Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
thai kvinde gravid
|
|
mr peer |
Lagt på d. 16/04-2011 11:40
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
hey er der nogle der kan hjælpe mig , min thai pige ønsker at vi skal have et barn sammen. hvordan er reglerne vedr børnepenge fra dk blir man registreret i thailand som fader og er der andre ting som jeg skal være opmærksom på på forhånd tak mr peer |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 16/04-2011 17:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
er du dum eller hvad, mage til dumt spørsmål skal man lede længe efter |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 16/04-2011 18:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
chaingmai skrev: hvad bilder du dig ind,manden spørger om noget og så kan man vel bare svare venligt eller holde kæft.er du dum eller hvad, mage til dumt spørsmål skal man lede længe efter |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 16/04-2011 18:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
chaingmai skrev: er du dum eller hvad, mage til dumt spørsmål skal man lede længe efter Du KAN simpelthen ikke være bekendt og svare sådan......Håber der kommer mange røde prikker. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 16/04-2011 19:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Nej du skal ikke betale børnepenge Når barnet er født skal man på sygehuset bekræfter du er far til barnet. Her er der ingen der stiller dumme spørgsmål men man få tit dumme svar fra nogen bruger. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
kunst |
Lagt på d. 16/04-2011 19:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
er vi her for at hjælpe hinanden ,eller for at svine hinanden til? det er dog det værste jeg har set, i mine øjne,kun en der er dum |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/04-2011 19:44
|
Antal indlæg: 3779 |
Jeg tror, at der spørges om, hvorvidt man fx kan trække penge fra i Danmark, når man sender (børne)penge til Thailand, såfremt man ikke er samboende (endnu). I Danmark skal man vel altid betale børnepenge, som man kan trække fra i skat, hvis man ikke er samboende? Dette er vel et interessant spørgsmål, såfremt jeg forstår det korrekt, for flere brugere på DTW. I Thailand kan man derimod altid trække sine børn fra i skat, alt efter alder, uddannelsessituation og helt eller delvist forældreskab. Hilsen, Robert |
|
|
helligaben |
Lagt på d. 16/04-2011 19:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 111 |
Jeg har hørt, at børnepenge beløbet sættes til hvad det er i faderens hjemland, Jeg er ikke klar over om det er sandt, eller ej. Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 17/04-2011 03:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
For det første skal du registreres på hospitalet som far, derefter på den dansk ambassade, hvis du ønsker at anerkende barnet som dit! Hvis I gifter jer, vil I få børnepenge/check hvis i får FS i DK. Hvis I går fra hinanden, kan du blive dømt til at betale børnepenge til hende! Men undlader du at betale, vil der næppe ske noget ved det med mindre du er bosat i Thailand! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
helligaben |
Lagt på d. 17/04-2011 03:51
|
jesperfrb skrev: For det første skal du registreres på hospitalet som far, derefter på den dansk ambassade, hvis du ønsker at anerkende barnet som dit! Hvis I gifter jer, vil I få børnepenge/check hvis i får FS i DK. Hvis I går fra hinanden, kan du blive dømt til at betale børnepenge til hende! Men undlader du at betale, vil der næppe ske noget ved det med mindre du er bosat i Thailand! God info, tak, Jeg er selv lige blevet far for 2 mdr siden, først skulle da ha navn mv inde på hospitalet da hun startede på kontrol, da barne blev født skulle vi udfylde flere oplysninger, og vi var nød til at ha oversat mit pas/visum. Helligaben Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
Lagt på d. 17/04-2011 03:53
|
|
Begynder Antal indlæg: |
bagerbager skrev: chaingmai skrev: hvad bilder du dig ind,manden spørger om noget og så kan man vel bare svare venligt eller holde kæft.er du dum eller hvad, mage til dumt spørsmål skal man lede længe efter Holder helt med dig-men desværre et typisk svar fra den kant-har vi jo set adskillige eksempler på. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 17/04-2011 04:13
|
Det er meget vigtigt med ambassaden, så barnet kan få dansk pas, og samtidigt havde Thaipas! Så kan barnet selv vælge statsborgerskab ved det 21 år! Børnepenge der frivilligt sendes til udlandet, kan ikke trækkes fra i skat! Der var lidt for mange der snød med den regel. Ved ikke hvordan det står hvis man er dømt til at betale! Redigeret af jesperfrb d. 17/04-2011 04:20 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 17/04-2011 04:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
jesperfrb skrev: Vil nu mene at efter fødslen er overstået ... at man udover hospitalet er med på diverse kontorer hvor fødsels attesten udstedes ... så man kommer til at stå på den..... før det er på plads, kan det være ligegyldigt at tænke ppå ambassaden ... og NEJ , hospitalerne ordner ikke den slags ting , det gør man selv....
Det er meget vigtigt mad ambassaden, så barnet kan få dansk pas, og samtidigt havde Thaipas! Så kan barnet selv vælge statsborgerskab ved det 21 år! |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 17/04-2011 04:28
|
Korrekt Claus, men man skal vedkende sig faderskabet på hospitalet først! Men ellers har du helt ret! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 17/04-2011 04:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
jesperfrb skrev: Ja for hospitalet laver de papirer man skal bruge for at få en fødsels attest ... Desværre når der er en farang indblandet, skal moderen være tilstede, hvis faderen er thai, kan dennne selv ordne papir arbejdet .. måtte rende nogle gange forgæves på hospitalet da vores knægt blev født... Korrekt Claus, men man skal vedkende sig faderskabet på hospitalet først! Men ellers har du helt ret! Vores knægt kom så til verden udenfor den kommune (amphoer) hvor vi er tilmeldt, så da vi var kommet hjem fra Hospitalet i storbyen , skulle vi rundt på et par kontorer mere for at få ham tilmeldt med adresse, og sundheds systemet osv.. det tager lidt tid det hele.... |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 17/04-2011 04:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
UNDSKYLD at jeg har trådt nogen over tæerne, det var ikke meningen når det så er sagt, så er jeg så gammeldags, at hvis man gerne vil have et barn,så er det fordi kærligheden er så stor at man ønsker at stifte familie,er den det så synes jeg ,at den ,,forretningsmæssige" side af sagen tager man hen af vejen. jeg undskylder endnu en gang, men vi skriver ikke alle på samme måde jeg er måske lidt hurtig ,men så er det at vi har brianmus og andre til at belære en om god tone |
|
|
helligaben |
Lagt på d. 17/04-2011 04:48
|
Er der nogen der har konkrete svar på peers spørgsmål ? Har man ret til børnepenge hvis barnet er og bor i thailand, og man også selv bor her ? Helligaben Long live the king !
|
|
Lagt på d. 17/04-2011 05:01
|
|
Begynder Antal indlæg: |
chaingmai skrev: UNDSKYLD at jeg har trådt nogen over tæerne, det var ikke meningen når det så er sagt, så er jeg så gammeldags, at hvis man gerne vil have et barn,så er det fordi kærligheden er så stor at man ønsker at stifte familie,er den det så synes jeg ,at den ,,forretningsmæssige" side af sagen tager man hen af vejen. jeg undskylder endnu en gang, men vi skriver ikke alle på samme måde jeg er måske lidt hurtig ,men så er det at vi har brianmus og andre til at belære en om god tone Chiang Mai-det er sgu ikke for at være bedrevidende eller klog,men som bagerbager skriver-har man ikke et ordentligt svar,eller i det mindste kan være,bare nogenlunde høflig-så kan man jo lade være med at svare....det samme i den tråd hvor en kom ind og spurgte om et eller andet ang. thailand og vedkommende bare fik at vide-google dog. Jeg går ud fra, at meningen med dette forum blandt andet er, at folk der vil på ferie eller flytte herned osv. kan gå herind og spørge folk der ved noget om de lokale forhold-og så skal de da behandles ordentligt-uanset hvordan vi hver især skriver,syntes jeg. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/04-2011 06:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Var på den danske ambassad for kort tid siden, hvor en thai dame var inde for at søge pas til hendes barn, som hun sagde der inde hun havde med en dansk mand, og hun havde papir med osv osv... Hun blev spurgt om hun var gift med den danske mand, hvor hun svaret nej, , så fik hun at vide at barnet IKKE kan få dansk pas, hvis hun ikke er gift med den danske far, så hun blev sendt ud/væk fra ambassaden.... Bare en info, fra noget jeg selv sad og hørt på inde på ambassaden jeg giver videre... Forsat en dejlige dag til jer alle sammen, og pas på jer selv der ude i den store verden.. |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 17/04-2011 08:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
helligaben skrev: jesperfrb skrev: For det første skal du registreres på hospitalet som far, derefter på den dansk ambassade, hvis du ønsker at anerkende barnet som dit! Hvis I gifter jer, vil I få børnepenge/check hvis i får FS i DK. Hvis I går fra hinanden, kan du blive dømt til at betale børnepenge til hende! Men undlader du at betale, vil der næppe ske noget ved det med mindre du er bosat i Thailand! God info, tak, Jeg er selv lige blevet far for 2 mdr siden, først skulle da ha navn mv inde på hospitalet da hun startede på kontrol, da barne blev født skulle vi udfylde flere oplysninger, og vi var nød til at ha oversat mit pas/visum. Helligaben Det havde jeg da helt glemt at hun gik og ruede Tillykke med det Jesper!--Hvad blev det?? Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |