Se indlæg
 Udskriv debat
Beholder konen sit cpr-nummer ?
DJ
Når man flytter til Thailand og opgiver sin bopæl m.m. i Danmark, har jeg nu i den tidligere debat, lært om reglerne for ophør af opholdstilladelsen. I samme debat nævner èn at konen efter 8 år, stadig har sit personnummer. Beholder konen dette, selom man er flyttet til Thailand ?

Her tænker jeg også på konen`s indbetalinger til ATP, pensionsordninger m.v. under hendes ophold i Danmark, disse indbetalinger er vel ligesom alt andet knyttet til hendes personnummer, og så vidt jeg er oplyst, kan disse først tilbagebetales når pensionsalderen opnåes ? hvilket jeg syntes er meget for dårligt, da disse indbetalinger måske glemmes ! uanset indbetalingerne ikke er så store, men så tilfalder de vel staten :-).

b_j3ns3n
din kone beholder sit cpr nr.. Smile vis i nu skulle flytte tilbage får hun selvfølgelig ikke et nyt Smile
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Hvis du melder flytning til udlandet mister du dit personnnumer, som dog genbruges den dag du vender tilbage.

Det er selvfølgelig de sidste fire cifre vi taler om.

Saendaeng
Nu har jeg boet her i Thailand i de sidste mange år. Og har så sent som idag skulle bruge hele mit person nummer. Jeg har ikke mistet noget....
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Gamba
Min kone har afleveret sit permanente opholds tilladelse og ikke været i Danmark 4 år og betaler stadig skat og afgifter. Så længe du har noget i Danmark slipper de dig ikke og har stadig CPR nummer.
Som min kone siger “Selv fra en myg suger Danmark blod”.
Min kone og jeg er blevet lidt anti dansk når de kun vil have penge men man ikke kan komme på besøg uden masse kamp og besvær.

Http://welcome-in...
Welcome inn Hotel room & Villa rental
[img]Http://www.welcome-inn.com/images1/rent.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.welcome-inn.com
maichai
Read the rules Hvad så hvis konen flytter tilbage til Thailand med ens danske børn mister man så hendes personfradrag og børneydelserne hvis man selv stadig har tilknytnind til arbejdsmarket i Danmark og betaler dansk skat er der nogen som ved noget om dette
MVH MAICHAI
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

Jeg har vist udstrykt mig forkert, jeg mener at man mister det gule sygesikringskort.

Man beholder sit personnummer til døden?!

Gamba
maichai skrev:
Read the rules Hvad så hvis konen flytter tilbage til Thailand med ens danske børn mister man så hendes personfradrag og børneydelserne hvis man selv stadig har tilknytnind til arbejdsmarket i Danmark og betaler dansk skat er der nogen som ved noget om dette
MVH MAICHAI

Du mister konens fradrag og børne ydelser fra dag 1 når kone og børn flytter. Børne ydelse med tilbagevirkende kraft fra de rejser hvis de er ude mere end 2 måneder uden aftale.
Mvh. gorm

http://www.welcome-inn.com
larsmand
læg venligst også mærke til at de faktisk reelt og lovligt kun kan udrejse, selv på korte ferier, hvis i begge har forældemyndigheden, med dit samtykke....
livet er jagt og kvinder....

burana
Cpr nr. beholder man lige til man ligger i farvelkassen.
Når hun har boet og betalt skat i DK er hun også berretiget til brøkdelspension når/hvis hun når pensionsalderen, med mindre reglerne bliver ændret.
En af mine tidligere kolleger får således brøkdelspension fra DK, Grønland og Sverige, han bor nu i Sverige med hans svenske kone som får brøkpension fra DK og Sverige, jeg inrømmer at det er indviklet og besværligt som bare fanden at skulle søge om pension i de lande hvor du har boet og arbejdet, men sådan er reglerne detsvære.

maichai
Read the rules
Gamba skrev

Du mister konens fradrag og børne ydelser fra dag 1 når kone og børn flytter. Børne ydelse med tilbagevirkende kraft fra de rejser hvis de er ude mere end 2 måneder uden aftale.
Mvh. gorm

Det lyder da lidt mærkeligt da jeg har hørt at polaker der har arbejdet I DK kan få børneydelser i polen betalt af den danske stat og jeg kender en tysker som stadig arbejder i DK men konen er taget tilbage til Tyskland da hun blev fyret men manden stadig har hendes personfradrag og på hans selvangivelse stadig står uudnyttet personfradrag for hustro
Er det måske fordi overnævte er EU borgere der er forskel eller er det bare en fejl i systemet
jeg mener fordi jeg stadig tjener penge i dk og betaler min skat koster mine børn da stadig noget i Thailand og da de har danske person nr Kan polaker og andet godtfolk da ikke få hvis danske statsborgere ikke kan
Forøvrigt kan personer med opholdtilladelse være ude af landet i op til 6 mdr iflg.USGrinK
MVH MAICHA
Phone......

jesperfrb
Ja, det er EU regler, og som bekendt ligger Thailand ikke i EU!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

maichai
Hmmmmmm
Ja EU DIKTATUR og ja Thailand ligger ikke i EU heldigvis for det Men PoLSKE TYSKE og andre EU børn der aldrig nogensinde har haft tilknytning til DK andet end at far eller mor har arbejdet her længere eller kortere tid har altså krav på børneydelser Det kalder jeg DING DONG love LOL LOL
MVH MAICHAI
Phone......

jylland55
burana skrev:
Når hun har boet og betalt skat i DK er hun også berretiget til brøkdelspension når/hvis hun når pensionsalderen, med mindre reglerne bliver ændret.
En af mine tidligere kolleger får således brøkdelspension fra DK, Grønland og Sverige, han bor nu i Sverige med hans svenske kone som får brøkpension fra DK og Sverige, jeg inrømmer at det er indviklet og besværligt som bare fanden at skulle søge om pension i de lande hvor du har boet og arbejdet, men sådan er reglerne detsvære.

NEJ man skal være dansk statsborger for at kunne få pension fra udlandet. hvis ikke er der karv om at man skal bo i danmark 5 år før man skal have folkepension..... også selv om man har boet i danmark i 40 år... så hvis i vil rejse til thailand som 60 årig så er det ikke sikkert di ægtefælle får andet end ATP eller pension som er sparet op gennem arbejdsgiver eller privat..

Hvis du ikke er dansk statsborger
Du skal normalt være dansk statsborger for at få pension. Det gælder dog ikke, hvis du opfylder en af disse betingelser:

du har boet i Danmark i mindst ti år, fra du fyldte 15 år, og indtil du var 65 år:
Du skal have boet mindst fem år i Danmark, lige inden du får pensionen udbetalt. Kravet om bopæl i Danmark skal være opfyldt, når du er 65 år, hvis du søger om pension, efter du er fyldt 65 år.
du er flygtning:
Du skal være flygtning og have fået opholdstilladelse efter § 7 eller 8 i udlændingeloven. Det betyder, at du ikke er undtaget fra kravet om statsborgerskab, hvis du fx er blevet familiesammenført.
du er fra et EU-land, EØS-land eller Schweiz:
Hvis du er statsborger i et EU/EØS-land eller Schweiz skal du ikke være dansk statsborger for at få ret til dansk pension.
Danmark har indgået aftale om pension med dit hjemland:
Hvis du er statsborger fra et land, der har indgået en aftale med Danmark om pension, kan det være aftalt, at kravet om dansk statsborgerskab ikke gælder.
du er familiemedlem :
Der gælder særlige regler for familiemedlemmer, der ikke selvstændigt er omfattet af ovenstående.
Hello ....

Spring til debat: