Se indlæg
 Udskriv debat
Radioavisen og førtidspension (18. januar 2011)
Webmaster
Godmorgen,

Her i morges var der et indslag i radioavisen om førtidspension og folk som tager førtidspensionen med sig til udlandet.
Har måske interesse for enkelte herinde.

Lyt selv her:
-
http://www.dr.dk/...g/0600.asx

I følge indslaget, så slipper man åbenbart for at betale skat af førtidspensionen hvis man bosætter sig i Tyrkiet. Det gør man mig bekendt ikke når man bosætter sig i Thailand eller bliver boede i Danmark.
Redigeret af Webmaster d. 18/01-2011 06:50
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
doktorbier
Kære Webmaster

Kan ikke lytte dette link , hvad gør jeg galt ??

hvilken afspiller skal jeg have , for at lytte

Venligst D. Bier

Rawirot
Webmaster skrev:
Godmorgen,

Her i morges var der et indslag i radioavisen om førtidspension og folk som tager førtidspensionen med sig til udlandet.
Har måske interesse for enkelte herinde.

Lyt selv her:
-
http://www.dr.dk/...g/0600.asx

I følge indslaget, så slipper man åbenbart for at betale skat af førtidspensionen hvis man bosætter sig i Tyrkiet. Det gør man mig bekendt ikke når man bosætter sig i Thailand eller bliver boede i Danmark.

Nej bor man i thailand betaler man skat i Danmark. Er man tilmed af den "ældre model " af førtidspensionister ,vist før 2003 , får man ikke nogen tillæg udbetalt. Det vil vel sige at der kun er mellem 6-8000 kr at gøre godt med som fp efter den ældre model. ( ret mig hvis jeg er forkert på den )
Angående Tyrkiet så er der en speciel aftale imellem Tyrkiet og Danmark som andre nok kender mere til end jeg gør.Read the rules
Redigeret af Rawirot d. 18/01-2011 08:12
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
Surmule
doktorbier skrev:
Kære Webmaster

Kan ikke lytte dette link , hvad gør jeg galt ??

hvilken afspiller skal jeg have , for at lytte

Venligst D. Bier

Du skal bruge Windows Media Player - Prøv evt. at opdatere din Windows, der ligger sikkert en Nyere Media-Player end den du bruger!

swed
Det er meget gamle nyheder , så efter min mening er dette måske starten på stramninger for pensionister uden for EU , det er med 100% sikkerhed en nyhed der kommer fra en eller flere politikere , som ønsker stramninger
Swed

bruno
Som FP har mand så oplysningspligt om hvor sin adresse er i udlandet ?

http://gj-blog.dk/
swed
bruno skrev:
Som FP har mand så oplysningspligt om hvor sin adresse er i udlandet ?

Ja , hvis det er der du bor
Swed

Jeg kender flere danske tyrker-Thaier, de er lidt meget nervøse nu, hvis der kommer de ventede kontroller fra Danmark
Redigeret af d. 18/01-2011 11:12

Rawirot
ABEKATTEN skrev:
Jeg kender flere danske tyrker-Thaier, de er lidt meget nervøse nu, hvis der kommer de ventede kontroller fra Danmark

Har man rent mel i posen så kan man sove roligt. Tuttelu Tralla
Rawirot

huratho
Hej
Til Bruno. Hvis man har bosat sig uden for EU, kommer der hvert år et skema som skal udfyldes, hvor du skal skrive din adresse, om du er gift m.m. Skemaet skal underskrives af 2 vidner.
Jo tak, Rawirot, jeg sover godt om natten.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

rawirot, du har ret, men det fjerner ikke fakta at flertallet af dem jeg kender, er på den forkerte side af loven.

thaikurt1
Så er jeg også på den forkerte side af loven.

Jeg har altid oplyst hvem jeg dele seng og avis med
da jeg kun å F P uden tilæg.

Derfor menig jeg hele ikke at det rager staten hvem jeg bo
sammen med.

Ja sover udmærker om natten af den grund
Redigeret af thaikurt1 d. 18/01-2011 13:26
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
swed
thaikurt1 skrev:
Så er jeg også på den forkerte side af loven.

Jeg har altid oplyst at jeg bo med en, da jeg kun
få den F P uden tilæg og derfor menig jeg hele
ikke at det rager staten hvem jeg bo med.

Ja sover udmærker om natten af den grund

Nu er det måske din tur snart i VKO jagt på fremmede der bruger vores penge , pensionister og førtidspensionister står for tur GrinBVDr
Swed

thaikurt1
Det vil en S-SF også gøre hvis der var penge at spare.

Men der er ingen penge at spare at jagt mig
da jeg ikke får noget jeg ikke er berette til.

Man skulle hele udsøge hvor meget en Fp spare
staten for.

Men det vil man ikke da man udmærker ved at for hver
Fp der flytter uden for EU spare staten penge
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
swed
thaikurt1 skrev:
Det vil en S-SF også gøre hvis der var penge at spare.

Men der er ingen penge at spare at jagt mig
da jeg ikke får noget jeg ikke er berette til.

Man skulle hele udsøge hvor meget en Fp spare
staten for.

Men det vil man ikke da man udmærker ved at for hver
Fp der flytter uden for EU spare staten penge

Du er ikke målet men det er tyrkerene der ikke betaler skat i danmark ,men du vil blive ofret på VKO`s alter
Swed

b_j3ns3n
det nemlig rigtigt.. bare kæmp videre kurt, lad os beholde df, venstre og konservativ i 4 år mere.. så koster det penge at komme på sygehuset, du skal selv betale for din skolegang og fpér skal bo i danmark Wink held og lykke
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

natty
Skulle ikke undre mig at det næste forslag bliver, at man som FP ikke må opholde sig i udlandet mere end 3 måneder om året.

buffalo
den er da vist allerede på tegnebrædtet synes jeg at have hørt,skal man ikke som pentionist oplyse til kumunen hvis man rejser mere end 60 dage????? jeg er ikke helt sikkerSad
Stol aldrig på en prut
]

Rawirot
ABEKATTEN skrev:
rawirot, du har ret, men det fjerner ikke fakta at flertallet af dem jeg kender, er på den forkerte side af loven.

Ja og jeg kan da sagtens se problemet.Frown
Rawirot

sony
b_j3ns3n skrev:
det nemlig rigtigt.. bare kæmp videre kurt, lad os beholde df, venstre og konservativ i 4 år mere.. så koster det penge at komme på sygehuset, du skal selv betale for din skolegang og fpér skal bo i danmark Wink held og lykke

For satan hr Jensen du må ikke engang tænke det du skrev der. Tænk dig skrækken hvis de skulle have 4 år mere med den regering. Puha det noget ala hvis FREM skulle lave en fusionShock
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Spring til debat: