Se indlæg
Hvilken teleudbyder anvender du i Thailand
|
|
Surmule |
Lagt på d. 07/02-2011 07:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Jeg sidder og planlægger turen til Thailand i april og så dukker det sædvanlig spørgsmål op. Hvilken teleudbyder skal vi anvende? Normalt køber jeg et SIM kort hos Happy/DTAC i lufthavne og tanker udervejs. Men nu er det et års tid siden jeg har været i Thailand, og da jeg var der sidst var det hip som hap med mobilt Internet. Hvordan ser det ud i dag. Er der nogle agressive tilbud, med mobilt Internet og dækker de i det nord østlige Thailand? hilsen Surmule |
|
|
natty |
Lagt på d. 07/02-2011 07:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jeg bruger normalt True til mobilen, til opkald osv. + at de har den billigste "pakke" Intersim hvis man skal ringe til Danmark, 1 bath i minuttet til fastnettelefoner i DK. Men købte et simkort i Chiang Mai fra 1-2-call til mit usb-stick i december, mener jeg gav 300 bth for det incl. en del surf tid. Jeg er meget på computer og det var ikke opbrugt efter 1 uge. Fik at vide at det havde den bedste dækning og var billigst. Men det er selvfølgeligt ikke lige det du spurgte om da du sikkert vil bruge telefonen som mobil internet. Men som sagt fungerer kombinationen af True Intersim og 1-2-go Freedom Net Sim perfekt for mig. Men det hænger selvfølgelig også sammen med at mit True nummer har jeg nu haft i 4 år og har ikke tænkt mig at skifte mit "lykke" nummer, hvis man putter lidt penge på inden man rejser hjem virker det nemlig i et år. Andre kan sikkert give dig bedre råd Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 07/02-2011 08:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Bruger 1-2-call. Syntes bare at en minutpris på 9-12 baht i minuttet er for meget, når man har en hel masse at fortælle, til venner og familie i Danmark. |
|
|
natty |
Lagt på d. 07/02-2011 08:42
|
Generelt vil jeg anbefale at købe simkortet i lufthavnen eller i selskabernes egne butikker, istedet for i 7-11 og andre steder, så kan man få netop det man har brug for. Jeg tror og mener at de fleste selskaber, ligesom True Intersim, har forskellige "pakker" hvor det er billigt at ringe til Danmark, hvis det er det man har brug for. Har set reklamer for DTAC, 1-2-call og True, i Bangkok Post, med betydelige billigere takster end dem du nævner Vandango. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Clunse |
Lagt på d. 07/02-2011 08:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 136 |
Jeg bruger 1-2 call |
|
|
Tar |
Lagt på d. 07/02-2011 10:06
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Jeg bruger 1-2 call. Istedet for *45 og nummer bruger jeg 00845 og nummer, det koster 8 BTH. i min. både til mobil og fast net i DK. |
|
|
natty |
Lagt på d. 07/02-2011 10:21
|
00600+45xxx via True InterSIM til fastnet, 1 bth i minuttet til DK, men dyrere til mobil.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 07/02-2011 10:25
|
natty skrev: Generelt vil jeg anbefale at købe simkortet i lufthavnen eller i selskabernes egne butikker, istedet for i 7-11 og andre steder, så kan man få netop det man har brug for. Jeg tror og mener at de fleste selskaber, ligesom True Intersim, har forskellige "pakker" hvor det er billigt at ringe til Danmark, hvis det er det man har brug for. Har set reklamer for DTAC, 1-2-call og True, i Bangkok Post, med betydelige billigere takster end dem du nævner Vandango. Har gennem årene købt mange forskellige pakker fra 1-2-call, med forskellige forvalgs numre, alligevel har jeg måttet betale fra 9-12 baht i minuttet. jeg ved ikke hvad i gør anderledes end jeg? Kender ingen der har fastnet mere. Nåh ja da min mor levede, kunne jeg ringe billigt til fastnet. Redigeret af vandango d. 07/02-2011 10:32 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 07/02-2011 10:34
|
Tar skrev: Jeg bruger 1-2 call. Istedet for *45 og nummer bruger jeg 00845 og nummer, det koster 8 BTH. i min. både til mobil og fast net i DK. Ja og mere støj på linien, jeg har beregnet det til 9 baht i minuttet. Men stadig, hvor er de billige samtaler til Danmark? |
|
|
vandango |
Lagt på d. 07/02-2011 10:38
|
vandango skrev: [quote]Tar skrev: Jeg bruger 1-2 call. Istedet for *45 og nummer bruger jeg 00845 og nummer, det koster 8 BTH. i min. både til mobil og fast net i DK. Ja og mere støj på linien, jeg har beregnet det til 9 baht i minuttet, eller 1.60 kr. i minuttet. Men stadig, hvor er de billige samtaler til Danmark? |
|
|
mussehund |
Lagt på d. 07/02-2011 10:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
Rigtigt Van men efter 1 marts bliver dette ændret. Det har været for populært... Ingen ved hvad der kommer, men lad os da håbe det bedste. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 07/02-2011 13:12
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
009 eller 008, inden man ringer nummeret! Har altid virket for mig
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 07/02-2011 13:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Tak for de mange svar, men jeg må tilstå at det er selve Internet delen, der er det vigtigste for mig. Snakke og sms'se kan man jo på et alm. taletidskort og det kan man jo altid betale sig fra - så det er ikke noget problem. Men nu om dage kan man jo dårligt leve uden adgang til messenger, google, skype, facebook, email, DTW og alle de andre on-line tjenester - (og det ville jo være rart om man kunne forlænge ferien med lidt "hjemme" arbejde ) Er der virkelig ingen der har erfaring med Mobil Internet dækningen i f.eks. Sakon Nakhon området?? |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 07/02-2011 14:14
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Jo da, den er rimlig ringe, når du kommer ud på landet! Ligger under 56kb/s. Har prøvet DTAC. 1-2-CALL, og et tredje. Virker ikke bedre! Men læse emails, kan da lade sig gøre! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
Spring til debat: |