Se indlæg
Start af firma i Thailand
|
|
hrwil |
Lagt på d. 22/01-2011 12:10
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
Hvor meget koster det, at starte et LILLE firma/selskab op i Thailand/Koh Lanta? Skal der være lokale ansat i firmaet og skal de eje noget af firmaet, før det kan godkendes? Lars |
|
|
Havnso |
Lagt på d. 22/01-2011 12:56
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
ja det ville jeg også gerne vide da jeg er så forbannet tradt af danmark og vil også flytte min virksomhed til thailand men det er lidt uoverskuligt da man ikke er kendt med alle regler per må de skide politikker brænde i helvede
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/01-2011 16:31
|
Antal indlæg: 3779 |
hrwil skrev: Hvor meget koster det, at starte et LILLE firma/selskab op i Thailand/Koh Lanta? Skal der være lokale ansat i firmaet og skal de eje noget af firmaet, før det kan godkendes? Lars Det koster ca. 15.000 baht til myndighederne i gebyrer, og det skal, som udgangspunkt, være ejet 51 % af thaiere, men der er, som udgangspunkt, ikke krav om thai-ansatte, i al fald ikke i starten. Dertil kommer ekstern hjælp både for opstart og drift. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lotteras |
Lagt på d. 22/01-2011 20:46
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Det er jo altså lidt svært med de regler og loven i Thailand. Syntes jeg havde læst mig frem til, at det koster ca. 2.000.000 mil bath at starte et firma i Thailand...? |
|
|
Lagt på d. 22/01-2011 21:14
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hej! Her staar,tror jeg,alt om det. http://wzus1.sear...d-visa.php |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 22/01-2011 23:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Det er ikke så svært i skal bare åbne det i konens/kærestens navn Så er i fri for de problemer,med hva det koster |
|
|
Lagt på d. 23/01-2011 00:14
|
|
Ihvertfald indtil nogen får ondt i røven og anmelder til politiet at fareng også arbejder der. Var det ikke det der skete for en herinde som havde en skrædder? |
|
|
bertram |
Lagt på d. 23/01-2011 00:21
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
opstart af firma.... har på 5 å export virksomhed... har mange tænkt at flytte til laos... hvis du tror du er velkommen i thailand.. tar du fejl.. men de vil gerne have dine penge. i din budget lægning skal du have en ganske stor sort box. bette bertram
|
|
|
den lille dansker |
Lagt på d. 23/01-2011 03:24
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
hej enig med bertram. ikke 10 vilde heste kunne få mig til at drive forretning her i landet. med mindre man har maersk eller danfoss i ryggen. drømmen om et liv i paradis med en lille stabil forretning tror jeg er og bliver en drøm. Og den der med konenes navn, vågn op for pokker, den dag forretning giver profit skrider de med hele lortet. Men man skal aldrig sige aldrig, der findes sikkert enkelte eksempler på udlændinge med en god forretnings ide og et harmonisk familie liv. Thailænderé er jo ikke så naive som danskerne, gad godt se thaierne hvis de forstod hvad der foregår i dk, her tænker jeg på tyrkere og pakkier der driver kiosker og shawarma forretninger uden regnskab og moms afregninger, også når told og skat kommer sælger de forretning videre til deres fætter. Hørte for nyeligt om en fransk mand, der havde land ved stranden og 20 små huse til udlejning, han kunne ikke holde sig til sin kone når han var stiv, og han fløjtede rundt på hele øen hvilket resulterede i at konen smed ham ud og tog alt fra ham. Efter et stykke tid fik han allernådigst 2 små huse tilbage så han kan få mad i munden. vi er gæster og intet andet, men jeg har det fint med at være gæst og har aldrig problemer. M.V.H den lille dansker |
|
|
Lagt på d. 23/01-2011 03:49
|
|
Hej Lille dansker! Saa har vi den igen-mistaenklig gorelsen af thai kvinder. Jeg fatter det simpelthen ikke-selvfoelgelig er nogle thai kvinder paa den maade-men jeg tror bestemt ikke, at de er vaerre end i andre lande-derimod,har jeg set flere eksempler paa danske maend,der er kommet herud-og rent ud sagt,har vaeret nogle sviner,overfor deres thai partner. Men nej-det skal der ikke tales om-med alt den brok og utilfredshed over landet og kvinderne herude,fatter jeg ikke hvad folk vil her. Men jeg kan da fortaelle, at vi-paa trods af disse evindelige beskyldninger, er mange,der lever et godt og harmonisk familie liv herude-uden alle de ting,der bliver skudt i skoene paa dem herinde. Saa er det galt med kvinderne, saa er det lovgivningen og landet som helhed-kan kun sige-saa hold jer dog vaek,eller tag hjem,for pokker-frem for, at gaa og lide herude og belemre vi andre med alt det negativitet og brok. brianmarinus. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/01-2011 05:29
|
Lotteras skrev: Det er jo altså lidt svært med de regler og loven i Thailand. Syntes jeg havde læst mig frem til, at det koster ca. 2.000.000 mil bath at starte et firma i Thailand...? De 2.000.000 baht, som du snakker om, er egenkapitalen og ikke, hvad det koster at starte et firma. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
bertram |
Lagt på d. 23/01-2011 05:39
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
det er helt rigtigt robert... men med en rette advokatforbindelse.. bliver det tidt manupoleret uden om.. pris for oprettelse er ca. 40.000.00 til 50,000,00 baht. og du er kørende.. bette bertram
|
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 23/01-2011 07:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Jeg har haft mit eget firma(CO.LTD) de sidste 5 år, hvor jeg lejer mig selv ud til arbejde uden for Thailand. Der har aldrig været nogle problemer med det ene eller andet. Michael B Kristensen
|
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 23/01-2011 10:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
brianmarinus skrev: Hej Lille dansker! Saa har vi den igen-mistaenklig gorelsen af thai kvinder. Jeg fatter det simpelthen ikke-selvfoelgelig er nogle thai kvinder paa den maade-men jeg tror bestemt ikke, at de er vaerre end i andre lande-derimod,har jeg set flere eksempler paa danske maend,der er kommet herud-og rent ud sagt,har vaeret nogle sviner,overfor deres thai partner. Men nej-det skal der ikke tales om-med alt den brok og utilfredshed over landet og kvinderne herude,fatter jeg ikke hvad folk vil her. Men jeg kan da fortaelle, at vi-paa trods af disse evindelige beskyldninger, er mange,der lever et godt og harmonisk familie liv herude-uden alle de ting,der bliver skudt i skoene paa dem herinde. Saa er det galt med kvinderne, saa er det lovgivningen og landet som helhed-kan kun sige-saa hold jer dog vaek,eller tag hjem,for pokker-frem for, at gaa og lide herude og belemre vi andre med alt det negativitet og brok. brianmarinus. Ja alt det negative brok kan ikke bruges til meget. Hvor mange bliver mon ikke snydt af en dansk ægtefælle? Jeg har selv kun en positiv oplevelse af thai-dansk fælles forretning selv om det er i konens navn. Tror man ikke på hende kan man jo lave et brev hvor hun har lånt pengene af dig (med garanti i forretningen). Så hvis hun ønsker at skride skal du jo lige have dine penge først selvfølgelig. Jeg har i ca 20 år haft noget kørende, også forretningsmæssigt , med min kone. Man kan i forretnings anliggender sjældent "secure " sig 100%. Det er vel ikke anderledes eller kan forlanges anderledes fordi det er i thailand med thai partner. Så jeg kan ikke se nogen grund til at trække thai frem som det værste . Redigeret af Rawirot d. 23/01-2011 10:38 Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/01-2011 13:00
|
bertram skrev: det er helt rigtigt robert... men med en rette advokatforbindelse.. bliver det tidt manupoleret uden om.. pris for oprettelse er ca. 40.000.00 til 50,000,00 baht. og du er kørende.. Jeg formoder, at du hentyder til, at man ikke behøver at indbetale de 2.000.000, men det er en ganske almendt kendt regnskabsting, hvor man behøver nogen rette advokatforbindelser. De 40.000-50.000 i honorar kan være lidt i overkanten - vi kan i al fald gøre det billigere, men hvis det er med gebyrer til myndighederne, så er prisen fair. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
Spring til debat: |