Se indlæg
kørekort i thailand kontra dk
|
|
hansi66 |
Lagt på d. 13/12-2005 21:08
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Jeg skal snart ha min kæreste på besøg, og senere har vi planlagt vores bryllup i thailand, det jeg gerne ville vide er når hun har et kørekort i thailand, hvordan får hun det så konverteret til et dansk. lige en anden ting, min bank nægtede at give mig en bankgaranti til udl. styrelsen uanset jeg ikke skylder dem penge og har et godt og vellønnet job, jeg har ikke den store gæld og har vel mellem 5000 og 7000 kr til at leve for om mdr. det mente min bank ikke var nok, og uanset at jeg havde en kammerat der ville deponere pengene i en boks mens hun var på besøg var de ikke til at hugge eller stikke i. hvad gør man så? jeg har skrevet til udl. styrelsen at jeg kan deponere pengene i en boks, er det mon godt nok? Så lov mig skift aldrig til denne bank. navnet er spar trelleborg men ellers tak for en kanon side der er virkelig meget jeg kan bruge, og jeg vender helt sikkert tilbage med flere spørgsmål når det er tid til opholdstilladelse. det er første gang min kæreste skal på besøg heroppe |
|
|
bastian |
Lagt på d. 13/12-2005 21:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
din kone kæreste går bare til færdsels politiet der hvor hun bor og får lavet et internationalt køre kort det gælder et år mener jeg og koster næsten ikke noget det med bankgarentien hvis din ven vil hjælpe så få ham til at sætte pengene ind på din konto få lavet en bankgarenti ...nemt det er en dårlig ide og sige til udlændings tosserne at du har dem i en boks..lol |
|
|
ANMIC |
Lagt på d. 14/12-2005 10:03
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Hej hansi66 Det er ikke så svært. Min kone fik sidste år lavet et internationalt kørekort i Bangkok, det kostede 505 baht. og er gyldig i et år. Kørekortet kan bruges under besøg i Danmark, men hvis din kæreste vil flytte til Dk. skal hun have et Dansk kørekort, det Thailandske kan ombyttes, men det kræver lige en orienterene prøve. Det vil i praksis sige at hun skal til teoriprøve og køreprøve i Dk. Det er lidt af en udfordring da det foregår på Dansk. Min kone har lige fået det danske kørekort i sidste måned det tog ca. 5 måneder og hun bestod første gang. Hun har nu boet i Dk. i et år. Mvh. Anton |
|
|
sukhothai |
Lagt på d. 14/12-2005 20:54
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
Hej ANMIC Lige et par spørgsmål ang kørekort var det ved en special kørelære eller var undervisningen på engelsk ????? Da min kone gerne vil have kørekort også men mener ikke hun kan forstå en dansk undervisning selv om hun er meget god til og forstå og snakke dansk ( har været her i 3 år ) hilsen Sukhothai |
|
|
falang yao |
Lagt på d. 14/12-2005 21:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1075 |
Hej Sukhothai, Hvor befinder I jer her i Riget ? Jeg mener at søsteren til en af vores tidligere thai medlemmer(VAL) er kørelærer: http://www.dansk-...2600-3.php Ring til hende og spørg. M.v.h., M. Rasmussen Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
ANMIC |
Lagt på d. 15/12-2005 09:04
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Hej sukhothai Min kone tog kørekort hos en ganske almindelig kørelærer, sammen med et hold Danske elever, det hele forregik på Dansk. Hun havde været i Dk i 6 md. , og gået på sprogskole i 4 md. , da hun begyndte på teori undervisningen. De første par gange var hun ved at give op fordi hun ikke forstod noget som helst, men så begyndte det så småt hænge ved. Det er jo også et ganske glimrende suplement til danskundervisningen. Et par måneder før hun skulle til teoriprøve, købte vi en cd-rom med teoriprøver som hun øvede sig på hver dag. Mvh. Anton |
|
Spring til debat: |