Se indlæg
 Udskriv debat
Hundeskræk
huratho
Hej
Jeg har et spørgsmål, som jeg desværre synes bliver mere og mere aktuelt.
Hvorfor er thaierne så bange for hunde ?
1. Er det fordi de ved for lidt om hunde ?
2. Er det fordi her findes så mange gadehunde ?
3. Er det fordi man er bange for smitte/sygdom ?
4. Eller noget helt andet ?, i såfald hvad ?
Nang og jeg jeg har eks. på at nogle thaier ikke besøger os fordi vi har hunde, som absolut ikke gør noget. Vi bliver lidt irriteret over at få at vide at vores hunde, som er en del af fam., skal stå bundet, hvis vi vil have deres besøg. Hvad er det for noget vrøvl, man binder da heller ikke sine børn, hvis nogen ikke kan lide børn.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Rawirot
huratho skrev:
Hej
Jeg har et spørgsmål, som jeg desværre synes bliver mere og mere aktuelt.
Hvorfor er thaierne så bange for hunde ?
1. Er det fordi de ved for lidt om hunde ?
2. Er det fordi her findes så mange gadehunde ?
3. Er det fordi man er bange for smitte/sygdom ?
4. Eller noget helt andet ?, i såfald hvad ?
Nang og jeg jeg har eks. på at nogle thaier ikke besøger os fordi vi har hunde, som absolut ikke gør noget. Vi bliver lidt irriteret over at få at vide at vores hunde, som er en del af fam., skal stå bundet, hvis vi vil have deres besøg. Hvad er det for noget vrøvl, man binder da heller ikke sine børn, hvis nogen ikke kan lide børn.
Hilsen Hugo

Jeg lider også af hundeskræk og ville ikke komme hvis hunden ikke var bundet. Sorry Smile
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
chris70
Hugo, har du aldrig gået igennem en landsby midt om natten, så ved du at brændt barn skyr ild.

Jeg er sikker på at dine hunde giver hals og ingen ved hvornår de bider.

Jeg kommer heller ikke, hvis ikke du har styr på dem.

Kim Ludvigsen
Jeg har ikke hundeskræk, men jeg bryder mig ikke om dem. Og slet ikke hvis de er store og anmasende.

Desuden, så er der aldrig nogle hunde, der bider, hvis man spørger ejeren - medmindre han vil skræmme uvedkommende væk, eller han er rocker. Jeg har oplevet ejeren af en schäfer fortælle mig, at hunden skam ikke bed, mens den stod med tænderne begravet i mit lår.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sank
Haps du Mon ikke det skyldes de mange løse hunde ? de ligger jo alle steder og når vi kommer på Cykel får vi en skideballe af dem ?? sikkert fordi de ikke høre os og pludselig er vi forbi og så vågner de ? ubs hvad var det ingen støj ? Grin Men jeg har da også haft en Hund begravet dybt i min skulder medens damen i den anden ende af snoren forsikrede mig at vildyret ikke bed Angry

jimmikoldenborg
Jeg er selv hundemenneske, og har 2 Schæfere og en gadehund fra Thailand. Mine Schæfere er trænet som politihunde, og ja de bider sgu.....Men for det meste heldigvis kun når de bliver bedt om det.

Når mine hunde ikke arbejder, så er de jordens fredeligste dyr. Elsker at blive kløet bag ørene mm. Mine 2 piger ( 5 og 1,5år) kan bede hundene om og lægge sig og de lystrer. Når det så er sagt, så er pigerne altid under opsyn når hundene går rundt i huset. Vi stoler på vores hunde, men husk!!! Det er dyr der har drifter som ligger dybt i dem.

Jeg har selv haft glæden af at besøge Hugo og Nangs hunde, og de er rigtig søde! Jeg kan godt forstå hvis folk er bange for hunde, men prøv evt. at læse lidt om deres adfærd, så I ved hvordan hunde tolker vores menneskesprog.

Selv er jeg skide bange for fugle!! Ved ikke hvorfor. Vil hellere have en stor Rottweiler efter mig, end at have en høne på efter mig:-)
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
chaingmai
nu er der jo ikke alle der kan lide hunde og høns og hvis man ikke kan hvorfor så opsøge dem frivilligtShock

Lung Yao
Hej Hugo,

Måske ville et billede af ALLE dine hunde hjælpe med at forstå situationen/problematikken Tuttelu Tralla

Især "Sankt Bernhard"en Angel
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sony
Lung Yao skrev:
Hej Hugo,

Måske ville et billede af ALLE dine hunde hjælpe med at forstå situationen/problematikken Tuttelu Tralla

Især "Sankt Bernhard"en Angel
.

Ja lung det ville være godt at se den med pels på, hæ hæ da jeg var der var den lige blevet klippet, nej et ynkeligt syn at se, men hold op hvor er den skøn, det var de nu alle hundne også HugoPfft
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

chris70
Ja Hugo, hvad med et bilde af dig og alle de 7 hunde, som jeg har ladet mig fortælle at du har.

Vi høre så meget om Hugo og hans gode gerninger, men få har set dig, så et bilde af hele familien ville være på plads.

den lille dansker
hej alle.

Her på samui er der masser af gadehunde.
min erfaring er at thaierne slet ikke er bange for dem tværtigmod,
jeg er sgu ikke vilde med dem specielt hvis jeg køre i junglen sent om aftenen, derfor har jeg altid et par sten i cykelkurven, det har jeg lært af en gamel dame der viste mig det trick.
en sten i hånden som du løfter op over hovedet, så får hundene benene på nakken.

M.V.H Marc

natty
Jeg har intet imod hunde som tilhører nogen og hvor man kan se det, halsbånd osv. Er dog ikke vild med vilde- og gadehunde. Er dog aldrig blevet bidt i Thailand men til gengæld i Danmark som barn af en hund lukket inde i en have. Tror det har noget med attitude at gøre. Hvis jeg møder hunde som står og galper op fortsætter jeg min retning og gang. Vis at det er dig som bestemmer,så sker der sjældent noget....øh tror jeg. Cool
På den anden side har jeg fået en fast hundeven på Koh Samet, jeg svømmer og leger med den, den følger mig hele vejen fra resortet til landsbyen, går med mig på beachdisco selvom der er en helvedes larm, og sover uden for bungalowen, passer generelt på mig og det er ganske hyggeligt ;-) og den husker mig sgu selv om jeg ikke har været der et år. Det er først belastende når den ikke vil have at jeg rejser igen og står og halser. De bebrejdende øjne den giver mig er sgu næsten ikke til at bære. haha.
Men jeg er nok også meget glad for dyr og andre hunde. Grin

PS iøvrgt synes jeg at thaiernes holdning til hunde har ændret sig til det bedre i de sidste 15 år. Det startede vist med at Kongen i en tale sagde at man skulle tage imod en hjemløs hund som om det var en del af familien. Af en Thai fik jeg at vide at det var i overført betydning, kongen talte egentligt om flygtningen. Men mange thaier tog det helt bogstaveligt. Som skrevet er det kun noget jeg har fået fortalt.

Hundeelskere eller hundehadere, kan I have en god dag. Smile

Natty
Redigeret af natty d. 26/01-2011 08:06
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

CHINGCHOK
Hunde ude i landsbyerne er farlige. Mange bærer på alskens sygsomme og derfor er de farlige at blive bidt af. Mange lever et "frit" liv og holder til der hvor de for lidt mad. Tit er de aggresivve specielt om aftenen/natten, hvor de forsvarer deres hjem.
Mit råd til jer der kommer der - giv alfa hannen i landsbyen eller den største hund i familien noget mad og lad den mærke det kommer fra dig. Den vil hurtigt betragte dig som en "ven". Med lidt basalt forståelse for hundespykologi - det er dig som skal være føren - vil den forsvare dig for alle de andre hunde i byen når du går rundt. Går du rundt og føler dig truet af byens hunde kan jeg anbefale at bevæbne dig med en stor kæp. De fleste hunde derude ved hvad en løftet kæp betyder og vil bakke ud når du løfter den truende.
mvh Chingchok
จิ้งจก

Jeg cykler tidligt om morgenen (klokken 4 0g senere), og straydogs er sgu ikke søde så længe det er mørkt. Jeg fik et råd af en ven, Peberspray, når du mærker hundens ånde på dine ankler, så sprayen lige ned i snuden på hunden, og de husker dig fremover.

Spring til debat: