Se indlæg
 Udskriv debat
12call Simkort udløber
OleOrm
Hej

Jeg kan se levetiden på mit 12call simkort udløber inden mit næste besgøg i thailand. Er der nogen måder til at jeg kan forlænge tiden på. Der står endda næsten 300 baht på kortet, og vil være irriterende at skulle have et nyt nr.

Kim Ludvigsen
Så vidt jeg husker, kan du sagtens beholde nummeret, du mister bare de penge du har stående.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sony
Du mister numret det gjorde jeg i hvert fald
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

dardi
Hvis du kan få en til at købe 100 bath kort og sende dig koden du skal taste ind.. så burde du få det opdateret med penge og forlænget tiden for udløb - herhjemmefra. Jeg køber altid et nyt nr og kommer ikke mere end 100 bath på .. når jeg rejser forærer jeg det til en eller anden.... hilsen Dardi

TG950
OleOrm skrev:
Hej

Jeg kan se levetiden på mit 12call simkort udløber inden mit næste besgøg i thailand. Er der nogen måder til at jeg kan forlænge tiden på. Der står endda næsten 300 baht på kortet, og vil være irriterende at skulle have et nyt nr.

som udgangspunkt skal man altid ( næsten ) foretage en optankning/Topup i kortets gyldigheds periode, altså ved en simpel optankning/Topup forlænger du gyldighedstiden, muligvis at du kan gøre det online.

ser ud til at det kan lade sig gøre under : online banking / credit card

http://www.ais.co...topup.html

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

TG950
dardi skrev:
Hvis du kan få en til at købe 100 bath kort og sende dig koden du skal taste ind.. så burde du få det opdateret med penge og forlænget tiden for udløb - herhjemmefra. Jeg køber altid et nyt nr og kommer ikke mere end 100 bath på .. når jeg rejser forærer jeg det til en eller anden.... hilsen Dardi

er du sikker på at det kan lade sig gøre fra DK, hvis det kan så bliver det en dyr optankning/Topup > Roaming + udlandsopkald fra dk til TH via taletidskort Crying ( smilyen er ironisk ment )

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

dardi
Fint indlæg TG950 - det er skrevet bag øret. TAKKER

jesperg
jeg gør det at jeg putter mit 12call kort i tlf, og logger på min
kasikorn internet bank. og vælger top op 50 bath ved ais-12call Smile. og 1 min efter kommer pengene ind har lige gjort det. og nu er udløb datoen 13/4-11. man kan gøre samme på 12 calls hjemmeside. og selføgelig sidder jeg i glostrup DK lige nu

laodenmark
Hej Ole.

det kan godt lade sige gøre at overføre 'validation time' fra et nummer til et andet. koster ikke alverden, vist nok
5-10 baht pr mdr der overføres. Så du kan sende mig en PB. så kan jeg sikkert nok overføre nogle mdr. fra mit eget 1-2 calll telefon nr. Næste gang jeg kommer derud. (marts) dog kan jeg ikke sende f.eks 10 mdr. da jeg selv ville få samme problem så. pt udløber mit i feb 2012.
Kommer forøvrigt lige derude fra 23 feb. hvad sker der lige med vejret derude. regnen kom lidt tidligere i år syntes jeg
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

John
jesperg skrev:
kasikorn internet bank. og vælger top op 50 bath ved ais-12call Smile. og 1 min efter kommer pengene ind har lige gjort det. og nu er udløb datoen 13/4-11. man kan gøre samme på 12 calls hjemmeside. og selføgelig sidder jeg i glostrup DK lige nu

Jeg bruger også denne metode men det kræver at man har en konto hos Kasikorn bank, med internet banking.

Det er muligt at du kan få en person i Thailand til at overfører 100 thb. fra vedkommendens telefon til din telefon (dit SIM kort behøver ikke at være i telefonen)

Det er også muligt at tanke op via denne hjemmeside: http://thaiprepai... men noget dyrere.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
jc
OleOrm skrev:
Jeg kan se levetiden på mit 12call simkort udløber inden mit næste besøg i Thailand. Er der nogen måder til at jeg kan forlænge tiden på. Der står endda næsten 300 baht på kortet, og vil være irriterende at skulle have et nyt nr.

Du skriver ikke, hvårnår det udløber? Jeg skal derud sidst i april og kan tilbyde at tage dit kort med + Baht 300, så skal jeg fylde på kortet og returnere det til dig, når jeg er tilbage først i maj.

Har det interesse kan du sende mig en PB.
Boet i Bangkok 1980-1983.

laodenmark
hej igen Ole.

behøver ikke sende penge ind, bare en dernede har dit nummer. Kan tid overføres. ligesom der kan sendes
baht fra et nummer til et nummer. kan det gøres med tid. Samme nummer som man opkalder til ved 1-2 call,
for dette. Som jeg ser det behøver du ikke penge men tid på simkortet. hvis nummeret udløber risikerere man nemt at der omkring 3 mdr. efter udløb udstedes et nyt kort til 3 person med samme nummer
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

SteenJ
12call forlængelse..
Jeg har de sidste par gange, når jeg landede i BKK, gået til 7eleven og fået dem til at åbne nummeret igen. Pris 50 bath.
Tager afsted i morgen Søndag og prøver igen.
Skal nok give besked om det lykkedes.
Hilsen
SteenJ

natty
Jeg ved godt at det ikke har noget med 12call at gøre. Men jeg bruger TRUE Inter SIM. Lige inden jeg rejser hjem topper jeg up med 50 baht. og så virker nummerer i et år. Det bliver principielt forlænget et år, hver gang jeg putter penge i det. Og da jeg er i Thailand 2-3 gange om året, løber det aldrig ud. Har nu haft det samme nummer i 6 år.
Iøvrigt er de ganske rimelige i pris, hvis man ringer hjem til fastnettelefon, 1 baht i minuttet.

http://www.truemo...-pop1.html
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

TG950
John skrev:
jesperg skrev:

Jeg bruger også denne metode men det kræver at man har en konto hos Kasikorn bank, med internet banking.

Det er muligt at du kan få en person i Thailand til at overfører 100 thb. fra vedkommendens telefon til din telefon (dit SIM kort behøver ikke at være i telefonen)

Det er også muligt at tanke op via denne hjemmeside: http://thaiprepai... men noget dyrere.

det kan skam også lade sig gøre fra andre banker som F.eks.

Siam Commercial Bank

Bank Of Ayudhua

Siam City Bank

UOB Radanasin Bank

Black Lotus
Hvordan er det nu, 12 mdr siden det sidst blev anvendt, eller 12 mdr siden det blev købt, som er tiden kortet holder?

natty
Black Lotus skrev:
Hvordan er det nu, 12 mdr siden det sidst blev anvendt, eller 12 mdr siden det blev købt, som er tiden kortet holder?

Jeg mener at det er fra den tid man topper-up, jeg fik en "kvittering" som fortalte 12 måneder frem, efter jeg havde indtastet top-up koden.

OleOrm
Man får 14 dages forlængelse, når man fylder op for 100 baht. Mit kort udløber i 4. måned og jeg kommer ikke derud før i 8. måned, så har brug for 4 måneders forlængelse.

natty
OleOrm, det kan være du så skal skifte til TrueMove InterSIM, næste gang du er derude. Der er det efter sidste optankning 12 måneder varighed uden at de lukker nummeret ned.
Kan kun anbefale TrueMove, havde altid tidligere problemer med at modtage SMS fra Danmark på 12call.

OleOrm
Ja det kunne måske være en ide, kan det også købes/tankes i 7-11

Spring til debat: