Se indlæg
 Udskriv debat
POINT systemet rammer også børn
Lung Yao
Til "Skræk og Advarsel" for alle jer der har et "medbragt barn" fra Thailand i ægteskabet som snart bliver myndig og ikke længere kan være på moderens permanent opholdstilladelse:
Min steddatter som fyldte 18 sidste år ansøgte i August måned 2010 om tidsubegrænset opholdstilladelse.
Vi hørte intet fra ULS, selv om ved forespørgsler fik at vide at der snart ville komme en afgørelse.
Og den kom i forgårs : ....... A F S L A G

Begrundelse: de "søle" resterende 15 points for manglende "aktivt medborgerskab" her i landet gennem mindst 1 år deltagelse i bestyrelser, organisationer m.v.
Tøsen har boet i DK siden 1996, har gået fra børnehave-børnehaveklasse til afslutning ved 10 klasse, p.t. går hun på kok skole. Hvordan kan hun deltage i foreningen m.v., når man er så ung, og så vidt jeg husker var reglerne/vejledning om point opnåelsen ikke færdig lavet da hun ansøgt i sidste år,og gud hjælp mig om de ikke også skriver at det behøver ikke at være 1 år uafbrudt og ikke nødvendigvis i samme forening.
Hun har dog en mulighed i at hente disse 15 point hjemme via medborgerskabsprøve.
Vi skal lige sunde os over denne "kolde tyrker", da vi var naïve til at tro at det ville være en formsag med bevilling af permanent opholdstilladelse, da ansøgning var sendt i August sidste år.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Thjaa
du skal Tak DF for ders lorte jop de har lavet
du skal nok ikke stemme i den block naeste gang
Livet er forkort til store problemmer

HFD
Hvis du har indsent ansøgning i August 2010 skal den vel bedømmes efter de gamle regler, pointsystemet var da ikke trodt i kraft der mener jeg.

Allan Nielsen
Kære Lung Yao.
Dyb medfølelse for din familie og din datter. Jeg kan godt forstå, hvis din datter er ked af det, og hvis hun er skuffet og vred over det samfund, som hun i gennem hele sit liv ikke har haft grund til at tro ikke er hendes. Jeg har svært ved at se, hvor hun ellers hører til.
Jeg håber det bedste for jer, og at denne umenneskelige afgørelse bliver omgjort på en eller anden måde.
Venlig hilsen
Allan Nielsen

ghj
jeg håber at du vil ringe til en af aviserne med jeres histiore, da jeg er temlig sikker på at det ikke er menning med point systemet, håber vi snart for en ny regering,

MVH

HAUE
MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......GrinSmile

styx32
Point systemet er dybt latterligt

min kone skal have fuldtidsarbejde i 4½ år og gå i skole og så skal hun være medlem af en skolebestyrelse

hvordan fanden kan det lade sig gøre på et døgn ?

F**** DF Dead

bruno
HFD skrev:
Hvis du har indsent ansøgning i August 2010 skal den vel bedømmes efter de gamle regler, pointsystemet var da ikke trodt i kraft der mener jeg.

Nej da det trådte kraft var det med tilbagevirkende kraft. Det er virklig tavlig at folk går rundt og tror de op følger og lever op til nogle reglerne, men så ændre de dem, bare som de har lyst til så folk kan starte forfra med at leve op til dem og samtidig har mand fornemmelse af at udlændingeservice med ministeriet lyver og misinformer befolkningen med vilje, men så er det jo nemes bare at slukke for mikrofonen når mand skal svare på tiltalen. Jeg vil fanme håbe de får sådan en røvfuld af det så forstår det af det internationale magthaver.

http://gj-blog.dk/
buffalo
Min Thailandske kone og jeg arbejder på tidspunkter hvor det er umugligt at deltage i foreningsarbejde og skal jeg være ærlig selv om vi kunne tror jeg nu nok vi har nok i bare at passe os selv,vi har ingen børn...........så jeg kan sgu ikke lige få øje på hvad vi skal finde på her i udkants Danmark ( nordlige Thy) fatter ikke at EkstraBladet der normalt er kendt for at kaste med smuds ikke snart angriber det tåbelige system og de der har lavet det............det er sgu da urimeligt som det er
Vi har kendskab til flere der går og ryster i bukserne,nu her hvor de skal søge om permanent opholdstilladelse efter 7 års ophold i DK....det nye er at når man søger får man kun et halvt år ad gangen og det koster ca.1700 kr at søge,det vil sige en udgift på 3400 kr ekstra om åretAngry DET ER FANME EN SJOFEL MÅDE AT BEHANDLE FOLK PÅ
Stol aldrig på en prut
]

L
buffalo skrev:
Min Thailandske kone og jeg arbejder på tidspunkter hvor det er umugligt at deltage i foreningsarbejde og skal jeg være ærlig selv om vi kunne tror jeg nu nok vi har nok i bare at passe os selv,vi har ingen børn...........så jeg kan sgu ikke lige få øje på hvad vi skal finde på her i udkants Danmark ( nordlige Thy) fatter ikke at EkstraBladet der normalt er kendt for at kaste med smuds ikke snart angriber det tåbelige system og de der har lavet det............det er sgu da urimeligt som det er
Vi har kendskab til flere der går og ryster i bukserne,nu her hvor de skal søge om permanent opholdstilladelse efter 7 års ophold i DK....det nye er at når man søger får man kun et halvt år ad gangen og det koster ca.1700 kr at søge,det vil sige en udgift på 3400 kr ekstra om åretAngry DET ER FANME EN SJOFEL MÅDE AT BEHANDLE FOLK PÅ

hvor har du læst eller hørt at man kun får et halvt år af gangen ?
jeg var af den overbevisning at det var 2 år af gangen man fik............

HVIS det er sandt, så kan man vist godt snart få flyttet røven til Sverige....

bruno
det nye er at når man søger får man kun et halvt år ad gangen og det koster ca.1700 kr at søge,det vil sige en udgift på 3400 kr ekstra om året DET ER FANME EN SJOFEL MÅDE AT BEHANDLE FOLK PÅ
--------------------------------------------------------------------------------

Hvor har du det fra ?
Så bliver det 10200 kr om året, for vores vedkomne, hvis det er rigtig.

http://gj-blog.dk/
L
bruno skrev:
det nye er at når man søger får man kun et halvt år ad gangen og det koster ca.1700 kr at søge,det vil sige en udgift på 3400 kr ekstra om året DET ER FANME EN SJOFEL MÅDE AT BEHANDLE FOLK PÅ
--------------------------------------------------------------------------------

Hvor har du det fra ?
Så bliver det 10200 kr om året, for vores vedkomne, hvis det er rigtig.

jeg tror ikke det er rigtigt,
men sandt er det at man skal betale 1700 kr for fornyelse og det er pr person

DKPete
Ja 1700/pers og for 2 år.....ikke hvert ½ år.... men det kan være det bliver sådan lige om lidtHeadbanger

Black Lotus
Tjaaa, der er Sverige anderledes. Angry

vakse_vigo
Man får for 2 år adgangen som tidliger.
Min kone fik godt nok kun ½år siste gang grundet det tidliger pas som udløber her til Marts, hun fik desvære kun det halve år på det nye pas fordi man skal følge den dato hvor man søgte første gang.... 4år siden.. så 1750dkr. igen til sommer
Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik.
Er i dag lykkelig Thai gift.
At tage til Thailand er som at rejse hjem.

sudsakhon
Kære Lung Yao
"Ro på".... Det ser ikke helt sort ud.!
Hvad man mener om dette pointsystem og hvem der har fået det indført er politik og er ligegyldigt i den konkrete sag.
Problemet er, at afslaget er givet korrekt efter loven.
Husk, at afslaget er for permanent opholdstilladelse. Hun har stadig sit opholdsgrundlsg. (Det er det vigtigste, selvom det er sindsygt irreterende at skulle forlænge)

Der er 2 ting der kan gøres nu:
Der vil altid være tale om en konkret vurdering om kravene er opfyldt.
I din datters tilfælde, bør I søge administrativ rekurs for skønsudøvelsen, med henvisning til 1: hendes alder (børn deltager sjældent i de aktiviteter listet i kravet vedrørende aktivt medborgerskab )
2: Henvis til aktiviteter som kan SIDESTILLES med disse krav.
jf. § 5 i lov om folkehøjskoler, efterskoler, husholdningsskoler og håndarbejdsskoler (frie kostskoler).
Hun har jo færdiggjort folkeskolen (ved ikke om der er efterskoleophold, men idet hun nu er igang med en faglig uddannelse KAN det MULIGVIS sidestilles med de nævnte krav)
HUSKGriner vil altid være tale om en konkret vurdering om kravene er opfyldt.

2: I kan vente til juni 2011 og lade hende tage medborgerskabsprøven:

"Unge udlændinge, der inden det fyldte 19 år har indgivet ansøgning om tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse i perioden fra den 26. marts 2010 og indtil medborgerskabsprøvens ibrugtagning, og som opfylder de øvrige betingelser for at få tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse, men som får afslag under henvisning til, at de mangler de 15 point for aktivt medborgerskab, vil have mulighed for at få genoptaget deres sag, hvis de består den først afholdte medborgerskabsprøve. Genoptagelse af sagen vil indebære, at udlændingen får behandlet sin sag i henhold til de lempeligere regler for unge udlændinge, som ikke er fyldt 19 år."

Det vigtigste for Jer er, at det FØRSTE tiltag ikke udelukker det ANDET.

Hun har, populært sagt, 2 skud i bøssen.
Held og lykke!!
Skulle I have brug for yderligere uddybning af Jeres rekursmuligheder, er du velkommen til at skrive en PM.
MVH
Flemming Rasmussen

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Lung Yao
HFD skrev:

Desvære, og som jeg skrev :<< naïve som vi var >> men ansøgningen var sendt d.25-8-2010 og der står i svaret:
<< Den nugældende udlændingelov er senest bekendtgjort ved lovbekendtgørelse nr. 1061 af 18 august 2010 >>
Om det ville have ændret noget, hvis ansøgningen var afsendt lige efter deres hjemkomst fra ferie i Thailand i juli, vides ikke. Men jeg tvivler, da jeg allerede i December måned havde mine bange anelser da det trak i lang drag, sammenlignet med storebror som fik sit permanent opholdstilladelse for 4 år siden lige efter han fyldt 18(også i Nov måned).

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
ghj skrev:
jeg håber at du vil ringe til en af aviserne med jeres histiore, da jeg er temlig sikker på at det ikke er menning med point systemet, håber vi snart for en ny regering,
MVH.HAUE

Jeg tror ikke at der er "nok kød" på denne historie, at de så gider skrive noget om det på nuværende tidspunkt. Måske når afslagene ville indgå i statistikerne med 2-3 ciffret tal, så måske.
Yderligere som Sudsakson påpegede så har hun mulighed for at få sagen genoptaget eller ansøge om forlængelse af tidsbegrænset opholdstilladelse.
.

Lung Yao
L skrev:
..............................................................................................
..det nye er at når man søger får man kun et halvt år ad gangen og det koster ca.1700 kr at søge,det vil sige en udgift på 3400 kr ekstra om åretAngry DET ER FANME EN SJOFEL MÅDE AT BEHANDLE FOLK PÅ

hvor har du læst eller hørt at man kun får et halvt år af gangen ?
jeg var af den overbevisning at det var 2 år af gangen man fik............
HVIS det er sandt, så kan man vist godt snart få flyttet røven til Sverige....[/quote]
Steddatteren har fået sit tidsbegrænset opholdstilladelse forlænget efter §9,stk.1,nr.3 til foreløbigt primo September 2011, og kan tidligst ansøge om ny forlængelse i juli 2011.
Om det så bliver så bevilget for 6 mnd eller 2år står der intet om i brevet.
.

John
Tror nu nok det vil hjælpe at gå til pressen, det vil helt sikkert påvirke politikkerne når noget sådant kommer frem.
Der var en sag der blev omtalt i TV2 nyhederne i går, godt nok ikke magen til jeres, men det "lugter lidt af det samme" Denne kvinde fik genoptaget sin sag, jeg ville henvende mig hurtigst muligt til den samme journalist.

http://nyhederne....37442039:f år-genoptaget-sag-efter-indslag.html
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Lung Yao
John skrev:
Tror nu nok det vil hjælpe at gå til pressen, det vil helt sikkert påvirke politikkerne når noget sådant kommer frem.
Der var en sag der blev omtalt i TV2 nyhederne i går, godt nok ikke magen til jeres, men det "lugter lidt af det samme" Denne kvinde fik genoptaget sin sag, jeg ville henvende mig hurtigst muligt til den samme journalist.
http://nyhederne....37442039:f år-genoptaget-sag-efter-indslag.html

Denne sag drejer sig om en kvinde der skal udvises af DK, det skal min staddatter ikke (foreløbigt Big eyes), og hun har fået "tilbud" om forlængelse af midlertidigt opholdstilladelsen, som er selvfølgeligt behæftet med diverse betingelser, såsom :

<< At din mor har lovligt ophold i Danmark og at hun er fastboende i Danmark >>Hammer

Det sidste, kan have betydning, for en anden betingelse som står i brevet er at man SELV ikke opgiver sin bopæl i DK, ej eller forlader landet i mere end sammenhængte 6 mnd.( efter 12 mnd ,hvis man har opholdet sig i DK i 2 år +), dog kan man søge om dispensation inden udrejse i forbindelse med arbejde,studie eller lignende i udlandet.
Pointen ved det er at både ophold på GRØNLAND eller Færøerne betrages som værende udenfor DK.Shock

Men tak, alligevel.
.
Redigeret af Lung Yao d. 17/02-2011 17:28

Spring til debat: