Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad hved du om karoke barer i Thailand..?
AndersM
Si Sonkhran er en lille by ca 80 nord for Nakhon Phanom
Her oppe koster en øl 100 bath og hvis man vil give en drink til en pige så koster den 40 bath.
og det som der bliver skrevet om at der bliver krævet betaling for at der er et par piger der sidder og æder og drikker ved nabo bordet vil aldrig ske på den bar jeg taler om, der kan ske meget heroppe men aldrig nogen som prøver at skrive en større regning en det som man har bestilt.
I mange tilfælde tror jeg at der er meget mere plat og svindel i de større byer som er fyldt med til tider små dumme faranger
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

krydolf
Ved I at karoke er opfundet af japanerne som hævn for de to atombomber amerikanerne smed under krigen?
Man kan godt drikke uden at more sig.

thaikurt1
Man skal være opmærksom hvis man ikke vil snydes det går også fint i starten med efterhånden mister man overblikket.

Så kan det blive dyrt, har prøvet det så thaidamen måde give sin halskæde i pant til vi kom og betalet næste aften og selvfølgelig bliv man der et par timer.

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
rinpoche
Indlægget fra JS er meget præcist.

Karaokebarer varierer i standard lige så meget som hoteller i Thailand.
Og lige så varierende er deres "udbud".

Jeg har været i mange karaokebarer, idet disse i de fleste tilfælde er den eneste underholdning ude på landet.
I langt de fleste tilfælde har jeg været sammen med bekendte, som var lokale thailændere, og der kan de rigtig slå gækken løs.
Jeg har set dem fra sider som jeg slet ikke vidste de sad inde med, og det som regel i positiv forstand.

Det er et godt sted at møde mennesker, lokale thailændere. Ikke mindst hvis man ankommer som farang alene.
Jeg mødte en herlig fyr, Somsri på en karaoke bar Khiribun i Nong Khai. Han ejede et glarmesterfirma der og vi blev efterfølgende venner og tilbragte mange timer sammen, både hans familie og min. Dog udenfor karaoke-scenen. Vi fandt hans kones restaurant som et mere passende sted at mødes i.

En anden herlig fyr/en rigtig sprællemand jeg mødte havde et mekanikerværksted i Khlong Thom i Krabi provinsen. Vi blev også bonkammerater og tog på mangen en fisketur sammen.

Those were the days. Når vi kommer til Nong Khai er det stadig kun Somsri`s restaurant der duer.

Kvinder på karaokebar? Ja, det er meget udbredt.

Taler man ikke thai på et fornuftigt niveau, tror jeg nu nok de fleste vil finde morskaben meget begrænset.
Jeg husker at min makker og undertegnede havde et par engelske fyre med på karaoke bar, de var meget fortørnede over at vi sad og talte thai med de lokale og ikke oversatte hele tiden.
Duuh. Ingen arme, ingen småkager.
Det er sørme ikke her man skal lede efter engelskkundskaber. No thai = no go, med mindre man er sammen med nogle der kan sproget.

Hvad jeg kan lide ved karaoke barer, er at de er lokale.
Musikken/sangen og volumen.... well.....

PS. Jeg er aldrig blevet røvrendt den mindste smule disse steder. Det skal de ikke høre for.
Redigeret af rinpoche d. 20/02-2011 18:07

natty
Jeg har da også været på adskillige karaokebarer bla. i Bangkok, og mener da ikke at jeg nogensinde er blevet snydt, og skulle betale andres drikkevarer og mad. Har derimod fået gratis natmad engang, da ejeren var blevet sulten og så skulle alle kunderne også smage. Der blev godt nok sunget og danset, til ud på de små timer. Tror ikke de havde bevilling, det mindede mere om en smugkro, men sjovt var det, havde aldrig oplevet det/fundet den, hvis jeg ikke havde været sammen med lokale Grin
Redigeret af natty d. 20/02-2011 18:31
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

jesperfrb
Har prøvet på et stort hotel i BKK, der skulle vi gennem køkkenet og op med personale elevatoren, dejlig nat!
Fuld af sjove Thailænder der bare morede sig.

Min kones onkel nyder også at bruge mig som undskyldning for at tage mig med på en lokal Karoke bar, men det er vist mest for den opmærksomhed han får fra pigerne. Blive nuset og kysset lidt i nakken og andre steder nyder han, selvom han er ca 70 år. Jeg selv går kun med for hans skyld. LYD NIVEAUET ER LIDT FOR HØJT!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: