Se indlæg
 Udskriv debat
Radioavisen og førtidspension (18. januar 2011)
born
Der er snak om at alle pensionnister skal ha en gps i røven så man kan se hvor de opholder sig,det vil spare masse penge i systemetHmmmmmm

thaikurt1
Så skide være med udlændinge der tage 3 måneder til deres hjemland og få socialydes med de er på ferie det skal man gøre noget ved.

For de stemmer jo på S eller SF eller R de er fredet.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
natty
thaikurt du tager fejl. Det er ikke socialhjælp, hvis det er et du tænker på, men diverse former for pension, vi skriver om.
Hvis reglerne for at modtage pension i udlandet bliver ændret, kommer det helt sikkert til at gælde for alle. Det viser historien, da reglerne ikke kun kan gælde for nogle, også selvom dit ynglingsparti bilder folk noget andet ind.

b_j3ns3n
jeps du må ikke forskelsbehandle. derfor kan df ikke lave et regelsæt til muslimer og et til alle andre.
så som natty siger vis tyrkerne ikke må blive i udlandet med deres pension, så må danskerne heller ikke Wink

@born jeg vil gerne have en af de gps´r så jeg kan holde styr på min knægt Smile
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Rawirot
swed skrev:
thaikurt1 skrev:
Så er jeg også på den forkerte side af loven.

Jeg har altid oplyst at jeg bo med en, da jeg kun
få den F P uden tilæg og derfor menig jeg hele
ikke at det rager staten hvem jeg bo med.

Ja sover udmærker om natten af den grund

Nu er det måske din tur snart i VKO jagt på fremmede der bruger vores penge , pensionister og førtidspensionister står for tur GrinBVDr

Nu er der så vidt jeg kan se ikke nogen oplysning om hvorfor specielt tyrker-thai er nervøse????? Som tidligere nævnt ved kommunen jo godt hvor vi bor i udlandet,hvis vi gør som loven påbyder.
Det er ikke et spørgsmål om at få pensionen til udlandet,men hvor meget vi er berettet til.Smile
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
thaikurt1
natty
Ja selvfølgelig er der det.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

filihankat
Nej hvor groft altså! Her sidder i lige så stille og roligt og nyder en kold Singha under en palme i Thailand på en skattefinancieret og uafbrudt rekreation, og så kommer de der forfærdelige myndigheder og vil kontrollere om det i fortæller nu også er helt sandfærdigt. Hvor uforskammet!

handy
der er lige det med folk tager pension med til tyrkiet.....hvor pensioner er skattefrie.....hvorimod en der flytter til los stadig betaler skat i dk,,,Angel

Surmule
Måske man skulle forslå et tillæg til EU traktaten ...lige som med arbejdskraften, så kan der tilføjes et afsnit om Pensionisternes Fri Bevægelighed Rolll LOL LOL
Redigeret af Surmule d. 19/01-2011 14:15

thaikurt1
Surmule
Der er ikke mange lande der en ordning son den vi har i danmark med at man kan få pension.

Hvis man gør pension. skattefrie for pensionisterne der bosætte sig ude for et EU land vil det stadig være en fordel for danmark.

Og hvis man vender tilbage at man forpligter sig til at sygeforsikringen i antal år efter man er kommet tilbage til DK. for man igen kan få gratist lægehjælp osv

keniko
thaikurt1 skrev:

Hvis man gør pension. skattefrie for pensionisterne der bosætte sig ude for et EU land vil det stadig være en fordel for danmark.

Denne udtalelse må du meget gerne uddybe nærmere Kurt! Pibe

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Rawirot skrev:
Webmaster skrev:
Godmorgen,

Her i morges var der et indslag i radioavisen om førtidspension og folk som tager førtidspensionen med sig til udlandet.
Har måske interesse for enkelte herinde.

Lyt selv her:
-
http://www.dr.dk/...g/0600.asx

I følge indslaget, så slipper man åbenbart for at betale skat af førtidspensionen hvis man bosætter sig i Tyrkiet. Det gør man mig bekendt ikke når man bosætter sig i Thailand eller bliver boede i Danmark.

Nej bor man i thailand betaler man skat i Danmark. Er man tilmed af den "ældre model " af førtidspensionister ,vist før 2003 , får man ikke nogen tillæg udbetalt. Det vil vel sige at der kun er mellem 6-8000 kr at gøre godt med som fp efter den ældre model. ( ret mig hvis jeg er forkert på den )
Angående Tyrkiet så er der en speciel aftale imellem Tyrkiet og Danmark som andre nok kender mere til end jeg gør.Read the rules

Ja, førtids pensionister,på gamle regler-fra før Januar 2003,mister deres personlige tillæg.
Men kan så tage kontakt til SKAT og blive sat ned i trækprocent-aner ikke,om det er ens,men jeg kom ned på 36 procent.
brianmarinus.

handy
Smileja man betaler ikke skat af pensioner i Tyrkiet....kunne være de så reelt ikke opholder sig i Tyrkiet..........kunne være man skulle flytte istanbul bor alligevel på grænsen til Nørrebro..så vel ikke den store forskel....eller skal man ha lært Tyrkisk først for at komme ind i varmen, så dropper jeg det.....Smile

Fido
handy skrev:
Smileja man betaler ikke skat af pensioner i Tyrkiet....kunne være de så reelt ikke opholder sig i Tyrkiet..........kunne være man skulle flytte istanbul bor alligevel på grænsen til Nørrebro..så vel ikke den store forskel....eller skal man ha lært Tyrkisk først for at komme ind i varmen, så dropper jeg det.....Smile

Ja, eller bare flytte adressen til den anatolske højslette, og så bo i Thailand Wink
One man's ceiling is another man's floor

Spring til debat: