Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp ! Hvor skal jeg veksle ?
Himmelhunden
rinpoche skrev:
Til OP. Christina.

Nu ved jeg ikke hvor længe du skal være afsted.
Men hvis du blot skal på en alm. ferie og med et alm. budget er det fuldstændigt ligegyldigt.
Tænk mere på sikkerhed a la ikke rende rundt med for mange penge i kontanter og så da pyt med evt. et par hundrede kroners forskel som man kan tjene ved at rende fra Herodes til Pilatus.

mvh

Det var dog utroligt - så meget suppe der kan koges på denne tråd. Kursen hopper i forvejen op og ned....mest op. Nogle gange er det dollarens skyld - andre gange euroen - uden nogen kan gøre en skid ved det......og så sidder man her i denne tråd og fedter med nogle gebyrer og lidt forskel på kursen de forskellige steder. I stedet burde man fokucere på sikkerheden - som Rin er inde på. For mange penge, lidt mangel på sikkerhed....og vips!! alle gysserne er væk.

Christina...tænk dig dog om - i stedet for at komme med barnlige udtalelser om at du helst vil veksle i Danmark....uden at begrunde noget som helst. Jeg tror du gør grin med dine medmennesker på tråden her.

Men jeg vil ønske dig al held og lykke på turen.....det tror jeg du får brug for.

Med venlig hilsen
Himmelhunden

keniko
Himmelhunden skrev:
rinpoche skrev:
Til OP. Christina.

Nu ved jeg ikke hvor længe du skal være afsted.
Men hvis du blot skal på en alm. ferie og med et alm. budget er det fuldstændigt ligegyldigt.
Tænk mere på sikkerhed a la ikke rende rundt med for mange penge i kontanter og så da pyt med evt. et par hundrede kroners forskel som man kan tjene ved at rende fra Herodes til Pilatus.

mvh

Det var dog utroligt - så meget suppe der kan koges på denne tråd. Kursen hopper i forvejen op og ned....mest op. Nogle gange er det dollarens skyld - andre gange euroen - uden nogen kan gøre en skid ved det......og så sidder man her i denne tråd og fedter med nogle gebyrer og lidt forskel på kursen de forskellige steder. I stedet burde man fokucere på sikkerheden - som Rin er inde på. For mange penge, lidt mangel på sikkerhed....og vips!! alle gysserne er væk.

Christina...tænk dig dog om - i stedet for at komme med barnlige udtalelser om at du helst vil veksle i Danmark....uden at begrunde noget som helst. Jeg tror du gør grin med dine medmennesker på tråden her.

Øhhh... er meget enig med dig... Men hiver du ikke meget gamle kommentarer frem??? Pfft

K.

Men jeg vil ønske dig al held og lykke på turen.....det tror jeg du får brug for.

Med venlig hilsen
Himmelhunden

Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Jeppe C
Hvor meget bør man veksle i DKK når man skal afsted i 14 dage til Ao Nang?

Lung Yao
Jeppe C skrev:

Hvis det er kun dig der rejser, ville jeg sige 2000 Dkr til de første par dage og resten veksler du på stedet når behøvet indtræffer.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Conrad
Hej Jeppe C,

Jeg vil anbefale dig at du ikke veksler i DK, men når du møder en ATM-automat i lufthavnen i Thailand, så bruger du dit Visa-dankort, derved får du en bedre kurs end ved at veksle i DK.

Hæv baht 10.000 hver gang du behøver kontanter, måske ikke den sidste gang, så har du et rimeligt beløb i lommen.

Conrad

Jeppe C
Lung Yao skrev:
Jeppe C skrev:

Hvis det er kun dig der rejser, ville jeg sige 2000 Dkr til de første par dage og resten veksler du på stedet når behøvet indtræffer.
.

Nej, kæresten skal også med Smile

nan
Undlad at veksle til THB i Danmark. Bedre kurser i Thailand. Alle tager imod danske kroner.

Selv veksler jeg hos en guldsmed i Pattaya som giver den bedste kurs.

VH NAN

Black Lotus
Conrad skrev:
Hej Jeppe C,

Jeg vil anbefale dig at du ikke veksler i DK, men når du møder en ATM-automat i lufthavnen i Thailand, så bruger du dit Visa-dankort, derved får du en bedre kurs end ved at veksle i DK.

Hæv baht 10.000 hver gang du behøver kontanter, måske ikke den sidste gang, så har du et rimeligt beløb i lommen.

Conrad

Precis, det gør jeg hver gang jeg er afsted, så giver dig helt ret Smile

Hej Jeppe

Nu har du vel meget nøje læst at det gode indlæg,der er som svar til dit spørgsmål.

Du bør ikke veksle ret megt hjemmefra-kun lige lidt startkapital til brug ved ankomst til Thailand.

Kursen ( ved veksling i Thailand) på danske kroner er ikke så god, som hvis du bruger visa!

Som jeg tidligere har skrevet, vekslede jeg selv lidt i Danske Bank i Kastrup lufthavn, fik en betydelig bedre kurs end hos Forex.

Har nu endelig fået min egen bankbog i SCB.

bcnhunter
http://www.forexb...le-kurser/
Thai 4ever.....Grin

www.sawadee.com
eksempel d.d.

forex havde giver 549,15 B for 100 dkr
danske bank havde givet 555,03 B for 100 dkr.

milex
Er der nogen der har lyst til at rejse rundt med masser af kontanter?

Ikke mig, sørg for at have nogle kredit-kort med. Bruger primært VISA til kontant-hævning.
Bruger andre kort til betaling af hotel mv.

Kommer normalt til BKK uden en baht på lommen.

Hæver bare i i ATM på VISA.

natty
milex skrev:

Ikke mig, sørg for at have nogle kredit-kort med. Bruger primært VISA til kontant-hævning.

Fuldstændig som mig, jeg har heller ingen baht med når jeg lander, måske 200-500 fra mit sidste ophold. Hæver bare í en ATM i lufthavnen, mens jeg venter på min baggage. Ombytter så til mindre sedler, ved veksleskranken ved siden af ATMen, da taxaer ikke altid kan giver tilbage på 1000 tbh. Der er samme kurs i bankens ATM om man hæver i lufthavnen eller i Bkk eller hvor som helst....., selvom der kan være forskellig kurs, bankerne imellem.

Hæver på VISA, som er billigst at hæve på og bruger andre til hoteller osv.

Hæver gennemsnitligt 10.000 tbh pr. gang, som ryger ind i safen eller min låste kuffert, hvis der ikke er en safe, hvad der som regel er.

Har absolut heller ikke lyst til at rejse rundt med en masse kontakter.

PS. Sørg i det mindste for at have mindst 2-3 kort med, hvis der skulle opstå problemer med det ene eller du mister det.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

vandango
milex skrev:

Få oprettet en bankbog i Thailand nu du er derude, så kan du overføre hjemmefra, min erfaring er at du får en god kurs.

Har benyttet mig af det de sidste 3 år.

Har undersøgt og holdt mig opdateret med mange andre muligheder, men overførsel af danske kroner til Kasikorn bank, har været den optimale løsning for mig, rent økonomisk.

Hvis du bare er en tur forbi, så gør det samme som du ville i Spanien og Portugal.

Ellers ser kursen fin ud, når man tager i betragtning af alle problemerne i EURO land, gud ske lov har vi ikke euro i Danmark, men da vi er koplet på euroen, skal vi også betale hårdt for det, når vi skal ud og rejse.
Redigeret af vandango d. 31/01-2011 20:25

natty
Vandango, da jeg de seneste år har været i og også i fremtiden vil komme til Thailand 3-4 gange om året, overvejer jeg også at få en konto der.
Har også læst mig til på Thaivisa at Kasikorn er den nemmeste for en udlænding at få konto i, selv på et 30 dages stempel, som er det eneste jeg får når jeg er der næste gang i maj.

Vil prøve at få en konto med internetadgang og kort, når jeg er i Bangkok næste gang, da jeg altid er flere dage i byen.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Geng-maak
natty skrev:
Vandango, da jeg de seneste år har været i og også i fremtiden vil komme til Thailand 3-4 gange om året, overvejer jeg også at få en konto der.
Har også læst mig til på Thaivisa at Kasikorn er den nemmeste for en udlænding at få konto i, selv på et 30 dages stempel, som er det eneste jeg får når jeg er der næste gang i maj.

Vil prøve at få en konto med internetadgang og kort, når jeg er i Bangkok næste gang, da jeg altid er flere dage i byen.

Jeg vil gøre det samme næste gang..., og det skulle være 0 problem overhovedet efter hvad venner i los fortæller mig....ellers får Vandango lige en pb....Smile

L
Nogen der kan fortælle hvad veksle kursen er pt i Bkk eller Pattaya eller Suvarnabhumi ?

Og evt andre steder også...?

Forex i Kbh giver idag 556 baht for 100 kr

Robert Kronberg
L skrev:
Nogen der kan fortælle hvad veksle kursen er pt i Bkk eller Pattaya eller Suvarnabhumi ?

Bankerne i Bangkok, herunder lufthavnen, og i Pattaya har de samme kurser, da det er de samme banker.

http://www.scb.co...ulator.jsp

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
stenfred
Bemærk at købs/salgs-spændet for Euro sedler er meget bedre end for Krone sedler, så hvis I har en arbejdsplads der modtager Euro kan I sikkert købe dem til favørkurs.
Hvis I har tiden, så smut ind i nærmeste kasikorn og åben en konto. Hvis den første ikke vil, så den næste. Gå derefter på netbank og overfør pengene via SWIFT. Så skal I kun have penge med til de første par dage og kan herefter bare bruge jeres Kasikorn ATM kort til at hive penge ud med, eller bare hæve alle pengene og slæbe rundt på dem, hvis I ikke stoler på banken og hvem der ellers kigger med ved ATMen.

L
Robert Kronberg skrev:
L skrev:

Bankerne i Bangkok, herunder lufthavnen, og i Pattaya har de samme kurser, da det er de samme banker.

http://www.scb.co...ulator.jsp

Hilsen, Robert

548 baht for 100 kr på dit link,
så altså bedre hos Forex i Kbh

Spring til debat: