Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
MILLIARDBESPARELSE PÅ UDLÆNDINGE
|
|
TG950 |
Lagt på d. 28/04-2011 06:38
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
klippet fra DR Nyheder Text TV : DR1 S173 tor 28 apr 06:15:26 28.april dr.dk/nyheder 03:16 MILLIARDBESPARELSE PÅ UDLÆNDINGE Den stramme udlændingepolitik har sparet Danmark for fem milliarder kroner om året de seneste ni år, viser en rapport, som embedsmænd fra fem ministerier har udarbejdet, skriver Jyllandsposten. Ifølge rapporten koster indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande i dag samfundet næsten 16 milliarder kroner om året, mens indvandrere og efterkommere fra vestlige lande bidrager til statskassen med 2,2 milliarder kroner. Både regeringen og Dansk Folkeparti vil ifølge avisen bruge konklusionen fra rapporten til at stramme udlændingereglerne yderligere. 110 NYHEDER 760 REG.NYH. 180 NEWS kan der snart strammes mere ? det eneste der snart mangler er et totalt indrejse & opholdsforbud for udlændinge samt et totalt stop for FS for så vi ved være der henne hvor skvat naglerne fra DF vil have DK. hvor ynkeligt et land vi lever i, føj for satan siger jeg bare. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
bruno |
Lagt på d. 28/04-2011 08:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Jeg vil nu gerne se hvordan de er kommet frem til de tal. Tal har det med at være lidt flyvsk og kryptisk under en valgkamp. Jeg tror de har taget de udgifter de har fra den ene gruppe og de indtekter de har fra en anden gruppe uden en form for modregning, for det skal lyde som sød musik. Regeringen kom med en udregning før valgkampen, der lød at alle der tjener under 35000 kr om mdr er en udgift for samfundet. I bund og grund er det nok mere nuanceret, penge forsviner jo enlig først ud af systemet den dag de ryger ud af landet, når folk bruger penge på biler, elektronik, udlands rejser. Det er vel de færreste på overføles indkomst der har råd til det, pengene som de får, ryger de mange af dem tilbage i kassen igen, i form af moms, afgifter og så betaler de butikker de køber ind forhåbentlig også skat osv. Dem der vigtig for Danmark er dem der kan få kapital til landet fra udlandet, jeg savner at politikerne kommer med nogle ideer til hvordan det sker bedst frem for skændes om hvor vi skal spare, det kunne jo være vi kunne blive fri for at spare men de jo ligeglade med Danmark, det eneste de tænker på er bare de bliver valgt. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 28/04-2011 13:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Hvis man så læse jp vil man kunne læse at Socialdemokraternes udlændingeordfører, Henrik Dam Kristensen, hilser milliard-besparelsen velkommen og siger, at en mulig S-ledet regering vil fastholde den stramme udlændingepolitik efter et valg. http://jp.dk/indl...413143.ece Selvfølgelig kommer Det Radikale Venstres integrationsordfører, Marianne Jelved med det er Det er både uværdig og diskriminerende dybt ulykkeligt«, at regeringen og Dansk Folkeparti vil føre udlændingepolitik efter, hvad indvandrere koster det danske samfund Men glemmer at i sin egen tid som økonomiminister i Poul Nyrups (S) regering fik Marianne Jelved selv lavet beregninger over statens udgifter på indvandrere. Den gang var det ikke uværdig og diskriminerende at lavet beregninger over statens udgifter på indvandrere med det er det når det er VKO der kommer med en. Til jer der håber at under en S-SF regering at man vil lemper den stramme udlændingepolitik se det nok ud til at må i se i vejvisen efter. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
olejensen |
Lagt på d. 28/04-2011 14:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 276 |
thaikurt det er ganske usmagelig, at læse hvordan du nærmest godter dig over, at danskere der forelsker sig i en thai ikke kan leve livet sammen i Danmark. Så jeg vil ikke udtale mig om min mening om dig og dine, bare konstatere at du som person efter min mening er direkte ondskabsfuld. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 28/04-2011 14:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
olejensen skrev: thaikurt det er ganske usmagelig, at læse hvordan du nærmest godter dig over, at danskere der forelsker sig i en thai ikke kan leve livet sammen i Danmark. Så jeg vil ikke udtale mig om min mening om dig og dine, bare konstatere at du som person efter min mening er direkte ondskabsfuld. Jeg har svaert ved at se hvori "godteriet" bestaar (det er muligt jeg har svaert ved at laese mellem linierne, men det tvivler jeg paa). Thaikurt kommer med en kommentar og straks bliver han svinet til. Jeg tror ikke der er mange i det her forum der er glade for den kedelige udvikling der er foregaaet i Danmark. Hvis jeg forstaar det ret er Thaikurt gift med en thai dame og jeg ved ikke hvor store muligheder hun vil have for at komme ind i Danmark og forblive der. Saa jeg mener ikke han har noget at godte sig over. |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 28/04-2011 14:54
|
Ja men så er det da bare at kigge i vejviseren efter det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 28/04-2011 15:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
olejensen skrev: Ja men så er det da bare at kigge i vejviseren efter det. Her har vi igen et besynderligt svar som er absolut intetsigende. |
|
|
Faulkner |
Lagt på d. 28/04-2011 15:56
|
Begynder Antal indlæg: 21 |
Nu vil jeg lige påpege, at Socialdemokraterne ,som skrevet, vil videreføre den eksisterende stramme udlændigepolitik på området. Men bemærk lige, at pointsystemt står til forandring(forbliver,men lempes). såfremt der kommer en ny regering ledet af S; slutteligt kan det tilføjes, at der ikke er flertal for yderligere stramminger ifølge JP |
|
|
bruno |
Lagt på d. 28/04-2011 18:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Jeg håber at RV lære lidt af DF og får noget igennem med realpolitiske metoder, hvis nu.
|
|
|
mr bark wan |
Lagt på d. 28/04-2011 21:05
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
jo det er højrepolitik. Men vi kan jo heller ikke bosætte os i thailand uden en go bankkonto- det jo alle bekendt. jeg forstår sagtens frustrationerne, vi er er i dk gået for langt i spare alt væk politikken-- håber bare DTW bruger ved hvor de skal sætte deres kryds næstegang vi har valg. Med det i plus ved jeg også de fleste har kort hukommelse- desangående.. DON'T GO SEE MY PINGPONG SHOW.
|
|
|
olejensen |
Lagt på d. 29/04-2011 03:26
|
Hvad har bosætning i Thailand med dansk politik at gøre? Vi dyrker heller ikke gode ris i Danmark, så alt sammenligning mellem de to lande er umulig. Men jeg ønsker unge mennesker må få samme mulighed som jeg havde da jeg blev gift, at jeg selv kunne vælge både hvem jeg ville giftes med, og hvor vi ville bo. Om det er højre eller venstreorienterede regeringer er underordnet, bare den frihed for en dansker gives tilbage. At vi politisk kan give millioner af kroner til bankpakker, og så kaldes det, at stramme familiesammenføring for finanspolitik. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 29/04-2011 06:57
|
klippet fra DR NYHEDER : DR1 S167 fre 29 apr 06:01:10 28.april dr.dk/nyheder 20:11 BETVIVLER PRIS FOR INDVANDERE Økonom Hans Hummelgaard fra Anvendt Kommunalforskning mener ikke, at indvandringens pris er 16 milliarder kroner. Ifølge Hummelgaard bygger beløbet på en simpel beregning af, hvad indvandrere og efterkommere modtager fra det offentlige, og hvad de betaler i skat. Metoden forholder sig ikke til alders- sammensætningen blandt indvandrere. - Udgiften til indvandrere og efterkommere er knap 16 mia. kroner i dag, men baggrunden for dette er en skæv aldersfordelingen blandt indvandrere og efterkommere, mener Hummelgaard. 110 NYHEDER 760 REG.NYH. 180 NEWS sådan, tyg lige på den. tænk hvis man fjernede udgiften til alle dansker som oppebærer pension og som mere eller mindre havde fiktive adresser i DK, og som opholdt sig mere eller mindre hele tiden i udlandet specielt i Thailand. ja så var der sgu ikke så mange pensionister i udlandet, med eller uden skatte betalning til det danske samfund. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
sony |
Lagt på d. 29/04-2011 07:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Tænk hvis man fjernede selve problemmet med alle de såkaldte flygtninge fra de muslimske verdener, så havde vi råd til at tage vores dejlige kvinder fra thailand herop.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 29/04-2011 16:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
tænk hvis man fjernede udgiften til alle dansker som oppebærer pension og som mere eller mindre havde fiktive adresser i DK, og som opholdt sig mere eller mindre hele tiden i udlandet specielt i Thailand. ja så var der sgu ikke så mange pensionister i udlandet, med eller uden skatte betalning til det danske samfund. Nu er det jo ikke alle der har fiktive adresser i DK ? Det koster ikke staten 16 milliarder kroner om året i udgifter at lade nogen pensionister bo i Thailand. Sådan, tyg lige på den. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
olejensen |
Lagt på d. 29/04-2011 17:09
|
thaikurt1 skrev: tænk hvis man fjernede udgiften til alle dansker som oppebærer pension og som mere eller mindre havde fiktive adresser i DK, og som opholdt sig mere eller mindre hele tiden i udlandet specielt i Thailand. ja så var der sgu ikke så mange pensionister i udlandet, med eller uden skatte betalning til det danske samfund. Nu er det jo ikke alle der har fiktive adresser i DK ? Det koster ikke staten 16 milliarder kroner om året i udgifter at lade nogen pensionister bo i Thailand. Sådan, tyg lige på den. Det ville heller ikke koste milliarder, at danskere måtte bo i danmark med en selvvalgt udenlandsk kone/mand. De fleste er indtægtsgivende for Danmark, selv om de er familiesammenført, også dem fra Thailand. Men nogle ønsker virkelig at spille kortet, dem og os, http://jp.dk/indl...415181.ece |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 29/04-2011 17:37
|
Og lidt fra eksperterne. http://www.inform....dk/266595 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 29/04-2011 17:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Ja, de er dygtige: »Men indvandrernes efterkommere i dag er meget unge. De er først ved at komme ud på arbejdsmarkedet nu og er i høj grad i uddannelsessystemet. Hvis man lavede det samme regnestykke for en tilsvarende gruppe af danske unge, så ville det også blive negativt,« siger Hans Hummelgaard Det illustrerer jo et mere grundlæggende problem med integrationen. Børn, der ikke får lært dansk i skolen, drenge, der dropper ud af uddannelserne. Mange af de her penge skyldes jo, at man ikke har fået 2.- og nu også 3. generationsindvandrerne integreret Vi lader billedet stå et øjeblik. |
|
|
natty |
Lagt på d. 29/04-2011 18:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Tak for linket olejensen. Det er en ren tilståelsessag fra embedsmændenes side, med alle deres forbehold og gamle tal, siger de jo indirekte at det er en politisk bestilt rapport, hvor man har ønsket en bestemt konklusion på forhånd. Fra artiklen: Gamle tal Men den omfangsrige gruppe af embedsmænd fra de fem forskellige ministerier, der står bag rapporten, leverer selv skyts til kritikerne. De 66 sider er således fyldt med forbehold. Eksempelvis kalder man fremskrivningerne af arbejdsfrekvensen blandt de unge »usikker«, gør opmærksom på det problematiske i, at de nyeste af de anvendte tal er fra 2006, og at de ældre tal både er usammenlignelige og øjebliksbilleder. Og Torben Tranæs fra Rockwool Fonden der ellers hilser rapporten velkommen forstår embedsmændenes forbehold. »F.eks. er 80 pct. af alle de opholdstilladelser, der udstedes til indvandrere fra ikkevestlige lande på et år, i dag arbejdstilladelser eller uddannelsestilladelser. For ti år siden var det kun 25 pct. Det er en meget dramatisk ændring af indvandringsmønstret og det betyder, at vi kan vente en væsentligt højere erhvervsfrekvens af indvandrere fra ikkevestlige lande i årene fremover. Den effekt er ikke regnet med,« siger han. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
TG950 |
Lagt på d. 29/04-2011 18:04
|
thaikurt1 skrev: tænk hvis man fjernede udgiften til alle dansker som oppebærer pension og som mere eller mindre havde fiktive adresser i DK, og som opholdt sig mere eller mindre hele tiden i udlandet specielt i Thailand. ja så var der sgu ikke så mange pensionister i udlandet, med eller uden skatte betalning til det danske samfund. Nu er det jo ikke alle der har fiktive adresser i DK ? Det koster ikke staten 16 milliarder kroner om året i udgifter at lade nogen pensionister bo i Thailand. Sådan, tyg lige på den. nej, sandsynligvis ikke, men måske mere. så en tur om i haven og gnask lidt hø. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
natty |
Lagt på d. 29/04-2011 18:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
rinpoche skrev: Ja, de er dygtige: »Men indvandrernes efterkommere i dag er meget unge. De er først ved at komme ud på arbejdsmarkedet nu og er i høj grad i uddannelsessystemet. Hvis man lavede det samme regnestykke for en tilsvarende gruppe af danske unge, så ville det også blive negativt,« siger Hans Hummelgaard Det illustrerer jo et mere grundlæggende problem med integrationen. Børn, der ikke får lært dansk i skolen, drenge, der dropper ud af uddannelserne. Mange af de her penge skyldes jo, at man ikke har fået 2.- og nu også 3. generationsindvandrerne integreret Vi lader billedet stå et øjeblik. Man kunne nemt få det indtryk at dine citater er synspunkter i rapporten, det er det så ikke. Det er kommentarer om rapporten. Den første af Hans Hummelgaard vicedirektør i AKF. Den sidste er et citat fra tidligere formand for regeringens integrationstænketank Erik Bonnerup, hvilket du ikke får med. Jeg vil tillade mig at citere fra samme artilkel: "Selv en af regeringens sædvanlige allierede i spørgsmålet om den stramme udlændingepolitik, tidligere formand for regeringens integrationstænketank Erik Bonnerup kalder VKO’s konklusioner for en fejlslutning, og mener i stedet, man burde fokusere på den dårlige integration". Redigeret af natty d. 29/04-2011 18:21 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |