Se indlæg
 Udskriv debat
Kontaktlinser/døgnlinser.
DJ
Jeg forventer at flytte til Thailand ( Nong Khai ) indenfor et par år, er der nogle herinde der ved noget om køb/abonnementsordninger af kontaktlinser i Thailand. Kan de fåes overalt ? eller skal man til Bangkok ? og hvad de eventuelt koster ? Idag bruger jeg døgnlinser, og det koster ca. kr. 2.500,00 pr. år.

AL 48
Hvad med at få en laser-operation før du flytter. Det kan spare meget besvær.
--Bare et forslag.
Mvh,- Anton

DJ
Godt forslag med laser - er der så nogle der har kendskab til, hvad dette koster i Thailand ?

natty
Vil så lige fortælle om min oplevelse med laser.
Jeg har desværre haft bivirkninger af det.
Efter er år, kom jeg til at gnide mig i øjet, noget som normalt ikke betyder noget.
Jeg fik en stor revne i hornhinden, derefter blev hornhinden meget forstørret og hævet.
Det var ganske alvorligt.
Jeg blev behandlet i flere uger, og var lige ved ikke at kunne rejse.
Fik at vide, af min øjenlæge, at det kunne have noget at gøre med laserbehandlingen.
Min hornhinde er ihvertfald blevet meget "porøs" og jeg må dryppe øjet 6 gange i døgnet for at den ikke skal blive irriteret, så der kan ske skader.
Havde ingen problemer før operationen, og det står der ikke noget om i deres brochurer eller hjemmesider.
Normalt er der ingen problemer ved en laserbehandling, men det kan åbenbart ske.

Jeg ville ihvertfald ikke lade mig operere, hvis der ikke kan blive fulgt op på behandlingen, om det er i Thailand eller Danmark.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

DJ
Det lød ikke som en rar oplevelse, har brugt kontaktlinser i mange år og er meget glad for disse, har ikke nogen gener, og ville egentlig gerne fortsætte med dette, alternativet er jo også briller, men disse kan være meget generende og tunge.

Håber nogle har oplysninger om kontaktlinser.

vakse_vigo
jeg køber kontaktlinser (mdr.-linser)hver gang jeg er i Thailand 1-2 gange om året, hos en optikker i Big-C. Nakhon Sawan .....Betaler ca. 1/3del af hvad jeg skal betale her i DK. Linserne er af den samme fabikat som her i dk. Bausch & Lomb made in Ireland... så hvad er sparet er tjent.Read the rules
Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik.
Er i dag lykkelig Thai gift.
At tage til Thailand er som at rejse hjem.

AndersM
For ikke så forfærtelig lang tid siden var der en debat omkring den overdreven brug af kontaktlinser i de danske medier.
Det som de danske førende øjnlæger sagde var de måtte advare på det kraftigeste mod brugen af døgn linser, da øjet/øjene skal havde luft, med et par linser er det som at parkke dem ind i plastik, og der opstår en svampedannelse som i de værste tilfælde kan medføre blindhed.
Så en fornuftig måde at bruge linser på er med en kombination med briller.
Det der bliver skrevet med at briller vejer så meget, man kan jo bare lade være med at få et stel i 8mm fladjern
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

Silpakorn
Jeg tror ikke at det er abonnementsordninger af kontaktlinser i Thailand. Man plejer jo at komme forbi en eller anden optik og købe dem. Så længe man kan husker hvor meget minus/plus man skal bruge. Eller kan man bare blive tjekkes igen. Jeg plejer at købe mdr. kontaktlinser til 6-8 måneder hver gang jeg er i Thailand. Der er mange optiker som du kan tage til ex. Top Charoen Optical eller Beutiful Optical. Bausch & Lomb koster ca. 200baht/måned (450-480baht til 3-mdr.). Top charoen og Beautiful begge har kæde i næsten hver by i Thailand.

Med briller kan man også få i meget tynde linser selvom man har -5 ligesom mig. Stel kan man også får den som ikke er så tung.
en sydthai på CBS

Spring til debat: