Se indlæg
 Udskriv debat
Ny tilbagetraekning reform!
Fido
Nej, jeg er ikke skattepligtig i Danmark, og ja, jeg bekymrer mig alligevel om udviklingen i Danmark.
One man's ceiling is another man's floor

b_j3ns3n
Fido skrev:
Brian, der er ikke råd ... se det dog i øjnene. Folk må selv planlægge deres pension og sørge for at få sparet op ..... Til gengæld bør skatten på arbejde sænkes væsentligt.

så skulle du måske også det i øjnene kære fido..Wink it will never happen.
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Geng-maak
b_j3ns3n skrev:
Fido skrev:
Brian, der er ikke råd ... se det dog i øjnene. Folk må selv planlægge deres pension og sørge for at få sparet op ..... Til gengæld bør skatten på arbejde sænkes væsentligt.

He he...nej skatten nedsættes da ikke væsentligt....da kun hvis der så kommer væsentlige bruger betalinger så er vi ligevidt....men Fido,,,kom endelig til dk og giv den en ordentlig skalle på arbejdsmarkedet.....så er der måske råd til efterløn....eller den er du måske allerede sikret el.....nå men jeg arbejder selvfølgelig videre til de 70 år el hvad det nu bliver....håber jeg overlever.......jeg krydser alle fingre osv......Wink nyd solen i los......og vær ikke misundelig på os der tjener pengene i dk.....Cheers
faktisk skal jeg også arbejde i morgen---det er søndag....men det er folk i los nok ligeglad med om det er søndag el onsdag....Til hest
Redigeret af Geng-maak d. 29/01-2011 20:09

b_j3ns3n
b_j3ns3n skrev:
Fido skrev:

så skulle du måske også se det i øjnene kære fido..Wink it will never happen.

hov.. der skulle stå se Big eyes
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Fido
Geng-maak skrev:
b_j3ns3n skrev:
Fido skrev:

He he...nej skatten nedsættes da ikke væsentligt....da kun hvis der så kommer væsentlige bruger betalinger så er vi ligevidt....men Fido,,,kom endelig til dk og giv den en ordentlig skalle på arbejdsmarkedet.....så er der måske råd til efterløn....eller den er du måske allerede sikret el.....nå men jeg arbejder selvfølgelig videre til de 70 år el hvad det nu bliver....håber jeg overlever.......jeg krydser alle fingre osv......Wink nyd solen i los......og vær ikke misundelig på os der tjener pengene i dk.....Cheers
faktisk skal jeg også arbejde i morgen---det er søndag....men det er folk i los nok ligeglad med om det er søndag el onsdag....Til hest

Nej, så er vi nemlig ikke ligevidt ... lad hellere folk beholde nogle flere af deres surt tjente penge mod til gengæld at få lov til selv at bestemme hvordan de skal bruges. Så kan folk gå tidligt på pension, købe sig lige præcis de forsikringer de måtte ønske eller bare solde alle pengene op hvis det er det de vil. Det er og bliver i sidste ende den enkeltes ansvar.
Hvorfor i alverden skulle jeg flytte til Danmark for at arbejde? Der er et stort globalt arbejdsmarked, hvor vilkårene er vænsentligt mere attraktive end de der tilbydes i Danmark ... og det er jo i sidste ende danmark's egentlige problem,.

chaingmai
Rolllja fido det er dejligt at du er så bekymret for danmark ve og vel og særlig om hvordan pengerne skal bruges, men da du ikke betaler dansk skat og dermed ikke bidrager til det danske samfund, så synes jeg ikke du skal tage den byrde på

Fido
Du behøver såmænd ikke være bekymret på mine vegne - jeg klarer mig nok endda Wink
Det ser straks værre ud for dem som ikke har noget valg - jeg håber da ikke at du er afhængig af offentlige ydelser ?

Rawirot
Fido skrev:
Du behøver såmænd ikke være bekymret på mine vegne - jeg klarer mig nok endda Wink
Det ser straks værre ud for dem som ikke har noget valg - jeg håber da ikke at du er afhængig af offentlige ydelser ?

Uden at ville være uvenner med dig vil jeg nok synes at du er lidt nedladende over for svagere personer. Det er nemt at sparke til en der ligger ned allerede. Jeg synes det er fint du har dit på det tørre. Det tror jeg såmænd også jeg selv har,hvis ikke verden ramler totalt.
Mange som er i den situation vi diskuterer er der jo ikke af egen vilje.
Der kan sagtens spares andre steder så landet stadig formår at tage sig af egne svage borgere.
More sick
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
gg
God damn hvor i beklager jer over politikerne, skatten, etc.

Uanset hvor meget skat vi har betalt hele vores liv og uanset hvor meget vi føler vi har ret til noget, så KOSTER det at have folk på efterløn.
Og den årsag efterlønnen blev lavet på er ikke valid mere. Samfunds strukturen er en helt anden idag end dengang.
Og hvis den velfær vi har idag skal fastholdes, så skal der træffes beslutninger som nogle gange er hårde.

Hvis man er utilfreds med de beslutninger så er der 2 muligheder:
1) Stem på et andet parti (minimal indflydelse)
2) Stil selv op som politiker (maksimal indflydelse)

Jeg synes det er forkasteligt at kalde politikere for uduelige. De er veluddannede, de har en passion og de har holdninger. Og de arbejder konstant. Hvis man ikke er enige i deres politik, ja så brug en af de to fremgangsmåder herover.
At få fede lønninger og fede pensioner, det er et spørgsmål om at der er forhandlet nogle overenskomster på plads for de faggrupper, noget som er gjort i fællesskab, så det har intet med at rage til sig at gøre. Igen, så er der en mulighed for at beslutte noget andet i fremtiden.

Jeg synes da også det lyder fedt at kunne gå hjemme på efterløn nogle år før tid, men da ikke hvis det koster nogle andre steder.
Skat betaler jeg rigtigt meget af, og har altid gjort. For jeg har altid fået en høj månedsløn. Som lønmodtager, så ingenting at trække fra. Så jeg har betalt min store del. Men jeg kunne aldrig finde på at brokke mig et sekund over det, for vores samfund koster og vi må alle tage del i det.

FIDO, jeg er helt i tråd med dig.

chaingmai
Rollljamen lad os så fastslå,at vore politikere er dygtige og kompotente så hvorfor starter de så med, at ville fjerne efterlønnen,som løber ud af sig selv da flere og flere fravælger den, hvorfor starter de ikke med den tvungne pensionsalder på 60 år som gælder for mange statsansatte er de måske mere nedslidteRolll

Rawirot
chaingmai skrev:
Rollljamen lad os så fastslå,at vore politikere er dygtige og kompotente så hvorfor starter de så med, at ville fjerne efterlønnen,som løber ud af sig selv da flere og flere fravælger den, hvorfor starter de ikke med den tvungne pensionsalder på 60 år som gælder for mange statsansatte er de måske mere nedslidteRolll

Ja så kan de lære det. Pfft
Rawirot

born
Man jo starte her med at rydde op....

http://www.bt.dk/...er-ydelser

Geng-maak
Rawirot skrev:
chaingmai skrev:

Ja så kan de lære det. Pfft

he he...ja der er meget latterligt og uretfærdigt i vores land....meget der kunne rydes op i, dk er en synkende skude....men jeg betaler selfølgelig videre, bla børnepenge til andres børn osv ...førtidspention til hykleriske perkere som snyder med alt osv osv....Wink...derfor afskaf efterløn så andre grupper får mine fortjente penge....jeg arbejder bare til jeg er helt nedslidt og så kan staten være heldig at jeg også dør hurtigt derefter.....Hammer

born
Hvis regeringen turde rydde op i indvandres økonomi havde der været penge nok til folk der havde været på arbejdsmarket i 40-50 år men det er en varm katoffel for så er vi racister..

Når der falder ro i ægypten er der kø for at komme til Danmark velkommenfuck U

b_j3ns3n

http://epn.dk/oko...321051.ece

vi er så rige, at der burde flyde guld i gaderne Smile

Surmule
Rawirot skrev:
Er det rimeligt vi bruger flere milliarder for at føre krig i Afghanistan og Irak. Samtidig tager vi flygtninge fra samme områder og føder dem .
Haps du
Der er så mange ting man kan spørge om det er rimeligt.

Til dette jeg kun sige NEJ det er ikke rimeligt vi fører krig på vegne af USA, hverken i Irak eller Afghanistan. Men når vi alligevel vælger at gøre det, så synes jeg det er yderst rimeligt at vi påtager os ansvaret for de ugerninger vi begår ... såsom at tage os af flygtninge fra de nævnte områder. Problemet er bare af V & K og DF gerne vil spille med musklerne, men når det drejer sig om at tage del i ansvaret, omkring den flygtninge strøm, som vi selv er med til at skabe, så er svaret evig og altid det samme ... stramninger, stramninger og flere og flere inhumane love og regler.

Det har så ikke noget med pension / efterløn at gøre - STORT undskyld!!!!

Vedr. efterløn og førtidspension er der kun ét at sige .... hvis de politikere, der vedtog en reform i 2006, ikke er mere visionære end at de allerede i 2011, vil ændre forudsætningerne efterlønnen / førtidspensionen igen ... og evt. helt fjerne efterlønnen. Så burde de ikke vælges ind igen .... jeg stemmer på en politiker/ et parti ... fordi de repræsenterer nogle værdier og fordi de har nogle visioner.

Hvis politikernes visioner ikke rækker længere en 4-5 år - så er det en forkert branche de er gået ind i!!!!!! Vi skal have langtids holdbare løsninger, så vi kan have en nogenlunde tryg fremtid!

Stop med at lade formiddagsmedierne sætte den politiske dagsorden!

Rawirot
Surmule skrev:
Rawirot skrev:
Er det rimeligt vi bruger flere milliarder for at føre krig i Afghanistan og Irak. Samtidig tager vi flygtninge fra samme områder og føder dem .
Haps du
Der er så mange ting man kan spørge om det er rimeligt.

Til dette jeg kun sige NEJ det er ikke rimeligt vi fører krig på vegne af USA, hverken i Irak eller Afghanistan. Men når vi alligevel vælger at gøre det, så synes jeg det er yderst rimeligt at vi påtager os ansvaret for de ugerninger vi begår ... såsom at tage os af flygtninge fra de nævnte områder. Problemet er bare af V & K og DF gerne vil spille med musklerne, men når det drejer sig om at tage del i ansvaret, omkring den flygtninge strøm, som vi selv er med til at skabe, så er svaret evig og altid det samme ... stramninger, stramninger og flere og flere inhumane love og regler.

Det har så ikke noget med pension / efterløn at gøre - STORT undskyld!!!!

Vedr. efterløn og førtidspension er der kun ét at sige .... hvis de politikere, der vedtog en reform i 2006, ikke er mere visionære end at de allerede i 2011, vil ændre forudsætningerne efterlønnen / førtidspensionen igen ... og evt. helt fjerne efterlønnen. Så burde de ikke vælges ind igen .... jeg stemmer på en politiker/ et parti ... fordi de repræsenterer nogle værdier og fordi de har nogle visioner.

Hvis politikernes visioner ikke rækker længere en 4-5 år - så er det en forkert branche de er gået ind i!!!!!! Vi skal have langtids holdbare løsninger, så vi kan have en nogenlunde tryg fremtid!

Stop med at lade formiddagsmedierne sætte den politiske dagsorden!

Jamen det kan jeg da kun være helt enig i. Smile
Rawirot

Spring til debat: