Se indlæg
 Udskriv debat
flyspørgsmål
kimkingo
Har købt billetter til Thailand via Super Saver (Klm Billund-Amsterdam-Bangkok og retur) til konen og mig. Skal hjem på Fredag, men min kone er nød til at blive længere end beregnet pga. syg far. Vi kan ikke ændre billetten, eller få den refunderet siger de.
Så kommer spørgsmålet. Da min kone ikke kan komme hjem med mig, kan jeg så få 2 sæder samt 40 kg bagage med???Jeg har jo betalt for 2.
Nogle som ved noget?????
Surprise

Kim Ludvigsen
Mit middelbare svar er nej, men spørg flyselskabet i stedet for at spørge Supersaver.

Og så vil jeg gerne benytte lejligheden til at advare mod Supersaver, de optrådte utroligt amatøragtige, da jeg var fanget i Bangkok sidste år i forbindelse med askeskyen.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
pdrhan
kimkingo skrev:
Har købt billetter til Thailand via Super Saver (Klm Billund-Amsterdam-Bangkok og retur) til konen og mig. Skal hjem på Fredag, men min kone er nød til at blive længere end beregnet pga. syg far. Vi kan ikke ændre billetten, eller få den refunderet siger de.
Så kommer spørgsmålet. Da min kone ikke kan komme hjem med mig, kan jeg så få 2 sæder samt 40 kg bagage med???Jeg har jo betalt for 2.
Nogle som ved noget?????
Surprise

vil da klart mene du har råderet over de 2 sæder når du har betalt for dem og kan bevise dette iform af fly billet , hvis ikke de vil refundere eller ombooke har du jo ret til de 2 sæder som du har betalt for...men igen - jeg ville ringe direkte til KLM og forhøre hvordan landet ligger , måske de kan hjælpe dig....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

kro90
Det har du ikke, flyselskabet kalkulerer med at nogle ikke dukker op til den givne afgang, og har derfor overbooket flyet.
Du får hverken 2 sæder eller 40 kg. bagage med.
Har I ikke tegnet en rejse forsikring ? den kan/vil måske kunne dække ved alvorlig sygdom i nærmeste familie.
Kim

kimkingo
Har snakket med Klm her i Thailand idag. Selv om jeg har 2 billetter kan jeg ikke få 2 sæder eller 40 kg bagage. Da de siger der er booket pr person. Så siger jeg til dem ok, men så må i give mig skatter og afgifter retur på billetten. Så siger de kontakt Super Saver når du kommer hjem.(Mener ikke, det kan være lovligt at opkræve skatter og afgifter på noget som ikke bliver brugt) .så det vil jeg prøve når vi kommer hjem.
Ang. Rejseforsikring. Den kan vi ikke bruge, da hendes far er erklæret rask efter canser. Men han er stadigvæk meget svag, kan intet selv.Smile Vi må tage det som det kommer.
Kimkingo

ingolf
kimkingo skrev:
Har snakket med Klm her i Thailand idag. Selv om jeg har 2 billetter kan jeg ikke få 2 sæder eller 40 kg bagage. Da de siger der er booket pr person. Så siger jeg til dem ok, men så må i give mig skatter og afgifter retur på billetten. Så siger de kontakt Super Saver når du kommer hjem.(Mener ikke, det kan være lovligt at opkræve skatter og afgifter på noget som ikke bliver brugt) .så det vil jeg prøve når vi kommer hjem.
Ang. Rejseforsikring. Den kan vi ikke bruge, da hendes far er erklæret rask efter canser. Men han er stadigvæk meget svag, kan intet selv.Smile Vi må tage det som det kommer.
Kimkingo

Det koster ikke mange baht at få en lägeerkläring, som siger han er meget syg.

I sådanne situationer, er jeg totalt kold i r****. Försikringsselskaberne skovler ind penge, og anvender alle mulige krumspring, for at slippe at udbetale erstatning, men 100 tals millioner i bonus til topperne betaler de gerne! Til hest

Skatter og afgifter får du altid tilbage, men det er småpenge!!
Redigeret af ingolf d. 26/01-2011 14:41
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Lung Yao
ingolf skrev:
........................................................................
I sådanne situationer, er jeg totalt kold i r****. Försikringsselskaberne skovler ind penge, og anvender alle mulige krumspring, for at slippe at udbetale erstatning, men 100 tals millioner i bonus til topperne betaler de gerne! Til hest

Det skal du desvære ikke regne med, for SuperSaver ville nok gemme sig bag argumentet(eller skjult klausul) at rejsen er allerede påbegyndt og delvis brugt og derfor betragtes som en "helhed" og ikke 2 selvstændige strækninger. Havde du nogle bonus miles til en opgradering til fx. Premium Eco, så var der måske en lille chance for at hjemrejsedatoen kun ændres, men ikke 100% sikker for det ville være op til KLM om at yde denne service eller ej, de er ikke forpligtet til det.
Eneste chance mener jeg er forsikringsselskabet. Prøv det, du har alligevel intet at tabe yderligere.
M.h.t. billetten og bagagen, så ville din kone blive betragtet som "No Show" og hendes sæde ville blive brugt til som Kro90 skrev eller til en af de talrige ID (fri billetter) som står på ventelisten.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
pdrhan skrev:
..................................................................................................................
vil da klart mene du har råderet over de 2 sæder når du har betalt for dem og kan bevise dette iform af fly billet , hvis ikke de vil refundere eller ombooke har du jo ret til de 2 sæder som du har betalt for...men igen - jeg ville ringe direkte til KLM og forhøre hvordan landet ligger , måske de kan hjælpe dig....

Hvordan kan du skrive sådan noget Big eyes. Er det så længe siden at du er rejst på "fuld betalt billet"Tuttelu Tralla,
KLM (eller SQ) er bedøvende ligeglad om den person du rejser med er din kone eller what so ever. De er 2 selvstændige individer og beviset på det er du"teoritisk" kan få et sæde på række 48 og din kone placeret på række 57, hvis fx. I ankommer lige 5 min. før at indcheckning er ved at være avsluttet.
Dette her er skrevet udelukkende for at nogle ikke kunne få den fejlagtigt opfatelse at de har "råderet" over en andens fly billet.(familie-kæreste). Du kan ikke sådan uden videre få ændret navnet på en andens person billet.
.
Redigeret af Lung Yao d. 26/01-2011 15:39
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

keniko
Jeg har tidligere booket gennem super saver. Vi var 2 der skulle flyve med China Airlines. Desværre kunne min kammerat ikke komme med på turen. Jeg kontaktede China Air direkte, opgav bookingnummer og fly. De refunderede knap halvdelen tilbage.. Men det var for min kammerat bedre end ingenting. Og nej han havde ikke tegnet afbestilling.

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Kim Ludvigsen
Det med vægten er for øvrigt en god ting at tage med i overvejelserne, når man bestiller billet. Sidste gang kunne jeg tage 35 kg med hos Turkish Airlines.

Billetten blev bestilt direkte, måske det har spillet ind, for da jeg gangen før bestille gennem SuperSaver, var det "kun" 30 kg.

Efter næste rejse stiger mine grader i selskabets Miles & Smiles-ordning, hvilket giver mig ret til yderligere 10 kg.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Lung Yao
keniko skrev:
Jeg har tidligere booket gennem super saver. Vi var 2 der skulle flyve med China Airlines. Desværre kunne min kammerat ikke komme med på turen. Jeg kontaktede China Air direkte, opgav bookingnummer og fly. De refunderede knap halvdelen tilbage.. Men det var for min kammerat bedre end ingenting. Og nej han havde ikke tegnet afbestilling. K.

Det var nok fordi at rejsen IKKE var påbegyndt. Og det var en fin service China Airlines ydede der, for de fleste andre flyselskaber ville have henvist jer til det sted hvor I købte billetterne(Super Saver), da de teoritisk/juridisk er kun "transport redskab/middel".
.

kimkingo
Tak for alle svar. Der er en ting som undre mig.
Det kan da ikke være lovligt at opkræve skatter og afgifter på et flysæde mere en en gang.
Jeg kan da ikke forestille mig at flyselskaberne betaler 2 gange til staten. Dvs de beholder skatter og afgifter selv.
ER DET LOVLIGT?????
Kimkingo

Kim Ludvigsen
kimkingo skrev: Dvs de beholder skatter og afgifter selv.
ER DET LOVLIGT?????
Kimkingo

Du burde kunne få skatter og afgifter tilbage, men flyselskabet har ret til at opkræve et gebyr for håndteringen af tilbagebetalingen.

Jeg har stået i situationen engang, men jeg må med skam at melde, at jeg ikke kan huske selskab, eller hvor rejsen gik til. Men det var ikke Thailand.

I mit tilfælde var gebyret så højt, og det overskydende beløb så lavt, at jeg ikke gad besværet.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

natty
og hvis man har købt via et rejsebureau, så skal de også have et gebyr.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Lung Yao
kimkingo skrev:
Tak for alle svar. Der er en ting som undre mig.
Det kan da ikke være lovligt at opkræve skatter og afgifter på et flysæde mere en en gang.Jeg kan da ikke forestille mig at flyselskaberne betaler 2 gange til staten. Dvs de beholder skatter og afgifter selv.
ER DET LOVLIGT?????Kimkingo

Desvære JA, da det er 2 forskelige afgifter :
1) i CPH (lufthavns,fuel m.m.)
2) i BKK : hvor for ikke længe siden skulle du betale 700B og fremvise kvitteringen inden du gik videre forbi Paskontrolen, men nu er den også inkluderet i billet prisen.
.

Jake
ingolf skrev:
kimkingo skrev:
Kimkingo

Det er den gængse opfattelse. Flere selskaber kører med underskud; bla. pga snyd fra kunder.

Surmule
Jake skrev:
ingolf skrev:
[quote]kimkingo skrev:

Det er den gængse opfattelse. Flere selskaber kører med underskud; bla. pga snyd fra kunder.

Jeg har ikke hørt om noget forsikringsselskab, i nyere tid, der ikke har udbetalt udbytte til aktionærene, de regulærer bare på præmierne - Men det er en god historie, og jeg tvivler ikke på at forsikringselskaberne elsker den Violin

milex
Tja - de hæver bare præmierne. Øh - hvem er det lige der betaler dem. Dem de der ikke snyder. Dybt umoralsk.

Spring til debat: