Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
søger hjælp til at lære thai sprog
|
|
Lagt på d. 12/01-2011 08:47
|
|
Begynder Antal indlæg: |
dk-bob! Du har delvis ret - MEN - ikke at kunne læse thai når din hverdag er her så er du sku ilde stedt. Kender folk der har været her i en række år, de kan end ikke læse et vejskilt, ikke læse reklameaviser (jo de kan jo forstå billederne, forhåbentlig), læse nyheder i de lokale aviser, eller hvad med at læse et menukort, et evt. dokument o.s.v. Kender sågar mennesker der efter mange år her, end ikke kan tælle til ti, mange kan end ikke stave thai på lydsprog. Så..... Har selv haft svært ved at indlære nu jeg er gammel men ved ihærdig træning og en hjælpsom familie når man langt. Skeptikeren |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 12/01-2011 09:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Skeptikeren Jeg er også selv ved at lær thai. Det er svært at lære forventer helle ikke at lære at læse og skrive thai. Det har helle aldrig være menig men at kunne forstå thai så jeg kan bruge det til hverdag mere kan jeg nok hele ikke forvente da jeg jo er en halv gamle mand. Redigeret af thaikurt1 d. 12/01-2011 09:31 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Joe |
Lagt på d. 12/01-2011 15:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 278 |
Jeg går i skole et par timer hver onsdag på kbh uni. De første mange gange koncentrerede vi os om grammatik og de forskellige tonearter i sproget. Når det er på plads, så gælder det bare om at fylde flere og flere gloser på.. I starten er det ikke sjovt, men det begynder det at blive nu, hvor man kan føre samtaler. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 12/01-2011 19:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Skeptikeren skrev: Jeg bruger denne tråd, selv om der er mange andre med samme emne. Bangkok Trader, noget man vel nok kan kalde en reklameavis for Real Estate, de udgiver med nogenlunde regelmæssige mellemrum bladet. I Januar-nummeret er der en artikel om en Gary Orman fra Sydafrica, som bliver omtalt meget rosende fordi han har udviklet en læreform der på en nem og overskuelig måde viser vejen ind til thaisproget. Ganske som jeg lærte det danske sprog og som thaibørn lærer thai så går vejen gennem først at tilegne sig det skrevne og det gør han på en pædagogisk nem måde, se blot her: http://www.learnt...index.html Læs hans hjemme side og afprøv de første gratis lektioner. Skeptikeren Fin, pædagogisk og humoristisk tilgang på learnthaionline. I hvert i de gratis eksempler. En får helt mod på at kaste et par hundrede kroner efter den. |
|
|
Tino |
Lagt på d. 12/01-2011 21:39
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 38 |
Med mindre "du" i alt respekt lige er fyldt tyve år (20) så glem alt om at lære Thai grammatik. Det vover jeg et øje på også med dem der har boet der/her i mange år. Eller hvad??? |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 18/01-2011 00:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
"Med mindre "du" i alt respekt lige er fyldt tyve år (20) så glem alt om at lære Thai " ??????? Der er jeg lodret uenig... Man kan hvad man vil!!! Det der med at man er "for gammel" til at lære giver jeg ikke meget for. Man kan sige at man ikke gider, eller at det er svært, så det går lidt langsommere end da man var 20 år Nogen bliver bare bedre end andre.. læse og skrive thai? Så svært er det altså heller ikke, men man skal bruge noget tid på det..Ligesom på alt andet. Jeg har undervist i thai i mange sammenhænge, studerende, forretningsfolk og pensionister. De som var seriøse med tidsforbruget, de lærte det også. Men man kan ikke forvente at kunne lære noget som helst sprog ved at sidde og fedte med et internetprogram et par timer eller gå til et par gange. Spørg folk med universitetsuddannelser hvor mange timer de har brugt..Eller håndværkere.. De står i lære længe for at lære deres fag |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 18/01-2011 08:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Man hører så tit "Jeg er for gammel til at lære noget nyt" - Jf. dette link skal du da bare se at komme igang http://sproget.dk...alzheimers |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |