Se indlæg
 Udskriv debat
Børnene i Doi Law
ABS
xxxxxx skrev:
ABS intet nyt uder solen den skole som hugo støtter er ingen jeg gentager ingen AIDS skole eller skole for meget fattige børn

det er en ganske alm thailandsk komune skole skole intet andet

hilsen yindee

Ja, min kone siger.: Government school. At alle børn i området kan gå på skolen, rig som fattig..
--------------------------------------------------------------------------------
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
pee chang
xxxxxx skrev:
ABS intet nyt uder solen den skole som hugo støtter er ingen jeg gentager ingen AIDS skole eller skole for meget fattige børn

hilsen yindee

Hvorfor hedder hans hjemmeside om skolen "aidsbørn" ?

goldwing
pee chang skrev:
xxxxxx skrev:

hilsen yindee

Hvis det er rigtigt at der IKKE er aidsramte børn på denne skole, så lyder det hele som et kæmpe svindelnummer.
At slå plat på stakkels børn for at stoppe ussel mammon i egen lomme.... føj føj siger jeg.

Denne sag ligner mange andre indsamlinger som har været i Thailand, og her tænker jeg på Ole Skyrum, og døende kræftsyg dansker i Nord Thailand hvor der også var problemer med at vise/forklare et regnskab.

Jeg forstår ikke hvorfor det er så svært at vise et simpel regnskab, med indtægter og udgifter.

Er der "neglet" af kassen, så vis dig som en mand og kom med en forklaring.

Er den Danske konto nedlagt fordi kassen ikke stemmer, og man er bange for det Danske Politi kommer på banen? ..... en mærkelig handling for sølle 25 kr. om måneden....

Jeg tænker mit om hvorfor denne konto skulle nedlægges lige her hvor mange beskyldninger fremsættes.

Hugo.... Kom frem af busken og førtæl hvad der er sket, istedet for at rende rundt den varme grød.... vis dig som en mand.
Har du "lånt" penge til dit hospitalophold af kassen?

Kan endvidere se at den øvrige bestyrelse har travlt med at skrive en masse udenoms ting.
Mon ikke de har det lidt svært for tiden.?

Jeg er ikke den store bidragsyder i denne sag, men har dog brændt fingerne på nogle af de andre svindel sager, så jeg er stoppet med at yde bidrag til Danske ildsjæle som har bopæl i Thailand.... sorry

Men jeg ytrer mig fordi dette er en debatside, .....

huratho
Hej
Vi vil fremskaffe en kopi af bankbogen meget hurtigt. Desværre løber vi ind i Sonkran, så aller først i næste uge.
ABS, alle skoler som ikke er private er Government school, men nogen får mere end andre. Jeg ved ikke hvor du/i har det med rig og fattig fra, det vil vi (Nang og jeg) gerne høre nærmere om.
De som mener at det hele er plat og svindel må stå for deres egen regning.
Jeg ved hvordan skolen så ud da vi startede derude og jeg ved hvormange som har set skolen. Næsten alle har skrevet indlæg på børne siden.
Mit hospitals ophold er et, børnene er noget andet.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

ABS
Government school = Public school. Alle børn som bor i området kan gå på skolen i Doi Law og igen så er det ligemeget om det er rige eller fattige menneskers børn. F.eks hvis konen og jeg boede i området kunne vi sende hendes 2 børn i den skole. Det har jeg fra min kone. Men igen så er hun jo "kun" Thaier så hvad ved hun om det Thailandske skolesystem osv.? Skolen i Doi Law har vist ikke status som skole for AIDS ramte børn. Dem findes der andre af området. At der kan være AIDs ramte børn på skolen kan godt ske, men der er der sgu nok mere eller mindre i alle skoler herude.

www.abs-relocations.com
savarden
Ja så er der gang i andedammen igen..

Hvor mange af jer har besøgt skolen eller haft kendskab til det kæmpe arbejde Hugo har lagt der ?

Nej det er sgu nemmere at sidde bag tasteturet og komme med grove beskyldninger..

Kan undre mig dette sammenfald af begivenheder som startede med ABS´s indlæg.

Det lader til han opnåede det han ville med sin indlæg hvor tonen var
Gad vide hvad Carlsberg ville hvis deres logo ikke kom på trøjerne osv.?

Øh er det selvpromovering eller børnenes vel som tæller højst her ?

Desuden har du vist fået dine penge retur eller ?

At du så efterfølgende har fundet et andet sted at få dit navn på trøjen er jo super... og tak for linket ..

Jovel skal der være 100% styr på regnskabet men dertil at påstå at Hugo skulle stikke penge i lommen er sgu for lavt.

De som kender Hugo ved han har hjertet på dette rette sted og denne svada fra div medlemmer ødelægger vist mere end de aner.

Gad vide om her er en skjult agenda ?

huratho
Hej
ABS, hvormange skoler er der i Doi Law området. Nej det ved du ikke. Så spørger jeg hvorfor ligge flere skoler i et tyndt befolket område. Jeg ved godt at din kæreste har været modstander af dit tiltag på skolen lige fra starten og jeg skal nok lade være med at kommentere dette, thi så lavt falder jeg ikke
Hilsen Hugo

ABS
Hugo du kan kommentere hvad du vil. Ja, konen har været imod fra starten fordi hun ikke stolede på det. Og med rette ikke Hugo. At sætte et AIDS mærkat på en 12 årig pige og "sælge" hende som AIDS ramt er vist lavt nok. Men igen hvis du tadig nægter at du har gjort det, så tager konen og jeg selv op og besøger Cat og resten af familien tager dem alle i hånden, levr en hyggedag i Chaing Mai og får lavet en blodprøve. Når beviset så er der, så kan du nok vente et lille besøg.

www.abs-relocations.com
savarden
Hvad med du forholdt dig til det kæmpe arbejde Hugo har lagt på skolen igennem de sidste mange år og som du nu er igang med at smadre ?

Det er fair nok du ikke vil have dit sponsorat og får dine penge retur men læs lige din tråd en gang mere.

Har du haft en skjult agenda med dine hemmelige optagelser af samtaler, negativ omtale på div. thai forums for nu også indirekte at true folk ?

Lad mig forstå dig ret, du vil invitere en 12 år pige på "hyggetur" til chang mai for at få ret i din fejde med Hugo ?,

Måske du kunne uddybe hvad du mener med dette :

Når beviset så er der, så kan du nok vente et lille besøg.

Jeg undre mig i den grad over hvor tilrettelagt dette virker ?

ABS
Negativ omtale.! Nok fordi alt omkring projektet lugter negativt.
Skolen har nok kunne overleve uden Hugo. Det er der sgu mange skoler af samme slags der gør, her i Thailand.
Vil have mit sponsorat tilbage. Ja, klart idet pigen aldrig vil komme i skole i Chiang Mai ej hellere komme til at bo hos Hugo og Nang som der blev sagt. Mit sponsorat blev brugt på Hugo´s hospitalsophold. Nang og lærerne på skolen i Doi Law har sagt at Cat ikke har AIDS. Altså en usand og en temmelig forfærdelig måde at drive velgørenhed på. Ja, kan blive nøjvendigt at tage Cat og hendes familie med på en dagstur ind til Chiang Mai for at få opklaret dette problem om Cat har AIDS som Hugo ”solgte” hende på eller ej. Ja, jeg er sgu sur og meget skuffet over dette. Jeg behøver ikke at uddybe noget andet end at det er fup og skumfiduser med Hugo og hans projekt.

www.abs-relocations.com
huratho
Hej
Nu synes jeg tiden er inde til at ABS (nu fik du dit navn nævnt igen) at du får navn eller navne på de lærer som har udtalt sig, ellers må det jo være dig som er utroværdig.
Hilsen Hugo

savarden
ABS du fik vist ikke svaret på et eneste af mine spørgsmål

Det havde jeg nu heller ikke regnet med..

Du er ude i et personligt vendetta og noget siger mig vi ikke kender de sande motiver ..

Beklageligt at børnene er de store tabere i denne historie...

Trist at tænke på især når man kender Hugo´s følelser for skolen og børnene.

ABS
Hugo kl. 18.08 skriver du du snart vil fremtrylle en kopi. Imorgen er den 12/4 og ikke helligdag. Helligdagnene starter den 13. Har du en bankbog behøver du ikke engang gå i banken, men find en internetcafe, de har sikkert en kopimasine. Sgu ked af du ikke fik alle dine ønskede svar savarden, en noget af det svarede jeg da på.Smile

www.abs-relocations.com
savarden
Du har allerede givet mig svaret Friends

Ville have ønsket at motivet havde været børnenes vel..

cesse
ABS skrev:
Hugo kl. 18.08 skriver du du snart vil fremtrylle en kopi. Imorgen er den 12/4 og ikke helligdag. Helligdagnene starter den 13. Har du en bankbog behøver du ikke engang gå i banken, men find en internetcafe, de har sikkert en kopimasine. Sgu ked af du ikke fik alle dine ønskede svar savarden, en noget af det svarede jeg da på.Smile

Nu er det nemt at sidde hjemme i danmark og sende folk rundt efter det ene eller det andet MEN
Thailand og Chiang Mai er lukket for folk der ikke har bil fordi der er vandfestival de startede så småt i lørdags
Men det er du jo selvfølge klar over eller har du glemt det ??

Pede
Hej Admin
Jeg blander mig aldrig i disse debatter/skænderi, men dette overgår hvad jeg syntes Hugo, hans kone og skolen skal stå model til. Denne personsag burde foregå internt mellem denne ABS og Hugo og ikke offentligt i dette forum. Jeg har selv besøgt skolen og det har over 100 andre fra DK også. Jeg har dyb respekt for det arbejde Hugo og hans kone har lagt i at hjælpe skolen, og lad dette arbejde forsætte uden alle disse beskyldninger. Jeg er sikker på Hugo kan skaffe et regnskab. Som jeg ser det nu er ABS kun ude på at svine Hugo til!!
Hvis dette emne ikke får en ordentlig toner vil jeg råde admin til at slukke tråden.
På forhånd tak
Peter

ABS kommer med den ene beskyldning efter den anden mod Hugo, og så vidt jeg kan læse, - uden nogen form for dokumentation overhovedet.

Det er sørgeligt at være vidne til, og det må være trist for Hugo, al denne negative omtale.

På det foreliggende grundlag er det nærmest en trossag, hvem der har ret.

Jeg kender hverken Hugo eller ABS, men jeg kender princippet om, at man er uskyldig, indtil det modsatte er bevist, og det synes jeg er et godt princip.

Så hvis jeg skullle få lyst til at støtte et projekt i Thailand, så ville jeg støtte Hugos projekt.

Hvis jeg ville flytte til Thailand, hvad jeg faktisk tænker på, vil jeg sgu hellere forære mit bohave væk end at bestille ABS til at flytte det !

hn

Frank
pee chang skrev:
xxxxxx skrev:

hilsen yindee

Underlig debat. Jeg synes nu xxxxxx og/eller Hugo mangler at besvare sprøgsmålet fra pee chang.

Webmaster
Pede skrev:
Hej Admin
Jeg blander mig aldrig i disse debatter/skænderi, men dette overgår hvad jeg syntes Hugo, hans kone og skolen skal stå model til. Denne personsag burde foregå internt mellem denne ABS og Hugo og ikke offentligt i dette forum. Jeg har selv besøgt skolen og det har over 100 andre fra DK også. Jeg har dyb respekt for det arbejde Hugo og hans kone har lagt i at hjælpe skolen, og lad dette arbejde forsætte uden alle disse beskyldninger. Jeg er sikker på Hugo kan skaffe et regnskab. Som jeg ser det nu er ABS kun ude på at svine Hugo til!!
Hvis dette emne ikke får en ordentlig toner vil jeg råde admin til at slukke tråden.
På forhånd tak
Peter

Hejsa Peter og andre som har tænkt samme tanke,

På et tidligere tidspunkt i tråden der var jeg faktisk ved at låse tråden, da jeg på daværende tidspunkt syntes at det mere lignende en hetz end en normal debat med nogle fair spørgsmål som enkelte herinde ønskede besvaret. Men jeg tog mig selv i det med tanke på følgende i reglementet:

Uopfordret reklamering for relevante thai-relateret produkter/firmaer er tilladt, såfremt det anses at der er interesse for produktet/firmaet og kun så længe at man er villig til at besvare spørgsmål omkring produktet/firmaet i forumet, så alle brugere kan spørge og læse svar på tidligere spørgsmål omkring produktet/firmaetet og deraf vurdere produktet/firmaet.

Hugo har her på siden gennem tiden haft benyttet sig af muligheden for at henlede opmærksomheden på skolen i ny og næ. Derfor vil jeg i dag på baggrund af reglementet også mene at Hugo bør svare på de spørgsmål som der bliver stillet herinde omkring skolen.

Desuden mener jeg nu, som tråden og spørgsmålene har udviklet sig, at alle partere er bedst tjent med at de spørgsmål som de forskellige ligger inde med bliver stillet og svarene på spørgsmålene bliver givet. Der er som jeg ser det i løbet af tråden kommet sådanne ting og spørgsmål frem at det er alt afgørende for projektet at disse ting også bliver besvaret.

Jeg kan som Admin ikke forholde mig til fakta i denne sag da jeg simpelthen ikke aner hvad der er op og ned i sagen - jeg håber det bedste og frygter det værste. Det eneste jeg kan sige er at på baggrund af reglementet så finder jeg at det er rimeligt at Hugo svarer på eventuelle spørgsmål som der måtte være.

Selvfølgelig skal debatten og spørgsmålene herinde stilles og besvares på en ordentlig måde uden nogen form for unødvendig tilsvining eller lignende - hverken fra den ene eller anden side i sagen.

Fortsat rigtigt god dag til alle ;-)

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
ABS
cesse skrev:
ABS skrev:

Nu er det nemt at sidde hjemme i danmark og sende folk rundt efter det ene eller det andet MEN
Thailand og Chiang Mai er lukket for folk der ikke har bil fordi der er vandfestival de startede så småt i lørdags
Men det er du jo selvfølge klar over eller har du glemt det ??

Ved ikke hvor du sidder henne.! Jeg bor og sidder i Bangkok. Har motorcykel og der kører Tuk Tuk..

www.abs-relocations.com
Spring til debat: