Se indlæg
Hjælp min kone til lidt selværd.
|
|
Natpiraten |
Lagt på d. 24/04-2011 14:47
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 34 |
Min søde sild er 40 år og har hele sit liv arbejdet hårdt i Thailand. Hun har det rigtig skidt med ikke at bidrage til husholdningen, selvom det ikke er strengt nødvendigt. Hun er parat til alt med undtagelse af massage (jeg rør kun een mand) og det kan man jo kun være tilfreds med. Hvis nogen har et eller andet fornuftigt bud, så siger min rare kommune at de vil yde 50% i op til et år.Vi bor i Avedøre og selv lang transportid lever vi med. Mvh. Natpiraten |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 24/04-2011 17:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
ja du kunne starte med dig selv, fortæl din kone at en dygtig husmor er guld værd, og bat du har hendes skattefradrag, o.s.v.der er mange ting du kan gøre,inden du råber om hjælp |
|
|
Lagt på d. 25/04-2011 01:41
|
|
Begynder Antal indlæg: |
chaingmai skrev: ja du kunne starte med dig selv, fortæl din kone at en dygtig husmor er guld værd, og bat du har hendes skattefradrag, o.s.v.der er mange ting du kan gøre,inden du råber om hjælp Chiangmai-undskyld,men jeg forstår dig simpelthen ikke.Gang på gang kommenterer du en tråd, uden egentlig,at være spørgeren til hjælp-men bare kommer med en ligegyldig eller små sarkastisk bemærkning.Vedkommende,som er kommet så langt,at han har fået sin kone/dame med og bor i danmark,ER nok godt klar over det med fradrag,tænker jeg. Fatter simpelthen ikke, at du ikke svarer, hvis du har en løsning til manden-eller lader hvis ikke. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 25/04-2011 06:33
|
ser du brianmarinnus, du skal ikke forstå mig, men jeg læste det sådan at hans kone manglede selvvæed frodi hun ikke havde arbejde,og jeg ved også at det pt. er svært at få arbejde i dk, det jeg prøvede at sige til natpiraten er , at hans kone der passer hus og hjem godt også bidrager til økonomien, og hvis han har hendes personfradrag, så bidrager hun også til økonomien, indtil hun finder arbejde, så mit indlæg skulle ses som en de ting natpiraten kunne trøste sin kone med, at hun også hjalp til i hjemmet |
|
|
ABS |
Lagt på d. 25/04-2011 06:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Selvfølgelig skal Natpiratens søde sild da ud at arbejde, hvis det er hun vil. Vil da være sundt for hende at komme ud lave lidt, møde nye mennesker og ikke bare gå hjemme bag huset 4 vægge. Håber at det lykkes jer at finde noget til hende. Et bud har jeg ikke. Desværre.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
VIP |
Lagt på d. 25/04-2011 08:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
chaingmai skrev: ser du brianmarinnus, du skal ikke forstå mig, men jeg læste det sådan at hans kone manglede selvvæed frodi hun ikke havde arbejde,og jeg ved også at det pt. er svært at få arbejde i dk, det jeg prøvede at sige til natpiraten er , at hans kone der passer hus og hjem godt også bidrager til økonomien, og hvis han har hendes personfradrag, så bidrager hun også til økonomien, indtil hun finder arbejde, så mit indlæg skulle ses som en de ting natpiraten kunne trøste sin kone med, at hun også hjalp til i hjemmet Fin forklaring Chaingmai, nu giver dit tidligere indlæg pludselig mening! >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
sleipner |
Lagt på d. 25/04-2011 08:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 128 |
Der er nok kun en ting at gøre, og det er og stemme dørklokker. Kig på jobnet eller jobindex. |
|
|
Thongthai |
Lagt på d. 25/04-2011 09:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 430 |
Hvis hur er færdig med Dansk 2 kan hun starte på avu Dansk for andet sprog.det er SU berettig så længe det er over 25timer ugeligt hvis man ikke har børn. Hvis man tager avu Dansk som er videregående for avo Dansk med andet sprog ryger der ekstra 15 point til poingsystemet når man søger permanent opholdstilladelse. Jeg går ud fra hun ikke har permanent opholdstilladelse endnu. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 25/04-2011 09:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Det lyder som en kanon løsning - så vil jeg bare vente på at fruen bliver færdig med dansk 2 - tak for Info ! |
|
|
Natpiraten |
Lagt på d. 25/04-2011 13:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 34 |
Jeg siger også tak for info og efter at ha' læst Chaingmai's sidste inlæg, skal jeg beklage de grimme tanker jeg havde...godt jeg tyggede lidt på det inden jeg røg i blækhuset. Det er såmænd fint nok med fradrag, men det er noget uvirkeligt noget for en Thai, som er vant til at slide for føden. Takker iøvrigt for PB'er |
|
|
muddie14 |
Lagt på d. 25/04-2011 17:58
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Hej selvfølgelig skal din dejlige kone have et arbejde , du må hjælpe hende med at søge. Det er jo et spørgsmål om hun kan så meget dansk , at hun kan klare sig på dansk ?? Kan hun noget så er der jo mangel på både børneinstitutioner, plejehjem, forretninger, genbrugsforretninger hvor det godt nok er frivilligt arbejde , men de gør et stort arbejde for at sælge ting der er stillet til rådighed for hjælpeorganisationer. Held og lykke med forsøget hun skal ikke føle sig mindreværdig , men det er nemt at sige, men det drejer sig om at hjælpe hende til et job. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/04-2011 19:16
|
Antal indlæg: 3779 |
Da jeg boede i Danmark med min daværende Thai-kone blev hun ansat i McDonalds og sat i kassen på den største McDonalds i Danmark for at lære dansk. Og det gorde hun, og blev endda Månedens Medarbejder (praler lidt nu, men hun er min eks). Hun gjorde det hammer godt i Danmark, men det gik galt, da vi flyttede til Thailand, så ja, jeg skulle være blevet i Danmark. Jeg er utrolig glad for min nuværende kone (laot), men de der thaiere kan faktisk en masse i Danmark, hvis man støtter og vejleder dem. Hilsen, Robert |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 25/04-2011 19:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
At hun ikke har et job, skal hun ikke føle sig mindreværdig over, hun bliver jo nærmest mere ligeværdig, med den mængde arbejdsløse.... I mellemtiden kan Du jo hjælpe hende med nogle fritidsinteresser, det er altid godt at have en hobby, ser også godt ud på en ansøgning!!!! Checkliste, er hun klar til et arbejde: Kan hun tale dansk? Har hun nogle basale evner? Har hun nogle særlige evner? Hvad er hendes interesser? Har hun orden i sit liv? Kan hun indordne sig med faste mødetider? __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 25/04-2011 20:13
|
da jeg som 60 årig gik på efterløn havde jeg været gift med min dejlige kone fra thailand i et år, hun havde de samme problemer som nat piratens hun havde ingen forpligtelser i thailand, det lykkes mig at overbevise hende om at som den dygtige husmor hun var hvor hun hurtigt fandt ud af det danske køkken med bagning syltning så bidrog hun også til husholdningen det går fint i dag, og hvorfor jeg ikke så gerne ville have min kone ud og arbejde var ren egoistisk jeg havde glædet mig til friheden ved at gå på efterløn, og ville ikke så gerne til i igen være afhængig af arbejdsmarket, min kone er i dag dansk statsborger,så hu kan læse skrive og tale dansk |
|
Spring til debat: |