Se indlæg
 Udskriv debat
Arvefølge i Thailand ?
Klovn
Har en condo i Pattaya,og vil gerne vide om mine børn automatisk arver min condo eller om man skal få dem skrevet ind i skødet,ikke fodi jeg har tænkt mig at himle lige nu, men det er da meget godt at få vished over rettigheder på besiddelse i Thailand.Sunflower

goldwing
Speedmaster skrev:
Har en condo i Pattaya,og vil gerne vide om mine børn automatisk arver min condo eller om man skal få dem skrevet ind i skødet,ikke fodi jeg har tænkt mig at himle lige nu, men det er da meget godt at få vished over rettigheder på besiddelse i Thailand.Sunflower

Mit råd vil være at få dem skrevet på skødet, så er du helt sikker på at de overtager.

I Thailand kan alt ske....

sank
Smile Du skal sørge for at få skrevet et Thai Testamente hos en Advokat ? der er ikke noget andet der gælder heller ikke et DK testamente. Spørg eventuelt i den Skandinaviske Expat Club.

Robert Kronberg
Jeg er enig i en kombination af begge svar, nemlig både at give arvingen det originale skøde og at lave et testamente i Thailand.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
kiss
Vi har hus i Hua-Hin.og vi fik lavet et testamente hos en advokat. der blev lavet et til mig hvis min mand døde først og et til ham hvis jeg døde først,på begge er vores 2 voksne børn skrevet ind som arvinger når vi begge er væk der blev lavet kopi til børnene .det blev lavet i 2010 og kostede 8000 thb

Klovn
Det er dejligt med lidt info omkring dette spørgsmål,og jeg vil som det næste,rådfører mig med en advokat når jeg igen sætter mine ben i Thailand,jeg vil også gerne takke for hurtigt respons til alle der har bidraget med svar/info. med venlig hilsen Speedmaster.

sank
Smile Ja det er stort set det samme som kiss at vi også fik lavet for 6 år siden.

angelheart
Hej

Det bedste er som der er skrevet i dette indlæg at lave et testamente så er der ingen bøvl og unødvendig arbejde.

Vi kan være behjælpelig med udrabejdelse af dette eller uddybende snak omkring procedure ved død.

Du kan kontakte mig via www.angelheart.asia

Mvh.

Morten Olsen
Angelheart Realty Co. Ltd.
Med venlig hilsen

Angelheart Realty Co. Ltd.

Web: www.angelheart.asia

Salg / Udlejning / management af boliger i Thailand

http://www.angelheart.asia
Spring til debat: