Se indlæg
 Udskriv debat
spædbarn i flyet
kro90
Hold da helt k..t sikken en børnehave.
Jeg vil så også have rabat, næste gang fordi der sidder en flok fyldebøtter og kæver den ene bajer, efter den anden, og er alt andet end stille. Det er slemt.
Jeg har også prøvet dette
"Jeg sad engang ved siden af to småbørn der græd det meste af turen og forældrene kunne ikke få børnene til at holde op" Det var squ ikke så slemt som det andet, og her forsøgte forældrene endda at får børnene til at falde til ro.
Dine piller til børn kan du godt glemme. Hvorfor har du ikke selv taget en sove pille ??
Kim

L
snoopy skrev:
Hvem fanden siger jeg drikker.............sådan en fordrukken påstand, fordi du drikker behøver jeg vel ikke at gøre det. Er bare træt af de utilpassede unger der render rundt, fordi deres forældre ikke kan se at andre gerne vil have fre. Jeg ville gå til min læge og bede om en MILD børnesovepille til mine børn, eller en beroligede pille, så de sov det meste af turen. Det er mange timer for andre at sidde og høre på gråd. Jeg sad engang ved siden af to småbørn der græd det meste af turen og forældrene kunne ikke få børnene til at holde op. Det var fandme en hård tur, jeg bad personalet om en anden plads, men det var umuligt at få fordi flyet var helt fyldt op. Så jeg beder bare om omtanke når folk tager småbørn med, jeg får jo ikke rabat når jeg sidder ved siden af en skrigeunge.

nej jeg aner ikke om du drikker, men jeg var jo nødt til at komme ned på dit plan, da du jo heller intet aner om mine børn....

L
Har netop fået ændret vores sæder til række 56, samt fået lift af en sød medarbejder hos reservations afd hos Thai Aiways Kbh.

Mange tak for hjælp og de gode råd allesammen.

Wink

Frank
snoopy skrev:
"L" du skriver (også underligt at de overhovedet kan tage penge for "sådan en billet"Wink hvad underligt er der ved det?? skal du ikke have penge for dit arbejde??? eller er du et af de paphoveder der forventer alt er gratis.?
Nej, jeg undre mig sgu over at folk som dig tager et spædbarn med på ferie, og kan ødelægge flyturen for andre passager....og så også have en 5 årig dreng med, som du sikkert ikke gider holde øje med, så han for lov til at rende rundt, så du bliver fri for ham. Men kan forstå du er gennemført uforsvarlig, du skriver at I skal ud på en 7 timers bilkøretur efter I er landet, håber du har en thai chauffør. Sidst jeg var i THailand rendte der 7 små unger rundt under hele turen og trådte folk over tæerne, medens forældrene sov sig fra deres ansvar....flot.

Smile 555

Du har da vist glemt at tage din medicin.

Jeg er i øvrigt helt enig med L. De pladser burde ikke koste det samme som almindelige pladser. De kunne jo sælge dem som særligt dårlige pladser, ungdomspladser eller andet. Men sådan at man er klar over at man får et dårligere produkt end man forventer.

b_j3ns3n
snoopy skrev:
Hvem fanden siger jeg drikker.............sådan en fordrukken påstand, fordi du drikker behøver jeg vel ikke at gøre det. Er bare træt af de utilpassede unger der render rundt, fordi deres forældre ikke kan se at andre gerne vil have fre. Jeg ville gå til min læge og bede om en MILD børnesovepille til mine børn, eller en beroligede pille, så de sov det meste af turen. Det er mange timer for andre at sidde og høre på gråd. Jeg sad engang ved siden af to småbørn der græd det meste af turen og forældrene kunne ikke få børnene til at holde op. Det var fandme en hård tur, jeg bad personalet om en anden plads, men det var umuligt at få fordi flyet var helt fyldt op. Så jeg beder bare om omtanke når folk tager småbørn med, jeg får jo ikke rabat når jeg sidder ved siden af en skrigeunge.

du beder absolut ikke om omtanke, du brokker dig uden at kende ham og hans familie.. Ja du kan være uheldig at ungerne skriger, men hvad er der at gøre ved det, vi har alle været børn engang, vi skal vel også have lov til at tage vores møgunger med ned til den anden halvdel af familien, det hedder trods alt dansk-thai.dk, så mon ikke der er mange som har familie dernede..
pillerene kan du beholde, jeg propper intet i min søn som ikke er nødvendigt.. så må han hellere skabe sig, det er der ingen som dør af Wink

God dag Wink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

John
snoopy skrev:
"L" du skriver (også underligt at de overhovedet kan tage penge for "sådan en billet"Wink hvad underligt er der ved det?? skal du ikke have penge for dit arbejde??? eller er du et af de paphoveder der forventer alt er gratis.?
Nej, jeg undre mig sgu over at folk som dig tager et spædbarn med på ferie, og kan ødelægge flyturen for andre passager....og så også have en 5 årig dreng med, som du sikkert ikke gider holde øje med, så han for lov til at rende rundt, så du bliver fri for ham. Men kan forstå du er gennemført uforsvarlig, du skriver at I skal ud på en 7 timers bilkøretur efter I er landet, håber du har en thai chauffør. Sidst jeg var i THailand rendte der 7 små unger rundt under hele turen og trådte folk over tæerne, medens forældrene sov sig fra deres ansvar....flot.

@Snoopy

Du er velkommen til at være uenig og debattere på DTW, men læs venligst reglementet først.

Tonen som du bruger hører ikke hjemme i en seriøs debat. Her er ingen paphoveder eller som du skriver i en anden tråd et egoistisk fjols.

Det får du en advarsel for
Admin.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
natty
Rigtigt, småbørn skal sgu ikke have psykofarmaka, medmindre de er syge, for at tilfredsstille nogen sarte medrejsende.
Jeg vil dog sige at det kan være enerverende med barnegråd i mange timer, det ved de fleste forældre, men det lyder jo hjerteskærende, fordi det er meningen at forældrene og andre voksne skal reagere, så viseligt skabt i dyreriget som vi tilhører. Men det må man tage med, derfor bruger jeg selv ørepropper og en let sovepille.

Derimod kan jeg ikke forstå at et forældrepar var ligeglad med at deres knøs, sad og sparkede ind i min stoleryg, selvom jeg havde gjort opmærksom på det. Spædbørn kan man ikke gøre noget ved, men større børn skal opdrages. Nå men det hører jo gudskelov til undtagelsen.

PS L, godt det lykkedes med nogle nye sædder.
Redigeret af natty d. 22/02-2011 17:31
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

mobbe
Jeg kan iike rigtig forstå at man gider sig så meget at småbørn

Jeg kan ikke rigtig forstå at man brokker sig så meget og mindre børn der græder, selvfølgelig er det ikke

det mest behagelige at høre på ,sidst jeg rejste hjem var der også en der var ked af det men det er vel

naturligt for småbørn, det er også synd for forældrene der gør alt hvad de kan for at få ro.

Jeg husker for 2 år siden fra CPH til BKK var der tre fulde svenskere ombord og de var meget højrøstede det meste

af natten der var jo fri bar hos Thai og det kunne de ikke styre var ved at komme i klammeri med flere ombord.

Men så skete der noget jeg ikke glemmer. stewarden ombord som jo er en mand kom stille og roligt ned til

fuldebøtterne og sagde ; ONE WORD MORE FROM YOU AND I CALL POLICE BKK ! Så var der fuldstændig stille

det havde de respekt for.

rinpoche
Det er efter min mening meget simpelt.
Småbørn kan ikke gøre for det, hvis de oplever ubehag og dermed giver deres utilfredshed til kende.
De mest ulykkelige jeg har oplevet ombord på flyet er forældrene, der i denne situation efter bedste evne forsøger at få dem til at falde til ro.

@ Natty, kender godt den situation du skildrer. Har jeg også selv oplevet. Meget belastende.

Men når alt kommer til alt, så har de mest belastende personer på flyveturen jeg nogensinde har oplevet alle været voksne. Og det kunne jeg skrive meget om, men det hører blot ikke hjemme i denne tråd.

Spædbørn i flyet? God bless them.
Jeg er alligevel mobiliseret med ear plugs, når jeg skal til Thailand.

Jeppe C
Sjov tråd faktisk.. Vi blev sidst seated på række 57 på DEFG (Vi var 4). Vi vidste at vi ville komme til at sidde tæt på børn, da det er et af de eneste steder i flyet at der er plads til småbørn.

Da det var danskere vi sad bag, spurgte vi om vi ikke må holde den lille i nogle timer, og det måtte vi gerne. Så aflastede vi forældre lidt, og egentlig også os selv. Der var INGEN gråd eller noget der lignede, på de 10 timer det tog fra CPH-BKK.

bagerbager
hurra jeg har købt billet til thailand for 2675kr. men jeg vil have meget benplads og sidde ved et vindue og der må ikke være fulde svenskere og børne familier i nærheden.jeg vil have luxus mad og fri bar hele vejen og der skal være ro og ingen snak så snart jeg syntes jeg vil sove. folk må heller ikke bruge gangen hvor jeg sidder for det forstyre. her kommer så fakta fik et sæde helt tilbage ved lokummet og der var småbørns familier på de fleste sæderækker.16 fulde svenskere på polterabend tur. sur kartoffelsalat og kolde frikadeller. børnene løb omkring og skreg og sparkede på alt de kom forbi. er der nogen der har været lige så uheldig med at købe så billig en billet. jeg forventede da at jeg kom på 1klasse til den pris...........ps.ironi er brugt meget i dette svar

jimmikoldenborg
Langt de fleste børnefamilier kan da finde ud af at få deres børn til at slappe af. Selvfølgelig er der undtagelser, men de efterhånden mange gange vi har fløjet til Bangkok, hører det til sjælenhederne at der har været larmende børn.

Ja børn taler højt, og når de bliver trætte piber de måske lidt, men sådan er livet.Wink

Hvis ungerne virkelig teer sig åndsvagt, så som at rive i dit sæde. Så sig det dog til forældrene! Og skulle forældrene være ligeglade, ja så bliver det sgu en laaaang tur. Så kan man istedet glæde sig over at man aldrig skal se øglerne igen ( lige indtil man møder dem på tilbagevejenShock

Det jeg frygter mest, er at komme til at sidde i nærheden af en lettere beruset, sprutlugtende mand i Hawaiiskjorte. Se det er fa.... Pisse irriterende.

Husk lige på, at os med småbørn, mindst lige så meget som jer, ønsker en god og rolig flyvetur.
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
natty
@jimmikolding: "Hvis ungerne virkelig teer sig åndsvagt, så som at rive i dit sæde. Så sig det dog til forældrene.Og skulle forældrene være ligeglade, ja så bliver det sgu en laaaang tur. Så kan man istedet glæde sig over at man aldrig skal se øglerne igen ( lige indtil man møder dem på tilbagevejen"

hmmm, hjælper ikke altid, det med at sige det til forældrene, og det synes jeg så ikke at man skal finde sig i på sådan en laaang tur. Det stod på i et par timer, og mange henstillinger, men det stoppede da også først efter et par timer, da jeg på en meget upædagogisk måde fortalte forældrene hvad jeg mente om dem og deres ligegladhed med andre mennesker og samtidig for anden gang havde fat i en stewardesse, som smilende men med autoritet fik fortalt dem at nok er nok. Utroligt at man skal have fat i en stewardesse før det stopper og skal til at opdrage på forældre og deres stjernebarn som de aldrig har lært at sætte grænser for. Jeg tror faktisk at forældrene lod det fortsætte med at ske, fordi jeg på en pæn måde havde bedt dem om at styre knægten. Det skulle jeg nemlig ikke blande mig i selvom det var mig det gik udover. Pattebørn, de forældre, men det ligger jo også i tiden, mig mig og vores børn.
Desværre er det sådanne nogle eksempler på hensynsløse forældre, som giver det at rejse med børn et dårligt ry.
Deres øjne var stadig fuld af arriskab, da vi landede, måske fordi jeg havde forhindret deres barn i at få fuld udfoldelse på en 11 timer lang flyvetur og med 300 andre passagerer.
Børn skal sgu også lære at tage hensyn til andre, særligt i en flyvesammenhæng,hvor det er svært at gå andre steder hen.

Den her beretning gør mig ikke til barnehader og jeg accepterer jo også (spæd)barnegråd, som en del af livets almindelige oplevelser. Det har jeg vist også givet udtryk for tidligere i denne tråd.
Redigeret af natty d. 23/02-2011 06:19
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

jimmikoldenborg
Ja der findes også dumme mennesker!

Det er da også mangel på pli at lade ens unge opføre sig sådan.

sony
Mon ikke vi kan blive enige om det er forældrene der har skylden, det jo dem der opdrager deres snotforkælede unger. Har nu aldrig rigtig oplevet det som at det skulle være så slemt, men det sgu være med de dumme fulderikker der tror de ejer hele flyet

Men at jeg så synes det er synd for et spædbarn at tage det med i et fly, det jo så noget helt andet. Mange gange er det de voksnes egoisme at tage på ferie med spædbørn
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

L
jimmikoldenborg skrev:

Det jeg frygter mest, er at komme til at sidde i nærheden af en lettere beruset, sprutlugtende mand i Hawaiiskjorte. Se det er fa.... Pisse irriterende.
Husk lige på, at os med småbørn, mindst lige så meget som jer, ønsker en god og rolig flyvetur.

hahaha.....TOTALT ENIG, den med Hawaiskjorten har jeg også prøvet...yaaak Shock
Har også prøvet en knægt der sparkede mig i ryggen en stor del af vejen og det er med 100% garanti at det kommer min 6 årige søn ikke til at gøre på nogen. Vores spædbarn giver højest nogle klynk når det er tid til mælk ca hver tredje time og græder selvfølgelig hvis vi er FOR langsomme med dette.
Derudover vil ingen komme til at høre ham er jeg sikker på. Kan dog selvfølgelig ikke udtale mig om hvordan han reagerer under start og landing....

Men den slags har jeg altid selv haft forståelse for og håber selvfølgelig på samme fra mine medpassagerer.

Vi glæder os ihvertfald til 4 ugers ferie og at med stolthed kunne vise vores fælles søn frem for hele familien i Thailand.

DKPete
Har oplevet på Thai - ½ fyldt maskine, så man kunne ligge over tre sæder Sleeping good - at børn legede kravle tagfat... det resulterede i at min taske blev rodet frem fra under sædet på min pladse og jeg fik kvast skærmen på min Ipod... Må indrømme at jeg lavede noget af en scene... men forældrene mente det var min egen skyld ?? Siden har jeg IKKE været overbærende overfor børn der styrter rundt / rykker/sparker i sæder / hopper etc. Påpeger det nu altid overfor forældre og stewardesse.....

kanut
Det må være mig du sad ved side af, jeg har sådan en skjorte, og jeg lugter lidt af øl Cheers
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

jimmikoldenborg
Jeg kan godt forstå at mange synes det er irriterende med børn i flyet. Før jeg selv fik børn, var det også totalt nedtur at opdage at man skulle side ved siden af en familie ned børn. Nu bliver jeg jo nød til at klappe hesten da jeg jo selv har mine børn med.

I bund og grund handler det vel om forståelse og hensyntagen til ens medmennesker.

Jeg har en gang siddet bag en klaphat der gang på gang formåede, at lægge sit sæde ned, så voldsomt at min cola light røg i skødet på mig. 2 gange!!!
Da han første gang havde væltet min cola sagde han bare : Hovsa! Ikke noget med det må du undskylde.
Han lagde flere gange efter sædet ned, heldigvis uden cola. Jeg bad ham om lige at give Info inden han lagde sit sæde ned, så jeg havde en chance for at få min cola mm væk. Tossen formår aligevel at kaste sit sæde bagover igen!!!!! Med cola i skødet til følge!!!! Igen!!

Så falder min tollerencetærskel med 110 procent!!

Smil til verden. Så smiler den til dig! (titWink

snoopy
Til John Administrator,
Jeg syntes du er komplet uretfærdig, at give mig en advarsel for mine "paphoveder" "egoistisk fjols" når du ikke giver andre advarsler for deres udtalelser om mig. F.eks. at hentyde til at jeg drikker, for det gør jeg ikke, men også andre ting. Hvis du følger med, er der andre der har oplevet uansvarlige og ligegyldige forældre, som åbenbart syntes det er i orden at deres uopdragne unger render rundt, så de bliver fri for dem. Hvis det var mine børn, så skulle de blive siddende på sædet, og var de urolige så ville jeg tage dem i hånden og gå med dem, de fik ihvertfald ikke lov til at løbe frit rundt. Du kan jo læse ovenstående at DKPete fik ødelagt en skærm på sin Ipod og barnets forældre mente det var hans egen skyld..? Hvordan kan det være hans egen skyld at et fremmed barn kravler rundt under hans sæde. Uansvarlige forældre der straks burde have tilbudt at få deres forsikring til at betale en ny Ipod, men de har vel heller ikke engang en forsikring til at dække det deres unge ødelægger af andres ting.

Spring til debat: