Se indlæg
 Udskriv debat
opholdstilladelse
Shoulin1
Hej jeg har et spørgsmål andgående opholdstlilladelse.
Jeg er gift med en kvinde fra thailand og hun har permanent opholdstilladelse gælder de krav for hende eller er det kun for nye tilflyttere,ville der være nogen der kunne hjælpe med et svar,jeg spørgere fordi vi har nogle venner der skal af med næsten 20.000 kr skal også lige sige konen har boet i dk siden 2001 og har fast arbejde.
hilsen bjarne.Wink

Frank
Shoulin1 skrev:
Jeg er gift med en kvinde fra thailand og hun har permanent opholdstilladelse gælder de krav for hende eller er det kun for nye tilflyttere,ville der være nogen der kunne hjælpe med et svar,jeg spørgere fordi vi har nogle venner der skal af med næsten 20.000 kr skal også lige sige konen har boet i dk siden 2001 og har fast arbejde.
hilsen bjarne.Wink

Hvis hun har permanent opholdstilladelse, så har I intet at bekymre jer om i den anledning. Den er netop permanent. Smile

Lung Yao
Shoulin1 skrev:
Jeg er gift med en kvinde fra thailand og hun har permanent opholdstilladelse gælder de krav for hende eller er det kun for nye tilflyttere,ville der være nogen der kunne hjælpe med et svar,jeg spørgere fordi vi har nogle venner der skal af med næsten 20.000 kr skal også lige sige konen har boet i dk siden 2001 og har fast arbejde.hilsen bjarne.Wink

Det gælder ikke for hende, for hun er kommet igennem "nøglehullet".(plastik kortet).
Det er for dem som ikke har opnået Varig opholdstilladelse, og det er sikkert tilfælde hos dine venner, som skal søge om fornyelse/forlængelse, til de får permanent opholdstilladelse.
Så, Ro på, ikke nogen "unødvendige bekymringer".More sick

.
Redigeret af Lung Yao d. 09/01-2011 16:00
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

TG950
Shoulin1 skrev:
hilsen bjarne.Wink

forstår ikke lige din tråd, men din kone har permanet ophold så hvad er problemet Hmmmmmm

dine venner som skal af med 20,000 hvad er det for Hmmmmmm

hvis dine venner søger om FS så kan du / i læse de regler her :

http://tinyurl.co...
FS

http://tinyurl.co...
ØKONOMISK SIKKERHEDSSTILELSE

eller prøv at omformulere dine spørgsmål.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Shoulin1
Mine venner er dem der har været i tv avisen han hedder martin og de bor i ranum nordjylland hans kone har to store unger med til dk men er det fordi de ikke har permanent ophold at de skal betale dette gebyr disse 3 personer selvom de har boet i dk snart 10 år.
med venligst bjarne.
Samtidig siger jeg også tak for jeres svar alle.

fjelle123
Hvis man ikke har permanent opholdstilladelse ja så skal man forlænge sin opholdstilladelse hver 2. år og ja så koster det et gebyr.

Så igang med at få søgt permanent opholdstilladelse så spare man gode penge.

TG950
fjelle123 skrev:
Hvis man ikke har permanent opholdstilladelse ja så skal man forlænge sin opholdstilladelse hver 2. år og ja så koster det et gebyr.

Så igang med at få søgt permanent opholdstilladelse så spare man gode penge.

jamen, nu er det også blevet sværer at få permanent ophold endog meget sværer end det var var for bare 3 Mdr. siden.

så for de fleste bliver det jo nok bare ved forlængelse på forlængelse, hvis ikke der kommer noget hjælp fra rød blok ved næste valg, jeg tvivler for de kan ikke blive enige S, SF, B.

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

fjelle123
Jeg vil tildels give dig ret og så alligevel ikke.

Der hvor de fleste mener det er blevet meget hårdere er at få en "hurtig" permanent opholdstilladelse og det er self. rigtigt, det er rigtigt svært at opnå permanent opholdstilladelse på de 4 år der er stillet i udsigt, men når de har været i danmark i 10 år så må man formode at de har været igennem dansk undervisningen og bestået den,

Derudover må man også formode at de har haft mere end 2½ års fast beskæftigelse. så allerede der har man de første 70 points ud af 100 - desuden går man sandsynligvis ikke i skole mere og har bedre tid til at skaffe de 30 points op til 100 ved f.eks. at sidde i en skolebestyrelse, lave andet friviligt atbejde eller bestå medborgerskabsprøven.

så helt umuligt er det nu ikke efter 10 år i danmark.

kilde:http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/EBBC0146-A034-4573-A3FF-43FE2C601C4A/0/aftale_serviceeftersyn.pdf

Reform af reglerne om permanent opholdstilladelse Der indføres et pointsystem, der tilskynder udlændinge til at blive integreret i Danmark, fx i form af arbejde, uddannelse, sprogfærdigheder og medborgerskab. Permanent opholdstilladelse kan således først opnås på det tidspunkt, hvor kravene er opfyldt. Permanent opholdstilladelse vil således fremover være udtryk for, at man har opnået en faktisk tilknytning til Danmark gennem konkrete resultater, og at man ikke gennem kriminalitet eller gæld til det offentlige har vendt ryggen til det danske samfund. Permanent opholdstilladelse kan dog tidligst meddeles, når udlændingen har haft lovligt ophold i Danmark i mere end de sidste 4 år. Udlændingen skal i alt have 100 point for at opnå permanent opholdstilladelse. Der opnås 70 point ved at opfylde en række ufravigelige betingelser, der bl.a. omfatter krav om kendskab til det danske sprog, om 2 ½ års beskæftigelse og om ikke at have begået kriminalitet af en vis grovhed. Er udlændingen idømt fængselsstraf på 1 år og 6 måneder eller mere udelukkes udlændingen fra permanent opholdstilladelse. Der skal som i dag være karensperioder for udlændinge, der idømmes betinget frihedsstraf eller kortere ubetinget frihedsstraf, for eksempel udløser ubetinget frihedsstraf i under 6 måneder en karenstid på 8 år, og ubetinget frihedsstraf i 6 måneder eller mere, men under 1 år og 6 måneder, en karensperiode på 12 år.
Derudover skal udlændingen opnå 30 point ved at have gjort en særlig indsats for egen integration gennem supplerende beskæftigelse, danskkundskaber eller uddannelse og ved at have udvist aktivt
10
medborgerskab gennem f.eks. beståelse af en medborgerskabsprøve, længerevarende medlemskab af en skolebestyrelse, et højskoleophold eller arbejde som frivillig på børne- og ungeområdet eller i en almennyttig organisation, jf. bilag 1.

Philo
Tjah Fjelle !

Man skal jo som udgangspunkt være optimist, men jeg må indrømme, at det kniber lidt når det gælder om at opnå en permanent opholdstillladelse til vores koner....

Det store flertal af de nødvendige point kan de fleste opnå, men der mangler jo lige de famøse sidste 15 af slagsen. Som du skriver, så kan man - ihvertfald i teorien - opnå dem ved at sidde i f.eks. en skolebestyrelse. Jeg har imidlertid svært ved at min hustru i en sådan position, lige bortset fra at vi ikke har børn. I det hele taget har jeg svært ved at se min hustru deltage i nogen former for bestyrelser. Så er der den med det frivillige arbejde. Det tror jeg nu heller ikke er så nemt al den stund, at hun jo også har sit almindelige fuldtidsarbejde ved siden af. Derudover er det frivillige arbejde også kun pointgivende, hvis det på forhånd er godkendt af US.

Slutteligt, så har US stadig ikke udfærdiget den prøve, som man kunne optjene de 15 point ved at bestå.

Jeg kan kun sige: far er ikke vred - far er skuffet !!!

MVH

Philo

buffalo
det er sjofelt at man bare lige uden viddere kan ændre reglerne (stramme) for de som var i landet før det der point system trådte i kraft.......det må da naturligvis være de regler der var gældene da den første opholds tilladelse med henblik på en senere tids ubestemt opholds tilladelse(permanent) blev givet,,,,,nu er myndighederne da også berygtede for selv at over træde gældene lovgivning men de kan desværre slippe godt fra det hvis man skal tro pressen..

BuffaloTil hest
Stol aldrig på en prut
]

TG950
Philo skrev:
Tjah Fjelle !

Man skal jo som udgangspunkt være optimist, men jeg må indrømme, at det kniber lidt når det gælder om at opnå en permanent opholdstillladelse til vores koner....

Det store flertal af de nødvendige point kan de fleste opnå, men der mangler jo lige de famøse sidste 15 af slagsen. Som du skriver, så kan man - ihvertfald i teorien - opnå dem ved at sidde i f.eks. en skolebestyrelse. Jeg har imidlertid svært ved at min hustru i en sådan position, lige bortset fra at vi ikke har børn. I det hele taget har jeg svært ved at se min hustru deltage i nogen former for bestyrelser. Så er der den med det frivillige arbejde. Det tror jeg nu heller ikke er så nemt al den stund, at hun jo også har sit almindelige fuldtidsarbejde ved siden af. Derudover er det frivillige arbejde også kun pointgivende, hvis det på forhånd er godkendt af US.
Slutteligt, så har US stadig ikke udfærdiget den prøve, som man kunne optjene de 15 point ved at bestå.

MVH

Philo

giver dig fuldstændig ret.

keniko
TG950 skrev:
Philo skrev:
Tjah Fjelle !

MVH

Philo

giver dig fuldstændig ret.

Enig...Bortset far er vred og skuffet..Angry

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

L
Jeg har også indset at det blir HELT UMULIGT for min kone og hendes søn at få permanent opholdstilladelse.

Jeg har set i øjnene at vi altid må søge hvert andet år om ophold til dem begge og så betale de nye gebyrer.

Selvom vi endda næste gang vi skal søge (oktober 2011) også har et fælles barn er der ingen kære mor.
Der er ikke en kinamands chance for at de kan få permanent ophold.

Det værste er ikke de gebyrer, MEN at hvis min kone og papsøn kun har de midlertidige opholdstilladelser og ikke en permanent, ja så bliver de jo udvist når/hvis jeg dør en dag. Og det vil så i princippet tvinge både kone, papsøn på 5 år og også vores kommende fælles søn med til Thailand for at bo.

Så når man en dag bliver træt af det hele, så må man jo nok til Malmø for at bo og så kan børnene lære svensk istedet for dansk.. SUK... ja eller vi må tage springet til Thailand alle fire og etablere os der..

DK stinker......

Eneste chance er som der også nævnes her: at lovene ændres igen.
Redigeret af L d. 12/01-2011 19:22

TG950
L skrev:
MEN at hvis min kone og papsøn kun har de midlertidige opholdstilladelser og ikke en permanent, ja så bliver de jo udvist når/hvis jeg dør en dag. Og det vil så i princippet tvinge både kone, papsøn på 5 år og også vores kommende fælles søn med til Thailand for at bo.

nu syntes jeg ikke at du skal male fanden på væggen, jeg giver dig ret i at den nuværende lovgivning er total galimatias.

nu håber jeg ikke at du har planer om at stille træskoene foreløbig så med hensyn til jeres fælles barn tror jeg ikke at du skal frygte at de bliver sendt til Thailand så længe han forhåbentlig får dansk stasborgerskab,

for myndighederne skal tage hensyn til barnets tarv og det vil sige bare et år i DK er nok til at man ikke vil sende mor & barn til thailand, jeg vil godt se den myndigheds person der udsteder en sådan ordre ( Pia Kjærsgaard kan man jo tiltænke hvad som helst )

og forhåbentlig når din papsøn at blive så gammel at han finder den store kærlighed i en dansk pige og de bliver gift.

men til den tid er der nok andre boller i suppen, forhåbentlig til den bedre side.

sudsakhon
L.....Bare rolig
Den hypotetiske situation, du beskriver ville næppe blive aktuel.
Jeg vil ikke kede dig med lange juridiske udredninger, men der er flere forhold, der giver Jer (eller hende, hvis du er død) en del defacto fordele. Hendes tilknytning til DK formoder jeg at være af langt fra perifær karakter, og så er dder forholdet med at hun i situationen er forsørger til et barn med DK statsborgerskab. Barnet ville ikke umiddelbart kunne tage ophold i Thailand.
Danmark har forpligtelser jfr. (EMRK) Den Europæiske Menneskerettighedskonvention, og det er med øje for sidstnævnte. at jeg kan berolige dig

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Gert
Hvordan vil situationen være hvis man: 1. har konens børn i Danmark og går væk?
2. har adopteret konens børn i Danmark og går væk?
Jan

Lung Yao
Gert skrev:
Hvordan vil situationen være hvis man:
1. har konens børn i Danmark og går væk?
2. har adopteret konens børn i Danmark og går væk?
Jan

1- Kan jeg ikke svare på (kun gætte) men det kunne måske Sudsakhon gøre, da det er sikkert mange faktorer som ville spille ind.
2- Har du aopteret din kones børn er de ligestillet med dine egne = Dansk statsborger. Så ingen betydning for deres fremtid hvis du nu skulle falde bort.

.
Redigeret af Lung Yao d. 13/01-2011 17:48
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Som tilføjelse til emnet kan jeg fortælle at papdatteren søgte om permanent opholdstilladelse sidste år. Til d.d. har hun ikke fået kortet endnu,eller skriftlig bekræftelse kun mundlig forsikring at det var i orden Crying, men at det tog nok 6 mnd at ekspedere sagen Big eyes
Hendes ældre bror fik sit for 4 år siden, måneden efter sin 18års fødselsdag.
.

sudsakhon
@Gert
1. Kender ikke detaljerne i din sag, men er der tale om mindreårige børn skal der være meget, som indikerer at tilknytningen til Thailand er større end DK. F.eks. meget lange ophold i Thailand, sammen med et udvidet familienetværk, der kan (og evt. har) varetaget barnets tarv.
Min umiddelbare vurdering er at det ikke bør kunne vurderes således.
2. De er således danske statsborgere.

I forbindelse med spgm. 1 kunne man fristes til at sammenligne med denne sag.

http://www.nordve...af-Danmark

Den 18 årige pige bliver udvist, idet hun ikke har opnået selvstændig opholdstilladelse, og har kun boet sammen med sin far i kort tid.
Disse to sager kan ikke umiddelbart sammenlignes

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Gert
sudsakhon skrev:
@Gert
1. Kender ikke detaljerne i din sag, men er der tale om mindreårige børn skal der være meget, som indikerer at tilknytningen til Thailand er større end DK. F.eks. meget lange ophold i Thailand, sammen med et udvidet familienetværk, der kan (og evt. har) varetaget barnets tarv.
Min umiddelbare vurdering er at det ikke bør kunne vurderes således.
2. De er således danske statsborgere.

I forbindelse med spgm. 1 kunne man fristes til at sammenligne med denne sag.

http://www.nordve...af-Danmark

Den 18 årige pige bliver udvist, idet hun ikke har opnået selvstændig opholdstilladelse, og har kun boet sammen med sin far i kort tid.
Disse to sager kan ikke umiddelbart sammenlignes

Hej.
Børnene er 5 og 12 år. Vi alle 4 lever i bedste velgående, hvis jeg går bort vil det så være en fordel at jeg havde adopteret børnene?
Jan

Spring til debat: