Se indlæg
 Udskriv debat
Thai turist i USA
Gorgonzola
Hej til alle

Jeg var i tvivl om hvor denne tråd skulle udgå fra - har jeg valgt det forkerte forum undskylder jeg hermed.

Min gode ven blev for nylig gift i Isan provinsen og som jeg har beskrevet i en anden tråd så var det en fantastisk oplevelse.

Nu vil min ven gerne have sin kære med på en turist tur til USA, hvilket for mig lyder som en relativ overkommelig opgave at arrangere, men det viser sig at det langt fra er simpelt.

De nygifte par forbereder sig grundigt til et møde på den Amerikanske ambassade i Bangkok, hvor man medbringer dokumentation på god økonomi, familie i Thailand, ejerskab af ejendom i Thailand osv, osv.
Mødet på ambassaden tager 5 minutter hvor man ikke overhovedet så meget som kikker på den medbragte dokumentation før man klasker et "AFVIST" stempel på ansøgningen. Grundlaget for afvisningen oplyses ikke da man meddeler at man ikke har pligt hertil.

Nu er jeg jo bare en naiv Dansker med fuld tiltro til alle menneskers bedste intentioner, men jeg kan simpelthen ikke forstå en så hurtig og "kold" afvisning. Kan det skyldes at bruden aldrig har været uden for Thailand (eller omliggende lande)? Jeg er ganske enkelt målløs.

Derfor denne tråd. Er der nogen som har prøvet noget tilsvarende? Er der nogen "recept på" hvordan man kan tackle systemet igen, eller er det nu bare at sætte sig ned og opgive?

Alle konstruktive kommentarer vil være værdsat.

MVH

jesperfrb
Har selv været udsat for det samme på den Amrikanske ambassade i DK, kostede små 1000 kr for papirarbejde og Specielle størrelse pasfoto, afvist uden begrundelse. Fik dog et stykke papir med, hvor de skrev man kunne søge igen, men forvente samme svar!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Thjaa
en af mine vender var udasdt for det samme men han fik da afvige at grunden var at de hade varet gift saa kort tid
og at de var bange for at han kun skulle vare gift med pigen for at sende hin til usa hvor hun saa vil forsvinne
og arbejt udlorlig
Livet er forkort til store problemmer

cesse
har fået at vide at der står på den Amerikanske ambassades hjemmeside står at thaier ikke skal tage på ferie i USA og at de lige så godt kan tage til Europa på ferie

Gorgonzola
Tak for jeres svar.

Det er jo i den grad skuffende at USA i den grad forhindrer almindelige Thailændere i at besøge som turist. Thailand er trods alt en af USA's allierede og burde som sådan behandle Thailændere med mere respekt. Det er ikke pænt at bede folk om at bruge 1000Kr på en ansøgning og så bruge 5 minutter på at finde et "Afvist" stempel frem uden at undersøge noget som helst.

Black Lotus
Hmmm, Har en vennine fra Thailand, som er tandläge, hun var i USA på ferie, og besöge en ven som også er tandläge, der var da ingen problemer med visa. Cool

Gorgonzola
Jeg kunne godt være bange for at social status nok åbner døre mens "little Miss nobody" fra Isan ikke får samme muligheder. En Thailandsk tandlæge anses nok ikke som værende så desperat at vedkommende vil opsøge tilværelsen som illegal indvandrer.

FCKdk
Black Lotus skrev:
Hmmm, Har en vennine fra Thailand, som er tandläge, hun var i USA på ferie, og besöge en ven som også er tandläge, der var da ingen problemer med visa. Cool

Der ville mine alarmklokker netop ringe, m.h.t.
om hun ville forsvinde og arbejde sort, pga. de fælles uddannelsesrelationer....

Iøvrigt kan alle ambassader, immigrationskontorer og udlændingeservice, afvise en ansøgning med begrundelse i, at de har lov til det....Hammer

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Spring til debat: