Se indlæg
Bander i Bangkok
|
|
hilton-huahin |
Lagt på d. 10/03-2011 18:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 30 |
Hej alle I Thailand rejsende. Jeg har lige brug for lidt update. Nogle bekendte er i Bangkok netop nu og de har fåe tat vide, af rejsebureauet at det skulle være farligt at færdes ude på grund af bander, så de er blevet opfordret til at blive på hotellet. Er der nogen her på sitet der har kendskab til at der skulle være problemer med at færdes i Bangkok. Jeg spørger fordi vi selv skal afsted i næste måned og har været i Bangkok mange gange tidligere og har aldrig fået at vide at det skulle være farligt. Så der for vil jeg godt lige høre om der er noget de har fået galt i halsen. |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 10/03-2011 19:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
Hmm.den var sgu" ny ! tror ikke der er flere bander i Bangkok i forhold til andre storbyer rundt om i verden |
|
|
Jeppe C |
Lagt på d. 10/03-2011 19:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 111 |
Der er sgu' nok lige så farligt at være i Bangkok, som i det indre København.. |
|
|
Sjimmel |
Lagt på d. 10/03-2011 19:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 339 |
Selvfølgelig er der bander i Bankok, men det er der sgu også alle andre steder. Nogle lidt værre end andre. Har ikke selv problemer med at færdes i Bangkok efter mørkets frembrud [img]http://www.thailandgolfmaps.com/image/gassan_logo.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
maik |
Lagt på d. 10/03-2011 19:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
Hvis du er bange for at gå udendørs i København, skal du måske også være bange for at gå udendørs i Bangkok. Ellers kan jeg ikke se nogen grund til det. Du skal selvfølgelige bruge de sunde fornuft når du færdes i Bangkok - men hvor skal man ikke det.
|
|
|
hilton-huahin |
Lagt på d. 10/03-2011 19:36
|
Jeg spørger fordi det også kom bag på mig, da vi som sagt har været i Bangkok mange gange og aldrig hørt noget om at vi skulle holde os inde. Jeg forstår så heller ikke at vi ikke har hørt noget om det nogen steder. Gad vide om de har fået noget galt i halsen eller det er bureauet (Bravo Tour) der har misforstået noget? |
|
|
Mythongmai |
Lagt på d. 10/03-2011 19:44
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
Helt sikkert Bravo tours der har fået noget galt i halsen. Har været i Bangkok mange og der har aldrig været problemer. Er ikke bange for at færdes om aftenen. Man skal selvfølgelig altid bruge sin sunde fornuft. Så tag bare ud og nyd aftenlivet. |
|
|
Jeppe C |
Lagt på d. 10/03-2011 19:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 111 |
hilton-huahin skrev: Jeg spørger fordi det også kom bag på mig, da vi som sagt har været i Bangkok mange gange og aldrig hørt noget om at vi skulle holde os inde. Jeg forstår så heller ikke at vi ikke har hørt noget om det nogen steder. Gad vide om de har fået noget galt i halsen eller det er bureauet (Bravo Tour) der har misforstået noget? De tænker sikkert på deres kunder.. "Better safe, than sorry" |
|
|
hilton-huahin |
Lagt på d. 10/03-2011 19:51
|
Jamen, hvis de tænker så meget på deres kunder hvorfor har de så rejser dertil? Det skulle efter sigende ikke kun være om aftenen de skulle blive på hotellet. |
|
|
natty |
Lagt på d. 10/03-2011 20:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jeg er som regel i Bangkok 3 gange om året. Det har jeg godt nok ikke hørt noget om. Det virker som om rejseselskabet er meget "omsorgsfuld" eller hvad man mon skal kalde det. Er det en joke eller ironi fra guidernes side? efter at være blevet spurgt om det er sikkert at gå ud. Jeg mener både nat og dag. Hvilket hotel er det og hvor ligger det? Et speciel syndigt sted? Er der nogle "røde" demonstrationer hvor hotellet ligger? Måske er det bare et område de fraråder? og ikke generelt. Måske en lille misforståelse? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 10/03-2011 21:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Man ken vel bare henvende sig til rejsebureauet og forhøre sig på hvilket grundlag den rejsevejlledning er givet.. Med mindre det er noget, de selv har fundet på, må der vel være en kilde til de oplysninger. Normalt benytter rejsebureaueer sig af Udenrigsministeriets rejsevejlledninger (også af forsikringsmæssige grunde) men de oplysninger her er ikke givet af Udenrigsministeriet. |
|
|
bruno |
Lagt på d. 10/03-2011 21:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Det her er ikke for at dreje debatten over på Pattaya men om nogle turist guider. Jeg havde en kollega, der er alene far for en dreng på 5 år, for ca 5 år siden, tog de til Thailand på ferie i 14 dage med et rejsebureau med rejsekonsulenter ansat. Han fortalte så en dag til en af rejsekonsulenterne, at han havde tænkt sig at tage på en to dags tur på egen hånd til Pattaya, for at mødes med hans far, som han ikke havde mødet og kun talt med et par gange over de sidst 10 år, hans far var lidt af sprinter og havde boet i Pattaya i lang tid. Nå men hende rejsekonsulenten frarådet ham meget kraftig, om at tage der til og da slet ikke med et barn, også selv om de kun var udfor hotellet om dagen, var riskoen alt alt for høj til sådan en tur mente hun. Han blev selvfølig ret betænkelig ved at tage af sted. Efter et par dages betingniks tid beslutter han sig alligevel, at tage på den to dags tur. aften inden han vil tage afsted fortæller han så om hans beslutning, til hende konsulenten, hun var mildest taget meget foraget og rystede. Det hun ikke lige så, da han gik efter de talt sammen var at han drejer af ind til hotels computer rum, mens han sad brugte computeren kunne han lige pludselig derfra rumet, høre hende rejsekonsulenten, som så taler med hendes kolleger om ham og hans planer om en 2 dags turen til Pattaya. Han kunne så høre at de 4 kvinder var meget ophidset, mens den ene mandlig konsulent var ret tavs. Han kunne også høre at kvinderne blev enig om at de ville indberette ham til de sociale myndigheder i Danmark, hvis han tog turen sammen med sønnike Han var i forvejen ret utrykt ved at tage der til pga de advarsler men hvis han også skulle til at bøvle med myndighederne og hans eks, valgt han at undlade tage turen, for at mødes med hans far som så døde et års tid sener. Det skal lige nævnes at hans far ikke svarede ham pr mail eller Tlf i forvejen, men han vidste hans adresse på ham og hvad hans stambar hed. Redigeret af bruno d. 10/03-2011 22:00 |
|
|
natty |
Lagt på d. 10/03-2011 21:56
|
sudsakhon, det er muligt, derfor tror jeg også der er nogen som har misforstået noget. Men det er nu meget normalt at en guide, som en "service", fortæller at det ikke er så godt at gå til venstre, f.eks. pga. kriminalitet, når man kommer ud af hotellets dør, men fint at gå til højre. Også selvom det ikke står i Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Redigeret af natty d. 10/03-2011 22:14 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
mobbe |
Lagt på d. 10/03-2011 23:34
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
NU skal man ikke tro på alt hvad man hører. har selv for mange år siden været på chartertur mange forskellige steder og med hensyn til rejsekonsulenter eller guider er mange af dem noget af det mest ubehjælpsomme jeg har mødt |
|
|
natty |
Lagt på d. 11/03-2011 00:18
|
mobbe skrev: NU skal man ikke tro på alt hvad man hører. har selv for mange år siden været på chartertur mange forskellige steder og med hensyn til rejsekonsulenter eller guider er mange af dem noget af det mest ubehjælpsomme jeg har mødt Korrekt, men der er sikkert nogen som foretrækker deres råd og vejledninger, og som føler sig mere trygge på den måde, men samtidig ikke kommer til at opleve andet end det samme som de andre rejsende med selskabet. Har engang brugt en guide engang i Havana, da jeg spurgte hvad jeg skulle regne med at betale for en "pirat taxa" til stranden. Ellers var rejsen uden råd, og tak for det, ellers var vi nok blevet advaret mod at tage til illigalt undergrounds salsa-party, 30 minutters kørsel fra Havana, i en gammel amerikansk øse og dansede et illigalt sted, laaangt ude i en mørk skov, i en rigmands ruin. Fik venner for livet, som jeg ellers ikke ville have mødt. Jeg havde via nettet fundet ud af, at folk i weekenden mødtes foran en bestemt biograf, og så gik det som en løbeild gennem flokken hvor festerne blev holdt. Så var det ellers om hurtigt at beslutte sig, vil, vil ikke og vi besluttede korrekt. Blev på sikker og behørig vis kørt tilbage til hotellet i Havanna og betalte selvfølgelig bezinen Da vi skulle rejse, og blev spurgt af guiden, om turen og hvad den største oplevelse havdet været, fortalte vi om oplevensen, hun anede ikke at den slags fandtes, og hendes ansigt var et stort spørgsmålstegn og med åben mund. Men hun tager vel som de fleste tuister på Hemmingways gamle bar, den så vi ikke, men var til gengæld til flere lokale privatfester med masser af billig rom, der hvor "Havaneseren" bor og arbejder Redigeret af natty d. 11/03-2011 00:31 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Lagt på d. 11/03-2011 02:50
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Der har været igennem en del år efterhånden, et reelt problem langs sukhumvit rd, men mange af os som bor fast i th, er jo nok blevet lidt immune og muligvis blot ikke er så nervøse som turister, pga vi er på hjemmebane. Jeg kan sagtens forstille mig at der måske har været et par henvendelser til rejseselskabet ang et par syderier eller røverier eller lign, og de så besluttede sig til at oplyse kunder der skulle bo på et hotel i nærheden af evt problmer om denne "bande problematik". Men som flere nævner, korrekt, det er gnerelt det samme som at færdes i kbh om natten. (Vesterbro/nørrebro), men det jo også kbh. |
|
|
ABS |
Lagt på d. 11/03-2011 02:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Jeppe C skrev: Der er sgu' nok lige så farligt at være i Bangkok, som i det indre København.. Nok mere sikkert at færdes i Bangkok end så mange andre byer. inkl. København. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/03-2011 08:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Bruno>>Det var dog en forfærdtelig dårlig oplevelse med guider. Men det passer sgu meget godt med minefordomme om charter ture. Hvad angår Bangkok så er jeg kun tourist men jeg har aldrig følt mig utryk ved at gå rundt i byen heller ikke om aftenen. Generelt set tror jeg der er større chance for at opleve noget ubehageligt i en mellemstor jysk provinsby end i Bangkok. Blot skla man bare huske de normale regler som feks gå aldrig alene ned af mørke gader. hold dig fra steder hvor det virker somom der kan blive balade og opfør dig ordenligt. At man skal blive på sit hotel, det er sgu kun fordi guiderne er bange for at man fylder sit værelse med flere personer end man har betalt for, hvis i forstår hvad jeg mener. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 11/03-2011 09:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
@Natty Du har ret. Derfor er det interessant at vide på hvilket grundlag den rejsevejlledning er givet. Er det på baggrund af guidernes "erfaring" må man håbe, at de ikke er lige så blanke som de guider fra "turister i paradis"... Kan ikke huske hvad hende der Amalie-klonen fra serien hed..Men jeg ville nødig planlægge min rejseaktivitet i noget som helst land med råd fra tomme teenagepiger |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 12/03-2011 09:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 217 |
Med det jeg ser og oplever når jeg er i Bkk, så er der overhoved ikke nogen god grund til at advare mod at gå ud opleve Bkk... Nogen af de værste bander jeg har set i Bkk er de der 5-6 dumfulde faranger som kommer tromlende ned af gaden af uden at vise et minimum af respekt for andre menesker, De er de værste jeg har set. Men nu høre jeg heller ikke til dem som gider at opsøge den slags. Hvis man tager på ferie, så må det være meget surt at være på hotellet hele ferien. der hvor jeg holder mig fra er steder med de røde og gule God ferie og gå ud og oplev Bkk NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
Spring til debat: |