Se indlæg
Sygdom i Dk.
|
|
KioSan |
Lagt på d. 02/03-2011 08:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 46 |
En buddy ringede her til morges, hans kæreste er heroppe i de ca 3 mdl på ferie, han har lagt div. penge iht de regler der er osv. Nu er hun blevet syg, feber influenza eller lign. Hans læge vil ikke checke hende, da hun jo selvfølgelig ikke har et sygesikringsbevis, er en idiot siger han. Jeg ved ikke om han har en syge-rejse-forsikring på hende. Hvad skal han gøre så hun kan blive undersøgt af en læge ? Mvh Kim |
|
|
sony |
Lagt på d. 02/03-2011 08:28
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Kan man ikke tage på skadestuen, mener da de har pligt til og se vedkommende. Men det skal da ikke undre mig de nægter med vores såkaldte sundhedssystem.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
KioSan |
Lagt på d. 02/03-2011 08:32
|
*sony: Hun har stadig ikke noget sygesikringsbevis. |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 02/03-2011 08:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Din BUDDYs kæreste MÅ have en såkaldt syge-rejse-forsikring for uden en sådan kan du ikke få lov at indrejse til DK. Ellers må de have omgået den Danske lov på en eller anden måde !!!!!!! Skadestuen SKAL behandle personer om de så kommer fra MARS . Og SKIFT så læge.......
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
KioSan |
Lagt på d. 02/03-2011 08:47
|
>Amagerdreng skrev: Din BUDDYs kæreste MÅ have en såkaldt syge-rejse-forsikring for uden en sådan kan du ikke få lov at indrejse til DK. Vil det sige at når hun har en syge-rejse-forsikring, så er eneste mulighed at tage hende hen til en skadestue ? Ellers må de have omgået den Danske lov på en eller anden måde !!!!!!! Rolig nu med alle de udråbstegn og store bogstaver, du behøves ikke råbe [ http://www.usenet...ggrund&m=C ] jeg er ikke døv. Og De har ikke omgået nogle regler, alle regler er opfyldt, som jeg også skriver inddirekte. Skadestuen SKAL behandle personer om de så kommer fra MARS . OPg Hvad betyder: OPg ? SKIFT så læge....... Det er op til min buddy, ikke dig. Og gør dig selv en tjeneste at læse lidt på [ http://www.usenet...ggrund&m=C ] så du lærer lidt om god netikette. Der er ingen grund til at bruge store bogstaver og alle de udråbstegn i det overdrevene omfang du gør. Mvh Kim Redigeret af KioSan d. 02/03-2011 08:53 |
|
|
KioSan |
Lagt på d. 02/03-2011 08:51
|
Amagerdreng skrev: Din BUDDYs kæreste MÅ have en såkaldt syge-rejse-forsikring for uden en sådan kan du ikke få lov at indrejse til DK. Ellers må de have omgået den Danske lov på en eller anden måde !!!!!!! Skadestuen SKAL behandle personer om de så kommer fra MARS . Og SKIFT så læge....... http://www.usenet...nakket&m=C |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 02/03-2011 09:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Kære KioSan. Jeg holder mig fra at svare dig mere.Sikke dog en tak for den hjælp jeg prøvede at give dig. Mon ikke du skulle prøve at læse mellem linjerne. Måske kunne hun have været kommet til DK via Sverige / Tyskland og dermed undgået de danske love. Jeg råber ikke men kan du ikke forstår ironi så det ok. Ang læge så er det jo også bare et råd men igen tager du det vist til dig og giver mig et svar jeg føler der er helt hen i vejret. Selvfølgelig op til din buddy og held og lykke til ham og hende. Og denne gang med kun lidt store bokstaver
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 02/03-2011 09:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Som jeg umiddelbart ser det så har hu ret til vederlagsfri sygehusbehandling ved akut tilfælde. Ellers skal der betales for sundhedsydelser. Så hvis hun har en rejse-sygeforsikring-forsikring burde det være i orden med hensyn til betalingen. Måske lægen syntes det var for bøvlet? Tag til skadestuen - eller ring til lægevagten. Hvis det er alvorligt, så se at komme i gang! Så må man tage det økonomiske bagefter. Og skriv så gerne resultatet her. Udlændinge, der opholder sig i Danmark: hvis du opholder dig i Danmark fx på ferie og bliver akut syg, har du ret til akut sygehusbehandling vederlagsfrit hvis du er dækket af den offentlige sygesikring i et andet EØS-land (dvs. EU-landene samt Island, Norge og Liechtenstein) eller Schweiz, har du ret til de sundhedsydelser, som bliver nødvendige under opholdet i Danmark. Husk at vise dit EU-sundhedskort. Hvem får dækket hjemtransport? Hvis du kommer fra et nordisk land og er sygeforsikret i det pågældende land, får du merudgiften til din hjemtransport betalt, hvis hjemtransporten er ordineret af en læge tilknyttet det danske sundhedsvæsen. Andre må selv betale udgifterne til hjemtransport. Flere oplysninger Du kan få mere information hos kommunen eller i Patientombuddet. Se her: https://www.borge...2Bookmark3 . Øvrige udlændinge: Har ikke ret til sundhedslovens ydelser. Privatregning kan udstedes. Se her: https://www.sundh...=13916.218 |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 02/03-2011 09:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
Helt enig med dig amager: Tør ikke skrive (HELT ENIG) selv ville jeg skifte læge, hvis min egen læge sagde nej ubegrundet, eller begrundet i at det var en udlænding. Som jo selvfølgelig har forsikring/garanti for betaling. Derefter ville jeg tage på skadestuen. Og hvis de siger det ikke er akut/deres bord. Ja så må det jo være privat praktiserende læge som så ikke lever op til forpligtelserne. Vi ville jo være godt på skideren, hvis det samme skete for os i f.eks Thailand. Mon ikke problemet mere er at privat lægen ikke kan finde ud af afregningen. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
L |
Lagt på d. 02/03-2011 10:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
Man skal bare betale kontant ved kasse1 og så efterfølgende have det refunderet af forsikringen. (fuldstændig ligesom vi jo selv skal hvis vi er i Thailand). Og som flere skriver er denne forsikring jo tvungen for at komme her. |
|
|
Lagt på d. 02/03-2011 10:27
|
|
Begynder Antal indlæg: |
kan kun udtale mig om min egen sag, men da jeg blev indlagt i thailand med brækket kæbe skulle jeg ikke ligge noget ud, alt blev betalt direkte fra rejseforsikringen. Jeg syntes det lyder underligt at din læge ikke vil behandle hende, da min kone var her i sin tid på turist visum ringede jeg bare til dem og sagde at hun var syg og skulle have en tid, ingen gebyr og ingen betaling, selvom hun selvfølgelig havde rejseforsikring Men måske er det en anden tid her nu kun 3 år senere. |
|
|
BiBob Man |
Lagt på d. 02/03-2011 10:56
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
KioSan skrev: En buddy ringede her til morges, hans kæreste er heroppe i de ca 3 mdl på ferie, han har lagt div. penge iht de regler der er osv. Nu er hun blevet syg, feber influenza eller lign. Hans læge vil ikke checke hende, da hun jo selvfølgelig ikke har et sygesikringsbevis, er en idiot siger han. Jeg ved ikke om han har en syge-rejse-forsikring på hende. KioSan, din kammerats læge er ikke bare en idiot, han forbryderbryder også mod lægeloven, og ikke mindst det lægeløfte han i sin tid gav da han blev læge! Enhver læge vil uden problemer kunne tilse din kammerats Thailandske veninde, og udskrive en recept på medicin, hvis det skulle være nødvendigt. Han kan anvende din vens navn og cpr.nr. på recepten, på den måde er hans honorar sikret – hvis det er det som trykker fjolset. Han kan så efterfølgende i sin egen patientjournal tilføje en lille passus om under hvilke omstændigheder denne recept er skrevet. Hvis din kammerats Thailandske venindes tilstand forværres, kan de trykt henvende sig på hvilken som helst hospital / skadestue. De vil aldrig blive nægtet lægehjælp! Lægeløftet. Efter at have aflagt offentlig prøve på mine i de medicinsk-kirurgiske fag erhvervede kundskaber, aflægger jeg herved det løfte, til hvis opfyldelse jeg end ydermere ved håndsrækning har forpligtet mig, at jeg ved mine forretninger som praktiserende læge stedse skal lade det være mig magtpåliggende, efter bedste skønnende at anvende mine kundskaber med flid og omhu til samfundets og mine medmenneskers gavn, at jeg stedse vil bære lige samvittighedsfuld omsorg for den fattige som for den rige uden persons anseelse, at jeg ikke ubeføjet vil åbenbare, hvad jeg i min egenskab af læge har erfaret, at jeg vil søge mine kundskaber fremdeles udvidede og i øvrigt gøre mig bekendt med og nøje efterleve de mig og mit fag vedkommende anordninger og bestemmelser. BiBob Man |
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 02/03-2011 11:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
Det er da klart at der skal betales! Som jeg læser det skal hun have en forsikring, og har hun ikke det, ja så er det vel hendes eget problem. Når det så er sagt, så hvis det er slemt nok, så skal de nok behandle hende på skadestuen, men lægen skal da have penge for sit arbejde. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
bruno |
Lagt på d. 02/03-2011 11:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
BiBob Man skrev: KioSan skrev: En buddy ringede her til morges, hans kæreste er heroppe i de ca 3 mdl på ferie, han har lagt div. penge iht de regler der er osv. Nu er hun blevet syg, feber influenza eller lign. Hans læge vil ikke checke hende, da hun jo selvfølgelig ikke har et sygesikringsbevis, er en idiot siger han. Jeg ved ikke om han har en syge-rejse-forsikring på hende. KioSan, din kammerats læge er ikke bare en idiot, han forbryderbryder også mod lægeloven, og ikke mindst det lægeløfte han i sin tid gav da han blev læge! Enhver læge vil uden problemer kunne tilse din kammerats Thailandske veninde, og udskrive en recept på medicin, hvis det skulle være nødvendigt. Han kan anvende din vens navn og cpr.nr. på recepten, på den måde er hans honorar sikret – hvis det er det som trykker fjolset. Han kan så efterfølgende i sin egen patientjournal tilføje en lille passus om under hvilke omstændigheder denne recept er skrevet. Hvis din kammerats Thailandske venindes tilstand forværres, kan de trykt henvende sig på hvilken som helst hospital / skadestue. De vil aldrig blive nægtet lægehjælp! Lægeløftet. Efter at have aflagt offentlig prøve på mine i de medicinsk-kirurgiske fag erhvervede kundskaber, aflægger jeg herved det løfte, til hvis opfyldelse jeg end ydermere ved håndsrækning har forpligtet mig, at jeg ved mine forretninger som praktiserende læge stedse skal lade det være mig magtpåliggende, efter bedste skønnende at anvende mine kundskaber med flid og omhu til samfundets og mine medmenneskers gavn, at jeg stedse vil bære lige samvittighedsfuld omsorg for den fattige som for den rige uden persons anseelse, at jeg ikke ubeføjet vil åbenbare, hvad jeg i min egenskab af læge har erfaret, at jeg vil søge mine kundskaber fremdeles udvidede og i øvrigt gøre mig bekendt med og nøje efterleve de mig og mit fag vedkommende anordninger og bestemmelser. BiBob Man Jeg skulle til at skrive det samme, en konsulsaion os lægevagten koster 500 kr og kan refunderes os evt hendes forsikring. |
|
|
handy |
Lagt på d. 02/03-2011 19:45
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
L skrev: jeg giider ikke lægge ud for at komme hjem og skal sende breve til forsikringsselskabet tit gider man ikke ujejlige den for mindre beløb....hvormod bangkok pattaya Meget gerne vil ha 50 tusind bath i dep....så bedst at være ved bevished ved ankomst så man kan trykke sin pinkode på en af de mange atm maskiner...bare noget lort med et dk visa kun 10000 bath pr døgn....så risikere at skulle side og ralle i 5 døgn i ankomsthallen....Man skal bare betale kontant ved kasse1 og så efterfølgende have det refunderet af forsikringen. (fuldstændig ligesom vi jo selv skal hvis vi er i Thailand). Og som flere skriver er denne forsikring jo tvungen for at komme her. |
|
|
natty |
Lagt på d. 02/03-2011 20:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
handy skrev: [quote]L skrev: Man skal bare betale kontant ved kasse1 og så efterfølgende have det refunderet af forsikringen. (fuldstændig ligesom vi jo selv skal hvis vi er i Thailand). Og som flere skriver er denne forsikring jo tvungen for at komme her.[/quote] jeg giider ikke lægge ud for at komme hjem og skal sende breve til forsikringsselskabet tit gider man ikke ujejlige den for mindre beløb....hvormod bangkok pattaya Meget gerne vil ha 50 tusind bath i dep....så bedst at være ved bevished ved ankomst så man kan trykke sin pinkode på en af de mange atm maskiner...bare noget lort med et dk visa kun 10000 bath pr døgn....så risikere at skulle side og ralle i 5 døgn i ankomsthallen.... Jg forstår dig ikke rigtigt handy, jeg har da betalt til en læge i Thailand som gav mig en blokering, efter jeg havde hamret min fod ind i en høj kantsten. Jeg fik en kvittering for beløbet med diagnose. Ringede til mit forsikringsselskab efter jeg kom hjem ,fik tilsendt et ligeudad skema, som jeg sendte tilbage sammen med kvitteringen, og fik pengene efter 14 dage. Meget nemt. Jeg synes ikke at en praktiserende læge skal pålægges at ordne en masse papirarbejde og telefonsamtaler med forsikringsselskaber for en lille sag. Det er selvfølgeligt noget andet ved hospitalsindlæggelser. Jeg ved ikke om det er anderledes i Thailand, men har været indlagt i New York og havde mit forsikringskort på mig. De ordnede alt med forsikringen og jeg skulle ikke lægge noget ud. Men okay hvis man er uden bevidsthed kan det jo være svært, men jeg har bedt om to forsikringskort, som jeg bruger når jeg rejser. Et ligger i safen og det andet har jeg altid på mig. Håber da det vil hjælpe at jeg har det på sig, hvis jeg bliver indlagt uden rigtig at vide hvad der sker. Redigeret af natty d. 02/03-2011 20:28 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
John |
Lagt på d. 02/03-2011 21:05
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
L skrev: Man skal bare betale kontant ved kasse1 og så efterfølgende have det refunderet af forsikringen. (fuldstændig ligesom vi jo selv skal hvis vi er i Thailand). Der må så være forskel på hvordan hospitalerne i Thailand behandler deres patienter. Begge mine børn har været indlagt på et privat hospital. Vi afleverede forsikringsbeviset da de blev indlagt. Da de blev udskrevet fik de udleveret medicin fra hospitals apoteket. Der blev ikke betalt en baht, hospitalet ordnede alt med forsikringen i Danmark. john@dansk-thai.dk
|
|
|
natty |
Lagt på d. 02/03-2011 21:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jeg har vist selv været med til at forvirre denne tråd. Det handlede vist om at KioSan's ven's læge ikke ville se på hans kæreste i Danmark fordi hun ikke havde sygesikringsbevis. Hvis det er rigtigt er det helt tydeligt en fejl, men det er ikke en fejl at kræve penge for konsultationen, som man så kan få tilbage fra forsikringen, da jeg går udfra at hun har en forsikring. Mange læger ser igennem det, og tjener så ikke noget på patienten/eller har egentlig en udgift. Andre holder sig til reglerne. Så mon ikke det handler om fejlkommunikation? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
handy |
Lagt på d. 02/03-2011 22:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
det er bare mig der er indebrændt over noglr oplevelder jeg har haft med hospitalerne i Thailand med venner og bekendte....tror nemt du dør at en blodprop eller andet hvor der ikke er tid at spille....har flere gange oplevet at de vil ha penge uanset de for forsikringsbeviser,,,,de er iskolde,,,,venner yil mig har måtte køre fra jomtien til pattaya med 50000 tusin bath batn før de opreret en ven akut fik fjernet milten....De havde fået hans forsikringsbevis....også en mand med blodprop i hjertet på hotel på sekond road ambulance ankommer konen er helt fra snøvsen og en guide er heldigvis til stede der kan thai som det efter 5 min endelig for den overbevist om manden Er forsikret.....før de køre....og er man så først kommet ind kan du dårlig komme ud igen for så ruller pengene ind....så undskyld skulle lige a med noget gylle....ved godt dette er lidt uden for tråden....sorry |
|
Spring til debat: |