Se indlæg
Hvor fandt du din Thai?
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 15/01-2011 15:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
filihankat skrev: .................................................................................................. .................................................................................................. Jeg finder det blot tankevækkende at så mange 14-dages turister (som ikke taler et ord thai) er i stand til at møde thai-kvinder udenfor bar-miljøet. Det hænger ganske enkelt ikke sammen. Jo, det gører. For mig bekendt har der været utalige tilsagn her på DTW, om nogle mandlige medlemer der netop skulle til Thailand vel og mærke for første gang denne kvinde som de har chattet med de sisdte 3-4-5 måneder på diverse dating sider. Hermed ikke sagt at hun har aldrig sat sine ben i en bar. WHO CARES ! Om hun kommer fra en bar - 7/11 eller fra 5te rismark i Isaan. Det som for mig er "interessant" er hvordan hun NU opfører sig i DK, ingen druk, ingen kortspil og første og fremmest gensidigt respekt. Hendes fortid er irrelevant, da det netop var fortid. Vi har mange bekendte som har en fortid i bar miljø, men Jeg fordømmer ingen. Bare for at sætte "problematikken" i relief ville jeg spørge: Hvor mange her på DTW, ville åbent indrømme at de fx. har rusket tremmer i DK, p.g.a. tyveri/røveri-svindel-bedrag-vold og ikke mindste mord. Mange ville måske bruge den undskyldning(hvid/lyst løgn, nogle kalder det): Ja, men det var i mine unge dage, man skulle være "macho" sammen med gutterne, osv. osv. Eller var de allesammen "akademikker", (de kan også være kriminelle). Tænk. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 15/01-2011 15:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Lung Yao skrev: filihankat skrev: .................................................................................................. .................................................................................................. Jeg finder det blot tankevækkende at så mange 14-dages turister (som ikke taler et ord thai) er i stand til at møde thai-kvinder udenfor bar-miljøet. Det hænger ganske enkelt ikke sammen. Jo, det gører. For mig bekendt har der været utalige tilsagn her på DTW, om nogle mandlige medlemer der netop skulle til Thailand vel og mærke for første gang denne kvinde som de har chattet med de sisdte 3-4-5 måneder på diverse dating sider. Hermed ikke sagt at hun har aldrig sat sine ben i en bar. WHO CARES ! Om hun kommer fra en bar - 7/11 eller fra 5te rismark i Isaan. Det som for mig er "interessant" er hvordan hun NU opfører sig i DK, ingen druk, ingen kortspil og første og fremmest gensidigt respekt. Hendes fortid er irrelevant, da det netop var fortid. Vi har mange bekendte som har en fortid i bar miljø, men Jeg fordømmer ingen. Bare for at sætte "problematikken" i relief ville jeg spørge: Hvor mange her på DTW, ville åbent indrømme at de fx. har rusket tremmer i DK, p.g.a. tyveri/røveri-svindel-bedrag-vold og ikke mindste mord. Mange ville måske bruge den undskyldning(hvid/lyst løgn, nogle kalder det): Ja, men det var i mine unge dage, man skulle være "macho" sammen med gutterne, osv. osv. Eller var de allesammen "akademikker", (de kan også være kriminelle). Tænk. . Godt gået Lung Yao. Skulle næsten laves som en ny undersøgelse. Men jeg skal nok lægge ud. Sad 20 dage i Kragskov hede for spiritus kørsel i 1971. Så var jeg til gengæld færdig med det drikkeri og køre bil,samtidig. Redigeret af Rawirot d. 15/01-2011 15:28 Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 15/01-2011 15:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Kan det da for fanden da ikke være lige meget hvor man har mødt sin thaikvinder det er jo ikke det det kommer ad på men og man elsker den thaikvinder man har gifter sig med at man sammen kan få en tilværelser selv og man kommer fra to forskelle kultur. Jeg ved udmærke hvad min kone har lavet før hun mødet mig og grunden til det. I som har være her på site langt tid at jeg flere gang har skrevet indlæg hvor jeg skrevet om min kone baggrund og grund til at kone valget at tage til Pattaya. Har også flere gang forsvare disse thaikvinder og har stor forstået for hvorfor de gør det og så den dobbelt moral nogen har over for disse thaikvinde og måde man opføre sig på over for en thaikvinder og hvordan man nedværdig disse thaikvinder og så selv bruge de samme thaikvinder til deres seksuel tilbøjelighed i Pattaya natteliv. Redigeret af thaikurt1 d. 15/01-2011 15:52 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 15/01-2011 15:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
thaikurt1 skrev: Kan det da for fanden da ikke være lige meget hvor man har mødt sin thaikvinder det er jo ikke det det kommer ad på men og man elsker den thaikvinder man har gifter sig med at man sammen kan få en tilværelser selv og man kommer fra to forskelle kultur. Jeg ved udmærke hvad min kone har lavet før hun mødet mig og grunden til det. Har også flere gang forsvare disse thaikvinder og har stor forstået for hvorfor de gør det og så den dobbelt moral nogen har over for disse thaikvinder har både læst og se hvordan man nedværdTrådenig disse thaikvinder og så selv bruge de samme thaikvinder til deres seksuel tilbøjelighed i Pattaya natteliv. Afstemningen og tråden handler om hvor man har mødt sin samlever - ikke hvad man eller andre synes om dem... |
|
|
filihankat |
Lagt på d. 15/01-2011 15:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
Lung Yao skrev: filihankat skrev: .................................................................................................. .................................................................................................. Jeg finder det blot tankevækkende at så mange 14-dages turister (som ikke taler et ord thai) er i stand til at møde thai-kvinder udenfor bar-miljøet. Det hænger ganske enkelt ikke sammen. Jo, det gører. For mig bekendt har der været utalige tilsagn her på DTW, om nogle mandlige medlemer der netop skulle til Thailand vel og mærke for første gang denne kvinde som de har chattet med de sisdte 3-4-5 måneder på diverse dating sider. Hermed ikke sagt at hun har aldrig sat sine ben i en bar. WHO CARES ! Om hun kommer fra en bar - 7/11 eller fra 5te rismark i Isaan. Det som for mig er "interessant" er hvordan hun NU opfører sig i DK, ingen druk, ingen kortspil og første og fremmest gensidigt respekt. Hendes fortid er irrelevant, da det netop var fortid. Vi har mange bekendte som har en fortid i bar miljø, men Jeg fordømmer ingen. Bare for at sætte "problematikken" i relief ville jeg spørge: Hvor mange her på DTW, ville åbent indrømme at de fx. har rusket tremmer i DK, p.g.a. tyveri/røveri-svindel-bedrag-vold og ikke mindste mord. Mange ville måske bruge den undskyldning(hvid/lyst løgn, nogle kalder det): Ja, men det var i mine unge dage, man skulle være "macho" sammen med gutterne, osv. osv. Eller var de allesammen "akademikker", (de kan også være kriminelle). Tænk. . For det første: Langt de fleste piger, som jeg har mødt i barerne i Bangkok og Pattaya, har også en eller flere profiler på nettet. Så hvis du har fundet din kone via netdating, så tror jeg der er en forholdsvis stor sandsynlighed for at hun har en fortid i en bar. For det andet: Hendes fortid er ikke irrelevant. Der bliver spurgt: I hvilket miljø fandt du din hustru? Dermed handler tråden jo netop om konens fortid. For det tredje: Jeg fordømmer altså heller ikke nogen. Tværtimod har jeg både i denne og andre tråde givet udtryk for min respekt for bar-pigerne. De er de sødeste, smukkeste og sjoveste piger jeg har mødt nogen steder i verden. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/01-2011 18:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Og det er de, fordi de får penge for det. De sælger et produkt, GFE = Girl Friend Experience. Nogle fatter ikke konceptet, tager det for pålydende og så kan der opstå konflikter. Pudsigt nok hæfter de ikke de samme flatterende betegnelser på deres farang kunder. Snarere tværtimod. Så det er generelt en envejs fornøjelse. |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 15/01-2011 18:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Frank skrev: thaikurt1 skrev: Kan det da for fanden da ikke være lige meget hvor man har mødt sin thaikvinder det er jo ikke det det kommer ad på men og man elsker den thaikvinder man har gifter sig med at man sammen kan få en tilværelser selv og man kommer fra to forskelle kultur. Jeg ved udmærke hvad min kone har lavet før hun mødet mig og grunden til det. Har også flere gang forsvare disse thaikvinder og har stor forstået for hvorfor de gør det og så den dobbelt moral nogen har over for disse thaikvinder har både læst og se hvordan man nedværdTrådenig disse thaikvinder og så selv bruge de samme thaikvinder til deres seksuel tilbøjelighed i Pattaya natteliv. Afstemningen og tråden handler om hvor man har mødt sin samlever - ikke hvad man eller andre synes om dem... Ja det handler den om. Har man så ikke fundet sin kone i en bar,så har hun ifølge mange her såmænd nok arbejdet der engang. Fordi man aldrig har kommet i det miljø blir man nærmest betragtet som godtroende eller løgner. Jeg er totalt ligeglad med hvor pigen har været før hvis det er blevet til kærlighed. Men det grænser til injurier over for både thai kvinder og danske mænd at generaliserer som det bliver gjort her. Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 15/01-2011 19:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Frank skrev: Jo og her fremgik det, at Sommai (hovedpersonen) mødte Thyboen, da han for mange år siden var på en sexferie (det kaldte han det selv). Og i andet program handlede primært om den unge pige, som lige var lidt for ung til at komme til Danmark (24 års regel), og som så lige skulle en tur til Pattaya... Ja-ja.... Jeg kan godt huske jeg så noget om fra Thy til Thailand: Var der ikke også noget med at hun oprettede kontakter mellem mange enlige/fraskilte kvinder, fra den landsby hun kom fra og til en masse tilsvarende danske mænd. De kom vel ikke fra bar-miljøet eller husker jeg bare generelt dårligt?? |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/01-2011 19:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg kan kun udtale mig om mit lokalområde, hvor der i parentes bemærket bor et meget stort antal thailændere, velsagtens den største "koloni" udenfor KBH. Mange er gift med ældre danskere. Disse forhold er kommet i værk qva herboende thailandske kvinders mellemkomst. Ikke ulig Somgiard i udsendelsen "Fra Thailand til Thy". Den langt overvejende del af disse hertil kommende kvinder er også oppe i årene, ikke ulig deres nye husbond. Begge parter har som regel ikke noget fælles sprog, og det siger velsagtens lidt om arten af deres forhold. Fred være med det. Så er der de yngre. Deres forhold er overvejende sket via netdating, via bekendte etc. Der er få hemmeligheder thai og thai imellem og det får jeg også kendskab til fordi jeg taler sproget. Ja, undskyld mig, men jeg kan ikke gøre for det. Tidligere bardamer? Højest 20 %. Og så vil jeg i øvrigt knytte en kommentar til det at sige "hvide løgne". HER har man en mulighed for at starte en ny tilværelse på en frisk. At viske tavlen ren. Der er INTET høstet ved at være ærlig, og den kan komme tilbage og bide en selv i r*ven. Man kan blot forestille sig situationen i skolen, når eller hvis man har fået børn eksempelvis: Er det rigtigt,at din mor var en l*der i Thailand? = bedst tænkelige muligheder for en traumatisk opvækst. Jeg finder det helt legitimt for ikke at sige konstruktivt på den længere bane at have en dækhistorie. I alles bedste interesse. Det står intetsteds ristet i runer, at man skal tilfredsstille alle nyfigne. mvh rinpoche |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 15/01-2011 19:23
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
Rawirot skrev: Lung Yao skrev: filihankat skrev: .................................................................................................. .................................................................................................. Jeg finder det blot tankevækkende at så mange 14-dages turister (som ikke taler et ord thai) er i stand til at møde thai-kvinder udenfor bar-miljøet. Det hænger ganske enkelt ikke sammen. Jo, det gører. For mig bekendt har der været utalige tilsagn her på DTW, om nogle mandlige medlemer der netop skulle til Thailand vel og mærke for første gang denne kvinde som de har chattet med de sisdte 3-4-5 måneder på diverse dating sider. Hermed ikke sagt at hun har aldrig sat sine ben i en bar. WHO CARES ! Om hun kommer fra en bar - 7/11 eller fra 5te rismark i Isaan. Det som for mig er "interessant" er hvordan hun NU opfører sig i DK, ingen druk, ingen kortspil og første og fremmest gensidigt respekt. Hendes fortid er irrelevant, da det netop var fortid. Vi har mange bekendte som har en fortid i bar miljø, men Jeg fordømmer ingen. Bare for at sætte "problematikken" i relief ville jeg spørge: Hvor mange her på DTW, ville åbent indrømme at de fx. har rusket tremmer i DK, p.g.a. tyveri/røveri-svindel-bedrag-vold og ikke mindste mord. Mange ville måske bruge den undskyldning(hvid/lyst løgn, nogle kalder det): Ja, men det var i mine unge dage, man skulle være "macho" sammen med gutterne, osv. osv. Eller var de allesammen "akademikker", (de kan også være kriminelle). Tænk. . Godt gået Lung Yao. Skulle næsten laves som en ny undersøgelse. Men jeg skal nok lægge ud. Sad 20 dage i Kragskov hede for spiritus kørsel i 1971. Så var jeg til gengæld færdig med det drikkeri og køre bil,samtidig. indrømmer gerne at have siddet 17% af min levetid bag tremmer, dog ikke noget med mord - kvinder - børn, så kan i selv tænke jeres. ( så kom bare igang med den undersøgelse) Redigeret af TG950 d. 15/01-2011 19:24 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 15/01-2011 19:44
|
Rawirot skrev: Frank skrev: thaikurt1 skrev: Kan det da for fanden da ikke være lige meget hvor man har mødt sin thaikvinder det er jo ikke det det kommer ad på men og man elsker den thaikvinder man har gifter sig med at man sammen kan få en tilværelser selv og man kommer fra to forskelle kultur. Jeg ved udmærke hvad min kone har lavet før hun mødet mig og grunden til det. Har også flere gang forsvare disse thaikvinder og har stor forstået for hvorfor de gør det og så den dobbelt moral nogen har over for disse thaikvinder har både læst og se hvordan man nedværdTrådenig disse thaikvinder og så selv bruge de samme thaikvinder til deres seksuel tilbøjelighed i Pattaya natteliv. Afstemningen og tråden handler om hvor man har mødt sin samlever - ikke hvad man eller andre synes om dem... Ja det handler den om. Har man så ikke fundet sin kone i en bar,så har hun ifølge mange her såmænd nok arbejdet der engang. Fordi man aldrig har kommet i det miljø blir man nærmest betragtet som godtroende eller løgner. Jeg er totalt ligeglad med hvor pigen har været før hvis det er blevet til kærlighed. Men det grænser til injurier over for både thai kvinder og danske mænd at generaliserer som det bliver gjort her. Injurier! Og hvad er der i øvrigt nedværdigende ved at have en fortid i barbranchen? |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 15/01-2011 19:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
filihankat skrev: ---------------------------------------------------------------------- ....................................................................................... For det første: Langt de fleste piger, som jeg har mødt i barerne i Bangkok og Pattaya, har også en eller flere profiler på nettet. Så hvis du har fundet din kone via netdating, så tror jeg der er en forholdsvis stor sandsynlighed for at hun har en fortid i en bar. For det andet: Hendes fortid er ikke irrelevant. Der bliver spurgt: I hvilket miljø fandt du din hustru? Dermed handler tråden jo netop om konens fortid. For det tredje: Jeg fordømmer altså heller ikke nogen. Tværtimod har jeg både i denne og andre tråde givet udtryk for min respekt for bar-pigerne. De er de sødeste, smukkeste og sjoveste piger jeg har mødt nogen steder i verden. - For det første må jeg bedrøve dig med at i 1995 da jeg mødte min kone i KBH, så ejede jeg ingen computer så var det begrænset med min færden på Netdating. Og du springer let over hvad jeg skriver over netop netdating: Hermed ikke sagt at hun har aldrig sat sine ben i en bar. - For det andet er det for mig ligegyldigt hvor diverse individer har mødt deres koner. Relevans ville have været hvis DU fortalte om DIT eget forhold (som ikke kommer MIG ved). - For det tredje, jo, du er fordømmende, idet du betvivler andre udsagn, betegner/stempler dem som værende løgner. Jeg er heller ikke naiv, jeg ved udmærket at prognosen er misvisvende og at der er flere "lig i skabet", So What. Det er deres liv, deres valg og jeg skal ikke bestemme over hvad de må og ikke må. Og til sidste kan jeg ikke se/forstå hvorfor du lige skulle blande MIN kone i diskussionen, jeg har ikke været personligt og indraget DIN kone her i denne her tråd. . Redigeret af Lung Yao d. 15/01-2011 19:59 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 15/01-2011 20:12
|
sony skrev: For satan hvor har du bare ret, sidder også her og skammer mig, men der åbenbart nogle der tror på alt hvad deres piger fortæller dem eller ikke tror de søde bar piger ikke sidder på nettet eller går i stor magasiner Altså Sony - Fanden skulle da tage mig om jeg ikke havde tillid til min kone, hvis jeg ikke havde det, så havde jeg nok ikke giftet mig med hende! Jeg håber virkelig, der er mange, der tror på alt det deres "piger" fortæller dem. Jeg er ganske vis på, at der kommer mere sandhed ud deres munde, end man kan læse her i forummet! Hvis, man ikke har tillid til hende man er gift med .... har man så ikke dummet sig da man sagde ja til hende??? |
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 15/01-2011 20:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
Må sige at mange af barpigerne er super søde. Også selvom de ved man ikke vil have GFE!!! Inden min kone (Dansk bondepige fra sydsjælland) og jeg fik børn, tog vi tit på barer og talte med pigerne (dem der kunne lidt Engelsk). De er skide søde!!! Dermed ikke sagt at de ikke er ude på at tjene penge. Selvfølgelig er de det!! rinpoche skrev:
Og det er de, fordi de får penge for det. De sælger et produkt, GFE = Girl Friend Experience. Nogle fatter ikke konceptet, tager det for pålydende og så kan der opstå konflikter. Pudsigt nok hæfter de ikke de samme flatterende betegnelser på deres farang kunder. Snarere tværtimod. Så det er generelt en envejs fornøjelse. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
Surmule |
Lagt på d. 15/01-2011 21:06
|
Rawirot skrev: jeg kender rigtige mange thai/danske par. Ingen af dem er fra bar. Nu vil "de som har bestemt sig for at alle er bargirls sige jeg ved ikke bedre" men jo det gør jeg. Det er jo nærmest injurier af et helt folkefærd Nej, Rawirot nu skal du ikke komme med urigtige påstande - det er kun ca. halvdelen af et folkefærd, der bliver set ned på og udsendt injurier om. Så det er ikke helt så slemt som du giver udtryk for Men bortset fra det, så så kommer det vel ikke bag på nogen at det, der starter som en uskyldig afstemning - straks skal laves om til en "for eller imod". Hvis fire one-liner indlæg i træk, fortæller at man har mødt sin kæreste på online-dating, så bliver det udlagt som at man har svinet dem, der har mødt sin kæreste i en bar. Til det vil jeg sige, et stort UNDSKYLD til dem, der føler sig stødt over at min og mange andres koner ikke har arbejdet i bar-miljøet... det var ikke bevidst!! Jeg på mine vegne lover bod og bedring, næste gang vi besøger Thailand inviterer jeg min kone på bar ... så vi kan få fjernet hendes uskyld og vi kan deltage i snakken med Jer andre uden at skamme os. Redigeret af Surmule d. 15/01-2011 21:08 |
|
|
Frank |
Lagt på d. 15/01-2011 21:18
|
Surmule skrev: sony skrev: For satan hvor har du bare ret, sidder også her og skammer mig, men der åbenbart nogle der tror på alt hvad deres piger fortæller dem eller ikke tror de søde bar piger ikke sidder på nettet eller går i stor magasiner Altså Sony - Fanden skulle da tage mig om jeg ikke havde tillid til min kone, hvis jeg ikke havde det, så havde jeg nok ikke giftet mig med hende! Jeg håber virkelig, der er mange, der tror på alt det deres "piger" fortæller dem. Jeg er ganske vis på, at der kommer mere sandhed ud deres munde, end man kan læse her i forummet! Hvis, man ikke har tillid til hende man er gift med .... har man så ikke dummet sig da man sagde ja til hende??? Om du har dummet dig eller ej skal jeg lade være usagt. Men at man stoler på, hvad andre siger, gør ikke det de siger hverken sandt eller falsk. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 15/01-2011 21:25
|
Surmule skrev: Frank skrev: Jo og her fremgik det, at Sommai (hovedpersonen) mødte Thyboen, da han for mange år siden var på en sexferie (det kaldte han det selv). Og i andet program handlede primært om den unge pige, som lige var lidt for ung til at komme til Danmark (24 års regel), og som så lige skulle en tur til Pattaya... Ja-ja.... Jeg kan godt huske jeg så noget om fra Thy til Thailand: Var der ikke også noget med at hun oprettede kontakter mellem mange enlige/fraskilte kvinder, fra den landsby hun kom fra og til en masse tilsvarende danske mænd. De kom vel ikke fra bar-miljøet eller husker jeg bare generelt dårligt?? Du husker rigtigt. Og hun mødte selv sin mand i Pattaya, hvor han var på sex-ferie. Og hun anbefale den yngste pige fra landsbyen at tage til Pattaya, idet hun var for ung til Danmark. Udsendelsen sluttede med, at den unge pige talte i telefon med sin "ven" fra Finland. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 15/01-2011 21:32
|
I øvrigt morsomt at se hvor mange familiesammenførte, som kommer fra Thailand, når man frasorterer 2. generationsinvandrere. Der må foregå noget i 7-eleven og boghandlerne, som jeg ikke ser. Hvorfor er der mon ikke flere fra Grækenland og Spanien, hvor de fleste ferier går til? Hmm.... |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 15/01-2011 21:39
|
En ganske alm. afstemning om hvordan man har mødt sin kæreste/kone ... ender med at mange af "bar-rotterne", ryger op på barrikaderne i total forsvarsposition og fremstiller alle, som oplyser at deres kæreste/ægtefælle ikke har færdes i dette miljø - som værende løgnere og naive fjolser. En afstemning som viser at 75%-80%, har mødt deres kæreste på anden vis, end via bar-miljøet, gøres fuldstændig til skamme (hvad så i øvrigt den dybere mening med denne afstemning måtte være??). Efter jeg har læst alle indlæggene i denne tråd, kan jeg konstatere at der ikke er et eneste negativt ladet indlæg mod kvinder, der har deres fortid i bar-miljøet?? Altså ... ud over fra dem, der rent faktisk har mødt deres kvinde i bar-miljøet - Men i bund og grund fortæller det jo intet negativt om kvinderne, det siger derimod meget om mændende, når de taler nedladende om deres egne koner/kærester! Nu skal jeg selvfølgelig ikke presse mine meninger og mine holdninger ned over ørerne på andre, men i min verden gifter man sig af kærlighed, kombineret med en lille smule fornuft. Hvis man ikke kan omtale sin kone med respekt, hvis man ikke har tillid til hende - nogle indlæg emmer af mistro til den man har valgt - så vil jeg påstå at det er kvinden, der har truffet et meget uheldigt valg. En del af de thai-farang forhold jeg kender til - også dem, hvor man har mødt hinanden i bar-miljøet - er det bestemt kvinden, der har truffet det uheldige valg! I mange tilfælde er manden et dumt og usympatisk svin med en tendens til at fremstå som offer - Er det derfor, der er så mange herinde, der selvsvingende går i forsvarsposition og har det dårligt, når debatten er i det hjørne? Læs .... jeg skriver "mange" ikke "alle" - så inden du hidser dig op, det kan være du er undtagelsen!!! Hvad er Jeres problem??? Prøv dog og læs, lyt og forhold jer til hvad andre fortæller Jer - Prøv dog for himlens skyld at forstå, at det ikke er alle der er fulde af løgn og vrangforestillinger. Der findes andre oplevelser end Jeres evindelige snæversyn! Jeg vil lige for en sikkerhedsskyld fremlægge en lille statistik fra min egen omgangs kreds, så I kan få én mere at putte i bås, som løgner og godtroende fjols. Min kone og jeg, har jævnlig omgang med 27 andre thai-farang familier, bosiddende i henholdsvis Danmark, England, Tyskland og Frankrig - ud af de 27 thaiere kommer de 22 fra Isaan, og de 5 andre henholdsvis fra Shiang Mai og Bangkok regionerne, der 5 (+1) kvinder, der har en fortid i barmiljøet (+1 = katoy). Procentuelt svarer det iøvrigt fint med de afgivne stemmer. På nær katoy ... er der rimelig åbenhed vedr. emnet - og personligt synes jeg de fem kvinder, der har en fortid i bar-miljøet, er de nemmeste at tale med (bortset fra min kone .. selvfølgelig) - de har ikke så mange hemninger og har det nemmere ved at tale med "andre" mænd. Katoy'en er lidt sværere at tale med, men det skyldes nok min egen forlegenhed at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe samtalen an med ham/hende, af frygt for at sige noget, der er stødende?? De øvrige par har mødt hinanden på forskelligvis. Nogle via online dating og nogle via kirsten giftekniv metoden, søstre, kusiner, venner osv. Det er min inderste overbevisning, efter jeg har mødt så mange af min kones venner og kunnet nikke genkendende til andre indlæg, at dette er et meget generelt billede af hvordan farang og thai møder hinanden. De fleste af kvinderne er lavt uddannede (grundskole) og dem der ikke har bar-relationer, har en fortid som fabriksarbejdere - det er der igennem, de fleste kender hinanden. Der er nogle få, to tror jeg, der har gennemført en højere uddannelse og der er to eller tre, der har anden job-erfaring end fabrik. En har været tour-guide, og en har arbejdet i reception på et hotel. Min kone har en del veninder, fra fabrikken, der ønsker at søge lykken med en farang, men endnu ikke har fundet ham - de arbejder 10-12 timer om dagen, 6 dage om ugen på fabrikken og har nogle få timer i døgnet, hvor de har tid til at gå på online dating - hvis de da i øvrigt, lige har råd til at betale for Internet café den dag. Typisk for mange af dem, er at de har et mislykket thailandsk ægteskab i bagagen, hvor manden har fundet en yngre model, eller hvor manden blot er skredet og har startet et nyt liv, fordi det er blevet for dyrt, at forsørge den gamle kone + evt. dennes mor + 1-3 børn etc. Mit personlige kendskab til disse kvinder er, at de er ærlige, arbejdsomme, frygteligt sociale og forfærdeligt naive. Og det gør så uendeligt ondt på mig, når jeg hører at en af dem har mødt en farang på dating og når det tydeligt skinner igennem at manden hun snakker med er et gammelt svin, der bare skal ned at have noget billigt fisse, og have kørt den af, hvor der ikke har været andre før ham. I øvrigt er der flere af min kone's veninder, der stadig er jomfruer - selv i en alder af 40år. De gemmer sig selv, til den mand de så inderligt håber, de engang får! Og nej - jeg er ikke noget dating bureau, så spar jer selv kontakten - Det er jo nok bare det med "jomfruelige" der tænder dig . Jeg gætter på at det ikke er mange "bar-rotter", der kan nikke genkendende til denne del af Thailand - for dem, er de fleste thailandske kvinder jo bare nogle billige ludere og der findes ingen ærbare kvinder og når de nu har siddet der på barstolen og drukket hjernen ud så mange gange, så ved de jo alt om Thailand ... og det er indiskutabelt!!! I øvrigt vil jeg, som så mange før mig i denne tråd, sige at det er så uendeligt ligegyldigt om ens kone har en fortid i bar-miljøet eller ikke - det eneste det drejer sig om, er om du elsker hende og om hun elsker dig! Men inden du stør om dig med mistro overfor min og andres beretninger - så sæt dig ind i hvordan det thailandske samfund er skruet sammen ... også gerne udenfor dit stamværtshus!! Redigeret af Surmule d. 15/01-2011 21:47 |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 15/01-2011 21:42
|
Frank skrev: I øvrigt morsomt at se hvor mange familiesammenførte, som kommer fra Thailand, når man frasorterer 2. generationsinvandrere. Der må foregå noget i 7-eleven og boghandlerne, som jeg ikke ser. Hvorfor er der mon ikke flere fra Grækenland og Spanien, hvor de fleste ferier går til? Hmm.... Hvis du havde ret i dine påstande, hvis vi alle mødte vore kærester på en bar ... ville det så være mindre underligt??? Ellers forklar mig lige pointen! |
|
Spring til debat: |