Se indlæg
Hvilket bonus-kort?
|
|
Dalton |
Lagt på d. 23/02-2011 20:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
Skal snart afsted igen og denne gang med SAS for første gang. Har fået et SAS eurobonus kort men har også et Thai ROP Sølvkort SAS er jo også med i Star alliance. Spørgsmålet er så hvilket kort er bedst at bruge ved Check in for at få mest ud af det. Har nok mest ud af pointene hos Thai til indenrigs flyvning i Thailand Eller stikker jeg dem bare begge kort? Dalton |
|
|
OleOrm |
Lagt på d. 23/02-2011 21:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
hip som hap du kan bruge dine point i begge selskaber |
|
|
natty |
Lagt på d. 23/02-2011 22:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Det er ikke helt hip som hap. Det kommer meget an på i hvilken bookingklasse din billet er udstedt.. Så bookingklasse er det første du skal checke. Det burde stå på din billet. Som Eurobonus optjener du følgende Med SAS http://www.sas.dk...toversigt/ Med Thai http://www.sas.dk...i-Airways/ Som ROP medlem optjener du følgende Med Thai http://www.thaiai...rlines.htm Vær dog opmærksom på dette: The following THAI booking class code are eligible for mileage accrual :: Domestic THAI flights - C / D / J / Y / B / M / Q / S / T / U / H / G / V / W International THAI flights - A / F / P / C / D / J / U / Y / B / M / Q / S / T / H / K / Z G Class - 50% of actual miles flown. Dvs. at man ikke optjener point på billigste internationale billetter, typisk V-klasse, selvom man er medlem af ROP. Med SAS, Her nævnes de klasser man ikke optjener optjener på: http://www.thaiai...-chart.htm Summasumarum, hvis man som Eurobonusmedlem flyver billigste bookingklasser med SAS, får man mindst 25% point, med billigste bookingklasser på Thai 0%. Hvis man som ROP medlem flyver billigste klasser på SAS får man 0% og på Thai 0% Som de sagde i den gamle amerikanske komedie SOAP, "er de forvirret over dette afsnit, så vent bare på næste, så vi De være endnu mere forvirret" PS vær også opmærksom at bookingklasserne ikke betyder det samme på de forskellige selskaber, feks er V-klasse ikke det samme på hhv. SAS og Thai. Q-klasse er en mellempris billet på SAS og Thai, men lavprisbillet på Singapore. Redigeret af natty d. 23/02-2011 23:14 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Thailandyesyes |
Lagt på d. 23/02-2011 23:26
|
Begynder Antal indlæg: 13 |
Det er ikke helt hip som hap. Det kommer meget an på i hvilken bookingklasse din billet er udstedt.. Så bookingklasse er det første du skal checke. Det burde stå på din billet. Som Eurobonus optjener du følgende Med SAS http://www.sas.dk... Med Thai http://www.sas.dk... Som ROP medlem optjener du følgende Med Thai http://www.thaiai... Vær dog opmærksom på dette: The following THAI booking class code are eligible for mileage accrual :: Domestic THAI flights - C / D / J / Y / B / M / Q / S / T / U / H / G / V / W International THAI flights - A / F / P / C / D / J / U / Y / B / M / Q / S / T / H / K / Z G Class - 50% of actual miles flown. Dvs. at man ikke optjener point på billigste internationale billetter, typisk V-klasse, selvom man er medlem af ROP. Med SAS, Her nævnes de klasser man ikke optjener optjener på: http://www.thaiai... Summasumarum, hvis man som Eurobonusmedlem flyver billigste bookingklasser med SAS, får man mindst 25% point, med billigste bookingklasser på Thai 0%. Hvis man som ROP medlem flyver billigste klasser på SAS får man 0% og på Thai 0% Som de sagde i den gamle amerikanske komedie SOAP, "er de forvirret over dette afsnit, så vent bare på næste, så vi De være endnu mere forvirret" PS vær også opmærksom at bookingklasserne ikke betyder det samme på de forskellige selskaber, feks er V-klasse ikke det samme på hhv. SAS og Thai. Q-klasse er en mellempris billet på SAS og Thai, men lavprisbillet på Singapore. Godmorgen Natty Det var dejligt med din gode svar som kan bruges til noget, det kunne andre lærer noget af |
|
|
natty |
Lagt på d. 24/02-2011 00:00
|
takker, jeg måtte også have tungen lige i munden.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Isan |
Lagt på d. 24/02-2011 00:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
Hej Hvor skal man sende de brugte bordingcard hen efter hjemkomst når vi skal flyve med tyrkisk airline for at få point ? vi har staralliance card som vi har fået ved thai i sin tid . Hilsen Isan |
|
|
natty |
Lagt på d. 24/02-2011 00:13
|
Isan skrev: Hej Hvor skal man sende de brugte bordingcard hen efter hjemkomst når vi skal flyve med tyrkisk airline for at få point ? vi har staralliance card som vi har fået ved thai i sin tid . Hilsen Isan Det nemmeste er: Først prøv at registrere dit medlemsnummer, hos rejsebureauet eller hos flyselskabet i skal flyve med, her Turkish airlines, inden i rejser, eller være sikker på at det bliver registreret ved chek-in. da det er på deres billet og i deres system, medlemsnummeret skal knyttes og registreres. Det skulle gerne gøre at i får pointene automatisk og ikke skal sende nogen boarding kort ind. Der kan jo dog ske fejl, så hvis du ikke får dem automatisk, skal de sendes ind til det flyselskab som ens bonuskort er tilknyttet. Hos SAS kan man efterregistrere automatisk på deres hjemmeside, mens man hos andre skal sende boardingkortet som snailmail, for jeres vedkommende altså til Thai ROP. Jeg har oplevet at de færreste fejl sker hvis man oplyser sit medlemsnummer, når man man bestiller billetten hvis er muligt, sekundært ved at kontakte det flyselskab man skal flyve med eller senest ved check-in, men ved sidstnævnte kan de jo godt taste forkert, så check det lige. Jeg plejer at spørge, ligemeget hvordan det er kommet ind i deres system, om medlemsnummeret nu er registreret korrekt. Redigeret af natty d. 24/02-2011 00:43 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
OleOrm |
Lagt på d. 24/02-2011 07:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
Hvor ser man sit billet nr henne. Sidder her med en e-billet til SAS hvor jeg ikke kan se noget nummer noget sted. Jeg skal flyve Economy - Flexible den prisklasse synes jeg heller ikke fremgår på det SAS link, du viser. |
|
|
Isan |
Lagt på d. 24/02-2011 09:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
natty skrev: Isan skrev: Hej Hvor skal man sende de brugte bordingcard hen efter hjemkomst når vi skal flyve med tyrkisk airline for at få point ? vi har staralliance card som vi har fået ved thai i sin tid . Hilsen Isan Det nemmeste er: Først prøv at registrere dit medlemsnummer, hos rejsebureauet eller hos flyselskabet i skal flyve med, her Turkish airlines, inden i rejser, eller være sikker på at det bliver registreret ved chek-in. da det er på deres billet og i deres system, medlemsnummeret skal knyttes og registreres. Det skulle gerne gøre at i får pointene automatisk og ikke skal sende nogen boarding kort ind. Der kan jo dog ske fejl, så hvis du ikke får dem automatisk, skal de sendes ind til det flyselskab som ens bonuskort er tilknyttet. Hos SAS kan man efterregistrere automatisk på deres hjemmeside, mens man hos andre skal sende boardingkortet som snailmail, for jeres vedkommende altså til Thai ROP. Jeg har oplevet at de færreste fejl sker hvis man oplyser sit medlemsnummer, når man man bestiller billetten hvis er muligt, sekundært ved at kontakte det flyselskab man skal flyve med eller senest ved check-in, men ved sidstnævnte kan de jo godt taste forkert, så check det lige. Jeg plejer at spørge, ligemeget hvordan det er kommet ind i deres system, om medlemsnummeret nu er registreret korrekt. hej Natty , rejseselskab kan ikke reg. dette men de fortalte at jeg skulle som du nævner vise det ved checkinn så skulle mine miles blive reg. takker for infoen Hilsen Isan |
|
|
natty |
Lagt på d. 24/02-2011 10:11
|
@Isan har du prøvet at kontakte flyselskabet evt. mailet dem? Nu ved jeg ikke om i rejser fra Danmark, men sidst jeg fløj med Turkish, mener jeg de satte nummeret ind, da jeg mailede eller ringede jeg? til denne adresse i DK. THY Sales Office - Copenhagen Address: COPENHAGEN AIRPORT TERMINAL 2, 2700 KASTRU Telephone: +45 33 14 40 55 Fax: +45 33 14 67 27 E-Mail: Working Hours: Weekdays: 09:00 -16:30 Saturday: 09:30-11:30/14:30-16:30 Sunday: 09:30-11:30/14:30-16:30 @OleOrm hvis det er bookingklasse du tænker på, er det ikke flynr. men bookingklaasen du skal finde På min sidste e-ticket fra SAS så det sådan her ud: SK973/XXMAY Scandinavian Airlines Copenhagen - Bangkok 22.50 14.45 22.00 T Confirmed Der skulle gerne optræde et enkelt bogstav, her er bookingklassen T. Det kan også se sådan ud: SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 1673 SUN 04JUL COPENHAGEN DK BERLIN DE 0815 0915 KASTRUP TEGEL NON STOP TERMINAL 3 DURATION 1:00 NON SMOKING RESERVATION CONFIRMED - K ECONOMY FLIGHT OPERATED BY QI CIMBER STERLING EQUIPMENT:CANADAIR REGIONAL JET 200 Her er K bookingklassen. Redigeret af natty d. 24/02-2011 10:24 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Dalton |
Lagt på d. 24/02-2011 10:37
|
Hej Natty Tak for hjælpen ....stort arbejde du har lavet Desværre kan jeg ikke finde noget om booking klasse på min e-ticket Købt hos Travel start og jeg har checket på Amadeus og på SAS ved at indtaste booking nummer men unden at finde noget der indikerer booking klassen Går nok ud fra at det er billigste klasse og uden bonus... men tak alligevel.. Dalton |
|
|
natty |
Lagt på d. 24/02-2011 10:49
|
Hej Dalton På checkmytrip=amadeus, prøv at gå til e-billet kvittering og schroll ned til billettype: dato: bekræftet Afrejse: 22:50 København, Danmark - Kastrup , terminal 3 Ankomst: 14:45 +1 dag(e) Bangkok, Thailand - Suvarnabhumi International Flyselskab: Scandinavian Airlines SK973 Varighed: 10:55 Flytype: Airbus Industrie A340-300 Sidste check-in: informationer ikke til rådighed Pristype: Økonomi med begrænsninger Bagage: 1 stk. pr. passager Gyldighed: Ikke gyldig før xxxx/ Ikke gyldig efter xxxxx Billettype: TLDKECO Her er bookingklasse det første bogstav i billettype, altså T-klasse, mon ikke også du kan finde den på billetten?. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Dalton |
Lagt på d. 24/02-2011 11:28
|
Hej igen Natty Okay, der var den, havde overset fanebladet med e-ticket reciept Fandt så ud af det er U klasse og så vidt jeg kan se giver den 1350 point på SAS men 0 på ROP Så det bliver Euro bonus kortet denne gang Igen tak for hjælpen.... og tålmodigheden ... Dalton |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 24/02-2011 17:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Jeg og min frue har sølv kort, og ca 43000 miles på kontoen. Lidt over 8300 udløber til nytår. Så spørger jeg hvad vi kan bruge disse point til. Har rejst til Phuket de sidste 6 år af ca 3-4 uger varighed. Det er med Thai vi har rejst. jeg kunne også spørge når vi skal bestille billetter, men kender ikke destinationen endnu. Hilsen Ole |
|
Spring til debat: |