Se indlæg
Søges: Mand der skal til Thailand efter en kone
|
|
vandango |
Lagt på d. 27/01-2011 04:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
natty skrev: vandango skrev: Personlig håber jeg også alle holder nallerne væk. Kærligheden er for personlig til en artikel i Ekstra Bladet. Men hvis der er én der er så heldig at gifte sig opad, således at han skal bo i Thailand og leve af hendes indkomst, så fat knoglen og ring efter musketererne fra EB. Det troede jeg var dig Vandango. Selvfølgelig er det mig, men jeg går bare stille med dørene. [img]http://www.telegraph.co.uk/telegraph/multimedia/archive/01372/big-burger_1372838i.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
maichai |
Lagt på d. 27/01-2011 04:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Ja nu kender man jo ekstrabladet og selv den mest rosenrøde historie kan jo blive det TOTALT modsatte hvis nogle hopper på den historie kan man gå ud fra at de ender som alcoholiserede pædofile hutrokrænkere eller noget der er værre på forsiden af EB Næ hold jer langt væk er nok det bedste råd her MVH MAICHAI Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
lung |
Lagt på d. 27/01-2011 05:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
jeg er da glad for at de fleste herinde ved hvad ekstrabladet star for, jeg har endnu ikke set at de har skrevet noget positivt om Thailanske kvinder, tvartimod lung |
|
|
lung |
Lagt på d. 27/01-2011 05:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
vandango Selvfølgelig er det mig, men jeg går bare stille med dørene. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 27/01-2011 05:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
lung skrev: jeg er da glad for at de fleste herinde ved hvad ekstrabladet star for, jeg har endnu ikke set at de har skrevet noget positivt om Thailanske kvinder, tvartimod lung Når jeg læser om hvilke opfattelser medierne og evighedsstudenterne har omkring kultur og rollefordeling, ryster jeg kun på hovedet. Mine forældre levede efter samme kulturmønster, men fordi det omhandler Thaikvinder, er der lige pludselig et kæmpe medieshow omkring dette. At Thaikvinder rejser for et bedre liv, det har alle verdens kvinder gjort i alle dage. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 27/01-2011 07:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Jeg skal ned og hente min kone i Bangkok i morgen, hun er taget i forvejen,for at læsse nogle bath af i landsbyen, tror at det var koen der havde brækket benet (er den brugt før) så kunne han følge os lidt rundt og se hvordan det er med en Thai kone der bor og har arbejder i dk. mod et rimeligt vederlag, |
|
|
buffalo |
Lagt på d. 27/01-2011 09:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 148 |
der er sgu da forhåbentlig ikke nogen der er så naive at de tror på at EB vil skrive noget pænt jeg vil gerne se dem skrive en historie som den nu en gang er,det er aldrig sket i den tid jeg kan huske,,,,,,,,,,,,skulle de endelig begynde at skrive noget mindre pænt der er sandfærdigt gengivet ,kan de jo passene begynde med det tåbelige point system der rammer folk der ingen muglihed har for at opfylde kravene,der er mange par i øjeblikket der søger om permanent opholds tilladelse der ikke kan få det selv om de er vel integrerede,,,,,,EB kan jo starte der først hvis de vil noget godt fo en gang skyld
Stol aldrig på en prut
] |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 27/01-2011 16:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
vandango skrev: At Thaikvinder rejser for et bedre liv, det har alle verdens kvinder gjort i alle dage. Det er vist ikke noget Thai kvinder er ene om. Se blot i nyhederen hvor mange afrikanske lykkeriddere, der hver måned risikerer liv og lemmer, ved at krydse middelhavet - for at komme til den forjættede verden Se blot de græske "koncentrationslejre" hvor arabere og øste-uropæerer ligger i lag, imens de afventer det græske asyl-system kommer på fode. Se blot alle de danske FP'ere, der i hobetal udvandrer til LoS, for at skifte fra en middelmådig FP tilværelse til International Globetrotter og rigmand. Det er jo altsammen en drøm om at ændre status og tilværelse til det bedre. Mennesket har drømt om et bedre liv og højere status ligeså langt tilbage i tiden som historieskrivningen går. Så man skal nok ikke pege fingre af dem der prøver, men måske udvise respekt for at de tør!!! |
|
|
jh |
Lagt på d. 27/01-2011 18:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Hvorfor skriver de ikke bare noget i EB det plejer de da ikke være så kede af.Nej vil de til Thailand så lad dem rejse alene.Jeg læste en artikkel i JP 4-7-2009 At danske alfonser solgte sex i Thailand,hallo vi taler om soi 7 i Jomtien.Prøv lige at søge den på google.Der er en del jeg ikke kender til der så har været der flere gange,ja der er damer men hvor er der ikke det men HALLO.Og hva kunne det ikke blive til hvis EB skulle med en derned.Nej venner bliv langt fra de junalister om det er den ene eller anden avis. |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 27/01-2011 19:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
HOLD.... daa kæft. Det er edermanme spændende læsning den "selvbestaltede" dommer jury, kommer med herinde. Er der egentlig, bare en enkelt af jer der har kontaktet EB og talt med personen? Hilsen Steen |
|
|
keniko |
Lagt på d. 27/01-2011 20:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 543 |
SteenJ skrev: HOLD.... daa kæft. Det er edermanme spændende læsning den "selvbestaltede" dommer jury, kommer med herinde. Er der egentlig, bare en enkelt af jer der har kontaktet EB og talt med personen? Hilsen Steen Nej.... Måske fordi, vi allerede har "hentet" vores koner! K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 27/01-2011 20:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
keniko skrev: SteenJ skrev: HOLD.... daa kæft. Det er edermanme spændende læsning den "selvbestaltede" dommer jury, kommer med herinde. Er der egentlig, bare en enkelt af jer der har kontaktet EB og talt med personen? Hilsen Steen Nej.... Måske fordi, vi allerede har "hentet" vores koner! K. Jamen var det så ik en ide og "hjælpe" dem, der ikke haqr "hentet" deres koner................... |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 27/01-2011 20:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
det er jo det vi gør, ved ikke at henvende os til eb
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
TG950 |
Lagt på d. 27/01-2011 21:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
jesperfrb skrev: Citat:Jeg vil enormt gerne tale med en mand, der skal til Thailand efter en kone Bare den formulering er nok til at man skal holde sig langt væk! Den kunne være formuleret meget mere diplomatisk! Hvorfor "en kone" og ikke " sin kone"? kun en tåbe frygter ikke Ekstra Bladet. bladet burde snart stoppe det flueknepperi, om at lave seriøse reportager fra Thailand. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
natty |
Lagt på d. 27/01-2011 21:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
ja det er netop det som journalisten skriver, som bør få alle advarselstrekanterne til at blinke, og viser at vedkommende allerede er forudindtaget. Vedkommende har nok allerede den holdning at det er det sammen som at gå ned i Superbrugsen for at købe stribet flæsk. Men på den anden side, det er det måske også for nogen mænd Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
bruno |
Lagt på d. 27/01-2011 23:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
natty skrev: ja det er netop det som journalisten skriver, som bør få alle advarselstrekanterne til at blinke, og viser at vedkommende allerede er forudindtaget. Vedkommende har nok allerede den holdning at det er det sammen som at gå ned i Superbrugsen for at købe stribet flæsk. Men på den anden side, det er det måske også for nogen mænd Ja ligesom det er for nogle kvinder der har samme holdning, de tager bare til Kreta eller nogle Afrikanske lande. Men det jo langt fra alle der har den holdning der tager af sted med, men det jo ikke det billede EB højst sandsynlig vil tegne. Redigeret af bruno d. 27/01-2011 23:30 |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 28/01-2011 01:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
keniko skrev: Jeg er bange for, at sagen vil blive belyst ud fra din kones sociale status - uddannelse - økonomi, og herefter vil sagen handle om hendes motiv til at gifte sig med dig? Er det kærlighed ? eller er det for penge, økonomisk tryhed og det der sikrer hendes familie hjemme i Thailand. For dette er jo motivet bag mange Thai/danske ægteskaber....Eller er det!!!!!!? K. Nu vil jeg da gerne puste lidt til ilden, men at tro at der ikke er et økonomisk motiv bag hvis man vælger at flytte 8000 km væk sammen med en mand man dårligt kender så er man sgu lidt naiv. Jeg er selv gift med en Thai på 7. år og møder naturligvis selv fordommen. Vi har kommet sammen i 12 år nu og før vi blev gift var der da mange der blev overrasket over at vi ikke var gift for hvordan kunne hun så være i landet. Det er klart at de fleste har et billed af at man har væreet nede og hente hende og det var da også noget jeg tænkte på i starten, hvor det var vigtigt for mig at fortælle at hun altså havde boet i Danmark i mange år før jeg mødte hende. Men jeg kan da se på de folk som jeg kender der er der sgu ikke mange af dem der er taget til Danmark fordi de havde mødt deres store kærelighed. Der er efter min erfaring 3 måder pigerne primært kommer til landet på. 1. hun møder ham i Thailand / over nettet og de bliver gift efter kort tids bekendtskab. 2. Hun har familie i Danmark hun besøger og så skal der findes en mand. 3. Børn til indvandrede Thai'er Disse 3 grupper er de absolut største. Jeg vil gætte på at 60-70% af brugerne på dette forum har mødt deres koner udfra gruppe 1 eller 2 men gruppe 3 er naturligvis stigende efterhånden som børnene af De Thai'er der kom til landet i 90'erne bliver store. Men en ting er måden man kommer til landet på, en anden er jo kærelighed. Der er jo ingen der siger at der ikke er kærlighed mellem parene, for selvom der ligger et økonomisk mål bag ønsket om en vestlig mand så er der jo ingen der siger at pigerne ikke finder en de også kan blive forelsket i. Men jeg skulle godtnok ikke have noget med en journalist at gøre, for ja de kan vinkle ting lige derhen de gerne vil. Kan da huske jeg engang blev intervievet omkring en hobby og jeg brugt meget tid på at fortælle om hvad man gør og selve intervievet byggede på den holdning han havde haft og som jeg havde brugt tid på at prøve at forklare ham var forkert :-) |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 28/01-2011 02:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
ThomasHOL skrev: keniko skrev: Jeg er bange for, at sagen vil blive belyst ud fra din kones sociale status - uddannelse - økonomi, og herefter vil sagen handle om hendes motiv til at gifte sig med dig? Er det kærlighed ? eller er det for penge, økonomisk tryhed og det der sikrer hendes familie hjemme i Thailand. For dette er jo motivet bag mange Thai/danske ægteskaber....Eller er det!!!!!!? K. Nu vil jeg da gerne puste lidt til ilden, men at tro at der ikke er et økonomisk motiv bag hvis man vælger at flytte 8000 km væk sammen med en mand man dårligt kender så er man sgu lidt naiv. Jeg er selv gift med en Thai på 7. år og møder naturligvis selv fordommen. Vi har kommet sammen i 12 år nu og før vi blev gift var der da mange der blev overrasket over at vi ikke var gift for hvordan kunne hun så være i landet. Det er klart at de fleste har et billed af at man har væreet nede og hente hende og det var da også noget jeg tænkte på i starten, hvor det var vigtigt for mig at fortælle at hun altså havde boet i Danmark i mange år før jeg mødte hende. Men jeg kan da se på de folk som jeg kender der er der sgu ikke mange af dem der er taget til Danmark fordi de havde mødt deres store kærelighed. Der er efter min erfaring 3 måder pigerne primært kommer til landet på. 1. hun møder ham i Thailand / over nettet og de bliver gift efter kort tids bekendtskab. 2. Hun har familie i Danmark hun besøger og så skal der findes en mand. 3. Børn til indvandrede Thai'er Disse 3 grupper er de absolut største. Jeg vil gætte på at 60-70% af brugerne på dette forum har mødt deres koner udfra gruppe 1 eller 2 men gruppe 3 er naturligvis stigende efterhånden som børnene af De Thai'er der kom til landet i 90'erne bliver store. Men en ting er måden man kommer til landet på, en anden er jo kærelighed. Der er jo ingen der siger at der ikke er kærlighed mellem parene, for selvom der ligger et økonomisk mål bag ønsket om en vestlig mand så er der jo ingen der siger at pigerne ikke finder en de også kan blive forelsket i. Men jeg skulle godtnok ikke have noget med en journalist at gøre, for ja de kan vinkle ting lige derhen de gerne vil. Kan da huske jeg engang blev intervievet omkring en hobby og jeg brugt meget tid på at fortælle om hvad man gør og selve intervievet byggede på den holdning han havde haft og som jeg havde brugt tid på at prøve at forklare ham var forkert :-) Ja der er sikkert meget rigtigt i det du siger. Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 28/01-2011 08:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
-> Thomas HOL - der ramte du lige hovedt på sømmet !! jeg er en 2'er :-) |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 28/01-2011 09:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
Jeg syns at den Journalist selv skulle finde en Thai pige og saa rejse til thailand og gifte sig med hin og dette kan han jo skrive alt det om han vil det var bestemt ikke mig der oensker at faa poste mit privat liv ud paa EB forsige Livet er forkort til store problemmer
|
|
Spring til debat: |