Se indlæg
 Udskriv debat
Våben lov i Thailand
AndersM
Har man en våben lov i Thailand...?
Her forleden dag var jeg på market, og der var en bod som solgte forskellige våben ting bla. våbenolie - skeder til pistoler - renseset til pistoler mm.
Jeg spurte i sjov om hvor han havde pistolerne... det viste sig til min store overaskelse at dem havde han i en stor kasse bag disken, der var til at starte en lille krig hvis det var det man drømte om.
Har også hørt at næsten alle famillier med en smule respekt for sig selv har en pistol i huset.
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

Jo, der er skam en våbenlov i Thailand. Man henvender sig til det lokale politi ( ikke alle stationer har lov til at udstede våbentilladelse), og hvis man er Thai, skulle det ikke volde de store problemer, det er noget andet hvis du er falang. Med våbentilladelsen i hånden, kan man så besøge de forskellige våbenhandlere. Jeg mener kun der er 3 stationer i Bangkok der kan udstede våbentilladelse.

Boes
Frit efter Google oversættelse
Lidt mere udførlige retningslinjer

Selv om loven om våben diskuteret i sidste uge vil også gælde for skydevåben, er der en lov, der gælder specifikt skydevåben.

Det er skydevåben, ammunition, eksplosive genstande, Fyrværkeri og Imitation of Våbenloven _ eller handlingen.

Loven forbyder fremstilling, køb, besiddelse, brug eller import af pistoler og ammunition uden en licens fra den lokale registratoren. Jeg

n Bangkok, ville registratoren være generaldirektør for provinsens administration under Indenrigsministeriet.

I provinserne uden Bangkok, ville registratoren være sheriffen, også kendt som Nai thailandske statsborgers hjemkommune /.

Det betyder, at selvom du har en pistol eller ammunition i dit hus, og aldrig tage det ud, er du overtræder loven, medmindre du har en licens.

Nogen af de ovennævnte lovovertrædelser, herunder blot at holde en licensfri pistol i dit hus, fag, du til fængsel i op til 10 år og en bøde.

Gun licenser personligt pistolen ejer.

Hvis du låne eller købe en pistol, selvom det er godkendt af ejeren eller den person, fra hvem du har købt det, er det strafbart at besidde det.

Ligeledes er det en forbrydelse, selv hvis du bare holde det i dit hus for selvforsvar.

Dette vil gøre dig til genstand fængsel i op til fem år og en bøde, medmindre du får en licens til det selv.
Der er yderligere sanktioner for at tage en licensfri pistol til en by eller landsby eller i en offentlig vej _ op til fem års fængsel.

Også, hvis du tager en licensfri pistol til en offentlig indsamling såsom tilbedelse, underholdning eller politiske formål, kan du leve op til fem års fængsel.

Denne handling medfører det en minimumsstraf på seks måneder i fængsel.

Selv hvis du har en licens, ved den måde, idet en pistol til en offentlig indsamling, herunder en politisk rally eller protest, fag, du til fængsel i op til et år og en bøde.

Loven forbyder bestemte mennesker fra at få en våbentilladelse.

De er:

Enhver, der har været dømt for en fængsle-stand overtrædelse i henhold til loven Emor straffelovens

enhver, der har været dømt for visse andre lovovertrædelser end dem over mere end to gange i den femårige periode, inden der ansøges om licens;

enhver, der ikke er i stand til korrekt brug en pistol på grund af fysiske handicap eller svagelighed.

Sådan en person kan dog, egen visse kanoner, men ikke skyde dem;

nogen tilkendt inkompetente orquasi-inhabil af en domstol, eller som ser ud til at den registrator, nævnt ovenfor, for at være af sindssyge eller har en psykisk svagelighed;
nogen arbejdsløse og uden indtægt;

nogen uden en fast bopæl;

en person, der har gjort sig skyldig i grov forsømmelse, som kan påvirke den offentlige orden.

Registratoren har et vidt skøn i forbindelse med dette punkt og kan for eksempel nægte en licens til en person, der syntes at være i en voldsom sindstilstand eller hvis adfærd var uregelmæssig;

enhver, der ikke kan producere et hus registrering dokument i henhold til den borgerlige Registration Act, der har indeholdt hans eller hendes navn for mere end end seks måneder.

Dette betyder selvfølgelig, at en thailandsk person skal have haft hans eller hendes navn i et blåt hus bog for mere end seks måneder.

Ligeledes skal en udlænding have haft hans eller hendes navn i et gult hus bog for mere end seks måneder.

Men se nedenfor.

Loven ikke forbyder en udlænding fra licens en pistol, og mange udlændinge har pistol licenser.

Udlændinges ansøgninger er imidlertid nu, langt mere strengt kontrolleret end thailandske statsborgere.

Vi mener, at det er fair at sige, at få, om nogen, pistol licenser vil blive udstedt til
nogen arbejdsløse og uden indtægt;

nogen uden en fast bopæl;

en person, der har gjort sig skyldig i grov forsømmelse, som kan påvirke den offentlige orden.

Registratoren har et vidt skøn i forbindelse med dette punkt og kan for eksempel nægte en licens til en person, der syntes at være i en voldsom sindstilstand eller hvis adfærd var uregelmæssig;

enhver, der ikke kan producere et hus registrering dokument i henhold til den borgerlige Registration Act, der har indeholdt hans eller hendes navn for mere end end seks måneder.

Dette betyder selvfølgelig, at en thailandsk person skal have haft hans eller hendes navn i et blåt hus bog for mere end seks måneder.

Ligeledes skal en udlænding have haft hans eller hendes navn i et gult hus bog for mere end seks måneder.

Men se nedenfor.

Loven ikke forbyder en udlænding fra licens en pistol, og mange udlændinge har pistol licenser.

Udlændinges ansøgninger er imidlertid nu, langt mere strengt kontrolleret end thailandske statsborgere.

Vi mener, at det er fair at sige, at få, om nogen, pistol licenser vil blive udstedt til udlændinge i fremtisen

ames Finch af Chavalit Finch og partnere
(Finke [at] chavalitfinchlaw.com
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Anders M, hviket marked var det??? Tvivler meget stærkt på at det var en "LEGAL" handler, Hvis man følger bare en lille smule med i pressen her ude så vil man se hvor mange der bliver taget - HVER DAG - med ulovlige våben, det er skam ikke noget man bare sådan lige d får tilladelse til.

En god ven her i byen ville have en pistol, da der havde været mange indbrud i omegnen. Hans kone fik tilladelsen efter lange og mange besværligheder, men måtte til Bangkok og afhente, og de skulle begge aflægge skydeprøve og den lokale sherif besøgte hjemmet og skulle godkende opbevaringsstedet.

Skeptikeren

Black Lotus
Hvad med knive? for jeg så de solgte springknive på et marked oppe i essan.

Top High Class Fashion
Springknive kan købes alle steder men er ULOVLIGEWink
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
AndersM
Det er rigtigt at det ikke var legale pistoler jeg blev tilbudt.
Jeg har nu også min tvivl om man overhoved kommer til at våben på et normalt marked, jeg er sikker på at det altid vil forgå meget skjult.
Med så skrap en våben lov er det utroligt at det er så let at købe en pistol.
Men ude på landet er man måske ikke så gode til at håndhæve loven.

AndersM
Jamen hvis også springkniver er ulovelige så er det sku en slap lovgivning man har på det område, så hvis der er til at købe lige så mange pistoler som ulovelige knive, så ser det ikke så godt ud med at håndhæve loven.

Top High Class Fashion
Er det da noget nytGrin
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
AndersM
Nææææ det er det vel ikke, det er jo næsten som i dk

Men så forstår jeg også bedre hvorfor der er så mange som går med våben, changen for at blive taget er nærmest minimal

Robert Kronberg
Overtrædelser af denne lov hører under kriminalretten.

Alle sager i kriminalretten fører til omgående udvisning - uagtet hvor lille sagen er. Dog kræver det, at politiet håndhæver loven.

Men folk (udlændinge), der har overtrådt en "mindre overtrædelse", kan komme tilbage til Thailand, hvorimod folk (udlændinge), der har overtrådt en "større overtrædelse" ikke kan komme tilbage til Thailand.

Hvis en udlænding bliver dømt for at stjæle en ting til 1 baht i kriminalretten, så er det udvisning og ophold i fængslet, indtil det udvisning kan ske.

Jeg ved ikke, om overtrædelse af våbenloven er en mindre eller større forseelse.

Der er andre måder at beskytte sig selv på, der er lovlige, som fx en stor maglight (lommelygte, der er beregnet til at slå med), hvis man bor i et område, hvor man er usikker.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
ingolf
Hvad med de såkaldte elpistoler--er de lovlige?

ROBERT--hvad er det for lommelygter som er beregnet/kan tåle at slå med? Der er jo temmelig mange maglight!
Redigeret af ingolf d. 25/02-2011 05:11
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

jesperfrb
Har selv søgt om våbentilladelse, men har ikke fået den endnu! Og det er snart 9 mdr siden! Er blevet bekendtgjort med reglerne, må havde den hjemme eller i bilen, men jeg skal kunne bevise at jeg er blevet angrebet hvis jeg bruger våbnet!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

jesperfrb
Maglight med 3 celler eller derover er et slagvåben, og kan med lethed beskadige den angribene person alvorligt! Kraniebrud osv!

ingolf
jesperfrb skrev:
Maglight med 3 celler eller derover er et slagvåben, og kan med lethed beskadige den angribene person alvorligt! Kraniebrud osv!

Men det er vel sådan nogle politiet springer rundt og slår med!!Frown
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

maichai
Read the rules
Jeg købte for en del år siden en revolver af politiet på Phuket og fik udleveret en våbenatest og en våben tilladelse sammen med købet og fik at vide den skulle opbevares forsvarligt i saftybox i mit hjem senere da jeg gik til skydning sammen med et par betjente en gang om ugen fik jeg et nyt stykke papir på at jeg måtte transportere den i min bil Read the rules Men da det med skydningen om tirsdagen med betjentene løb ud i sandet tog jeg den med op til mit hus i esaan
spørgmålet er nu om det er lovligt men efter hvad jeg har fået forklaret er våbentilladelsen personlig men om det også gældet uden for phuket ved jeg ikke men det er nok dumt at spørge politiet her Hvad de ikke ved har de ikke ondt af og hvad de ikke har ondt af for man ingen bøde for
MVH MAICHAI
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

AndersM
Det var da længe at vente på en tilladelse... eller det er måske meget normalt.
Lever du i et uroligt område eller er det bare for en sikkerheds skyld du godt vil havde en pistol i huset/bilen..?

natty
Blev helt dårlig over hvad jeg blev tilbudt i Pattaya for 15-20 år siden. Det var sgu ikke for høns som migShock blev faksitk chokeret, og var på beachroad.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

AndersM
Nu har jeg aldrig været i Pattarya, Men hvis det er samme billed som i det københavnske sex miliø, så er jeg da ikke et spor i tvivl om at der stadig er et stort udbud af det samme som for 20 år siden.

I nord - nordøst Thailand er det meget let at købe våben, hvor man har på fornemmelsen at selv politiet har en finger med i spillet.

jesperfrb
AndersM skrev:
Det var da længe at vente på en tilladelse... eller det er måske meget normalt.
Lever du i et uroligt område eller er det bare for en sikkerheds skyld du godt vil havde en pistol i huset/bilen..?

Jeg går udfra at den er til mig!
Ja, det er længe at vente!
Det er for en sikkerheds skyld, da jeg ikke bor i et uroligt område, men kommer i områder der måske ikke er
helt så rolige. Har prøvet at være ude og spise i kærestens landsby, hvor 2 personer på mc stoppede ca 50m bag os og den ene stod af, den anden kørte ca 100m forbi os. Så gik de imod os forfra og bagfra, havde en kniv som jeg folde ud, og lod glimte i gadelygten, så vente de om.
Har også prøvet at blive passet op ved min bil, der havde jeg så en softgun, men den så rigtig ud, så et ladegreb, så gik de igen!

Spring til debat: