Se indlæg
 Udskriv debat
udvist... sku være ude idag
moellenberg
min kone og jeg har fået afslag på familiesammenføri,skulle være ude idag..
er der nogle der ved hvor lang tid de plejer inde i udlændingsstyrrelsen når de skal give tilladelse til at ens ægtefælle må være her imens de behandler ankesagen for fik afslag den 31/1 2011 og min advokat faxede og sendte ankepapirene ind til dem,dagen efter, og vi har ikke hørt en lyd fra dem siden,han sir han har erfaringer med at man ikke skal ringe og rykke for dem hvis man nu for fat i en sur krage der har en dårlig dag..
som sagt venter vi på et nyt stempel i passet så hun er her lovligt og er urolige for hva fremtiden bringer er der nogle der har erfaringer med det samme,som ville skrive hva jeg kan forvente.. og hvor lang tid tager ankesagen

michael

Robert Kronberg
moellenberg skrev:
min kone og jeg har fået afslag på familiesammenføri,skulle være ude idag..
er der nogle der ved hvor lang tid de plejer inde i udlændingsstyrrelsen når de skal give tilladelse til at ens ægtefælle må være her imens de behandler ankesagen for fik afslag den 31/1 2011 og min advokat faxede og sendte ankepapirene ind til dem,dagen efter, og vi har ikke hørt en lyd fra dem siden,han sir han har erfaringer med at man ikke skal ringe og rykke for dem hvis man nu for fat i en sur krage der har en dårlig dag..
som sagt venter vi på et nyt stempel i passet så hun er her lovligt og er urolige for hva fremtiden bringer er der nogle der har erfaringer med det samme,som ville skrive hva jeg kan forvente.. og hvor lang tid tager ankesagen

michael

I har allerede overskredet deadline, så det kan vi ikke diskutere længere, og derfor må du blot lytte til din advokat.

Men I har omgående sendt anken, og jeg håber, at det er sket anbefalet?

Ankesager tager forskellig tid, alt efter sagen, men lad os sige 3 måneder?

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
moellenberg
diskutere ... hvem skriver om at vi skal diskutere.
jeg spørger om der er nogle der nogle erfaringer med dette ,som måske har prøvet lidt det samme..
du kan da bare la være med at svare,der er jo ikke nogle der sir Du skal svare på alt hva folk skriver..

go dag

michael

Robert Kronberg
moellenberg skrev:
diskutere ... hvem skriver om at vi skal diskutere.
jeg spørger om der er nogle der nogle erfaringer med dette ,som måske har prøvet lidt det samme..
du kan da bare la være med at svare,der er jo ikke nogle der sir Du skal svare på alt hva folk skriver..

go dag

michael

Hej Michael,

Du efterlyste bl.a. erfaringer med anketid, og det svarede jeg på :-)

Hilsen, Robert

sudsakhon
Måske lyder mit indlæg også som et "surt opstød", men jeg vil (igen) gerne advare mod at anvende andres erfaringer i sager med skønsudøvelse, for svar på en sags udfald, sagsbehandlingstid eller dokumentationskrav.
Da der er tale om skønsudøvelse i konkrete subjektive sagsforløb, kunne et svar på disse forhold,med lige stor chance for rigtigt svar, kunne spås i farmors kaffegrus.
Man kan i f.eks. sager om familiesammenføring se vejledende sagsbehandlingstider, såfremt fagen er fuldt oplyst og ikke indeholder flere elementer af skønsudøvelse. Skal denne foretages, kan man ikke henholde sig til de udmeldte sagsbehandlingstider.
Anker over afgørelser vil jo i sin natur indeholde flere elementer af skønsudøvelse. Derfor vil du få lige så mange svar som personer du spørger. Men der kan godt gå en rum tid. Det er det mest nøjagtige svar der kan gives.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
moellenberg
sudsakhon skrev:
Måske lyder mit indlæg også som et "surt opstød", men jeg vil (igen) gerne advare mod at anvende andres erfaringer i sager med skønsudøvelse, for svar på en sags udfald, sagsbehandlingstid eller dokumentationskrav.
Da der er tale om skønsudøvelse i konkrete subjektive sagsforløb, kunne et svar på disse forhold,med lige stor chance for rigtigt svar, kunne spås i farmors kaffegrus.
Man kan i f.eks. sager om familiesammenføring se vejledende sagsbehandlingstider, såfremt fagen er fuldt oplyst og ikke indeholder flere elementer af skønsudøvelse. Skal denne foretages, kan man ikke henholde sig til de udmeldte sagsbehandlingstider.
Anker over afgørelser vil jo i sin natur indeholde flere elementer af skønsudøvelse. Derfor vil du få lige så mange svar som personer du spørger. Men der kan godt gå en rum tid. Det er det mest nøjagtige svar der kan gives.

tak for det.....

TG950
hvis ULS har gode kort på hånden så er de normalt hurtig til at svare på en anke max. 3 dage, men så vidt jeg husker så har i et barn med i spillet, så vil ULS nok tænke sig om en extra gang, det ved jeg af egen erfaring, dermed ikke sagt at i får medhold i ankesagen, nogen gange så er det lige som om at de spiller terninger om afgørelserne.

det værste der vil kunne ske er at hvis fremmed politiet står i døren og vil udvise din kone og barnet, men jeg ville gerne se den betjent der vil gøre det når nu der er et mindreårig barn med i spillet, hvis det skulle ske vil det være en god ide at have en kontakt inden for pressen du kunne kontakte i tilfælde af at det skete.

men ellers så håber jeg det bedste for jer.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

sudsakhon
@TG950
Det lyder som jordskredsafgørelser. 3 dage!
Specielt fordi ULS ikke er rekursmyndigheden, det er Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
TG950
sudsakhon skrev:
@TG950
Det lyder som jordskredsafgørelser. 3 dage!
Specielt fordi ULS ikke er rekursmyndigheden, det er Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.

jordskredsafgørelse eller ej, så var det den tid det tog, da vi selv sad i problemer med min kones udvisning og vores søn, brevet var knap nok afsendt fra advokaten med anken før afgørelsen lå ved advokaten ( 3 dage ).

selvfølgelig er det Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration der afgør sagen, jeg bøjer mig i støvet over min fejl agtige misinformation.

kan foriøvrigt oplyse at vi vandt over ministeriet uden udvisning til følge, takket være vores advokat samt en meget bestemt person i Lyngby (sognepræsten) samt pressen, det nu 5 år siden.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

moellenberg
så har vi endelig fået tilladelse til at konen kan blive her imens de kigger på sagen igen...
kan tage op til 4 mdr på en afgørelse..

Robert Kronberg
moellenberg skrev:
så har vi endelig fået tilladelse til at konen kan blive her imens de kigger på sagen igen...

Tillykke med dette pusterum.

Men hvis du ønsker hjælp her på DTW, så kan du måske antyde, hvad problemet er, altså hvad årsagen er til afvisningen.

Det vil måske kunne hjælpe både jer og andre.

Da jeg søgte familiesammenføring i Danmark fornæmmede jeg fx, at der var et problem, men da så jeg tilfældigvis et TV-indslag, der mindede om min situation.

Jeg kan love for, at jeg kom frem i skoene, og det var rent held, at jeg kunne løse situationen.

Dog havde jeg særbørn, så måske havde problemet løst sig selv, men jeg blev noget forskrækket, da jeg pludselig kom i en situation, at min kone skulle flytte tilbage til Thailand.

Denne forskrækkelse har jeg aldrig glemt af den simple grund, at de skulle vurdere den samlede tilknytning.

Og var familiesammenføringen blevet afvist, så ville vi reelt have fået besked på, såfremt vi ville være familie, at jeg skulle flytte fra Danmark.

Teknisk set en udvisning af mig, da jeg jo udgør 50 % af familien...

Hilsen, Robert

Geng-maak
Robert Kronberg skrev:
moellenberg skrev:

Tillykke med dette pusterum.

Men hvis du ønsker hjælp her på DTW, så kan du måske antyde, hvad problemet er, altså hvad årsagen er til afvisningen.

Det vil måske kunne hjælpe både jer og andre.

Da jeg søgte familiesammenføring i Danmark fornæmmede jeg fx, at der var et problem, men da så jeg tilfældigvis et TV-indslag, der mindede om min situation.

Jeg kan love for, at jeg kom frem i skoene, og det var rent held, at jeg kunne løse situationen.

Dog havde jeg særbørn, så måske havde problemet løst sig selv, men jeg blev noget forskrækket, da jeg pludselig kom i en situation, at min kone skulle flytte tilbage til Thailand.

Denne forskrækkelse har jeg aldrig glemt af den simple grund, at de skulle vurdere den samlede tilknytning.

Og var familiesammenføringen blevet afvist, så ville vi reelt have fået besked på, såfremt vi ville være familie, at jeg skulle flytte fra Danmark.

Teknisk set en udvisning af mig, da jeg jo udgør 50 % af familien...

Hilsen, Robert

Ja...det er jo også det lille latterlige Hr. Skårup fra Df lige præsis udtaler nu med de nye udlændinge regler : Vi forbyder jo ikke at en dansker bliver gift med en udenfor et eu- land, meeen vi siger "bare" så kan man måske "bare" ikke leve sammen i Dk....så kan man jo "bare" flytte til et andet land..... Headbanger sikke en mærkelig udtalelse,,,,,han skulle smides ud af landet selv da han generer mange danskerer og stjæler deres rettigheder........ham kunne vi nemt undvære....og mange udlændinge fra LOS ville bidrage meget mere positivt her i Dk ved meningsfuldt arbejde og en meget mere positiv attityde.....håber de ryger ad helvede til ved det kommende valg...Wink

Thailandyesyes
Tillykke moellenberg, godt for jer.

Spring til debat: