Se indlæg
 Udskriv debat
HJÆÆÆÆÆÆLPPPPP afslag på familisammenføring
natty
Jake skrev:
Ja, det er grotesk at det er kommet dertil, at en etnisk dansker ikke kan bo med sin kone og barn i eget land. Desværre er reglerne afstedkommet af årtiers muslimsk indvandring, som langsomt har undergravet det danske samfund; økonomisk og kriminelt. Alt dette sanktioneret af venstreorienterede. Da vi ikke må diskriminere, rammer reglerne desværre etniske danskere. Forsøg Sverige, men undgå at bosæt dig i Rosengård. Held og Lykke.

Helt ærligt, vi har haft den samme regering i de sidste 10 år, så skyld da skylden på dem som har regeret i så lang tid.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Anonym Bruger
Uha ja det lyder da ikke så godt,,,,
Men er det lettere at få familiesammenføring i thailand.??

eller opholdstilladelse i thailand...
Så vil jeg gerne vide hvordan ma sådan lige får det
Så man kan komme der og leve med sin familie

Robert Kronberg
sonny skrev:
Uha ja det lyder da ikke så godt,,,,
Men er det lettere at få familiesammenføring i thailand.??

eller opholdstilladelse i thailand...
Så vil jeg gerne vide hvordan ma sådan lige får det
Så man kan komme der og leve med sin familie

Der er yderst strenge betingelser omkring opholdstilladelse i Thailand, men mange kalder fejlagtigt et visum o for opholdstilladelse.

Du kan søge et visum o, hvis du er gift med en thai, og hvis du ikke vil rejse ud og ind hele tiden, så kan du søge forlængelse af dette visum o.

Meget kort og forenklet sagt, så skal du have 400.000 baht i banken eller en indtægt på 40.000 baht om måneden.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
sony
Her er måske en af grunden til i får afslag, det nærmest grotesk det her

http://www.bt.dk/...-hvert-aar

Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

wendel
flyt til tyskland min kone fik 5 års opholdstilladelse på 3 timer mere tog det ikke FLYT.....

sudsakhon
@Michael
Afslaget er givet korrekt med hjemmel i udlændingeloven.(udfra de oplysninger du her har givet)
Det er svært at sige noget om hvor lang tid anken sagsbehandles, og dermed hvornår der kommer en afgørelse.
Afslaget er givet pga. forsørgelseskravet ikke er opfyldt, og det vil være min vurdering, at dette ikke ændres i en anke.
Det din advokat har gjort (det har vedkomne vel også drøftet med jer) er at forsøge at sandsynliggøre, at der på trods af at forsørgelseskravet ikke er opfyldt, kan være forhold der taler for at se bort fra dette.
Du bør overveje allerede, om muligheden for opholdstilladelse efter EU-rettens regler. Bare som rettidig omhu.
Jeg ønsker held og lykke...

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Robert Kronberg
sudsakhon skrev:
@Michael
Afslaget er givet korrekt med hjemmel i udlændingeloven.(udfra de oplysninger du her har givet)
Det er svært at sige noget om hvor lang tid anken sagsbehandles, og dermed hvornår der kommer en afgørelse.
Afslaget er givet pga. forsørgelseskravet ikke er opfyldt, og det vil være min vurdering, at dette ikke ændres i en anke.
Det din advokat har gjort (det har vedkomne vel også drøftet med jer) er at forsøge at sandsynliggøre, at der på trods af at forsørgelseskravet ikke er opfyldt, kan være forhold der taler for at se bort fra dette.
Du bør overveje allerede, om muligheden for opholdstilladelse efter EU-rettens regler. Bare som rettidig omhu.
Jeg ønsker held og lykke...

Jeg kan desværre kun bekræfte sudsakhon i, at det sjældent hjælper at anke, men det giver jer lidt mere tid sammen.

Men prøv som sudsakhon siger at anke på baggrund af jeres forhold.

Går det galt, så kan hun bare søge igen med alle de nye oplysninger.

Så længe, at hun ikke har brudt en regel, eller der ikke har været et interview (dobbeltforhør) med usammenhængende oplysninger, så står I stærkt.

Jeg har desværre set interview (via agtindsigt) med usammenhængende oplysninger fra mennesker, som jeg betragter som reelle og ærlige, men hvor de havde forskellig opfattelser, hvilket førte til en afvisning ikke kun af familiesammenføring, men også af fremtidige visa.

Men ja, det er yderst ulykkeligt, hvis man skal se sin kone rejse ud af Danmark.

Da jeg selv i sin tid søgte familiesammenføring med min daværende kone, var vi tæt på, at hun skulle rejse ud, og det var ganske forfærdeligt, men vi klarede den i sidste øjeblik.

Egentlig er det min opfattelse, at vi faktisk fik hjælp fra Udlændingestyrelsen, fordi vi spillede med åbne kort og skrev en million breve til dem om hvert step om vore nye forhold (den gang skrev man breve, og ikke emails). Men det er lang tid siden og ikke længere aktuelt.

Jeg er samtidig blevet oplyst fra visse troværdige kilder, at familiesammenføring er sat lidt på hold i Danmark, men jeg håber ikke, at det er korrekt, at man forsøger at udsætte fammiliesammenføringer, indtil det nye pointsystem er sat på plads...

Hilsen, Robert

"

cali111
For en del år siden var min kone til sin fars begravelse i Thailand.
Lillesøsteren, som havde passet faderen de sidste fem år, havde nu mulighed for at komme på juleferie i Danmark.
Min kone havde lige fået Dansk Statsborgerskab. Jeg bad hende om at tage på den Danske Ambassade i Bangkok sammen med søsteren, søsterens pas og en returbillet og søge om 3 mdr. visum.
Da jeg skal hente dem i lufthavnen er søsteren ikke med. Hun kunne ikke få indrejsetilladelse.
Godt frustreret kontaktede jeg de pågældende myndigheder.
De gav afslag med den begrundelse at man frygtede hun ikke ville rejse tilbage efter endt ophold og lagde vægt på at hun var ugift og ikke havde arbejde.
Nu blev jeg rigtig gal.
Jeg kontaktede Ekstra Bladet, som ikke var særlig interesseret, førend jeg fortalte dem, at jeg agtede at lade mig skille proforma og rejse til Thailand og gifte mig proforma med min ekskones lillesøster,for at hun kunne komme på juleferie i Danmark.
Ring lige når du lander med hende, så får du forsiden, sagde bladnegeren.
Desværre udløb flybilletten og søsteren skulle noget andet.
Jeg er lige gået på efterløn. Men må desværre kun opholde mig uden for Europa 3 mdr. om året. Havde ellers håbet på at kunne blive i Thailand, men med den kontrol og angiveri der hersker her til lands, er der stor risiko for at det opdages, og så mister man retten til efterløn.

http://www.aseanmctour.dk
msr - Martin Rasmussen
Familiesammenføring - Danskundervisning - Thai Integration.

Thai Integration har ikke bemærket en stilstand i familiesammenføringer, og i denne uge er 4 elever på vej ti l Danmark.

For den enes vedkommende har Udlændingestyrelsen faktisk ændret et tidligere afslag til en godkendt familiesammenføring.

I den anden sag har Udlændingeservice udvist konduite, og vi tror, at der er foretaget en rimelighedsbetragtning.

Tredje sag drejede sig om en familiesammenføring, hvor den kvindelige ægtefælle var blevet bedt om at rejse hjem, den sag er nu ændret til godkendt familiesammenføring (behandlingstiden var ca. 2 uger fra vores henvendelse)

Den sidste var helt uden nogen komplikationer

http://www.winepusher.dk
Robert Kronberg
cali111 skrev:
Lillesøsteren, som havde passet faderen de sidste fem år, havde nu mulighed for at komme på juleferie i Danmark.
Min kone havde lige fået Dansk Statsborgerskab. Jeg bad hende om at tage på den Danske Ambassade i Bangkok sammen med søsteren, søsterens pas og en returbillet og søge om 3 mdr. visum.
Da jeg skal hente dem i lufthavnen er søsteren ikke med. Hun kunne ikke få indrejsetilladelse.
De gav afslag med den begrundelse at man frygtede hun ikke ville rejse tilbage efter endt ophold og lagde vægt på at hun var ugift og ikke havde arbejde.
Nu blev jeg rigtig gal.
Jeg kontaktede Ekstra Bladet, som ikke var særlig interesseret, førend jeg fortalte dem, at jeg agtede at lade mig skille proforma og rejse til Thailand og gifte mig proforma med min ekskones lillesøster,for at hun kunne komme på juleferie i Danmark.
Jeg er lige gået på efterløn. Men må desværre kun opholde mig uden for Europa 3 mdr. om året. Havde ellers håbet på at kunne blive i Thailand, men med den kontrol og angiveri der hersker her til lands, er der stor risiko for at det opdages, og så mister man retten til efterløn.

Selv om det kan blive en god historie, så vil jeg ikke anbefale dig at gøre noget proforma.

Hilsen, Robert

"

Robert Kronberg
msr - Martin Rasmussen skrev:

Thai Integration har ikke bemærket en stilstand i familiesammenføringer, og i denne uge er 4 elever på vej ti l Danmark.

For den enes vedkommende har Udlændingestyrelsen faktisk ændret et tidligere afslag til en godkendt familiesammenføring.

I den anden sag har Udlændingeservice udvist konduite, og vi tror, at der er foretaget en rimelighedsbetragtning.

Tredje sag drejede sig om en familiesammenføring, hvor den kvindelige ægtefælle var blevet bedt om at rejse hjem, den sag er nu ændret til godkendt familiesammenføring (behandlingstiden var ca. 2 uger fra vores henvendelse)

PIRO Consulting har heller ikke bemærket en stilstand i familiesammenføringer, men vi henviser blot til et udtalelse fra politiet ultimo 2010.

Om politiets udtalelse er et falsum, er en misforståelse eller er fortid må stå for politiets regning.

Hilsen, Robert

"

cali111
Tak for rådet ang. proformaægteskab. Men jeg er villig til at gå langt, når der skal protesteres over en urimelig sagsbehandling fra myndighederne. Kender forøvrigt en del der er kommet til landet på den måde, fra forskellige lande. Dog ikke Thailand.

http://www.aseanmctour.dk
Thailandyesyes
Prøv lige at læse dine 2 sidste indlæg Kronberg
Kan du finde ud af om du ved noget eller skriver du bare for at få opmærksomhed. Man bliver lidt i tvivl om dine hensigter

Jeg er samtidig blevet oplyst fra visse troværdige kilder, at familiesammenføring er sat lidt på hold i Danmark, men jeg håber ikke, at det er korrekt, at man forsøger at udsætte fammiliesammenføringer, indtil det nye pointsystem er sat på plads...

PIRO Consulting har heller ikke bemærket en stilstand i familiesammenføringer, men vi henviser blot til et udtalelse fra politiet ultimo 2010.

Om politiets udtalelse er et falsum, er en misforståelse eller er fortid må stå for politiets regning.
Redigeret af Thailandyesyes d. 08/02-2011 01:04

Robert Kronberg
Thailandyesyes skrev:
Prøv lige at læse dine 2 sidste indlæg Kronberg
Kan du finde ud af om du ved noget eller skriver du bare for at få opmærksomhed. Man bliver lidt i tvivl om dine hensigter

Min hensigt er at fortælle, hvad politiet har oplyst, da det kan have interesse for andre på DTW.

Det er kun glædeligt, hvis slet ingen med tilknytning til DTW har oplevet det problem, om end jeg så ikke forstår, hvorfor politiet har oplyst dette.

Og det er jo netop derfor, at vi har DTW, nemlig for at udveksle erfaringer.

Hilsen, Robert

Hilsen, Robert

"

erikkh

Ja det lyder da godt Martin.
desværre er det ikke alle jeres elever der kommer hurtigt ind.
Min kone og jeg søgte den 24. januar og fik efter 3 uger endelig brev fra US. Vi vil få svar senest den 25. AUGUST 2011.
En ellers simpel sag uden børn osv. Jeg kan ikke få svar på hvrofor vi kom under 7 mdr. reglen. Det skal lige siges at jeg er 58 og min kone 39 så vi er ikke omfattet af tilknytningkrav eller 24 årsreglen.
Hvis der er nogen der har gode ideer til hvad vi kan gøre er man velkommen til at skrive.
Vi forsøger at finde en svensk familie der vil inviterer så hun i det mindste kan komme hertil i 90 dage.

mvh Erik

AL 48
cali111 skrev:
Nu blev jeg rigtig gal.

Ved efterløn kan du lovligt opholde dig 3mdr. pr. kalenderår.
Det vil sige, at hvis du rejser de sidste tre mdr. i året, kan du blive de tre første næste år også. I alt 6 mdr.
Godt nok irriterende, da en pensionist kan være væk ½ år hvert år uden at miste tillæg.
Hvorfor denne forskel?
Er selv efterlønner.
Mvh,-Anton

sudsakhon
@erikkh
Thai Integration har ikke indflydelse på sagsbehandlingen af sager om familiesammenføring osv.

Din kones ansøgning er, som du selv skriver, ikke skønnet således at:
" ansøgningen umiddelbart giver indtryk af, at de almindelige betingelser for ægtefællesammenføring er opfyldt"
Det kan der være en del grunde til.
Normalt vil uklarheder i ansøgningen, tidsfrister som ikke er overholdt (indlevering af delskema) eller mistanke om proforma (stor aldersspredning) være grunden til den forlængede sagsbehandlingstid.

Det er helt korrekt, når ULS ikke vil give grunden hertil. Det er de næppe forpligtet til. Det er først når der foreligger en afgørelse, at der skal gives en begrundelse.
I kan naturligvis bede om aktindsigt, men det hjælper nok ikke på situationen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
msr - Martin Rasmussen
erikkh skrev:

Ja det lyder da godt Martin.
desværre er det ikke alle jeres elever der kommer hurtigt ind.
Min kone og jeg søgte den 24. januar og fik efter 3 uger endelig brev fra US. Vi vil få svar senest den 25. AUGUST 2011.
En ellers simpel sag uden børn osv. Jeg kan ikke få svar på hvrofor vi kom under 7 mdr. reglen. Det skal lige siges at jeg er 58 og min kone 39 så vi er ikke omfattet af tilknytningkrav eller 24 årsreglen.
Hvis der er nogen der har gode ideer til hvad vi kan gøre er man velkommen til at skrive.
Vi forsøger at finde en svensk familie der vil inviterer så hun i det mindste kan komme hertil i 90 dage.

mvh Erik

Hej Erik

Som Flemming Rasmussen længere nede i tråden skriver, har vi ikke nogen direkte indflydelse på US's afgørelser
Men i de sager jeg har beskrevet, har de været lydhører overfor de ting der blev påpeget, og derfor blever sagerne ændret
Jeg har sendt dig en PB

http://www.winepusher.dk
moellenberg
moellenberg skrev:

fik mandag den 1/2-2011 afslag på familiesammenføring... så min kone og nye lille søn på 4 mdr skal forlade landet inden 14 dage og det er den 14 feb 2011 de skal være ude...
har fået afslag pga. jeg har modtaget 4600 kr i overlevelses hjæl fo halvandet år siden men har derefter betalt alle pengene tilbage....MEN det står registreret og derfor har jeg fået afslag.
er ved at gå ud af mit gode skind og er sku lidt desperat for kan da ikke undvære min lille familie.
advokaten har sendt papirer derind og anket den, og har bedt om at min kone kan blive i landet så længe sagen blir behandlet her anden gang og koster har hørt det koster 5500 kr at anke,, er der nogle der ved noget om det og hvor lang tid behandlingen af sagen tager.

hvis der er nogle der har go'e forslag eller råd om hvordan der er lettest venter jeg spændt.
som sagt, er sku lidt på røven tror je

Hurraaaaaaaaaaaaaa så kom der endelig et poitivt svar..
min kone har fået sin opholdstilladele i 4 år....
skal selvfølgelig deponer 62231.oo
sikke en dejlig dag det er idag
Sad

keniko

Hurraaaaaaaaaaaaaa så kom der endelig et poitivt svar..
min kone har fået sin opholdstilladele i 4 år....
skal selvfølgelig deponer 62231.oo
sikke en dejlig dag det er idag

Jamen stort tillykke.

4 år er du sikker? Vi fik kun 2 år, og derefter søge hvert andet år!

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Spring til debat: