Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
hvordan kan jeg oprette en bankkonto i Thailand når jeg er i DK.
|
|
frederick328 |
Lagt på d. 17/03-2010 00:10
|
Begynder Antal indlæg: 1 |
Hej alle i forummet Jeg skal til Thailand snart og vil overføre penge derned for at spare noget gebyr og forhindre kurstab. Som de flest anbefaler vil jeg overføre penge fra DK til Thailand. Men først fremmest skal jeg have en bankkonto i en thailandsk bank. hvordan kan en thailandsk bankkonto fås, mens jeg bosætter mig i DK? Og Hvilken thailandsk bank modtager mindst gebyr ved indførelse af penge fra DK? På forhånd tak. Ray |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 17/03-2010 00:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Du kan ikke få en konto i Thailand, uden selv at være der!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Thongthai |
Lagt på d. 17/03-2010 01:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 430 |
Frederik hvis du tager pengene med til Bangkok og veksler i www.superrich1965... for du samme kurs som hvis du sender penge til Thailand fra Danmark. Superrich giver 0,20Baht mere end bankerne. |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 17/03-2010 20:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Thongthai skrev: Frederik hvis du tager pengene med til Bangkok og veksler i www.superrich1965... for du samme kurs som hvis du sender penge til Thailand fra Danmark. Superrich giver 0,20Baht mere end bankerne. Skal vi nu have den igen? når du hæver på dit visa eller overfører til bank får som omtrent den officielle kurs som du kan finde på valutakurser.dk. den officielle kurs for THB er idag 5,977 pr krone. Hvis du tager pengene med til Thailand i kontanter så får du 5,96 hos superrich. Det man dog skal huske er at man maks kan hæve 2000 kr pr dag og det koster 25 kr i gebyr når man bruger sit visakort. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 18/03-2010 01:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Læs lige overskriften! Kan man oprette en bankkonto i Thailand! NEJ KUN HVIS MAN ER DER! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 18/03-2010 01:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
jesperfrb skrev: Læs lige overskriften! Kan man oprette en bankkonto i Thailand! NEJ KUN HVIS MAN ER DER! Jep det er rigtig jesper, og mange steder er de begyndt med at du skal have adresse her ude også. Ved ikke hvordan der er i turist stederne, men jeg har lige lavet konto i mit navn og skulle lave adresse, fik den gule bog som de vil se i banken før de laver en konto. Min Bank er SCB som er over alt her ude. Ubon.
|
|
|
styx32 |
Lagt på d. 18/03-2010 05:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
brug kasikorn bank i pattaya i big c de vil gerne oprette en konto til turister |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 18/03-2010 14:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Frederik, Det korte af det lange er som Jesper pointerede: - Første gang du skal oprette en konto skal du fysisk være til stede da du skal udfylde nogle dokumenter, underskrive dem, vise dit pas, og ved evt. udstedelse af enten ATM eller Visa Electron kort skal du ligedeles indtaste den Pin kode og aktivere kortet på stedet (i banken).Det hele tager mellem ½ til max. 1 time. - M.h.t. gebyrer, er det ikke det store forskel på dem, fra 200 til 300 baht, ved overførelse fra DK i Danske kroner. Nogle banker tager "dobbelt" gebyr, hvis du fx. opretter kontoen i Kasikorns (eller anden bank) afdeling i Pattaya eller "Sakhon Nowhere", idet din bank i DK ville have Hovesædet i BKK som "korrespondent bank". Så, næste gang du skal dernede, skal du have dine kontanter med dig og oprette kontoen samme dag du ankommer (hvis ikke det er weekend eller hellidag). "Fidusen" hvis man kan sige sådan ligger ikke i de evt. gebyrer man sparer, som Thomas nævnte ved brugen af fx.Visa eller Mastercard, samt den begrænsning per daglig transaktion, men den frihed og lettelse for ikke at ligge med mange kontanter på sig eller i hotellets safebox. Redigeret af Lung Yao d. 18/03-2010 14:43 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 18/03-2010 16:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
Lung Yao skrev: Frederik, Det korte af det lange er som Jesper pointerede: - Første gang du skal oprette en konto skal du fysisk være til stede da du skal udfylde nogle dokumenter, underskrive dem, vise dit pas, og ved evt. udstedelse af enten ATM eller Visa Electron kort skal du ligedeles indtaste den Pin kode og aktivere kortet på stedet (i banken).Det hele tager mellem ½ til max. 1 time. - M.h.t. gebyrer, er det ikke det store forskel på dem, fra 200 til 300 baht, ved overførelse fra DK i Danske kroner. Nogle banker tager "dobbelt" gebyr, hvis du fx. opretter kontoen i Kasikorns (eller anden bank) afdeling i Pattaya eller "Sakhon Nowhere", idet din bank i DK ville have Hovesædet i BKK som "korrespondent bank". Så, næste gang du skal dernede, skal du have dine kontanter med dig og oprette kontoen samme dag du ankommer (hvis ikke det er weekend eller hellidag). "Fidusen" hvis man kan sige sådan ligger ikke i de evt. gebyrer man sparer, som Thomas nævnte ved brugen af fx.Visa eller Mastercard, samt den begrænsning per daglig transaktion, men den frihed og lettelse for ikke at ligge med mange kontanter på sig eller i hotellets safebox. hvis han har nordea eller danske bank, er det nok at have til en uges forbrug, det store beloeb overfoeres via netbank, når kontoen er åbnet |
|
|
bareMig |
Lagt på d. 18/03-2010 18:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 151 |
Jeg har et tillægsspørgsmål. Hvis man opretter en sådan konto i Thailand og har penge stående på den, vil de danske myndigheder så blive underrettet om dette? |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 18/03-2010 19:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
kort og godt : NEJ |
|
|
golfer |
Lagt på d. 13/04-2011 19:26
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
På min næste tur til Thailand vil jeg gerne oprette en bankkonto. Jeg er dog ikke helt sikker på om jeg kan oprette en konto når jeg "kun" har et turistvisum. Jeg vil af praktiske årsager helst oprette en konto i Pattaya, så hvis der er nogen her på DanskThai som med turistvisum har forsøgt (succesfuldt eller ikke) at oprette en konto for nylig, vil jeg da gerne høre nærmere (hvornår og hvilken bank man har forsøgt sig). |
|
|
chris70 |
Lagt på d. 13/04-2011 19:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 133 |
For 2 år siden prøvede jeg at oprette en konto i Bank of Bangkok i Pattaya og bliv bedt om at gå til immigration for at få et brev fra dem, de sagde at jeg trængte et Non Immigrant Visa før jeg kunne få et brev fra dem. Jeg rejste senere til Surin og fik en konto, uden problemer. Hvis du skal åbne i Pattaya så prøv military bank eller gå på et af de danske steder og spørg dem. Ingen reportere noget til Danmark. Men hold det for dig selv, pas på stikkeren, de er over det hele!! |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/04-2011 20:07
|
Antal indlæg: 3779 |
Det er meget få steder i verden, at en turist kan oprette en bankkonto, og taler vi offshore, så skal der ofte betydelige beløb til. I Thailand skal man have en arbejdstilladelse, men visse filialer svækker på dette, og atter andre filialer er ligeglade. Men jeg ved, at der er flere, som har fået en konto uden arbejdstilladelse, men det er aldrig lykkes for mig, om end det er lykkes for mange. Nu har jeg også en arbejdstilladelse, men jeg har fx forsøgt at åbne en konto i Lao, og her er samme svar/krav, at de vil se en arbejdstilladelse... Dog prøvede jeg kun de thailandske banker i Lao. Parantes bemærket, så ved de danske myndigheder ikke, hvad der sker på en thailandsk konto, men det kan jo pludselig ændres, da Thailand som sådan ikke er et land med bank-hemmeligheder. Hilsen, Robert |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 13/04-2011 21:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
Ja regler findes ikke uden unstagelse, og i Pattaya kan meget lade sig gøre Jeg fik en konto i SCB med internetadgang Men dengang forlangte de at man havde et NON IMMERGRANT visa. og jeg gav dem bare visitkortet til Hotellets adr. Har siden hørt at flere har fået en konto på turistvisa. Prøv SCB eller kasikorn bank, bege findes inde i Big C Vedr. om skattefar kigger med aner jeg intet om, men da jeg tit overfører beløb via Danske Bank, jaaaaa så ved man sgu aldrig. Jeg ville ikke satse på skattefar ikke kommer |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 13/04-2011 22:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
golfer skrev: På min næste tur til Thailand vil jeg gerne oprette en bankkonto. Jeg er dog ikke helt sikker på om jeg kan oprette en konto når jeg "kun" har et turistvisum. Jeg vil af praktiske årsager helst oprette en konto i Pattaya, så hvis der er nogen her på DanskThai som med turistvisum har forsøgt (succesfuldt eller ikke) at oprette en konto for nylig, vil jeg da gerne høre nærmere (hvornår og hvilken bank man har forsøgt sig). Pröv SCB i Jomtien--mener det er helt ude ved soi 12--kender flere som har åbnet der, ink. mig selv, på turistvisa og hoteladdresse. Jeg blev kört derud på mc af en bartös, og hun gik i god for mig Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 13/04-2011 22:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Nej, men mon ikke det nemmeste (hvis det er muligt), ville være at oprette en konto i Bangkok Banks filial, i Hamborg, Tyskland. Ved ikke om den er gangbar, ellers tag dog pengene med i kontanter og pas godt på dem.... __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
natty |
Lagt på d. 13/04-2011 23:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Måske kan det her hjælpe nogen http://www.bangko...20new.aspx Overvejer selv at oprette en konto i Bangkok Bank, ifølge hjemmesiden kan den kun oprettes i Silom, Bangkok. Men jeg er altid 2-3 dage i BKK, så mon ikke det går ;-) Under alle omstændigheder går de fleste transaktioner fra DK via Bangkok Bank som jeg forstår det. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 14/04-2011 07:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
For flere år tilbage, oprettede jeg en konto i Kasikorn i Hua Hin. Medbragte passet visitkort fra det Questhouse jeg boede på dengang, og selvfølgelig nogle kontanter, til at sætte ind. Efter 15 min. gik jeg ud med et Visa kort, og jeg bruger det stadig. Sender jævnligt penge ned til kontoen, så er der altid lidt og begynde med, ved ankomst til Thailand. mvh. SteenJ |
|
|
sony |
Lagt på d. 14/04-2011 07:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
SteenJ skrev: For flere år tilbage, oprettede jeg en konto i Kasikorn i Hua Hin. Medbragte passet visitkort fra det Questhouse jeg boede på dengang, og selvfølgelig nogle kontanter, til at sætte ind. Efter 15 min. gik jeg ud med et Visa kort, og jeg bruger det stadig. Sender jævnligt penge ned til kontoen, så er der altid lidt og begynde med, ved ankomst til Thailand. mvh. SteenJ Det var det samme jeg gjorde, bare i pattaya. Hvis de siger nej i den første så tager du bare en anden, men har nu aldrig haft problemmer med at oprette de 2 gange jeg har lavet det. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |