Se indlæg
 Udskriv debat
Forlængelse af ophold
Superatlet
Hej forum,

Som de fleste, har jeg et "visa ved ankomst", gældende 30 dage.

Kan man forlænge sit ophold med 7 dage?
Hvis ja, hvad koster det?
Hvis ja, hvordan gør man det?
Hvis ja, hvor lang tid tager det at få det (i Bangkok)?

Hvis nej, hvor mange dage fås hvis jeg rejser ind i Cambodia og tilbage igen umiddelbart efter ved landegrænse?
Hvis nej, er der nogen som har erfaring med dette?

Jeg opholder mig i Sakaeo, og har derfor ikke langt til Cambodia.

Vh
Superatleten

kunst
hvis du rejser ud ,15 dage så gør det lige før de 30 dage er udløbet

moerk5002
De 30 dage du får ved indrejse er ikke et visa, men ret til at opholde dig i Thailand i op til 30 dage uden visa. Du kan herefter forlænge med de 7 dage som du selv skriver. Det kan gøres på et hvert immigrations kontor og tager som regel ikke så lang tid. Fra en halv time til 2-3 timer, alt efter hvor presset de er på immigrations. Det koster 1900 baht. Når de 7 dage er gået, skal du forlade Thailand, evt Cambodia på et dags visa run og her kan du få to uger.

Robert Kronberg
Superatlet skrev:
Hej forum,

Som de fleste, har jeg et "visa ved ankomst", gældende 30 dage.

Kan man forlænge sit ophold med 7 dage?
Hvis ja, hvad koster det?
Hvis ja, hvordan gør man det?
Hvis ja, hvor lang tid tager det at få det (i Bangkok)?

Hvis nej, hvor mange dage fås hvis jeg rejser ind i Cambodia og tilbage igen umiddelbart efter ved landegrænse?
Hvis nej, er der nogen som har erfaring med dette?

Jeg opholder mig i Sakaeo, og har derfor ikke langt til Cambodia.

Vh
Superatleten

Jeg ville nok vælge Cambodia-løsningen, men du skal ikke bede om hjælp fra alle de visum-sælgere, der kaster sig over dig.

De er ganske hjælpsomme, men de taler ikke klart, så de kan finde på undervejs at bede om flere og flere penge for dit og dat. De påstår også, at de kan få dig hurtigere igennem, og det kan de hellere ikke.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Find ud af om der er et immigrationkontor i nærheden , medbring dit pas og flybillet, de kan/vil måske hjælpe dig med de ekstra dage for et gebyr på 1900 Baht

jesperfrb
Robert skrev:
Jeg ville nok vælge Cambodia-løsningen, men du skal ikke bede om hjælp fra alle de visum-sælgere, der kaster sig over dig.

De er ganske hjælpsomme, men de taler ikke klart, så de kan finde på undervejs at bede om flere og flere penge for dit og dat. De påstår også, at de kan få dig hurtigere igennem, og det kan de hellere ikke.

Hilsen, Robert
--------------------------------------------------------------------------------

Jeg ville til enhvertid vælge Cambodia løsningen, hvis jeg boede tæt på grænsen.

Men jeg er ikke helt enig med det med han kalder "visum-sælger". Har en god ven som er det, og jeg tager ind til det lokale markede, og alt er iorden når jeg er tilbage! Han Charger så 300 baht oveni. Eller også, de gange jeg har haft travlt er jeg blevet placeret i skyggen med en kølig, og han har været tilbage på under 15 min!

Det gælder bare om at finde de rigtige, hvis man er doven som jeg kan værePfft
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

natty
Når du er så tæt på grænsen, så tag det som en udflugt og få set noget nyt. Men husk du først skal gøre det tæt på dit 30 dages stempels udløb. Hvis man gør det i starten af opholdet, er man så lige pludselig ikke lovligt i Thailand, hvis man tror at man har 30 dages stempel, da overgang ved grænser kun giver 15 dage, mens indrejse med fly giver 30 dage.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

kongeboaen
hej
er der egentligt nogen grænser for hvor mange gange man ka smutte over og hente 15 dage.
mvh kongeboaen

Robert Kronberg
kongeboaen skrev:
hej
er der egentligt nogen grænser for hvor mange gange man ka smutte over og hente 15 dage.
mvh kongeboaen

Nej, men der er en grænse på, hvor mange dage, at du samlet må være i Thailand over 180 dage, og den er på 90 dage.

Hilsen, Robert

"

km
Man kan jo også søge om et 2 md's visum i den thai ambasade i Kbh. Det gjorde jeg for 8 år siden, og dengang var prisen så vidt jeg husker ca. 100 kr. Så slipper man for alt det bøvl.... det var nemt.

Robert Kronberg
Robert Kronberg skrev:
kongeboaen skrev:
hej
mvh kongeboaen

Nej, men der er en grænse på, hvor mange dage, at du samlet må være i Thailand over 180 dage, og den er på 90 dage.

Hilsen, Robert

Tilføjelse: Dette er uden visum.

Du kan søge fx turistvisum i Cambodia.

Hilsen, Robert

"

kongeboaen
ja okay :-)
fortiden er jeg i chiang mai på et non - ed visa men det udløber her til sommer.. hva med laos og burma hvordan er det at få visa til thailand der.. ?

handy
Har prøvet det laos i hovedstaden 2 dage for at få et touristvasa.....stod meget i kø.....

Anonym Bruger
Har prøvet det laos i hovedstaden 2 dage for at få et touristvasa.....stod meget i kø.....

Lyder ikke godt, tager nat toget til Nong Khai, også i bus til Vientiane her senere i denne måned, kan jo bare håber det ikke er hele dagen i kø man skal stå. Shock

Robert Kronberg
handy skrev:

Min kone er laot, så jeg er der hver tredje måned.

Ja, i højsæsonen kan der være mange mennesker, mens der i lavsæsonen ikke er et øje... Så i værste fald omkring 2 timer for at aflevere ansøgningen, og 1 time for at hente sit pas næste dag.

Normalt "står" man ikke i kø, men sidder med et nummer, og man kan gå uden for og købe noget - dog går nummermaskinen ofte i stykker, når der er rigtigt mange mennesker...

Man kan dog købe sig udenom via nogle af agenterne udenfor, men det har jeg ikke prøvet.

Hilsen, Robert

"

malefyrre
Godmorgen

Kan dem der ved noget om emnet ikke give nogle svar der kan bruges, og kan såkaldte rådgivere ikke holde deres k....
Tror ikke alle tråde behøver et svar fra den samme person konstant

Tak

natty
malefyrre, jeg ser at det er dit første indlæg her på DTW.

Jeg ved ikke hvad dit tidligere nick var, men da ikke særligt produktivt at starte dit medlemskab med at bede andre om at holde kæft.

Rådgiveren giver i dette tilfælde rigtigt gode oplysninger om hvor længe man normalt skal vente i kø osv. for at få thaivisum fra Laos.

Start i det mindste med ikke at være uforskammet og svine folk til, men det har du måske svært ved.

Tak
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Big-Viking
Godaften.

Hvad fanden mand. Et sted skal man jo starte.Wink Tænk at have ventet al den tid og så komme med en sådanne kommentar.

malefyrre
natty skrev:
malefyrre, jeg ser at det er dit første indlæg her på DTW.

Jeg ved ikke hvad dit tidligere nick var, men da ikke særligt produktivt at starte dit medlemskab med at bede andre om at holde kæft.

Rådgiveren giver i dette tilfælde rigtigt gode oplysninger om hvor længe man normalt skal vente i kø osv. for at få thaivisum fra Laos.

Start i det mindste med ikke at være uforskammet og svine folk til, men det har du måske svært ved.

Tak

Ikke noget tidligere nickname, jeg hedder det samme i mange andre sammenhæng.
Har fulgt med på sidelinien i flere år, og i morges blev jeg ramt af højhalset kvalme, da jeg igen så endnu et par indlæg uden indhold, men jeg må lære at trække vejret lidt dybere. Det kan godt være at der er noget viden gemt, men der er også en farlig masse sludder i vedkomne.
Men tale pænt kan man altid gøre, så det gør jeg fremover.

handy
så har jeg ihverfald været der en unormal dag jeg stod på række fra indgangen til jeg kunne afl mit pas derefter over til højre for at vente på at komme til og betale...og så derud dagen derpå hvor man kunne side og vente på at blive råbt op....Cool

Spring til debat: