Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Thailand for et 8 årig barn
|
|
Frank |
Lagt på d. 28/03-2011 19:47
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Jeg tror nu ikke på, at sproget skulle være en særlig barriere, der forhindrer børn på 8 år i at lege med hinanden. Inden jeg blev teenager var jeg flere gange med forældrene sydpå, hvor jeg legede med børn fra andre lande. Som jeg husker det talte vi flydende sammen - lidt lige som i dag, hvor mit franske bliver godt efter et par genstande. Og der skal nu heller ikke meget sprog til at spille en fodboldkamp eller svømme om kap. |
|
|
savasava |
Lagt på d. 29/03-2011 03:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
rinpoche skrev: savasava skrev: Ja, hvorfor mon skandinaviske born, tog jeg feks. til Kina, ville jeg habe mine born fik muligheden at lege med kinesiske born. . Det er ikke særlig sandsynligt med mindre dine børn er så små at de ikke kan tale endnu. Jeg forstår udmærket jkanters ønske om for sin 8-årige datters skyld at forsøge at finde et sted, hvor hun evt. kan finde legekammerater. I den alder er sprog en vigtig del af så at sige en hvilken som helst form af samvær. Set i bakspejlet husker mine sønner ikke andre fra Thailand end de danske og svenske/norske legekammerater de mødte dernede. De kan end ikke huske navnene på konens familiemedlemmer. Det er for fremmed, intet sprogfællesskab, ingen samhørighed. Nu har vi kun en enkelt gang været et sted, hvor der var mange skandinaver og det var på Little Mermaid, Kata Beach på Phuket. Og ikke overraskende, det er et af de få steder - efter knap 20 ture til Thailand - som drengene husker navnet på. Hvorfor? Fordi de der mødte nogle de kunne snakke og begå sig sammen med. Mine 4 born er i alderen 2-9 ar, de forstar alle 3 sprog, den aeldste dog 4. Har aldrig opplevet at ukendt sprog har staet i vejen for leg med andre born. |
|
|
jkanters |
Lagt på d. 02/04-2011 16:20
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Tak for de gode råd, specielt til dem der rent faktisk svarede på mine spørgsmål |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |