Se indlæg
dansk thai statsbogerskab
|
|
rolan |
Lagt på d. 13/12-2005 19:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
kan man have både dansk og thai statsboverskab eller mister man det thailanske stats bogerskab herpå tænker jeg at hvis de mister deres thailanske borgerskab så må de vel heller ikke eje grunde og lignene lige som os |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 13/12-2005 19:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Hej Rolan I følge dansk lovgivning kan man kun have et statsborgerskab. Og såvidt jeg er informeret har du ret omkring thaier, de kan ikke eje jord, hvis de skifter statsborger skab. MVH Jesper IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Frank |
Lagt på d. 13/12-2005 19:25
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Rasende interessant emne! Så vidt jeg ved, er det korrekt, at Danmark som regel kun accepterer, at man har statsborgerskab i Danmark. Men jeg mener, at man i nogle tilfælde, fx. med Australien, kan opretholde dobbelt statsborgerskab. Emnet er interessant, hvis den thailandske ægtefælle køber jord, og senere mister retten til den . Det ville være lækkert, hvis der var nogle der havde helt præcis viden om emnet, og ikke bare formodninger som mig. mvh Frank |
|
|
AP7100 |
Lagt på d. 13/12-2005 20:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Hejsa Ja, du har ret i, at DK kun accepterer 1 statsborgerskab ! Se f.eks. her : Bekendtgørelse af lov om dansk indfødsret http://www.statsb...zenact.htm og listen over de (få) lande der accepterer dobbelt statsborgerskab er : http://www.statsb...ntries.htm MEN....så var det lige at jeg kom til at læse noget interessant, et svar fra en advokat om netop dette spørgsmål. Han skriver her : "Der er derimod ikke noget til hinder for dobbelt statsborgerskab, hvis man opnår fremmed statsborgerskab ved indgåelse af ægteskab. " (taget fra http://www.famili...00-45.html Nogen der har en kommentar til dette ? |
|
|
MaxC |
Lagt på d. 13/12-2005 21:35
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Da min kone fik dansk statsbogerskab i juni 2005, skulle hun aflevere sit thailandske pas til indfødsretskontoret i Integrationsministeriet. De oplyste at de sendte det til den Thailandske ambassade. Dette skulle ske inden hun fik udstedt sit indfødsretsbevis, som ligner noget, vi ikke kan være bekendt at give nye statsbogere. Så det er altså ikke muligt at havde dobbelt statsbogerskab i dag. |
|
|
Mintz |
Lagt på d. 13/12-2005 22:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
Hmm.. min lille søster hun har både thai og dansk -- hun bruge thai pas med at rejser ud til thailand .. og hun bruge sit dansk pas når hun skal tilbage til dk ..!
Goddag
เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป หมื่นพันที่เธอผ่านชาย หัวใจเธอจึงเย็นชา |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 14/12-2005 09:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
AP7100 skrev: MEN....så var det lige at jeg kom til at læse noget interessant, et svar fra en advokat om netop dette spørgsmål. Han skriver her : "Der er derimod ikke noget til hinder for dobbelt statsborgerskab, hvis man opnår fremmed statsborgerskab ved indgåelse af ægteskab. " (taget fra http://www.famili...00-45.html Her er der tale om at man pr. automatik opnår statsborgerskab i ægtefællens land i forbindelse med at man bliver gift. Det er ikke tilfældet i forbindelse med dansk/thai ægteskaber. Peter
|
|
|
Lagt på d. 14/12-2005 10:58
|
|
Begynder Antal indlæg: |
I skal ikke lade jer fortvivle, eller brug unødigt spalteplads over disse ellers så relevante spørgsmål. Ganske snart vil Mr. ”I know everything” belærer jer om hvordan tingene og lovgivningen hænger sammen. Således at der ikke efterfølgende, skulle være den mindste tvivl blandt os brugers ellers grænseløse uvidenhed om Thailand. Vi vil vente i åndeløs spænding til Mr. ”I know everything” delagtiggøre os i sin kolossale viden om alt hvad der hidrører det forjættet dejlige land – Thailand. Wilfred |
|
|
yeya |
Lagt på d. 14/12-2005 11:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Wilfred! Det var dog en værre gang bræk du fik skrevet der. Du skrev godt nok en masse, men svarede på intet, og fik derudover nedværdiget en masse "grænseløst uvidende brugere". Er du måske selv "meget" klogere end alle andre? Jeg tror det næppe. Ja, undskyld mig! MEn jeg synes at det var noget bræk at skrive. |
|
|
Joey |
Lagt på d. 17/01-2006 17:52
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
hmm så har jeg faktisk et spørgsmål. Hvad vis en thai som har thai pas fik et barn med en dansker..Kan barnet så få begge dele? |
|
|
Buggymann |
Lagt på d. 17/01-2006 18:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
hmm da min kone fik dansk statsborgerskab skulle hun aflever sit thai pas og de sagde at man ikke længer kunne have 2 statsborgerskab,,,,, det var sidste år til jul... parkpean just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
mugge |
Lagt på d. 17/01-2006 19:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 389 |
HELT ÆRLIG Wilfred. Hvad har du imod at folk deler ud af deres viden.??? Jeg forstår dig simpelthen ikke.Men det er måske også din pointe.Jeg er kommet af den opfattelse at du kun er ude på at provokere.Værsgo gør det bare.Jeg tror bare ikke du vinder noget ved det. |
|
|
skoge |
Lagt på d. 17/01-2006 19:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
Til Joey Læs venligst...... Forfatter RE: thailansk pas til børn skoge Brugere Antal indlæg: 3 Tilmeldt: 19.12.05 Lagt på d. 13-01-2006 13:43 Børn "made of" ugift dansk far / thailandsk mor = thailandske statsborger. Børn "made of" ugift Thailandsk far / dansk mor = dansk statsborger Det vil sige, at børn født uden for ægteskab altid følger moderen.....og skal derfor have udstedt pas svarende til moderens nationalitet/statsborgerskab. Hvis ægteskab er indgået / bliver indgået er der derimod tale om dobbelt statsborgerskab......det vil sige, at børnene både kan få dansk / thailandsk pas. Ovenstående er meget firkantet sagt/skrevet og gælder iflg. de danske regler - jeg kan ikke garanterer for at de udenlandske myndigheder har samme syn på statsborgerskaber (mener blot, at man i flere lande pr. automatik tildeler forældremyndighed m.v. til faderen ! - tro det eller la´ vær´. mvh Skoge |
|
|
mugge |
Lagt på d. 17/01-2006 19:09
|
Til Joey. Nej børnene kan ikke have dobbelt statsborgerskab.Jeg har 4 piger med min thai kone.Børnene er alle danske ( ihvertfald statsborgere). Men jeg kender ikke helt loven,dog ved jeg at den Danske stat ikke acceptere dobblet statsborgerskab. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/01-2006 19:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
dobbelt statsborgerskab? Hmm, hvad nu hvis børnene var drenge, så kunne de få fornøjelsen af at aftjene værnepligten i Thailand også. Det er det vist kun de færreste der ønsker. mvh rinpoche |
|
|
Joey |
Lagt på d. 17/01-2006 20:24
|
jeg tror ikke det er særlig sjovt at aftjene værnepligten i thailand |
|
|
mugge |
Lagt på d. 17/01-2006 21:08
|
men seriøst.hvis børnene er født i danmark og af et ægtepar viet i danmark thai -dansk så er børnene danske |
|
|
Joey |
Lagt på d. 18/01-2006 16:54
|
gælder det også hvis de ikke er gift? barnet kan vel selv vælge hvilket statsborgerskab de vil have? |
|
|
jorn |
Lagt på d. 18/01-2006 18:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Hi Wilfred! Saa er jeg her! Men ikke for at dele ud af mit overfloedigheds horn af viden, men for at laere og finde ny viden (min viden om statsborgerskab ligger tilbage til den tid, hvor det var muligt at have dobbeltstatsborgerskab i dk) Og jo du har da ret i at jeg ved meget, men ikke alt og slet ikke om Thailand! Men naar man lever af indhente og vidre give viden (bred viden) saa er det jo dejligt, naar man saa faar mulighed for at udvide sit omraade. Hvis jeg skulle vide noget som er foraeldet, urigtigt eller bare noget jeg ikke ved, saa er alle velkommen til vidre give deres viden til mig Jeg suger gerne til mig og jeg haaber da at andre ogsaa du. wilfred, har glaede af den information man kan indhente her paa DTW, for her er den gratis, men skulle du moede mig under andre omstaendigheder, saa skal jeg nok vide at sende en regning! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
Spring til debat: |