Se indlæg
 Udskriv debat
Skattepligt af sommerhus i Thailand !!
thamarai
Speedmaster skrev:
Alle kan vel bestikkes i Thailand ? det er da ihvertfald det indtryk man får når man begynder at grave lidt
dybere i forholdene derude! ikke at jeg beliger denne form for justice men jeg synes at alt i Thailand handler
om at give de rigtige menesker et par tusind bath så åbner døren somregel op Read the rules

Det har du helt ret i, og det er præcis derfor, at jeg er lidt vag i min afvisning af, at man ikke kan købe uden bevis, men jeg påpeger derimod, at du kan få vanskeligt ved at få penge ud af landet igen, hvis du senere sælger, og her tror jeg ikke, at bestikkelse virker...
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Hallo!!!!

Er der ingen i denne tråd,der har læst om "pengekontrollen" i Kastrup lufthavn?

Er der ingen, der læser indlægget fra Webmaster?

Er der ingen, der kender reglerne for lovlig udførsel af kontant valuta fra DK?

Er der ingen der kender reglerne om lovlig ondførsel af kontanter ved indrejse til Thailand?

Det er livsfarligt,at rejse med så mange kontanter, med mindre man gerne vil miste dem!

Hvis du gør det, så sørg for at have dokumentationen 100% iorden!

Glem alt om bestikkelse, du kan let komme på glatis!

gammelnok
Uha da da

I en anden tråd, der kører i øjeblikket, er man voldsomt efter de indfødte.
De stjæler som ravne, ingen kender forskel på dit og mit.
Pigerne lyver så hastigt at ingen længere kan kende sandheden etc.........

Denne tråd starter med at konkludere at man ikke kan slippe for betaling af
ejendomsværdiskat af sommerhus i Thailand.
Hurtigt bliver det til : hvad så hvis man bare lige tager pengene i lommen og....

Eller : ja men er der kommunikation mellem DK myndigheder og de Thailandske...

Eller: hvorfor i alverden skulle man dog fortælle om den slags......

Styr jer - jeg skal ikke moralisere - men lidt anstændighed kan man vel udvise.

By the way - det er ikke korrekt, at der i alle tilfælde skal betales dansk ejendomsværdiskat
af feriebolig beliggende i udlandet.
Reglerne er ens uanset om ferieboligen ligger i DK eller i udlandet, og skatteteknisk er det
muligt at slippe for betalingen. Dette gælder dog ikke hvis boligen er ejet via et selskab.
Wink er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerteCoolWink

fckguld
thamarai skrev:
Speedmaster skrev:
hvordan finder skat ud af om man har købt er condo et eller andet sted i Pattaya ? spørger måske lidt dumt
men hvad skal man i givet fald betale til skat ? håber nogle her vil svare da jeg står over for at købe en condo
til 1.2 milion bath...jeg køber den kontant i cool cass så jeg overfører ikke igennem nogen bank....Read the rules

Er du sikker på, at du kan købe en lejlighed i Thailand, hvis der ikke er bevis på, at pengene kommer fra udlandet?

Og er du sikker på, hvis du sælger den, at du kan få pengene ud af Thailand igen, når der ikke er et bevis på, at de er kommet ind i Thailand?
selvfølgelig kan du købe en bolig- du kan selvfølgelig ikke troppe op hjemme kastrup med 100.000 euro fra salg , skal hjem af flere gange .eller løbe risikoen
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

kisser
ThomasHOL skrev:
Reglerne er klare ejer du et fritidshus / lejlighed skal der betales ejendomsværdiskat af denne ejendom, uanset hvad de lokale regler siger. Det er din egen pligt at indberette og betale disse skatter. Hvis det bliver opdaget at du ejer et hus i Udlandet og ikke har betalt skat tidligere kan du blive pålagt at betale skat af det tilbage i tiden og at betale en bøde.

Når i så siger hvordan skal de danske myndigheder opdage det. Ja så skyldes det at de skam samarbejder med andre landes myndigheder og udveksler oplysniger. Mig bekendt gør de ikke det med Thailand idag men det kan jo komme.

Skatten du skal betale er 1% af handelsværdien, det vil i dit tilfælde sige 2000 kr om året.

Det er korrekt, at det er 1% af Handelsværdien der skal betales i skat og det er en rigtig god ide at gøre det. For ved evt salg, kan du få alle pengene med ud af landet uden problemer. Vel at mærke, hvis du også lovligt har indført dem over banken og fået dinb thailandske bank til at give dig en attest på det, når du tager dem ud til betaling af ejendomskøbet. Den attest er Yderst Vigtig at få i samme øjeblik!

kiml
der er da ikke nogen som er ved deres fulde fem som tager penge hjem til dk fra thailand efter et bolig salg, skatte far tager da det mesteRead the rules

kisser
kiml skrev:
der er da ikke nogen som er ved deres fulde fem som tager penge hjem til dk fra thailand efter et bolig salg, skatte far tager da det mesteRead the rules

Der skal IKKE betales skat af et salg af bolig i Thailand. Det gør du heller ikke i Danmark. Normalt.

gammelnok
Smile Hej

Bare for at præcisere.

De skattemæssige regler er ens når man taler om ferieboliger, uanset om de er beliggende i
DK, eller i lande DK har dobbeltbeskatningsaftaler med.

Det betyder at af ferieboliger, benyttet til hel eller delvis privat anvendelse, skal svare ejendomsværdiskat til DK.
Som også tidligere nævnt 1% af skønnet salgsværdi. Ved salg vil evt. fortjeneste normalt være fritaget for
beskatning i Danmark efter sommerhusreglen. Dog kan der være tilfælde hvor beskatning vil finde sted,
f.eks hvis sælger ejer flere sommerhuse og/eller det skønnes at være led i alm. næring.

Hvis ferieboligen alene anvendes til udlejning opgøres skattepligt efter reglen om udlejningsejendomme.
Er man skattepligtig til DK skal der svares skat af ofrtjeneste ved udlejning, dog modregnet evt. betaling til
det land hvor ferieboligen er beliggende.
Der skal i givet fald ikke svares ejendomsværdiskat. Ved evt. salg vil der skulle svares skat af fortjeneste til
DK uanset om salget udløser skat hvor boligen er beliggende.

Nyd nu endelig søndagen.
Wink er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerteCoolWink

angelheart
Hej

Med hensyn til skatteregler i Thailand er der følgende konsekvenser:

Lejlighed ejet af køber i eget navn (Dette kan lade sig gøre med 49% af den samlede lejlighedsmasse i et projekt, se jer derfor for - lad vær og købe thaikvota)
-
- Her betaler du såfremt dette opgøres til SKAT, ejendomsværdibeskatning i Danmark (ingen skat i Thailand)
- Derudover skat af lejeindtægt iht. til skatteregler omkring udlejning af feriebolig (hvis lejeindtægt opgøres)
- Ved salg ingen skat i DK eller Thailand (vær opmærksom på, at såfremt du har mere end 2 ferieboliger er det en god ide at søge ligningsmæssigt svar hos SKAT)

Lejlighed ejet af danskselskab Aps eller A/S:
- Her betaler du ikke ejendomsværdibeskatning
- du betaler skat i Danmark ved salg iht. selskabsbeskatningsregler ikke i Thailand

Hus i thai selskab:
- Her betaler du skat i Thailand og beskatning af fri bolig i udlandet til den danske stat.
- Du kan evt. eje huset i privat navn og lægge grunden i selskab så er der ingen skat.

Leaset hus i Thailand:
- Ingen skat i Danmark
- Ingen skat i Thailand
- men minus er begrænset ejerskab idet man ikke ejer jord og hus men leaser det på en lang kontrakt.

Med hensyn til indførsel af penge i Thailand er det korrekt at disse skal indføres og dokumenteres indført i fremmede valuta. Der skal desuden påføres formålsparagraf på alle overførsler for at opnå TT3 certifikat. Dette certifikat skal anvendes når ejendommen skal tinglyses. Uden dette, ingen skøde og pengene kan ikke udføres igen af Thailand uden transferskat. (Dette gælder ved køb i eget navn eller Dk selskab, ved lease, køb i Thaiselskab er der andre metoder der kan anvendes).

Der er mange der tror det er bare lige i Thailand meeen det er det ikke... SÅ ALLE DER VIL KØBE I THAILAND KIG JER FOR OG SØG RÅDGIVNING !!

God fornøjelse

Med venlig hilsen

Angelheart Realty Co. Ltd.
[url]www.angelheart.asia[/url]
Med venlig hilsen

Web: www.angelheart.asia

Salg / Udlejning / management af boliger i Thailand

http://www.angelheart.asia
Robert Kronberg
Skatten i Danmark er 18 % hvert år af værdien, hvis man er hovedaktionær i selskabet, som ejer jorden.

Hilsen, Rnbert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
prasat
man kan vel som dansker ikke være hovedaktionær i et selskab i thailand når man kun kan eje 49%

prasat

angelheart
Jo man betragtes som hovedaktionær iht. dansk selskabsret med eje over 24% af et selskab!

Men selvom man ejer mindre må man stadig ikke anvende selskabsinvestering med mindre dette foregår på markedsvilkår - Her er det ligeledes en god idet at få ligningsmæssigt svar fra SKAT. Idet hvis det ikke godkendes pålægges beskatning af fri bolig igen..
Med venlig hilsen

Web: www.angelheart.asia

Salg / Udlejning / management af boliger i Thailand

http://www.angelheart.asia
Spring til debat: