Se indlæg
bør man have lov til at søge om FS på besøgsvisa. | ||||||||||||||||||||
|
bør man have lov til at søge om FS på besøgsvisa.
|
|
TG950 |
Lagt på d. 24/03-2011 20:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
i tråden " Farvel min søn " http://www.dansk-...ost_160403 bliver der stillet spørgsmål om hvorvidt man burde have lov til at søge om FS på besøgsvisa. lige lidt citater der fra : Robert Kronberg skrev : Faktisk må man slet ikke rejse til Danmark på besøgsvisum, hvis man agter at søge familiesammenføring. Girobank skrev : Hvorfor må man ikke rejse til Danmark på besøgsvisum? blive gift o.s.v.? Det er der vist ret mange, der gør og har gjort gennem årere og stadigvæk gør, bliver gift indenfor de første 3 måneder og derefter søge FS. Hvad siger andre DTW-medlemmer? stem og lad os se hvad flertallet af DTW bruger mener. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 24/03-2011 20:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Selvfølgelig skal man have lov til det, ellers ville jeg jo være dobbelt moralsk I øvrigt er det efter min mening slet ikke noget man skal lave regler om. Hvis man som dansk statsborger, vælger at gifte sig med en udenlandsk ægtefælle, så skal man slevfølgelig have lov at bosætte sig i sit hjemland - så længe det ikke drejer sig om et proforma ægteskab eller så længe man ikke ligger samfundet til last. At nogen har den opfattelse at det er et nationalt problem, viser blot at de er lidt småtskårne Redigeret af Surmule d. 24/03-2011 20:21 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/03-2011 20:19
|
Antal indlæg: 3779 |
TG950 skrev: i tråden " Farvel min søn " http://www.dansk-...ost_160403 bliver der stillet spørgsmål om hvorvidt man burde have lov til at søge om FS på besøgsvisa. lige lidt citater der fra : Robert Kronberg skrev : Faktisk må man slet ikke rejse til Danmark på besøgsvisum, hvis man agter at søge familiesammenføring. Girobank skrev : Hvorfor må man ikke rejse til Danmark på besøgsvisum? blive gift o.s.v.? Det er der vist ret mange, der gør og har gjort gennem årere og stadigvæk gør, bliver gift indenfor de første 3 måneder og derefter søge FS. Hvad siger andre DTW-medlemmer? stem og lad os se hvad flertallet af DTW bruger mener. Du citerer mig ikke helt korrekt. Man må godt søge familiesammeføring under et ophold på et besøgsvisum, men man kan ikke få et besøgsvisum, hvis man agter at søge familiesammenføring (og oplyser dette). Hilsen, Robert |
|
|
Lagt på d. 24/03-2011 20:32
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Robert, det er noget vrøvl, du skriver. Jeg kender mange, der har gjort det, du siger ikke er tilladt. Kender også tilfælde,hvor der direkte var anført i vusumansøgningen, at køresten skulle på besøg i dk, netop for at blive gift. Hvis din påstand holder stik, så betyder det jo, at giftemålet skal ske i Thailand. Jeg tror ikke på din påstand. |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 24/03-2011 20:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Robert Kronberg skrev: Man må godt søge familiesammeføring under et ophold på et besøgsvisum, men man kan ikke få et besøgsvisum, hvis man agter at søge familiesammenføring (og oplyser dette). Hilsen, Robert Hej Robert Jeg siger ikke at det er noget vrøvl du skriver Men jeg tror du har misforstået reglerne. Hvis det du skriver er korrekt, så er US i sin fulde ret til at afvise samtlige visum ansøgninger fra ægtefæller til danske stasborgere, alene på begrundet mistanke om, at der vil blive søgt om FS straks efter ægtefællens ankomst til DK. Jeg kan ikke finde noget som helst på tryk, hverken hos den danske ambassade i Th. eller på US som understøtter din påstand - tværtimod skriver de alen-lange forklaringer om, at den eneste plausible grund til overhovedet at ansøge om FS på besøgsvisum er at man er gift. Alle andre ansøgere vil få karantæne, pga. f krænkelse af visum reglerne. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 24/03-2011 23:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Idet jeg er blevet skudt i skoene, at jeg søger at give en juridisk forklaring på et juridisk spørgsmål.. (ja..eller en mekaniker giver en mekanikerfaglig vurdering af en bil der skal laves).. Men skal man have lavet sin bil, må man altså til mekanikeren med bilen! Der er også sammenhæng mellem bagerforretninger og folk, der ved noget om mel og gær! Med det sagt, så fremgår reglerne for udstedelse af visum tydeligt på: http://www.nyidan...raksis.pdf (Idet der var et ønske om henvisning til reglerne) Som jeg har skrevet i flere tråde, så kan man ikke sammenligne sager.. Bare fordi onkel Åge har fået modtaget bidrag til et tandlægebesøg engang, betyder det ikke at jeg kan støtte ret på det.. For at forklare de forvirrende oplysninger her i tråden, kræver det at man er klar over at visum udstedelser (som onkel Åges bidrag ) er forvaltningsafgørelser ved individuel skønsudøvelse. Visumreglerne blev lavet om for et lille års tid siden. For at forklare de forskellige opfattelser, skal man vide nøjagtigt hvilke konkrete situationer, der henvises til, idet der er forskellig regelanvendelse for forskellige typer af visumansøgere Det er ikke "ulovligt" (udløser karantæne) hvis en kæreste søger om familiesammenføring efter udlændingelovens §9ff. Dog nægtes hun visum hvis en række formodninger er tilstede. (beskrevet i notatet) Det kan i øvrigt nævnes, at selv efter opnåelse af opholdstilladelse, kan denne inddrages, såfremt det opdages at der er angivet fejlagtige oplysninger ved visumansøgningen. (hun har således ikke haft lovligt ophold i DK) |
|
|
natty |
Lagt på d. 25/03-2011 00:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
sudsakhon skrev: Idet jeg er blevet skudt i skoene, at jeg søger at give en juridisk forklaring på et juridisk spørgsmål.. (ja..eller en mekaniker giver en mekanikerfaglig vurdering af en bil der skal laves).. Men skal man have lavet sin bil, må man altså til mekanikeren med bilen! Der er også sammenhæng mellem bagerforretninger og folk, der ved noget om mel og gær! Med det sagt, så fremgår reglerne for udstedelse af visum tydeligt på: http://www.nyidan...raksis.pdf Susakton, jeg har måske kritiseret dig, men jeg tror ingen her vil skyde dig noget i skoene. Jeg er da glad for dine indlæg, som kan gøre os mere oplyste på det juridiske. Problemet er jo blot at vi mennesker taler forskellige sprog,specielt fordi vi alle har forskellige baggrunde og udgangspunker. Hvis et menneske kommer med et problem til mig, det kan være juridisk, psykologisk eller meget andet, nytter det jo ikke, at jeg "samtaler" i fagtermer. En jurist, læge, bager, mekaniker, eller taxachauffør skal da kunne "oversætte" deres fagtermer og produkter til almindeligt sprog. For nogle år siden arbejdede jeg i et firma, hvor jeg vi havde it problemer. Hver gang jeg kontaktede afdelingen om problemerne, svarede de i it-sprog, som ingen andre end dem selv forstod, og når man ikke forstår hinanden finder man heller ingen løsninger. Det værste er egentlig at de opfattede os andre som tumper. Så når vi taler sammen på et fælles forum, whoever we are, så prøv at ændre fagudtrykkene til almindelig sprog. Jeg ved det kan lade sig gøre. God nat til alle Natty Redigeret af natty d. 25/03-2011 00:33 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 25/03-2011 00:34
|
@Natty Du har skam ret. men jeg rettede med min bemærkning ikke fokus på brug af fagtermer, men udelukkende på den faglige løsning af et fagligt problem. Nå vi nu alligevel har den første del oppe at runde, kan jeg da (igen) nævne, at jeg skam ikke bruger andre fagtermer end at man kan læse i den seriøse del af dagspressen (Kig Ind er så diskvalificeret her ved at være et ugeblad) Og nu da vi er ved sproget. Jeg fik af min mekaniker oplyst, at jeg skulle have skiftet kalibre på bilen. Jeg kiggede undrende ned i motoren og spurgte om det blev dyrt, og om hvad der var sket med de gamle.. Han kiggede opgivende på mig, og pegede ned på hjulene.. "De sidder der..".. OK???? Hvad er så lige en kaliber, spurgte jeg..Og fik svaret. Hvorfor skulle denne mekaniker kalde det en "pind-dims ved bremse halløjerne"?? Nu hedder det en "kaliber, og jeg ved nu hvor den sidder og hvad den laver." Han "samtaler" jo i fagtermer. Samme oplevelse havde jeg med en tømrer, der nævnte at jeg skulle udskifte vandnæserne... for at undgå fugt problemer.. Jeg havde noget helt andet itankerne.. Hvordan hulen skulle jeg vide hvad en "vandnæse" var?? Igen "samtale" i fagtermer... Men nu ved jeg hvad en "vandnæse er.." Skulle jeg ad åre komme til at bruge en almen brugt juridisk fagterm...Gør det så ondt? Eller har man måske lært lidt, hvis man som jeg i de to ovenstående situationer ikke anede hvad det var? Det er jo aldrig en skade til at udvide sin verden lidt...Det gør jeg selv...Nu med 2 helt nye ord Det er bare min holdning..men hører gerne andre meninger |
|
|
maichai |
Lagt på d. 25/03-2011 04:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Selvfølgelig skal man have lov til FS på besøgsvisa I det hele taget burde FS slet ikke gælde for danske statsborgere Jeg mener da helt klart at er den ene ETNISK Dansker med dansk indfødsret må Han/Hun sku da gifte sig med hvem de vil og bosætte sig hvor de vil også i DK Men sådan er det jo desværre ikke tifældet i STASILANDET Danmark DESVÆRRE MVH MAICHAI Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
buffalo |
Lagt på d. 25/03-2011 07:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 148 |
nemlig sådan bør det være
Stol aldrig på en prut
] |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/03-2011 18:23
|
Antal indlæg: 3779 |
Prøv nu at læse, hvad der skrives. En ansøgning om et besøgvisum til Schengen kan AFVISES, hvor det vurderes, at pågældende ikke tager tilbage. Det står klart og tydeligt i visum-praksis for hele Schengen. Det er derimod ikke ulovligt at søge familiesammenføring, når man opholder sig i Danmark på et visum. Hilsen, Robert |
|
|
prasat |
Lagt på d. 26/03-2011 08:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
for 3 år siden da min kone skulle her op, fik vi at vide på ambasaden i thailand at hun ikke måtte søge FS når hun kom til DK. vi blev begge afhørt på ambasaden hun af thaier og jeg af danskere, vi var allerede gift og havde et barn. vi lugtede sikkert langt væk af at vi ville søge FS når hun ankom som vi også gjorde og fik. men på ambasaden fik vi at vide hun ville få karantæne i 2 år til indrejse i DK hvis hun søgte FS. så jeg giver Robert helt ret i det han skriver. prasat |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 26/03-2011 16:36
|
@prasat Prøv at læse mit indlæg..Så har du svar på hvorfor det forholdt sig sådan i din situation..Og hvorfor I ikke ville sagsbehandles efter samme regler idag |
|
|
maichai |
Lagt på d. 27/03-2011 09:43
|
VRØVL OG ATTER VRØVL FS burde ikke findes for etniske Danskere og nu bliver det sikkert også ulovligt efter den sidste EU dom Alle skal sku ikke have sugerøret i den danske statskasse Men Danskere der har boet hele deres liv og betalt skatter af al deres indkomst burde da kunne gifte dem med hvem de vil sorte gule røde og hvide og kunne bo i deres eget land hvis de kan forsørge deres kone/mand eller hvis deres kone/mand kan forsørge sig selv Det er sku da kun rimeligt NEJ TIL STASITILSTANDE I DK MVH MAICHAI Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 27/03-2011 14:13
|
@MAICHAI Hvad er det for en EU dom, ang. FS, som du henviser til? |
|
|
maichai |
Lagt på d. 28/03-2011 06:18
|
SUDSAKHON skrev @MAICHAI Hvad er det for en EU dom, ang. FS, som du henviser til? En ny afgørelse fra EU-domstolen hamrer endnu et søm i kisten for de danske regler om familiesammenføring. Dommen i den såkaldte Zambrano-sag slår fast, at det er i strid med EU-retten, hvis et EU-land afviser at give opholds- og arbejdstilladelse til udenlandske statsborgere, som forsørger børn med statsborgerskab i et EU-land. Dermed kan der være åbnet op for, at danske statsborgere kan få en udenlandsk ægtefælle til landet uden yderligere krav, hvis de får eller har et barn sammen. - Den her dom kan vise sig at få enorm stor betydning og være ekstremt vidtrækkende, vurderer Peter Starup, lektor i EU- og udlændingeret ved Syddansk Universitet. For Danmarks vedkommende betyder det formentligt, at vi må pakke sammen med de stramninger af udlændingepolitikken, der er gennemført, og vende tilbage til, hvor vi var i slutningen af 1990'erne, fortsætter han. Samme konklusion når Peter Vesterdorf, der er jurist og EU-ekspert ved Håndværksrådet, frem til. - Dommen slår fast, at rettighederne som unionsborger indebærer ret til et familieliv. Det betyder også efter min overbevisning, at det får store konsekvenser for den danske udlændingepolitik, siger Vesterdorf. Vurderingen fra eksperterne er, at dommen er langt mere vidtrækkende end den såkaldte Toprak-dom fra december sidste år, som sætter spørgsmålstegn ved, om Danmark kan give afslag på familiesammenføring til tyrkiske statsborgere under 24 år. - Det her gælder ikke bare tyrkiske statsborgere, det gælder alle tredjelands-borgere. Samtidig gør det den ekstra delikat, at den kan bruges til at spekulere i. Hvis man groft sagt sørger for at få et barn, så kan man med den her dom i hånden indløse billet til Danmark, siger Peter Starup. EU-Domstolen påpeger i sin afgørelse, at små børn, der er statsborgere i et EU-land, fratages deres rettigheder som unionsborgere, hvis deres forældre holdes ude af landet. - Nægtelsen af ophold til en tredjelandsborger i den medlemsstat, hvor hans små børn, som han forsørger, bor og er statsborgere, og også afvisningen af at tildele en sådan person arbejdstilladelse, har en sådan virkning, konkluderer domstolen. Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 28/03-2011 16:30
|
men Zambrano-sagen har jo ikke noget at gøre med hvad du skriver, nemlig at FS bliver ulovligt efter seneste EU dom.. Det var den dom jeg var interesseret i.. Jeg kan nemlig ikke finde referencen til den.. |
|
|
maichai |
Lagt på d. 29/03-2011 04:52
|
Sudmen Zambrano-sagen har jo ikke noget at gøre med hvad du skriver, nemlig at FS bliver ulovligt efter seneste EU dom.. Det var den dom jeg var interesseret i.. Jeg kan nemlig ikke finde referencen til den.. sakhon skrev Kære Sudsakhon NNu er jeg jo heller ikke jurist eller noget tilsvarende men som jeg læser dommen får den kosekvense for bla. mig med 2 børn med både thaipas og danske pas En ny afgørelse fra EU-domstolen hamrer endnu et søm i kisten for de danske regler om familiesammenføring. Dommen i den såkaldte Zambrano-sag slår fast, at det er i strid med EU-retten, hvis et EU-land afviser at give opholds- og arbejdstilladelse til udenlandske statsborgere, som forsørger børn med statsborgerskab i et EU-land. Dermed kan der være åbnet op for, at danske statsborgere kan få en udenlandsk ægtefælle til landet uden yderligere krav, hvis de får eller har et barn sammen. Nægtelsen af ophold til en tredjelandsborger i den medlemsstat, hvor hans små børn, som han forsørger, bor og er statsborgere, og også afvisningen af at tildele en sådan person arbejdstilladelse, har en sådan virkning, konkluderer domstolen. Så jeg spørger dig lige er du uenig i dette det var dette jeg mente med ulovligt Hav en god MVH MAICHAI Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 29/03-2011 13:34
|
@maichai Jeg vil gerne svare dig, men jeg kan ikke finde ud af hvor du er i tvivl.. Du skriver, nemlig at FS bliver ulovligt efter seneste EU dom.. (og henviser til Zambrano-dommen), som omhandler noget helt andet.. Og jo, med henvisning til Zambrano-dommen..Kan den sagtens have indflydelse på din personlige situation. Nemlig i det tilfælde (det håber man naturligvis ikke) at din ægtefælle og dig bliver separerede eller skilt (men også i tilfælde hvor du dør). Der kan hun, såfremt hun, har forsørgerpligten over jeres fællesbørn, få opholdstilladelse i DK. Denne dom bår vidtrækkende konsekvenser for mange forhold. Det er kendt, at mange at de fillipinske aupairs, der "huserer" i det danske "kærestemarked" ofte "skynder" sig at få et barn med en dansker (eller statsborger i hvilket som helst i-land). Så er de nemlig sikret børnepenge i et omfang, der helt gratis overstiger hvad de før var villige til at rejse den halve klode rundt at arbejde for. Med Zambrano-dommen kan der spekuleres mere i denne fremgangsmåde |
|
|
maichai |
Lagt på d. 30/03-2011 04:36
|
Sudsakhon skrev @maichai Jeg vil gerne svare dig, men jeg kan ikke finde ud af hvor du er i tvivl.. Du skriver, nemlig at FS bliver ulovligt efter seneste EU dom.. (og henviser til Zambrano-dommen), som omhandler noget helt andet.. Og jo, med henvisning til Zambrano-dommen..Kan den sagtens have indflydelse på din personlige situation. Nemlig i det tilfælde (det håber man naturligvis ikke) at din ægtefælle og dig bliver separerede eller skilt (men også i tilfælde hvor du dør). Der kan hun, såfremt hun, har forsørgerpligten over jeres fællesbørn, få opholdstilladelse i DK. Kære Sudsakhon Nu var jo det jeg mente at hvis jeg stod i den situation at skulle sende mine højt elskede kone og børn ud af et land som jeg selv er født i ville alt jo gå Bananas for mig og mine og jeg har jo læst at det er sket for andre i samme situation og det mener jeg stadig Zambrano-dommen vil forhindre og derved gøre det ulovligt for den Danske stat at nægte FS for disse par og deres børn Og når du hentyder til min personlige situation kommer det ikke på tale da vi har bosat os Thailand og ikke ønske at bo i DK eller for den sags skyld andre EU lande Iøvrigt kan alle jo have deres meninger men min er helt klart at hvis den ene eller den anden part er født i DK har han/hun da lov til at gifte sig med hvem de vil og sælfølgelig bosætte sig i det land de er opvokset i hvis de kan forsørge sig selv og deres familie At folk må flytte til Sverige eller Tyskland først er i mine øjne helt hen i vejret og det viser kun hvor hårde og ubamhjertige man er i DK Det hører sku ikke hjemme i en retsstat og resultatet er dem der viil bo DK kommer til det før eller siden Men det jo som skrevet min personlige mening Med ønske om en god dag til alle MAICHAI Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
Spring til debat: |