Se indlæg
 Udskriv debat
Thailand for et 8 årig barn
jkanters
Jeg ville gerne høre om anbefalinger til gode hoteller i Thailand for mig og min 8 årige datter.

Vi skal rejde midt i juli i små 3 uger.

Det vi gerne vil have er et Hotel med et godt poolområde og gerne med mulighed for børneaktiviteter. Jeg ved godt at det er low season men ville gerne bo et sted hvor der er nogen andre scandinaviske børn hvis muligt. Kan godt li at bo godt. Selvfølgeligt må det godt være billigt, men jeg vil ikke bo på et dårligt hotel så hellere betale noget mere. Har tidligere boet på Laguna Beach Resort i Phuket og det var lige sagen, men ville gerne prøve noget nyt denne gang. Nogen anbefalinger?

Tumut
hvor skal det være henne. koh samui, phuket, bangkok.

jkanters
Det er ikke helt så afgørende. Poolområdet aktiviteter og legekammarater er mest afgørende

ABS
Hvis du ikke allerede har købt billet, så ville jeg anbefale en chartertur enten til Hua Hin eller Phuket. Er sommerferie i Danmark, på det tidspunkt du tænker på at rejse, så der skulle være en mulighed for at møde andre Skandinaviske børn..
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Thjaa
ABS skrev:
Hvis du ikke allerede har købt billet, så ville jeg anbefale en chartertur enten til Hua Hin eller Phuket. Er sommerferie i Danmark, på det tidspunkt du tænker på at rejse, så der skulle være en mulighed for at møde andre Skandinaviske børn..

Nu kommr jeg tidt til Hua Hin og jeg har ogsaa talt med fler danske familer som er paa ferige Hua Hin og alle siger at Hua Hin er forkelig for boern

og jeg vil da ogsaa sige at inder by er bestemt ikke for boern alt formange bar med betaling piger
Livet er forkort til store problemmer

jesperfrb
Det lille område i Hua Hin, burde da ikke være et problem!
Ser mange børnefamilier i Hua Hin, og det er meget få barer hvor pigerne udstiller sig selv,i forhold til mange andre steder, der i blandet Phuket!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

snoopy
Kan anbefale Orchidacea Resort i Kata Beach, Phuket. Et stille område, men lækkert resort med stor swimmingpool og 5 min. gang til bedste strand. De sidste gange jeg har boet der, har der været mange danske familier med børn. Bliver vist brugt af to danske rejsebureauer. Billigt og lækre værelser med flot udsigt og stor morgenbuffet, utroligt venlige og hjælpsomme ansatte.

chaingmai
svømmepøl andre danske børn lege med, hvorfor ikke tage i lalandiaRolll

savasava
Ja, hvorfor mon skandinaviske born, tog jeg feks. til Kina, ville jeg habe mine born fik muligheden at lege med kinesiske born. Wink

Hvorhen i Thailand, det ved jeg samaend ikke, tror sagtens du kunne imponere et 8 arigt barn fra DK her i Hua Hin.

jesperfrb
Changmai: Det var da et intet sigende svar! Shock
Der er da masser af muligheder for at et 8 årigt barn får en kæmpe oplevelse ud af en tur til Thailand!
Bla elefanter der ikke står i bur! Samt vejret strandene osv!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

kiml
Centara Resort på Kata Beach, er fint masser af børn i Juli. Bruges af Spies / Vingresor. Og tæt på stranden som så ikke er børnevenlig i Juli Måned
[img][/img]

chaingmai
LOL LOLjesperfrb, det var lidt ironisk ment, da mine børn var på den alder camperede vi med telt i tyskland, og flere andre lande i europa og det er min erfaring at børn hurtig kommer i kontakt med andre børn uanset sprog, så hvis man opstiller de to kriterier at der skal være svømmepool og andre danske, skandinaviske børn og lege med så behøver man ikke at tage til thailand, for så er det jo ikke for at lære landet og befolkningen at kende, men det kan være jeg tager fejl(har gjort det før)

hugoboerge
http://dolphinbay...

Dette resort ligger syd for Hua Hin i et omraade som hedder Sam Roi Yot (eller de 300 tinder). Det er boernevenligt, god betjening, gode vaerelser glimrende restaurant og til en rimelig penge. Har selv boet der adskillige gange og fruens barnebarn nyder opholdet, hvad vi selvfoelgelig ogsaa goer. Ligger lige ud til havet og man kan bade i havet. Derudover er masser af muligheder for billig seafood.

Der er stille og roligt og hvis man skal slappe rigtig af er det lige sagen. Vi har lige vaeret der. Jeg fik laest et par boeger. DVD afspiller kan lejes for 100 THB om dagen og gratis DVD boernefilm foelger med.

Billederne paa websitet taler for sig selv. Indehaveren af stedet er amerikaner.

Vil lige slutte af med at jeg har ingen personlige interesser i stedet. Vil bare anbefale stedet da jeg synes det er utrolig godt og boernevenligt.

rinpoche
savasava skrev:
Ja, hvorfor mon skandinaviske born, tog jeg feks. til Kina, ville jeg habe mine born fik muligheden at lege med kinesiske born. Wink

.

Det er ikke særlig sandsynligt med mindre dine børn er så små at de ikke kan tale endnu.

Jeg forstår udmærket jkanters ønske om for sin 8-årige datters skyld at forsøge at finde et sted, hvor hun evt. kan finde legekammerater.
I den alder er sprog en vigtig del af så at sige en hvilken som helst form af samvær.

Set i bakspejlet husker mine sønner ikke andre fra Thailand end de danske og svenske/norske legekammerater de mødte dernede. De kan end ikke huske navnene på konens familiemedlemmer. Det er for fremmed, intet sprogfællesskab, ingen samhørighed.

Nu har vi kun en enkelt gang været et sted, hvor der var mange skandinaver og det var på Little Mermaid, Kata Beach på Phuket.

Og ikke overraskende, det er et af de få steder - efter knap 20 ture til Thailand - som drengene husker navnet på.
Hvorfor? Fordi de der mødte nogle de kunne snakke og begå sig sammen med.

jimmikoldenborg
Det bliver en kæmpe oplevelse for dit barn!

Ang skandinaviske legekammarater, så finder ungerne hurtigt ud af at kommunikere sammen. Min 5 årige datter lejede på Phuket med en pige fra England, og det fungerede super. Min datter talte dansk til pigen og omvendt, og det så yd som om de forstod hinanden fint:-)

God tur
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
jesperfrb skrev:
Changmai: Det var da et intet sigende svar! Shock
Der er da masser af muligheder for at et 8 årigt barn får en kæmpe oplevelse ud af en tur til Thailand!
Bla elefanter der ikke står i bur! Samt vejret strandene osv!

Undrer mig ofte over Chiang mais svar til folk-enten som du siger,intet sigende-eller meget negative.
Kan undrer sig over hvorfor manden gider spilde tid på det.

BM hvoirfor spilder du tid på det med intetsigende indlæg.

Jeg kan kun sige at min papdatter havde det meget sjovt med andre piger i samme alder- omkring de 10 år. De andre piger var fra Schweiz og Tyskland og ingen af dem kunne ret meget engelsk, men de havde det pragtfuldt sammen dagen land ved stranden på Chaweng.

Så det med altid at skulle lege med nogen der taler ens eget sprog, det er ikke altid nødvendigt.

Mange voksne danskere på ferie i Thailand kan da heller ikke tale med deres veninde(r)!

Men det går åbenbart godt nok alligevel.

rinpoche
hmmm. Det er nok fordi at "money talks" Read the rules
Universielt sprog.

chaingmai
brianmus: af nøjagtig samme grund som digRolll

chaingmai
og brianmus: hvis du læser girobank indlæg.så er det faktisk det samme som jeg svarede jesperfrb. en ting har jeg da lært, at man skal passe på med hvad man skriver og ikke prøve og lave lidt sjov, der er så mange kloge og alvorlige menesker som dig brianmus der kommer efter enCheersLOL LOL

Spring til debat: