Se indlæg
 Udskriv debat
Mange gange til Pattaya !
Klovn
Sad lige og talte de gange jeg har været i Thailand/Pattaya,det er blevet til nogle gange i løbet af 20 år,var afsted første gang i 1989,og har været afsted mindst en gang om året siden,ville godt bo i Pattaya men har ikke mulighed for dette lige nu hvor der er børn i skole her i Danmark 2 stk samt et arbejdsliv som jo" skal passes,men der kommer en dag hvor jeg vil være lidt længere tid i Pattaya/jomtien,når jeg bliver gammel vil jeg sidde på en bænk og kikke ud over havet,synger gnags så smukt det vil jeg sgu"da også men det bliver i min Condo i Pattaya jeg kommer til at sidde og hygge mig Måske og lidt udenfor he he,hvad med dig hvor tit kommer du afsted?og bor du samme sted hver gang du er i Thailand?Sun baby

OleOrm
Bor altid i jomtien. Nu 11 gange

Geng-maak
Pattaya/Jomthien 10 gange...forskellige hoteller.Smile

kanut
1 gang Pattaya,og det var første og sidste gang Cheers
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

huratho
Hej
Ligesom Kanut har jeg været der, men kun 1 overnatning og jeg kommer der heller aldrig mere.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

bagerbager
pattaya 3 gange puhket 1 gang,næste gang pattaya,

rinpoche
Pattaya 2 gange, og det var kun fordi vi skulle at besøge venner.
Kommer der aldrig igen.

Thailand lidt over 30 gange.
Vi bor altid nye steder og laver kun backtracking for at besøge familie eller bekendte.
Ikke altid til konens udelte tilfredshed Angel

vandango
Starter og slutter mine ferier i Pattaya, har været i Thailand 10 gange.

Næste gang bliver det Bangkok og Korat, men Pattaya løber nok heller ingen steder, er ikke helt så vild med byen mere.

chaingmai
københavn er andet end istedgade og halmtorvet
pattaya er andet end luderbarer og walking streetAngel

HOJ
Hej kan selv godt lide Pattaya kommer ikke i det nogle kalder skriggaderne og fester går dog igennem dem fra Scecond road til Beach road
er kommet der i 15 år på ferie og har sidste sommer skiftet hotellerne ud med en permanent ferie bolig i Khao Talo ,Jeg forstår ikke dem der så katagorisk afviser Pattaya det er jo andet end beerbars Den er mere overskuelig end Bangkok og har et stort udvalg i underholdning og shopping mulighedder og mange serværdigheder inden for 50 km , bruger godtnok selv Jomtien nå jeg skal til stranden, ville gerne at de der afviser Pattaya skrev hvorfor og hvad de har at have det i hvis en enkelt dårlig ferie oplevelse er nok til at skrive negativ om Pattaya det.
Web: HOJ

sudsakhon
Hi hi.. "backtracking "
Kørte til Koh Samui i sommer, det ville fruen gerne se..
Hun var irriteret over at der var så "dødt" og alt hotelpersonale var fra Esaan.. (Blanke bonderø.. i hendes øjne)
Og så krymper provins-danskere sig over "Københavneri"?
Jeg er til naturoplevelser, men er gift med en storbypige, der mener at Thailand er for varmt udenfor aircondiitionen.
Pattaya...Tja.. Mit gamle firmabetalte hus lå 15 km udenfor, og min kone har vist aldrig tilgivet mig en af de første dates vi havde, hvor jeg i min visdom havde inviteret hende på seafoog restaurant på "walking street"..
Nååh..Så her er du hjemmevandt, var spørgsmålet.. Det var så sidste gang, at jeg måtte sætte mine ben der.
jeg kan iøvrigt godt lide den mangfoldighed af mad og by-luksus man kan få der.. Gourmet i topklasse den ene dag..Kylling på gaden den anden...Og de bedste byrgere jeg har smagt nogen steder.. Pattaya er hvad man gør det til. Vil man ludere og lommetyve er der steder for det.. Vil man mare nyde "Den spanske solkyst" flyttet til Asien, e der også rig mulighed for det.
Det passer mig fint.. Men nu er vi så enige, at der kommer vi ikke (ellers så dør baby)

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
rinpoche
@ HOJ.

Vi har alle forskellige preferencer.
Og Pattaya kan så bare ikke tilbyde de ting jeg søger:
Natur i form af bountystrande, koraller, bjerge, jungle, vandfald etc.
Og så kan jeg iøvrigt også godt lide de små lokalsamfund ude i landsbyerne i provinsen.

Jeg har ikke sagt noget negativt om Pattaya, og jeg har heller ikke ubehagelige oplevelser derfra overhovedet.

Det er bare ikke mig, lige så vel som Bkk fx. heller ikke er mig.

Det kan ganske simpelt koges ned til, at vi alle søger forskellige ting.
Uden at det ene er bedre end det andet. Wink

Og så er der i øvrigt ved sidste optælling - mig bekendt - 77 provinser og selvom jeg har trawlet mig igennem mange af disse, så er der stadig mange "hvide områder på landkortet" for mit vedkommende.
Det kan vi jo ikke have hmmmm

mvh
rinpoche

rinpoche
sudsakhon skrev:
Hi hi.. "backtracking "
Kørte til Koh Samui i sommer, det ville fruen gerne se..
Hun var irriteret over at der var så "dødt" og alt hotelpersonale var fra Esaan.. (Blanke bonderø.. i hendes øjne)
Og så krymper provins-danskere sig over "Københavneri"?

Hehe, Sudsakhon.
Min kone (fra Esaan) er ikke spor bedre når talen drejer sig om bangkokians.
Men så er det bare med modsat fortegn Smile Udbyttere, løgnhalse, utroværdige, Jai Dam... og jegskagidig Grin

thaikurt1
københavn er andet end istedgade og halmtorvet
pattaya er andet end luderbarer og walking stree

Nu er Pattaya andre ende du skriver der er mange andre man oplevet i Pattaya.

Nogen er som rinpoche skriver til bountystrande, koraller, bjerge, jungle, vandfald etc.

Nu er jeg ikke til bountystrande, koraller, bjerge, jungle, vandfald. eller små lokalsamfund i provinsen.

Jeg er et bymenneske og triviel bedste i en storby med de fordel og ulemper der er at skulle leve i en by et sted i provinsen. ville jeg ikke kunne triviel.

Jeg har være mange gang i thailand men det har altid være Pattaya før jeg bosatte i samme by.

Bliv lokke til at bo i en by i provinsen med både gode og dårlig minder.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Himmelhunden
2 gange - første og sidste gang.......og ja, vi er alle forskellige - og gud ske lov for det.

Himmelhunden

jesperfrb
Har lige checket passet, 23 ud og indrejser siden maj 2007, men er kommet i Thailand siden 1976! Kommer gerne i Jomtien/Pataya, kan bare holde mig væk fra de steder jeg ikke kan lide! Har mange venner der, men ikke et sted jeg selv vil bo! Har hus lidt udenfor BKK, og det passer mig fint!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Kittisak
35 Things you could do in Pattaya/Jomtien...

http://www.tripad...a.html#TtD

HOJ
Til rinpoche
tak for det, mere udybende svar på hvorfor, første svar som jeg selv skulle bestemme om det var negativ eller positiv
har selv også brugt halvdelen af mine ferier ude i Isan landsbyer det er også gode oplevelser, men savner f.eks. trygheden i at være i nærheden af større hospitaler, og det med natur skal jeg ikke køre langt mod øst fra Pattya for at opleve, og kommer nok også stadig til at tilbringe nogle dage hos familien oppe på platoet og valget af Pattaya er lige så mege min viv gennem 17 år, som er mere bange for at lade mig tøfe rundt alene ude på landet end Pattaya.
Web: HOJ

Geng-maak
HOJ skrev:
Til rinpoche
tak for det, mere udybende svar på hvorfor, første svar som jeg selv skulle bestemme om det var negativ eller positiv
har selv også brugt halvdelen af mine ferier ude i Isan landsbyer det er også gode oplevelser, men savner f.eks. trygheden i at være i nærheden af større hospitaler, og det med natur skal jeg ikke køre langt mod øst fra Pattya for at opleve, og kommer nok også stadig til at tilbringe nogle dage hos familien oppe på platoet og valget af Pattaya er lige så mege min viv gennem 17 år, som er mere bange for at lade mig tøfe rundt alene ude på landet end Pattaya.

Ja i Patty du altid i gode hænder......sådan da....jeg har overlevet mange gange,,,men .....har hørt fra nogle venner at deres hospitaler er fucked up,,,og det er evt hele LOS ???det er jo tilsyneladende bare en pengemaskine ...men det er det vel i hele verden.....jeg er mere og mere skeptisk for hver rejse desværre...............og med god grund,,,,

thaikurt1
Geng-maak

Hvis de er de små lokale hospitaler så er tit lige så gode
som de store hospitaler der kan selvfølge være
undtager,

Ja man betale for det man bliver behandle for og ikke mere.
for en hurtig behandle og kort vendetid har læste at en
vendte 5 time på skadestue i DK det har jeg aldrig oplever
her.

Jeg personlig bruge ikke Pattaya -Bangkok i Pattaya selv og det nok er det bedste hospitaler i Pattaya.

Bruge gerne en af dem inde i Pattaya da det er hurtig og nemmer at kommer fra og tilbage for min kone.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Spring til debat: