Se indlæg
 Udskriv debat
SAS kontra Thai?
Black Lotus
Geng-maak skrev:
keniko skrev:
Eller tackl det som vi er en del der gør... sovepille i flyet. Bom så får du sovet og er frisk når du ankommer.

K.

Jeg gør det samme....0 problem, og så har du en hel skøn dag for dig....synes det er irriterende at lande om eftermiddagen, og så skal derefter bruge tid til sit hotel osv, og så er der snart mørkt igen.....det er ikke noget for mig.- så -...Thai næste gang.....Wink

Sovepiller, er det noget man bare lige sådan går op og får hos sin læge?

Geng-maak
Black Lotus skrev:
Geng-maak skrev:
keniko skrev:
Eller tackl det som vi er en del der gør... sovepille i flyet. Bom så får du sovet og er frisk når du ankommer.

K.

Jeg gør det samme....0 problem, og så har du en hel skøn dag for dig....synes det er irriterende at lande om eftermiddagen, og så skal derefter bruge tid til sit hotel osv, og så er der snart mørkt igen.....det er ikke noget for mig.- så -...Thai næste gang.....Wink

Ja, jeg fik demved at sige jeg skulle flyve langt og pga. tidsforskel var jeg interesseret i nogle sovepiller....ingen problem, jeg bruger dem under flyvningen hvis det er nødvendigt, men ellers ikke.
Dem jeg bruger er vist ret milde , de hedder Nimadorn, og jeg fik kun 20 stk....men der er jo også rigeligt.....på et tidspunkt da min læge var på ferie og der var en anden læge istedet havde jeg dog meget besvær med at få ham til at udskrive en recept på sovepiller....jeg skulle snakke længe og argumentere i lang tid....så det kan evt. være svært....Smile

handy
Angel
Geng-maak skrev:
Black Lotus skrev:
Geng-maak skrev:
keniko skrev:

K.

Ja, jeg fik demved at sige jeg skulle flyve langt og pga. tidsforskel var jeg interesseret i nogle sovepiller....ingen problem, jeg bruger dem under flyvningen hvis det er nødvendigt, men ellers ikke.
Dem jeg bruger er vist ret milde , de hedder Nimadorn, og jeg fik kun 20 stk....men der er jo også rigeligt.....på et tidspunkt da min læge var på ferie og der var en anden læge istedet havde jeg dog meget besvær med at få ham til at udskrive en recept på sovepiller....jeg skulle snakke længe og argumentere i lang tid....så det kan evt. være svært....Smile
....nu er jeg ikke læge og kender mange der også sluger og har også selv forsøgt men fik stadig ikke sovet blev blot mere dumpet....men ifølge de kloge er flyvning og sovepiller en meget dårlig ide pga risiko blodpropper......Angel

Geng-maak
handy skrev:
Angel
Geng-maak skrev:
Black Lotus skrev:
Geng-maak skrev:
keniko skrev:

K.

....nu er jeg ikke læge og kender mange der også sluger og har også selv forsøgt men fik stadig ikke sovet blev blot mere dumpet....men ifølge de kloge er flyvning og sovepiller en meget dårlig ide pga risiko blodpropper......Angel

ok, du har evt. ret...det er jo ikke sundt ihvertfald....men jeg tager dem kun 2x/år og folk (nogle) tager dem hver dag for at sove....så tror det er rimeligt ufarligt....men man kan også få blodpropper ved at sidde stille i 10 timer i flyet- så nogle anbefaler at man går lidt rundt undervejs, el bevæger fødder og ben når man sidder i flysædet.....det er sket at der har været blodpropper.......men alt i livet er jo farligt....og jeg er da heller ikke vild med at tage 1 sovepille....men 2x/år tror j er ok...Wink

natty
Det er ikke sovepillerne som i sig selv er farlige og risikere at give blodpropper når man flyver, men det at man kan risikere at sidde stille og sove i samme stilling i adskillige timer pga. pilllerne, istedet for at vågne op med mellemrum og bevæge sig lidt rundt i maskinen eller bevæge fødder og ben. Hvis jeg skal på toilettet går jeg altid en runde i flyet, og bevæger mig selv for at få lidt snacks og lidt at drikke. Ikke noget med at trykke på serveringsknappen efter madserveringen.

Hvis man ikke er vant til at tage nervemedicin og andet beroligende, virker det mere kraftigt end for en som er vant til at tage det. Så med hensyn til blodpropper under langtidsflyvning, vil det alt andet lige være "farligere" at tage det, hvis man ikke er vant til medicinen.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Geng-maak
natty skrev:
Det er ikke sovepillerne som i sig selv er farlige og risikere at give blodpropper når man flyver, men det at man kan risikere at sidde stille og sove i samme stilling i adskillige timer pga. pilllerne, istedet for at vågne op med mellemrum og bevæge sig lidt rundt i maskinen eller bevæge fødder og ben. Hvis jeg skal på toilettet går jeg altid en runde i flyet, og bevæger mig selv for at få lidt snacks og lidt at drikke. Ikke noget med at trykke på serveringsknappen efter madserveringen.

Hvis man ikke er vant til at tage nervemedicin og andet beroligende, virker det mere kraftigt end for en som er vant til at tage det. Så med hensyn til blodpropper under langtidsflyvning, vil det alt andet lige være "farligere" at tage det, hvis man ikke er vant til medicinen.

ja..det kan være 1 problem hvis man falder i så dyb søvn af pillerne at man ikke bevæger sig overhovedet i 10 timer+,,,,så kan det være farligt og give blodpropper....men det er vist ekstremt sjældent.......og mange på flyveren tager det ( tror jeg) og man hører da faktisk aldrig om dødsfald....men ja...der har været det - også med unge mennesker......jeg bliver sku helt bange nu for at tage en pille næste gang....he he....

vandango
Jeg plejer at tage en mild sovepille plus valium og nul alkohol.
Vågner fra tid til anden og skal på toilettet.

Nogen gange ville jeg ønske at kunne sove turen i et stræk, men det er ikke muligt på økonomiklasse.

Pillerne gør så at jeg ikke bliver irriteret, og at tiden går hurtigere.

keniko
vandango skrev:
Jeg plejer at tage en mild sovepille plus valium og nul alkohol.
Vågner fra tid til anden og skal på toilettet.

Nogen gange ville jeg ønske at kunne sove turen i et stræk, men det er ikke muligt på økonomiklasse.

Pillerne gør så at jeg ikke bliver irriteret, og at tiden går hurtigere.

Jeg gør det samme.

Valium samt de milde sovepiller kan købes på apoteket uden recept i pattaya, ikke lovligt, men spørg bare efter dem.

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Spring til debat: