes med at sende en fotokopi. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 29/04-2011 22:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Robert Kronberg skrev: tingtong skrev: hej robert, du har ret, der mangler 1 dag, men, vel omkring 90 % af hjemrejserne er lidt over midnat, og er det ikke det, er det ligemeget, da immigration i bkk lufthavn tillader 1 dag overstay gratis Det ved jeg ikke noget om, og selvom du kan have ret, så kan flyselskabet i Danmark stadig afvise en passager, hvor der er uorden i datoerne, og dertil kommer, om konsultatet vil udstede visum. Jeg snakker ikke om 500 baht i bøde, men jeg snakker om, hvorvidt der kan udstedes visum, og hvorvidt pågældende kan blive afvist i lufthavnen i Kastrup.Hilsen, Robert Nemlig, hverken paspolitiet i CPH eller Thai Airways medarbejder kontrolerer om DU kun har 60 dage visum og at iflg. din billet skal opholde dig i fx. 63-65, det bliver DIT hovedpine hvis det bliver problemer med de Thailandske myndigheder. Men er medarbejderen på Konsulaten i Hvide Sand "vågne" så vil den selfølgelig gøre een opmærksom på han man har kun lov til senest d.5-12. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/04-2011 22:18
|
Lung Yao skrev: Kim Ludvigsen skrev: Robert Kronberg skrev: Det siger sig selv, at 6/10 til 6/12 er mere end 60 dage. Ikke nødvendigvis. Det kunne tænkes, at udrejsedagen er d. 6/10, men at man først ankommer i Thailand d. 7/10. Tintong skrev: hej robert, du har ret, der mangler 1 dag, men, vel omkring 90 % af hjemrejserne er lidt over midnat, og er det ikke det, er det ligemeget, da immigration i bkk lufthavn tillader 1 dag overstay gratis Den går lige med "lodder og trisser", for som Kim L skrev så starter jeres ophold d 7-10 (25 dage i Oktober + 30 i November og KUN 5 dage i December = 60 dage), og somTingtong skrev, selv om jeres afgang er den 6-12, så SKAL I check-in den 5-12 ). Men som de siger T.I.T., der kunne tænkes at en eller anden fra Immigration kunne få øje på lidt ekstra og blokke jer for en enkelt "overstay dag". M.h.t. billetten den behøver ikke nødvendigvis at være Købt og betalt, en reservation er lige så gyldig, Har I alligevel købt billeterne så kan I nøjes med at sende en fotokopi. . Der står altså ingen steder, at man skal tjekke ind dagen før, og man kan sagtens tjekke ind fx 30 min. før. Min bekymring er som nævnt ikke de 500 baht i bøde, men om der afvises på konsulatet (hvis billetten er betalt), eller endnu værre i Kastrup. Det er flyselskabets ansvar, hvis de medtager en passager, som ikke har rejsepapirerne i orden. Men det er hverken dig eller mig, som skal betale den regning, og det er min pointe. Vi kan diskutere dette uendeligt, men lad dog manden, som kan stå med regningen, tjekke først. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/04-2011 22:41
|
Helt enig i, at blister lige bør tælle antal dage. Men lige et spørgsmål, for jeg forstår ikke helt jeres svar. Jeg forstår ikke problemet med Københavns Lufthavn og check in - visa'et gælder vel kun opholdet i Thailand? Altså fra indrejse med tilhørende stempel til udrejse? Ellers har jeg nogle gange været en dag for meget i Thailand - uden at det har fået nogle til at løfte øjenbrynene. |
|
|
tingtong |
Lagt på d. 29/04-2011 22:50
|
robert, for en del år siden, da man kunne få et 3 mdr non emigrant visa, viste jeg en 1 uge's charterrejse billet til ib thomsen ved personlig fremmøde, no problem, jeg fik 3 mdr. men noget jeg ikke forstår, jeg kender en håndfuld, der konsekvent kun køber en enkelt fra dk, da de ikke ved hvornår de vil hjem igen!! det mener jeg da, er decideret ulovligt |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 30/04-2011 00:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Det kan godt være det er ulovligt at købe enkeltbillet, men jeg har aldrig købt andet! Og har aldrig haft problemer i hverken DK eller TH, så længe jeg har overholdt ind og udrejse datoer! Men ok, jeg er thailansk gift og har non emigrant O multiple. Det virkede dog også før jeg blev gift! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
hsn |
Lagt på d. 30/04-2011 01:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Vedr. antal dage... Hvis han rejser fra DK den 6/10 og fra Thailand den 6/12, så giver det umiddelbart 60 dage for mig. Han lander jo først den 7/10. Ib er en god mand. Men der burde ikke være problemer med at få det i Hellerup. Ved turist visum skal man altid fremvise billet. Om den regel kan bøjes er muligt. Men dette er de officielle krav |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |