Se indlæg
 Udskriv debat
Thailandsk omsorg på Bispebjerg hospital
Allan Nielsen
Jeg var ligesom Thjaa (omtalt i en anden tråd) for nyligt indlagt, men på grund af et brækket ben - her da isen på fortovene var allerværst i begyndelsen af januar. Jeg lå på en firesengsstue på Bispebjerg Hospitals ortopædkirurgiske afdeling, hvor der på stuen var tre andre 50-60 årige drenge ligesom jeg, som var kommet galt af sted i glatføret med operation til uundgåelig følge. Trods smerter og lummerhed herskede der en rigtig god og hyggelig stemning på stuen også selvom vores planlagte operationer på skift blev ved med at blive udsat, selvom vi både var klargjorte og havde fastet.
Min kone befandt sig I Bangkok, og det var meningen, at jeg snart også skulle dertil, da det skete, men da hun hørte om ulykken, var hun ikke i tvivl om, at hun skulle til København, og min svigermor fra landet, Isaan, insisterede på, at min kone skulle rejse med det første fly. Det gjorde hun så - i øvrigt helt uden mit vidende. Efter ankomsten til København tog hun direkte til hospitalet, hvor jeg imidlertid langt om længe efter 1½ døgn var kørt til operation. Jeg tror hun kom til at vente på mig i en fem seks timer, inden jeg var tilbage på stuen. Da jeg så hende, behøver jeg vel ikke at sige, at jeg var noget overrasket. Men måske på grund af narkosens eftervirkninger, syntes jeg et eller andet sted, at det var meget naturligt, i hvert fald var jeg glædeligt overrasket. Jeg var dog træt og uoplagt efter operationen og hun var træt efter den meget lange rejse, så vi blev enige om, at hun skulle gå og få sig noget hvile.
Nattevagten vækkede mig klokken 4 om natten: ” Der er besøg” Det var lidt svært at se, om det var med et grin eller et smil. Jeg fik at vide, at det var lidt uden for besøgstiden, og at det nok ikke ville være så rart for mine stuekammerater med besøg nu. Nattevagten begyndte herefter at bære forskellige thermoting og stainles skåle ind med forskellige varme thairetter. Det blev anrettet pænt, og nattevagten sagde, at min kone ville vente udenfor på gangen indtil mine stuekammerater vågner.
Ved 8 tiden begyndte stuen at vågne, og der blev talt om kaffe og morgenmad. Jeg sagde: ”Glem det. I dag skal vi have thaimad til morgenmad.”
Min kone kom ind og blev hjulpet af en sygehjælper, som i øvrigt havde tørklæde på, og de serverede herefter, begge som den naturligste ting i verden, varm, rissuppe m.m. til mig og mine nye venner.

natty
Allan jeg vil enormt gerne læse dit indlæg, men kan du ikke lige lave et par linieafstande så hele teksten ikke bliver en stor......?Smile

PS Nu har jeg fået læst den hele, rigtig dejlig historie Smile
Redigeret af natty d. 19/02-2011 23:49
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

handy
Dejlig historie når man ser bort fra dit brækket ben....Angel

sony
Ja jeg er enig handy, men jeg er nu *glad* for jeg brækkede mit ben i thailand for der havde jeg enerum og kom til 7 timer efter jeg kom på hospitalet og var færdig efter op. 1under en time og 2 timer på obs. Dejlig behandling med 2 søde thai piger der vaskede mig 2 gange om dagen. Mad jeg bare kunne bestille fra et menu kort.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

thaikurt1
Stå op og så ind på dtw og så læse din historie kan kun gøre enWink

Men der er også nogen der forstå ødelæge den gode humør Angry
i sted for at være glad for nogen vil dele hverdag små glæder Smile

Smil til verden, og verden smiler til dig.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
handy
sony skrev:
Ja jeg er enig handy, men jeg er nu *glad* for jeg brækkede mit ben i thailand for der havde jeg enerum og kom til 7 timer efter jeg kom på hospitalet og var færdig efter op. 1under en time og 2 timer på obs. Dejlig behandling med 2 søde thai piger der vaskede mig 2 gange om dagen. Mad jeg bare kunne bestille fra et menu kort.
ja kender godt servisen på hospitalerne i pattaya....på bangkok pattaya kunne jeg da godt bo .....bare lægerne holder sig væk...smiler....nu handler det selvfølgelig også om penge nok ikke så skægt på de lokale thai hospitaler....for thaiere uden forsikring.... god søndag...Smile har i øvrigt en mor der selv faldt og brækede håndleddet i efteråret kørte til Bispebjerg skade stue.....ventede først 7 8 timer med stærke smerter...derefter ortopædkirurgisk ald vendtene fastene i i to et halvt døgn....før hun fik den klaret....blev udsat heletiden flovt syntes jeg..men alle var da søde og rare....Angel
Redigeret af handy d. 20/02-2011 08:35

sony
Hejsa Handy hospitalet var godt nok khoen kaen ram hospital

Men giver dig ret det nok ikke så sjovt at komme på et ofenligt hospital, jeg var først på chum phae hospital, der kørte jeg på en båre igennem en stue hvor der lå 8 personner, men heldigvis kom jeg på enestue i de 3 timer jeg var der. Så men fuld fart i ambulance 82 km til khoen kaen hold kæft det gjorde ondt med mit brækkede ben.

Alt det skete 25 november, og nu sidder jeg stadig med en skinne på mit ben, som jeg 7,9,13 får af om 12 dage. Men nu har jeg humpet med den i 10 uger så er der noget at sige til man er ved at være træt af det
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

kimkingo
Hej Allan.
Håber benet har det bedre.Shock En rigtig sød historie. Dejlig læsning en søndag morgen.
Wink

Havnso
stor tak til allan for dit indlæg det varmer om mit hjerte at høre om den hengivenhed fra en thai kone

dit inslag burde være i extrabladet da det viser en anden side af det at være gift med en thai

men desværre er der nok for mange rødstrømber der vil gøre alt for at hindre dette

df + birte røhn vil nok gøre alt for at sådan en historie kommer ud da det sætter de kælinger i dårligt lys

endnu en gang tak for dit inlæg

havnsøSmile
må de skide politikker brænde i helvedeHeadbanger

handy
Har selv været på den...men altid herhjemme....dejligt det snart er overstået...kan huske en der kom samme sted i pattaya..han havde sparet på rejseforsikringen købt en billig en i thailand...kørte galt kan slemt til skade fik fjernet milten brækket lårben....blev så godt nok fikset på et nogenlunde hospital men dagen efter stamg mot....overflyttet til lokalt hospital sovesal monster varmt....puha Angel

b_j3ns3n
Dejlig overraskelse og helt sikkert god mad at vågne op til Wink

står du først op kl 14.00 i thailand kurt.? Sleeping good

God bedring
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

thaikurt1
b_j3ns3n

Sendt i seng var ikke på barhalløj med storebror og vennen.

Sad foran PC så går tiden hurtig uden at man klar over det at klokken blevet mange

Læse dagen gode og dårlig nyheder på pc først.

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
FCKdk
natty skrev:
Allan jeg vil enormt gerne læse dit indlæg, men kan du ikke lige lave et par linieafstande så hele teksten ikke bliver en stor......?Smile

PS Nu har jeg fået læst den hele, rigtig dejlig historie Smile

Hold Ctrl nede og tryk +, indtil teksten passer til oejneneCool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

bob
Rar historie fra det virkelige liv, tak for den !

Spring til debat: