Se indlæg
jeg er her i thailand
|
|
steen amager |
Lagt på d. 14/12-2005 15:11
|
Begynder Antal indlæg: 9 |
jeg er her i thailand , og jeg er blevet pensonist , og jeg vil gerne blive her , hvad skal jeg så gøre , for at jeg kan det, med venlig hilsen steen amager . |
|
|
ben |
Lagt på d. 14/12-2005 16:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 438 |
Hej Steen! og velkommen til hjemmesiden! Hvis du er over 50 kan du soege om retirement-visa hvilket kraever 800.000 Baht (overfoert fra udlandet - feks DK) paa en Thai konto eller bevis paa pensionsindkomst (ambassaden kan hjaelpe)paa 60.000 Baht/md. En kombination af de 2 skulle i teorien ogsaa kunne goere det. Selve ansoegningen skal indgives til emmigrationskontoret f.eks. I BKK (Suan Plu). Husk at flytter du adresse hertil faar du kun grundbeloebet af din evt. danske folkepension. Skaal! |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/12-2005 16:52
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej Steen, Du skal enten gifte dig med en Thai eller få et pensionist-visum. Hvilket visum har du nu? Du kan skrive en PB eller email til mig, og så kan min assistent hjælpe dig. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 14/12-2005 17:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
steen amager skrev: jeg er her i thailand , og jeg er blevet pensonist , og jeg vil gerne blive her , hvad skal jeg så gøre , for at jeg kan det, med venlig hilsen steen amager . Så vidt jeg kan se, er du under 50 år, hvilken slags pension får du ? Når man er under 50 år, kan man ikke få retirement visum,( så vidt jeg husker), en anden mulighed er, hvis du på et tidspunkt bliver gift med en thailandsk kvinde, så kan du få et visum " for supporting your wife" ( non imm. "O" ) det kræver 400.000 baht i banken eller en kombination af penge i banken og indkomst fra Danmark. Indtil videre kan du evt. tage et smut over den nærmeste grænse, hver gang dit turistvisum er ved at udløbe, det koster lidt, men er vel en ret nem måde at klare det på i begyndelsen. Mvh. Mads |
|
|
ben |
Lagt på d. 16/12-2005 07:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 438 |
Mads har ret - hcis du er under 50 kan du ikke faa et retirement visa - uanset om du faar pension eller ej. Gaetter paa du faar invalidepension? Saadan lige at gifte sig for at faa et visa er ogsaa lidt af et foreslag! Fint nok hvis du har fundet dig den rigtige kvinde - men ellers ikke lige en loesning. Et alternativ ikke naevnt er at faa et 12 mdr non-emmigrant B baseret paa sponsorship/invitations brev fra et firma her i Thailand. Det vil vaere gyldigt i 12 mdr med visarun kun hver 3de maaned. (kan straekkes til 15 mdr med god timing af sidste visa run). Skaal! |
|
|
swaddii |
Lagt på d. 16/12-2005 08:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 258 |
jeg er gift med en thaier på sjette år,vil gerne flytte til thailand,men ved ikke hvordan med opholdstilladelse der det skal lige bemærkes at vi har eget hus i Sakhon Nakhon )ISAAN nogen der har gode råd til mig,er ikke pensionist en gang Isaan altid Isaan
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/12-2005 10:31
|
Hej, falang skrev: jeg er gift med en thaier på sjette år,vil gerne flytte til thailand,men ved ikke hvordan med opholdstilladelse der det skal lige bemærkes at vi har eget hus i Sakhon Nakhon )ISAAN nogen der har gode råd til mig,er ikke pensionist Du får en 3 mdr. 3 non-immigrant visum på ambassaden, og efter 2 mdr og 2 uger tager du til nærmeste immigration med din Thai-kone og en masse papirer. Og dokumentation på at du enten har 400,000 i banken eller en indtægt fra udlandet op 40,000 per måned. Så vil de efterforske sagen, og du vil måske blive indkaldt til forhør hos din lokale politistation. Hver måned skal du tage til immigrationen og høre, om du fortsat er under overvejelse, eller om det nu er i orden. Husk derefter at raporte din adresse til immigration hver tredje måned, hvis du ikke har været i udlandet, for så gælder dit arrival card som raportering. Nogle vil forsøge at få et 1 års multiply visum fra ambassaden, og så skal man blot krydse en grænse hver tredje måned, men dette visum kan ikke forlænges i Thailand efter et år. (Generelt kan man ikke kombinere kravet om indtægt per måned med kravet om penge i banken fra udlandet. Det er et enten eller, men jeg udelukker ikke, at nogen i fremmedpolitiet vil gå med til en kombination) Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
MisterM |
Lagt på d. 16/12-2005 11:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 471 |
KronbergTH skrev: Hej, (Generelt kan man ikke kombinere kravet om indtægt per måned med kravet om penge i banken fra udlandet. Det er et enten eller, men jeg udelukker ikke, at nogen i fremmedpolitiet vil gå med til en kombination) Hej Robert Det gaar udemaerket, laes her: http://www.mfa.go...web/12.php Redigeret af MisterM d. 16/12-2005 11:18 |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 16/12-2005 11:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
KronbergTH skrev: (Generelt kan man ikke kombinere kravet om indtægt per måned med kravet om penge i banken fra udlandet. Det er et enten eller, men jeg udelukker ikke, at nogen i fremmedpolitiet vil gå med til en kombination) Hej Robert, På det thailandske udenrigsministeriums hjemmeside skriver de noget andet: " A copy of bank statement showing a deposit at the amount equal to not less than 800,000 Baht or an income certificate (an original copy) with a monthly income of not less than 65,000 Baht, or a deposit account plus a monthy income totalling not less than 800,000 Baht. " Her kan siden læses: http://www.mfa.go...web/12.php Mvh. Mads |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/12-2005 11:32
|
Hej Mads, Mads_T skrev: KronbergTH skrev: (Generelt kan man ikke kombinere kravet om indtægt per måned med kravet om penge i banken fra udlandet. Det er et enten eller, men jeg udelukker ikke, at nogen i fremmedpolitiet vil gå med til en kombination) Hej Robert, På det thailandske udenrigsministeriums hjemmeside skriver de noget andet: " A copy of bank statement showing a deposit at the amount equal to not less than 800,000 Baht or an income certificate (an original copy) with a monthly income of not less than 65,000 Baht, or a deposit account plus a monthy income totalling not less than 800,000 Baht. " Her kan siden læses: http://www.mfa.go...web/12.php Mvh. Mads Jo, og jeg skev heller, hvad loven siger, men hvad der generelt. Det er min erfaring, at immigration ofte har en anden mening end loven. Immigration har fx også en anden mening om mindstelønnen end arbejdsministeriet, og sådan kan vi blive ved. Det er min erfaring, at det er bedst, hvis man har et enten eller. Men hvis man ikke har et enten eller, så må man benytte kombinationen. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
MisterM |
Lagt på d. 16/12-2005 15:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 471 |
KronbergTH skrev: Hej Mads, Mads_T skrev: [quote]KronbergTH skrev: (Generelt kan man ikke kombinere kravet om indtægt per måned med kravet om penge i banken fra udlandet. Det er et enten eller, men jeg udelukker ikke, at nogen i fremmedpolitiet vil gå med til en kombination) Hej Robert, På det thailandske udenrigsministeriums hjemmeside skriver de noget andet: " A copy of bank statement showing a deposit at the amount equal to not less than 800,000 Baht or an income certificate (an original copy) with a monthly income of not less than 65,000 Baht, or a deposit account plus a monthy income totalling not less than 800,000 Baht. " Her kan siden læses: http://www.mfa.go...web/12.php Mvh. Mads Jo, og jeg skev heller, hvad loven siger, men hvad der generelt. Det er min erfaring, at immigration ofte har en anden mening end loven. Immigration har fx også en anden mening om mindstelønnen end arbejdsministeriet, og sådan kan vi blive ved. Det er min erfaring, at det er bedst, hvis man har et enten eller. Men hvis man ikke har et enten eller, så må man benytte kombinationen.[/[/color] Saadanne noget plader Immigrationen foelger loven og de kender den Hvis de har en anden mening er det fordi der er noget galt Jeg har hoert faranger som har forsoegt at forklare immigrations myndighederne om deres store huse og biler og at de forsoerger en stor familie og har medbragt konens (faelles) bankbog med et beloeb , men det duer altsaa ikke Da jeg fik mit retierement visa manglede jeg 20000 DDK men medbragte 'min' bangbog og saa var det hele ordnet paa mindre en halv time Efter de sidste oplysninger naar jeg yderligere faar mit grundbeloeb af min folkepension kan jeg dokumenterer en pensions indtaekt paa over 800000 THB ogsaa selvom danmark har trukket sin skat Saa behoever jeg ikke at tage bankbogen med mere Nu er jeg ikke Mads_T men det lader til at vi har taenkt det samme Redigeret af MisterM d. 16/12-2005 15:35 |
|
Spring til debat: |