Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Førtids pension i thailand ?
|
|
Lagt på d. 08/03-2011 22:36
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg læser de ord han har skrevet i indlægget! Det er ikke altid overskriften passer med indholdet,jfr. andre indlæg på andre tråde! |
|
|
Lagt på d. 08/03-2011 22:51
|
|
Begynder Antal indlæg: |
jixx skrev: Hej alle Jeg har gennem det sidste år snakket med en pige der arbejder på en internet cafe i bangkok og nu har jeg besluttet at tage springet og tage derned. men jeg er temligt forvirret over alle de regler ? jeg har ingen formue jeg er på den nye pensions ordning og ud over det får jeg ca 6000 bruto i tillægs pension fra pension danmark , jeg overvejer at leje en lejlighed i bangkok i 6 md den koster 22000 baht om md og så rejse rundt og se landet hvad vil det betyde for min pension ? og hvad med skat ? og bestemmer jeg mig for at blive dernede hvad så ? jeg vil beholde min lille lejlighed og adresse i danmark . og vil det være et problem for mig at få visa til 6 md ? jeg vil gerne rejse i april Mvh jixx der hader den danske vinter Jeg vil da også gerne give mit beskedne bidrag til dig: Uanset, hvilke gode råd du får her, så er det bedst, at du spørger din hjemkommune om, hvad det vil betyde for din pension. Det er nemlig (i første omgang) dem, der bestemmer ! Et råd mere: Bed om at få et skriftligt svar, så har du dit på det tørre, hvis der skulle blive problemer. Og i samme ombæring kan du jo spørge kommunen, om du kan få hele din pension med til Thailand, hvis du gerne vil flytte dertil. Og hvis du så får et svar, du ikke forstår eller er uenig i, så spørg her igen. Hvad angår visum: Mit råd er at kontakte konsulatet i Hvide Sande. Hvis du er førtidspensionist, tror jeg, at du vil kunne få et visum, der dækker dit behov, måske et Non immigrant "O", men tal med konsulen om det. Mvh. hn |
|
|
buster40 |
Lagt på d. 09/03-2011 09:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 210 |
olejensen skrev: Badedyr, hvad mon denneside betyder? https://www.borge...ndet.aspx? Sådan ansøger du om at måtte tage pensionen med Hvis du ønsker at flytte til udlandet, skal du kontakte den afdeling i din kommune, som udbetaler din pension. Det er kommunen, der tager stilling til: om du kan tage din pension med ved flytning til udlandet hvilke dele af pensionen, du kan få udbetalt i udlandet Kommunen sender din pensionssag til Pensionsstyrelsen, hvis kommunen finder frem til, at du kan få udbetalt din pension i udlandet. Herefter overtager Pensionsstyrelsen udbetalingen. Du kan kontakte din kommune, hvis du har brug for vejledning om reglerne. Så badedyr din kommune kendte nok til dine forhold da de sagde OK til pension i udlandet, men det er jo ikke sikkert at alle andre har levet som dig. pensionsstyrelsen overtager sagen fordi/kun når man ikke har en folkeregister adresse i danmark mere og man derfor ikke høre til en komune mere . Venlig hilsen
Boonta |
|
|
buster40 |
Lagt på d. 09/03-2011 10:27
|
hn skrev: jixx skrev: Hej alle Jeg har gennem det sidste år snakket med en pige der arbejder på en internet cafe i bangkok og nu har jeg besluttet at tage springet og tage derned. men jeg er temligt forvirret over alle de regler ? jeg har ingen formue jeg er på den nye pensions ordning og ud over det får jeg ca 6000 bruto i tillægs pension fra pension danmark , jeg overvejer at leje en lejlighed i bangkok i 6 md den koster 22000 baht om md og så rejse rundt og se landet hvad vil det betyde for min pension ? og hvad med skat ? og bestemmer jeg mig for at blive dernede hvad så ? jeg vil beholde min lille lejlighed og adresse i danmark . og vil det være et problem for mig at få visa til 6 md ? jeg vil gerne rejse i april Mvh jixx der hader den danske vinter Jeg vil da også gerne give mit beskedne bidrag til dig: Uanset, hvilke gode råd du får her, så er det bedst, at du spørger din hjemkommune om, hvad det vil betyde for din pension. Det er nemlig (i første omgang) dem, der bestemmer ! Et råd mere: Bed om at få et skriftligt svar, så har du dit på det tørre, hvis der skulle blive problemer. Og i samme ombæring kan du jo spørge kommunen, om du kan få hele din pension med til Thailand, hvis du gerne vil flytte dertil. Og hvis du så får et svar, du ikke forstår eller er uenig i, så spørg her igen. Hvad angår visum: Mit råd er at kontakte konsulatet i Hvide Sande. Hvis du er førtidspensionist, tror jeg, at du vil kunne få et visum, der dækker dit behov, måske et Non immigrant "O", men tal med konsulen om det. Mvh. hn Helt enig spørg din kommune i første omgang, og MEGA VIGTIGT som det står her få svaret skriftlig, jeg selv fik i sin tid at vide at jeg måtte rejse ud på prøve i 1 år, men da jeg sage min lejlighed op for at få et billigt værelse hos en ven som boede i en anden kommune, blev sagen pludselig en anden, og det fik jeg så først at vide efter jeg allerede var i Thailand og havde været det i ca.4 mdr. den nye kommune ville ikke acceptere min adr. i dk. mere ind 6 mdr. og jeg forstod selvfølgelig ikke at der kunne være sådan en forskeld fra kommune til kommune, så jeg kontaktede pensionssyrelsen som jeg så skulle til at underlægges og deres svar var, kommunerne selv kunne tage deres helt egen beslutning herom, da reglen/loven kunne tolkes på flere måder, så derfor var beslutningen i sidste ende op til kommunen. Da jeg er på den gl. fp havde store koncekvenser for min økonomi, og der ud over kunne jeg så ikke være folkeregister registreret i dk. mere og der ved havde jeg heller ikke noget gult sygesikring mere, men jeg besluttede at blive boende i Thailand selvom det var udsigten til disse koncekvenser, og jeg har aldrig nogen sinde fortrudt min beslutning. 1. Så sørg for at få beslutningen/svaret på skrift. 2. du kan ansøge om et non o visa i hvide sande (visa for 1år) eller bare tage af sted og tage over gransen hver 3mdr. og få et 3mdr.Turist visa det gjore jeg i starten, da non o er umuligt at få hvis du er under 55år (ellers er der marry visa hvis du bliver gift ) 3. Du kan medtage hele din fp når du er på den nye (efter 2003) 4. Du skal sige til skat du vil være grænsegænger og vil så blive sat en smule ned i skat. (det svære ikke lige så som i norge/sverig) 5. du kan få værelse med bad/wc ned til 500kr pr. mdr. inkl forbrug eller leje et lille hus m/bad-wc-2rum til ca.1200kr + forbrug ca. 150kr Held og Lykke Thailand er et vidunderligt land... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/03-2011 12:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
2. du kan ansøge om et non o visa i hvide sande (visa for 1år) eller bare tage af sted og tage over gransen hver 3mdr. og få et 3mdr.Turist visa det gjore jeg i starten, da non o er umuligt at få hvis du er under 55år Vil på det kraftige advare imod at tage til thailand uden visa fra denmark, da det KAN betyde de sende dig hjem med det samme, jeg er selv lige kommet til thailand efter råd fra hvidesande om man pr auto får visa ved ankomst, DET PASSER IKKE, thai er i deres gode ret til at sende dig hjem med det samme, jeg fik kun 30 dage pga jeg sagde som det var at jeg havde snakke med Ib i hvidesande, hvor på thai ryste på hovedet og sagde denne mand ved jo ikke hvad han snakke om, sådan er regeler jo ikke mere. Men ok efter ca 20 min snak med manden, som tilkaldte hans boss, fik jeg 30 dage til at få styr på mine ting, selv om det var tæt på de sendte mig hjem med næste flyver, så altid huske det er vigtige at havde visa fra denmark med... HUSK VISA FRA DENMARK til at starte på, og stol ikke på manden i hvidesande, det er mit råd efter jeg prøve som han sagde.... |
|
|
handy |
Lagt på d. 09/03-2011 13:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
så har han glemt at fortælle dig at du skal ha et visa hvis du ikke har været væk længe nok fra Thailang ellers for man 30 dages ophold ved ankomst.....har selv en ven der blev afvist pga dette....men de var behjælpelige med at finde en billet til Laos fik så et lavet et visa deroppe og kørte ind via nongkai.... |
|
|
buster40 |
Lagt på d. 09/03-2011 13:52
|
handy skrev: så har han glemt at fortælle dig at du skal ha et visa hvis du ikke har været væk længe nok fra Thailang ellers for man 30 dages ophold ved ankomst.....har selv en ven der blev afvist pga dette....men de var behjælpelige med at finde en billet til Laos fik så et lavet et visa deroppe og kørte ind via nongkai.... jeg tog fra Thailand d. 1 og var tilbage igen den næst kommende 1 precis en måned mellem jeg tog af sted og var tilbage igen, og jeg fik 30dage dag jeg kom tilbage, ingen spurgte om noget som helst. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
handy |
Lagt på d. 09/03-2011 14:04
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
buster40 skrev: ....ja men det er noget med dit sidste ophold....max antal dage så skal man være væk antal dage med mindre man har visa i passet.....kender også en der fik 4 dage ved indrejse....men er ikke helt stiv i det har altid visa fra amba da jeg bor i cykelafstand i kbh...forsat god ferie...handy skrev: så har han glemt at fortælle dig at du skal ha et visa hvis du ikke har været væk længe nok fra Thailang ellers for man 30 dages ophold ved ankomst.....har selv en ven der blev afvist pga dette....men de var behjælpelige med at finde en billet til Laos fik så et lavet et visa deroppe og kørte ind via nongkai.... jeg tog fra Thailand d. 1 og var tilbage igen den næst kommende 1 precis en måned mellem jeg tog af sted og var tilbage igen, og jeg fik 30dage dag jeg kom tilbage, ingen spurgte om noget som helst. |
|
|
kongeboaen |
Lagt på d. 09/03-2011 15:10
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
hej :-) jeg har også et spørgsmål angående visa.. jeg kom til thailand på et non-o visa (3md) der efter fik jeg det ændret til et non-ed.. men det udløber så snart.. men er det muligt og tage til laos og få lavet non-o visa (3 md ) ? og hvis man kan hvor mange gange kan man så fået det lavet i laos.. mvh kongeboaen |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/03-2011 15:31
|
Antal indlæg: 3779 |
kongeboaen skrev: hej :-) jeg har også et spørgsmål angående visa.. jeg kom til thailand på et non-o visa (3md) der efter fik jeg det ændret til et non-ed.. men det udløber så snart.. men er det muligt og tage til laos og få lavet non-o visa (3 md ) ? og hvis man kan hvor mange gange kan man så fået det lavet i laos.. mvh kongeboaen Først må du gerne fortælle om grundlaget for dit visa o, fordi man får normalt ikke visa o uden en eller anden form for dokumentation på fx pension, arbejde eller ægteskab. Hvis du opfylder begtingelserne til et visa 0, så kan få dem i Laos resten af livet, eller indtil reglerne bliver lavet om. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
kongeboaen |
Lagt på d. 09/03-2011 15:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
hej robert. jeg bor sammen med min thai kæreste( ikke gift) her i chiang mai.. men da jeg var i danmark der gik jeg på ambassaden i københavn og fik non-o (3md) da jeg viste dem min lejekontrakt på det hus vi har lejet.. og fik så non-o (3md) uden problemer mvh kongeboaen |
|
|
Black Lotus |
Lagt på d. 09/03-2011 20:33
|
Begynder Antal indlæg: 18 |
Robert Kronberg skrev: kongeboaen skrev: hej :-) jeg har også et spørgsmål angående visa.. jeg kom til thailand på et non-o visa (3md) der efter fik jeg det ændret til et non-ed.. men det udløber så snart.. men er det muligt og tage til laos og få lavet non-o visa (3 md ) ? og hvis man kan hvor mange gange kan man så fået det lavet i laos.. mvh kongeboaen Først må du gerne fortælle om grundlaget for dit visa o, fordi man får normalt ikke visa o uden en eller anden form for dokumentation på fx pension, arbejde eller ægteskab. Hvis du opfylder begtingelserne til et visa 0, så kan få dem i Laos resten af livet, eller indtil reglerne bliver lavet om. Hilsen, Robert Ja okay nu er dette et dansk-Thai forum, jeg er dog dansker men bor i Sverige, her er der ingen problemer med at få et Non imigrant visum 90 dage, + det løse, som skolen siger, da jeg skal studere Thai i Patong. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |