Se indlæg
 Udskriv debat
Scanway Tyrkiet Eksperten
agent007
Har lige været ude at rejse med Tyrkiet Eksperten, det var noget af en oplevelse og dårlig service.

Skulle rejse fra Billund den 28/2-11 men vi kunne ikke checke ind da vi ankom i god tid. Så ankom der en guide fra tyrkiet eksperten og fortalte at vores fly var forsinket pga tekniske problemer. Det stod så folk frit for om de ville køre hjem eller på Hotel i Vingsted centeret med busser de fleste valgte hotel vingsted centeret.Der blev holdt et par kaotiske møder hvor der blev fortalt hvornår, vi måske kunne flyve. Efter ca 33 timer ankom vi til Billund og flyveren lettede.

Skal siges det var en billig tur vi havde bestilt 5400 kr. incl. hotel 2 * (Nogen vil nok sige man får hvad man betaler for)

Vi Fløj med Astraeus Airlines. Der var hverken kaffe, te eller vand ombord på udrejse eller hjemrejse efter 7 timer var de udgået for isterninger,cola chips osv
Siddepladserne ombord må sammenlignes med burhøns (flere af stolene kunne ikke skubbes tilbage)

Vil høre om der er nogen af jer der kender lidt til flyrettigheder ?

I Vingsted centeret fik vi at vide ,hvis man havde bestilt en uges ferie ,så kunne man få sine penge tilbage, efter 24 timers forsinkelse og 2 uger efter 48 timers forsinkelse. Er det korrekt ?

De lovede både på vingsted centeret og på Phuket, at der lå en check til os når vi kom hjem fra ferie, med det gør der selvfølge ikke (2 mistede feriedage)
Jeg har lige skrevet til dem for at høre hvornår vi får checken.


Skal lige siges jeg plejer aldrig at flyve charter når jeg rejser til Thailand. Det er første gang jeg har oplevet så mange utilfredse charterturister på et rejsemål.Mange klagede også over hotellet

Det kan godt være Tyrkiet Eksperten er billige, men ting kan også købes for billigt :-)
 
fjelle123
I min optik, hvis man vælger at rejse med Scanway Tyrkiet Eksperten så er man da selv uden om det - de har været SÅ meget i medierne, på rejse fora, og endda i kontant om hvor dårlig service, dårlige fly, dårlige hoteller osv.

Så ja - man får hvad man betaler for, håber da trods alt at du har haft en god ferie.

http://ekstrablad...325278.ece
http://dindebat.d...erten.html
 
Nirvana
Jeg forstår ikke at folk kan finde på at tag med Tyrkiet Eksperten når der er så meget dårlig omtale om dem
Come As You Are
 
pdrhan
Tjaa, folk vil narres til at tro det nok ikke overgår dem , det er nok kun alle de andre.....glem Scanway , de er svindlere og bedragere ....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg
 
agent007
Er fuldstændig enig :-)

Men var der nogen der kunne svare på det med forsinkelser.

Vil høre om der er nogen af jer der kender lidt til flyrettigheder ?

I Vingsted centeret fik vi at vide ,hvis man havde bestilt en uges ferie ,så kunne man få sine penge tilbage, efter 24 timers forsinkelse og 2 uger efter 48 timers forsinkelse. Er det korrekt ?
 
TG950
agent007 skrev:
Er fuldstændig enig :-)

Men var der nogen der kunne svare på det med forsinkelser.

Vil høre om der er nogen af jer der kender lidt til flyrettigheder ?

I Vingsted centeret fik vi at vide ,hvis man havde bestilt en uges ferie ,så kunne man få sine penge tilbage, efter 24 timers forsinkelse og 2 uger efter 48 timers forsinkelse. Er det korrekt ?


prøv at kontakte rejsegaranti fonden :
http://www.rejseg...fonden.dk/


kig / søg under : generelt / info
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..
 
agent007
Tak for linket Smile
 
Robert Kronberg
Jeg har aldrig hørt om, at man kan få sine penge tilbage pga. forsinkelser - så ville rejsebranchen jo gå konkurs, eller priserne stige drastisk - der er jo i sidste ende kun kunderne til at betale.

Men der kan blive tale om refusion, hvis der er ting, som ikke levede op til det lovede. Noget andet kan være, hvis man har en rejseforsikring, men det ved jeg ikke noget om.

Ja, man får, hvad man betaler for, men fly kan altid blive forsinkede, og det er nok bedre at blive forsinket, end flyet falder ned pga. uorden.

Nuvel, vi kommer jo ikke uden om, at guiderne gentagne gange lovede refusion, og at denne lå som check ved hjemkomst, hviket umiddelbart undrer mig; men hvis de har lovet det, så er det nok ikke noget, som guiderne selv har fundet på.

Det er så nemt at skrive en email, og ligeså nemt at overse den. Vi glemme nogen gange, at et telefonopkald ofte er bedre, om end det ikke giver noget på skrift.

Hilsen, Robert
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Lung Yao
agent007 skrev:
Tak for linket Smile

Men som desvære ikke kan hjælpe dig meget da selskabet er IKKE gået konkurs.

Derimod skal du nok kigge på følgende hjemmeside: http://www.trafik...tfart.aspx

og især denne her side som er relevant for dig: ( Det som i min tid indenfor etaten hed : SLV)

http://www.trafik...heder.aspx


I hvilke tilfælde har du rettigheder?
Hvis der er tale om en flyvning omfattet af forordningen, har du rettigheder i følgende tilfælde:

•Boardingafvisning: Dvs. afvisning af passagerer på en flyvning, hvor passagererne har en bekræftet reservation og er til stede ved indcheckningen som foreskrevet
•Aflysning: Dvs. en planlagt flyvning, der ikke gennemføres
•Lange forsinkelser: Dvs. forsinkelser på mindst 2 timer og derover
•Forsinkelser ved ankomst: Evt. kompensation ved forsinkelser på mindst 3 timer ved ankomst


Også denne her side kan du bruge :
http://www.pakker...aevnet.dk/

http://www.pakker...lage-over/
.
Redigeret af Lung Yao d. 18/03-2011 19:39
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
TG950
Lung Yao skrev:
agent007 skrev:
Tak for linket Smile


Men som desvære ikke kan hjælpe dig meget da selskabet er IKKE gået konkurs.


Derimod skal du nok kigge på følgende hjemmeside: http://www.trafik...tfart.aspx

og især denne her side som er relevant for dig: ( Det som i min tid indenfor etaten hed : SLV)

http://www.trafik...heder.aspx


I hvilke tilfælde har du rettigheder?
Hvis der er tale om en flyvning omfattet af forordningen, har du rettigheder i følgende tilfælde:

•Boardingafvisning: Dvs. afvisning af passagerer på en flyvning, hvor passagererne har en bekræftet reservation og er til stede ved indcheckningen som foreskrevet
•Aflysning: Dvs. en planlagt flyvning, der ikke gennemføres
•Lange forsinkelser: Dvs. forsinkelser på mindst 2 timer og derover
•Forsinkelser ved ankomst: Evt. kompensation ved forsinkelser på mindst 3 timer ved ankomst


Også denne her side kan du bruge :
http://www.pakker...aevnet.dk/

http://www.pakker...lage-over/
.


linket var i første omgang tænkt som en form for at starte et sted, er udmærket godt klar over at garanti fonden bruges til konkurser inden for rejsebranchen.

men set i bagklogskabens klare lys, burde jeg jo nok have tænkt mere på trafikstyrelsen / SLV eller nogle af dine andre links forslag som er meget gode ( de er nu sat i favoritter, Tak ).
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..
 
Lung Yao
Robert Kronberg skrev:
Jeg har aldrig hørt om, at man kan få sine penge tilbage pga. forsinkelser - så ville rejsebranchen jo gå konkurs, eller priserne stige drastisk - der er jo i sidste ende kun kunderne til at betale.
....................................................................................................
.....................................................................................................
Hilsen, Robert

Så læs venligst følgende:

http://www.pakker...r-medhold/
men hermed ikke sagt at det er en nem proces.

Men det nytter ikke meget hvis bureauet er ikke medlem af : Rejsegarantifonden

http://www.rejseg...t-slettet/

Måske kunne nogle af jer have gavn at se på denne liste for at finde ud ad hvem man ikke skal handle med/hos.Guitar
.
Redigeret af Lung Yao d. 18/03-2011 20:07
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
Robert Kronberg

http://www.pakker...lage-over/


"Pakkerejse-Ankenævnet har siden 1. april 2008 ikke haft kompetence til at behandle klager over udlukkende transportydelser og skal i den forbindelse henvise til Forbrugerklagenævnet og Trafikstyrelsen (tidligere Statens Luftfartsvæsen (SLV))"

Lung Yao har allerede afgivet link til SLV og skrevet, at man har rettigheder og evt. kompensation ved forsinket ankomst på mindst tre timer.

Altså ikke en hel uge pga. 33 timer - og de ville ikke kunne sælge så billige rejser, hvis de frivilligt ville refundere en hel uge, hver gang der var forsinkelse på 24 timer.

Og måske ligger aben hos flyselskabet og ikke hos rejsebureauet, så prøv flyselskabet.

Hilsen, Robert
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
agent007
Hej Robert

Det var hvad guiderne sagde.

Jeg har fået svar på min mail fra tyrkiet Eksperten som skriver :

"Velkommen hjem fra ferie.

Som oplyst før afrejse, vil alle gæster på denne afgang automatisk få tilsendt et brev vedr. forsinkelsen senest 3 uger efter hjemrejsen.

Så dette får i snart"


Det var dog ikke det vi fik oplyst, men ok, bedre end ingenting.


Robert Kronberg skrev:
Jeg har aldrig hørt om, at man kan få sine penge tilbage pga. forsinkelser - så ville rejsebranchen jo gå konkurs, eller priserne stige drastisk - der er jo i sidste ende kun kunderne til at betale.

Men der kan blive tale om refusion, hvis der er ting, som ikke levede op til det lovede. Noget andet kan være, hvis man har en rejseforsikring, men det ved jeg ikke noget om.

Ja, man får, hvad man betaler for, men fly kan altid blive forsinkede, og det er nok bedre at blive forsinket, end flyet falder ned pga. uorden.

Nuvel, vi kommer jo ikke uden om, at guiderne gentagne gange lovede refusion, og at denne lå som check ved hjemkomst, hviket umiddelbart undrer mig; men hvis de har lovet det, så er det nok ikke noget, som guiderne selv har fundet på.

Det er så nemt at skrive en email, og ligeså nemt at overse den. Vi glemme nogen gange, at et telefonopkald ofte er bedre, om end det ikke giver noget på skrift.

Hilsen, Robert
 
TG950
agent007 skrev:

Jeg har fået svar på min mail fra tyrkiet Eksperten som skriver :

"Velkommen hjem fra ferie.

Som oplyst før afrejse, vil alle gæster på denne afgang automatisk få tilsendt et brev vedr. forsinkelsen senest 3 uger efter hjemrejsen.

Så dette får i snart"


Det var dog ikke det vi fik oplyst, men ok, bedre end ingenting.


ikke for at putte malurt i bægert, men jeg vil ikke stole en skid på dette turkish shit, de lover så meget men holder ikke en skid af hvad de lover, hvis du har set udsendelsen fra kontant så forstår hvad jeg mener, kan desværer ike finde udsendelsen på nettet.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..
 
Geng-maak
Jeg har rejst 1 gang med Tyrkiet eksterten ...og ALDRIG IGEN....................forstå det nu................................det er bullshit begge veje.............alt gik galt begge veje....orker ikke at skrive om det .....virkelig et lortefirma.................newer newer agin..............
Redigeret af Geng-maak d. 18/03-2011 22:32
 
kiml
Kender nogle som lige har været på Phuket,som havde købt en billig billet med TE billig syntes de 5200 kr. men da flyet var forsinket i 17 - 18 timer var de sgu ikke helt så kæphøjet, alle dem der skulle give info. var som sunket i jorden. Til hest
[img][/img]
 
goldwing
Jeg har første tur tilgode med TE, men skal nu flyve med dem til Tyrkiet i maj mdr. En 14 dages chartertur med hotel og morgenmad, kun 3.500 kr..... sgu billigt

Så må jeg selv erfare hvordan de er.
Men bliver sgu lidt bekymret, men vil holde dem i ørerne .... he he
 
Webmaster
TG950 skrev:
hvis du har set udsendelsen fra kontant så forstår hvad jeg mener, kan desværer ike finde udsendelsen på nettet.

Ved ikke om det er denne udsendelse du tænker på. Der har vist været flere lignende udsendelser gennem tiden omhandlende TE.
Her er linket:
http://www.dr.dk/...id=1518780

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.
 
http://www.thailand-portalen.dk
TG950
Webmaster skrev:
TG950 skrev:
hvis du har set udsendelsen fra kontant så forstår hvad jeg mener, kan desværer ike finde udsendelsen på nettet.

Ved ikke om det er denne udsendelse du tænker på. Der har vist været flere lignende udsendelser gennem tiden omhandlende TE.
Her er linket:
http://www.dr.dk/...id=1518780


jo blandt andet, takker mange gange.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..
 
DKPete
som mange andre - een gang med TE var nok. En tur til Marmaris... godt nok var det billigt men hotellet var så usselt at samtlige gæster forlangte et nyt hotel - som vi fik ! Hvilket jo var ok. Men at man overhovedet havde det første hotel på programmet var ubegribeligt - f.ex var der hul i væggen på toilettet så man kunne se ud - samtidig med at vandrør var læk, så man fik vand i nakken når man stod ved håndvasken... Fly & transitering var der intet styr på - men vi kom da både ned og hjem :-)
 
Spring til debat: