Se indlæg
 Udskriv debat
Skillsmisse og blive i DK
RENE_CPH
Er der nogen der kan bidrage med nogle erfaringer, på hvordan kommende "X"-kone kan få lov til at blive i DK?

Historien kort fortalt, vi blev gift for ca. 2½ år siden, men kan ikke længere se en fremtid sammen. Alt foregår i en fornuftig tone, og jeg vil gerne hjælpe hende, da hun ikke vil retur til Thailand, men gerne skabe sig et liv her i DK.

Hun har afsluttet dansk 3, har haft job siden hun fik sin første opholds tilladelse, som netop er forlænget uden at der skulle stilles garanti.

Hvis hun kunne finde en ny kæreste, og de efter tid gerne vil giftes, kan hun så få lov til at blive i DK mens hun bliver skilt fra mig, for så umiddeltbart derefter bliver gift igen og så søge en ny familiesammenføring med en ny mand ?

Jeg vil gerne høre fra dem som enten har prøvet en lignende situation, eller kender nogle som har prøvet, send mig evt. PB hvis du ikke gider at stå frem her på siden.

Jeg takke på forhånd,

MVH R.

Robert Kronberg
RENE_CPH skrev:
Er der nogen der kan bidrage med nogle erfaringer, på hvordan kommende "X"-kone kan få lov til at blive i DK?

Historien kort fortalt, vi blev gift for ca. 2½ år siden, men kan ikke længere se en fremtid sammen. Alt foregår i en fornuftig tone, og jeg vil gerne hjælpe hende, da hun ikke vil retur til Thailand, men gerne skabe sig et liv her i DK.

Hun har afsluttet dansk 3, har haft job siden hun fik sin første opholds tilladelse, som netop er forlænget uden at der skulle stilles garanti.

Hvis hun kunne finde en ny kæreste, og de efter tid gerne vil giftes, kan hun så få lov til at blive i DK mens hun bliver skilt fra mig, for så umiddeltbart derefter bliver gift igen og så søge en ny familiesammenføring med en ny mand ?

Jeg vil gerne høre fra dem som enten har prøvet en lignende situation, eller kender nogle som har prøvet, send mig evt. PB hvis du ikke gider at stå frem her på siden.

Jeg takke på forhånd,

MVH R.

Måske hun blot skal "klage" over, at hun skal udvises, for så får hun noget ekstra løbetid, og så skal hun giftes med en ny og søge familiesammenføring.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
mr tirak
I det øjeblik hun fraflytter sin ægtefælle bortfalder grundlaget for hendes opholds tilladelse og hun må pakke sin kuffert og tage hjem hvor hun kommer fra.

En af de mange konsekvenser der følger med beslutningen om at gifte sig med en udlænding og bringe hende til Dk.

Det der her og i anden tråd spekuleres i finder jeg usmagligt, bare find en eller anden og gifte sig igen udelukkende med opholdstilladelse som mål.

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
ghj
hvad så hvis der fælles barn i ægteskabet, og barnet kun har dansk pas, må US så smide moren ud af danmark eller hvad???? hvis hun har været her en 4-6 år, kan danmark forlange at barnet SKAL til Thailand?????? eller SKAL faren have barnet???? og hvad så hvis han ikke vil/kan???? er der nogle her inde som kan svarer på det,

håber ikke det bliver aktulet, men man ved aldrig

hilsen

ghj
MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......GrinSmile

Amagerdreng
Der er desværre kun en vej. UD. Jeg kender selv til et forhold hvor de havde været gift i næsten 4 år. De blev fornylig skilt (hun havde allerede fundet en anden med hans hjælp-tror det eller lad være) (Yeps han er et svin) Det nye par blev gift og gik til UDLST hvor man straks tog hendes pas og smed et stempel i. Hvorefter hun senere fik brev "14 dage og du skal være ude" Denne pige/dame havde også haft arbejde næsten siden hun kom til DK men sidder nu i THaioand trods nyt giftemål. Jeg tror desværre din sag er meget lig (eller kunne blive) så det ligner et UD. sorry. Der ligger også en ligende tråd med barn i forholdet et eller andet sted på DTW.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

kunst
har vel også lidt med alder ,nogle ældre end andre
er selv 61,og ravee 51, så,skilles,dón´t hope,

TG950
RENE_CPH skrev:

Jeg takke på forhånd,

MVH R.

da du ikke skriver noget om at i har fælles barn med dansk indfødsret så kan det blive meget svært for din kone at få lov til at blive.

hvis der havde været barn med i sagen så ville hun have stået meget stærkt.

men ellers så er der også muligheden for at hun når at gifte sig med en anden og søger om en ny familiesammenføring og husk at der skal søges om FS umiddelbart efter det nye giftemål, ellers vil der opstå mange problemer.

mr. tirak skrev:
Det der her og i anden tråd spekuleres i finder jeg usmagligt, bare find en eller anden og gifte sig igen udelukkende med opholdstilladelse som mål.

tjah, smag og behag... alle kneb gælder.

Amagerdreng skrev: Der er desværre kun en vej. UD. Jeg kender selv til et forhold hvor de havde været gift i næsten 4 år. De blev fornylig skilt (hun havde allerede fundet en anden med hans hjælp-tror det eller lad være) (Yeps han er et svin) Det nye par blev gift og gik til UDLST hvor man straks tog hendes pas og smed et stempel i. Hvorefter hun senere fik brev "14 dage og du skal være ude" Denne pige/dame havde også haft arbejde næsten siden hun kom til DK men sidder nu i THaioand trods nyt giftemål. Jeg tror desværre din sag er meget lig (eller kunne blive) så det ligner et UD. sorry. Der ligger også en ligende tråd med barn i forholdet et eller andet sted på DTW.

hvis de to du hentyder til kom for at aflevere en ansøgning om FS tror jeg ikke på at ULS bare griber hendes pas og giver hende 14 dages udrejse frist, for de skal behandle en sag om FS før der bliver givet udrejse march.

evt. kunne de efter sagsbehandling kræve at hun rejste tilbage og søgte om FS fra Thailand.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Anonym Bruger
@Rene

det lyder som om at du meget gerne vil hjælpe din (kommende) ex kone. Dette synes jeg er en ganske sød tanke trods alt.

Du kan evt. overveje at lade jer være gift på ubestemt tid, indtil hun fx. har fundet en ny mand? Altså beholde ægteskabet i en form for proforma, uden at det skal stresse hende yderligere...

Men det kræver selvfølgelig at du ikke har en ny klar på trappen...desuden kan det være et problem idet hun formindeligt flytter til en anden adresse (går jeg ud fra)..nogen kunne blive mistænktsomme...men der er muligheder for sådanne smutveje, fx hvis hun stadig har adresse hos dig osv...

Amagerdreng
TG950 Læs lige mit indlæg igennem igen og gør det så stille og roligt så kan det være du opdager hvad der ståri det.

ghj
til TG950 og JS prøv lige og læs hvornår de indlæg som i kometer på er lavet, jeg tog en gamle tråd og kom med nogle spørsmål, som jeg har, til menneske som måske har prøvet at blive skilt, og hvor den er fælles børn,

med venlig hilsen

ghj
MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......GrinSmile

Anonym Bruger
modtagetFriends

sudsakhon
personligt ville jeg være meget varsom med at sammenligne konkrete sager (se tidligere tråde).
Det er meget hjerteligt, at folk forsøger at fortolke på forvaltningsretlige afgørelser, men, i bedste fald, næppe brugbart, i værste fald direkte skadeligt for så vidt at de gode råd tages til følge..
Jeg ville heller ikke sætte folk til at bygge mit hus fordi en af dem har en onkel, Åge, der har været murerarbejdsmand i Silvan.
Selvfølgelig kan man snakke om problemstillingerne, men min erfaring er, desværre, at der bliver søgt professionel hjælp for sent. Når skaden, så at sige, er sket.
Generelt er gåde råd altid gode at få, men man skal være meget varsom ved at konkludere noget nagelfast.
I forvaltningsretlige afgørelser indgår der et pligtmæssigt skøn. Domstolen prøver ikke som udgangspunkt det skøn, men. I forhold til skønsafvejning prøves om forbud mod skøn
Under regel er overholdt.
I nærværende sag kan C-34/09 Zambrano (sag om tilbagesendelse af en 3.lands borger med børn, som har EU borgerskaCool meget vel vise sig at være udslagsgivende.
EU retten kan siges at ”stå over” dansk ret (måske faktisk også over Grundloven), så lige nu vil jeg tro at myndighederne kunne være tilbageholdende, så længe et konkret udrejsepåbud rekurseres.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
TG950
Amagerdreng skrev: TG950 Læs lige mit indlæg igennem igen og gør det så stille og roligt så kan det være du opdager hvad der ståri det.

det har jeg gjort, men du skriver jo ikke hvorfor de opsøgte ULS, vel næppe for at søge bistandshjælp, næste gang burde du uddybe hvad du mener eller skriver tak.

ghj skrev : til TG950 og JS prøv lige og læs hvornår de indlæg som i kometer på er lavet, jeg tog en gamle tråd og kom med nogle spørsmål, som jeg har, til menneske som måske har prøvet at blive skilt, og hvor den er fælles børn,

med venlig hilsen

ghj

nu kom jeg jo bare med et svar på hvordan man kunne blive i landet hvis der var et barn indblandet, så prøv også at forstå svarene inden du farer i blækhuset.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Anonym Bruger
Det er flot ,,folk brokker sig over det er svært at få konen til dk...
Og nu får vi undervisning i hvordan man snyder staten, for at få en til at blive.....
Og ja mange af pigerne gifter sig for kun at komme herop, og så blive skilt for at finde en god man( god mand =penge

så måske derfor den store skilsmisse % mellem danske og thaier

Amagerdreng
TG950 hvorfor startede denne tråd ?? -Det er tilladt at tænke selv. Håber det vil gå den rigtige vej for dem og ganske rigtige tråden er jo næsten endt op med "Hvordan snyder man Den Danske lov" proforma ægteskab. Bla derfor er det blevet en kamp for os andre at få en fremmede til mand/ kone. DROP den snak-det er en meget grim opfordring eller måde at gøre det på.......

cali111
sonny skrev:
Og nu får vi undervisning i hvordan man snyder staten, for at få en til at blive.....
Og ja mange af pigerne gifter sig for kun at komme herop, og så blive skilt for at finde en god man( god mand =penge

Det er da en meget god person der vil dele sin rigdom med de fattige
De fattige rejser til de riges verden, og de rige rejser til de fattiges verden.
Freden og roen kommer når vi er lige fattige.

Her i dette lille Rige,
er vi alle lige.
Første, Anden, Tredie klasse,
skider ned i samme kasse.
Redigeret af cali111 d. 21/02-2011 03:17

http://www.aseanmctour.dk
handy
cali111 skrev:
sonny skrev:

Det er da en meget god person der vil dele sin rigdom med de fattige
De fattige rejser til de riges verden, og de rige rejser til de fattiges verden.
Freden og roen kommer når vi er lige fattige.

Her i dette lille Rige,
er vi alle lige.
Første, Anden, Tredie klasse,....godt skrevet.....Smile
skider ned i samme kasse.

vakse_vigo
kender til et tilfælde (helt tæt på, fruen's venine) hvor thai damen er blevet skilt og gift igen og så har fået lov til at blive her i dk. ... så som så meget andet US. er der stor forskeld, nogen gange kan indet lade sig gøre andre gange kan alt lade sig gøre
Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik.
Er i dag lykkelig Thai gift.
At tage til Thailand er som at rejse hjem.

sudsakhon
Er det så mærkeligt, at der er forskel på ULS afgørelser i forskellige sager? Jeg forstår ikke at det kan undre..(har faktisk nævnt det her i selvsamme tråd)

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: