Se indlæg
DF og min bare r..
|
|
jylland55 |
Lagt på d. 13/01-2011 17:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
Hmm Måske Danmark har kørt på 1 klasse i for mange år? selv om vi måske kun havde råd til at køre på 2 klasse! Efterløn Hmm alle har da vidst at det ikke kunne løbe rundt,( der er for mange ældre i 2020 i forhold til unge på arbejdsmarked) man kan jo ikke betale mere ud end der kommer ind.. Der skal vel skattekroner ind før man kan nyde.. Til alle unge husk at spare op til din egen alderdom Det er da klart du ikke kan forvente at få fra Danmark. Husk man må jo ikke bo i Thailand og så få efterløn alligevel! Hello ....
|
|
|
Jens Ole |
Lagt på d. 13/01-2011 17:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
Hejsa. Endelig et forslag man kan forholde sig til. Jeg har kun hørt overfladisk hvad forslaget går ud på , men kan forstå at det er en socialdemokratisk grundmodel , som så DF bare har taget til sig. Nok derfor at Socialdemokatiet ikke bakker op omkring udspillet,eller er det fordi det er valgår. De folk der tror at der ikke bliver rørt ved efterlønnen på en eller anden måde,hvad enten det er S-SF eller VKO , bliver nok slemt skuffet. Spørgsmålet er bare , hvordan man gør det mest hensigtsmæssig. Der skal selvfølgelig være en eller anden form for efterløn eller hvad man nu vil kalde det. Det skal der fordi at folk som har været på arbejdsmarkedet i mange år er ved at være nedslidte. Det er typisk ufaglærte/faglærte med helt almindelige fysisk krævende jobs. Hvis man feks kigger lidt på akademikere,så vil det jo typisk være dem det kommer til at gå ud over,da de har en længervarende uddannelse. Ikke et ondt ord om dem , fordi de er utrolig vigtig for vores knowhow i landet. Nogle gange er akademikere først færdige med deres uddannelse når de er over 30,hvorved jeg mener , at nu er det deres tur til at betale tilbage til samfundet for deres dyre uddannelse som primært er betalt med skattekroner. Et akademikerjob er normalt ikke specielt fysisk hårdt og derved bliver kroppen ikke nedslidt på samme måde som Hansen ved drejebænken. Akademikerne vil også normalt have en højere indtægt pga deres uddannelse og vil have nemmere ved at evt ligge penge til side , hvis de har et ønske om at gå på efterløn inden deres pension. Nu skal man jo ikke kæmme alle over en kam , så selvfølgelig skal invalidepensionen bestå,for de som virkelig ikke kan arbejde mere. Ser vi fremad i statistikken , så tror jeg ikke folk skal være bange for at der ikke er arbejde til dem,for fødselstallet taler jo sit klare sprog sammenlignet med kvocienten af ældre der trækker sig ud af arbejdsmarkedet. Det skal siges at jeg er en af dem der er begejstret for efterlønnen , men er dog ikke mere blind end at jeg kan se at der skal ske noget. Mvh Jens Ole |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 13/01-2011 18:16
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
thaikurt1 skrev: Der stå ikke noget om at man vil afskaffe efterlønnen. Og derfor kan jeg ikke få øjer på at DF har skifter standpunkt ang efterlønnen. først siger de at de ikke vil være med til at pille ved efterlønnen og nu vil de gerne thaikurt1 skrev: Man har stadig mulighed for at få efterlønnen som 60 året I forhold til det forslag der kommer fra V-K som vil afskaffet efterlønnen det meget muligt, men vis du er håndværker er 40 år på arbejdsmarked, langtid i forhold til 40 år i danmark.. ved godt det lyder fint, når man sider i thailand, og aldrig kommer til at mærke det på sin egen krop. Redigeret af b_j3ns3n d. 13/01-2011 18:17 Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 13/01-2011 18:36
|
Jens Ole skrev: Hejsa. Endelig et forslag man kan forholde sig til. Jeg har kun hørt overfladisk hvad forslaget går ud på , men kan forstå at det er en socialdemokratisk grundmodel , som så DF bare har taget til sig. Nok derfor at Socialdemokatiet ikke bakker op omkring udspillet,eller er det fordi det er valgår. De folk der tror at der ikke bliver rørt ved efterlønnen på en eller anden måde,hvad enten det er S-SF eller VKO , bliver nok slemt skuffet. Spørgsmålet er bare , hvordan man gør det mest hensigtsmæssig. Der skal selvfølgelig være en eller anden form for efterløn eller hvad man nu vil kalde det. Det skal der fordi at folk som har været på arbejdsmarkedet i mange år er ved at være nedslidte. Det er typisk ufaglærte/faglærte med helt almindelige fysisk krævende jobs. Hvis man feks kigger lidt på akademikere,så vil det jo typisk være dem det kommer til at gå ud over,da de har en længervarende uddannelse. Ikke et ondt ord om dem , fordi de er utrolig vigtig for vores knowhow i landet. Nogle gange er akademikere først færdige med deres uddannelse når de er over 30,hvorved jeg mener , at nu er det deres tur til at betale tilbage til samfundet for deres dyre uddannelse som primært er betalt med skattekroner. Et akademikerjob er normalt ikke specielt fysisk hårdt og derved bliver kroppen ikke nedslidt på samme måde som Hansen ved drejebænken. Akademikerne vil også normalt have en højere indtægt pga deres uddannelse og vil have nemmere ved at evt ligge penge til side , hvis de har et ønske om at gå på efterløn inden deres pension. Nu skal man jo ikke kæmme alle over en kam , så selvfølgelig skal invalidepensionen bestå,for de som virkelig ikke kan arbejde mere. Ser vi fremad i statistikken , så tror jeg ikke folk skal være bange for at der ikke er arbejde til dem,for fødselstallet taler jo sit klare sprog sammenlignet med kvocienten af ældre der trækker sig ud af arbejdsmarkedet. Det skal siges at jeg er en af dem der er begejstret for efterlønnen , men er dog ikke mere blind end at jeg kan se at der skal ske noget. Mvh Jens Ole selvfølgelig skal der ske noget. men det skal også stadig kunne betale sig at blive tømmer,murer,gartner,brolægger,kassedame,rengørings mand/dame og andre fysisk hårde job´s vi kan jo ikke alle blive akademikere, også importere udlændinge til alt det vi ikke selv gider mere, i frygt for at slide os selv op for tidligt (udlændingene kan heller ikke komme ind pga pointsystemet) Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 13/01-2011 20:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
b_j3ns3n når man sider i thailand, og aldrig kommer til at mærke det på sin egen krop. Prøv at finde en andre argumentet i sted for at trække den frem med at jeg bo i thailand Der en grund til at jeg får pension det kan være pga at det arbejder jeg havde en gang Redigeret af thaikurt1 d. 13/01-2011 20:18 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 13/01-2011 21:45
|
thaikurt1 skrev: b_j3ns3n når man sider i thailand, og aldrig kommer til at mærke det på sin egen krop. Prøv at finde en andre argumentet i sted for at trække den frem med at jeg bo i thailand Der en grund til at jeg får pension det kan være pga at det arbejder jeg havde en gang hehe ja så burde du netop vide hvad det drejer sig om.. 40 år på arbejdsmarked ? hvor langtid var du der før din krop ikke kunne mere? Redigeret af b_j3ns3n d. 13/01-2011 21:45 Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 19/01-2011 13:16
|
sjovt nok så vil de afskaffe efterlønnen, og de vil også have flere ældre bliver på arbejdsmarked længere, men hvem er det der altid bliver fyret når store firmaer laver spare runder..? er det de unge som har langtid foran sig eller er det de gamle som snart ikke kan få efterløn mere ?
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 19/01-2011 14:28
|
hehe ja så burde du netop vide hvad det drejer sig om.. 40 år på arbejdsmarked ? hvor langtid var du der før din krop ikke kunne mere? 40 år på arbejdermarker er ikke ensbetydende med at man er sligt op. Det kommer jo ad på hvad arbejder man har haft i de 40 år Jeg hvad ude for en arbejdsulykke der gjort at jeg ikke kun forsætte med at arbejder, hvis du tro det er nemt at går fra at være aktiv til at være personiste så tog det flere år for mig få jeg fik styrt på mit liv og det ud over min familie mit svinger humør.op ned ture. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 19/01-2011 14:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
hvis efterlønnen skal afskaffes fordi vi skal arbejde længere, hvorfor skal så mange af statens ansatte gå på pension som 60 årige er de mere nedslidte ,inden for forsvaret og politiet de skal gå når de er 60 år |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 19/01-2011 15:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
thaikurt1 skrev: hehe ja så burde du netop vide hvad det drejer sig om.. 40 år på arbejdsmarked ? hvor langtid var du der før din krop ikke kunne mere? 40 år på arbejdermarker er ikke ensbetydende med at man er sligt op. Det kommer jo ad på hvad arbejder man har haft i de 40 år Jeg hvad ude for en arbejdsulykke der gjort at jeg ikke kun forsætte med at arbejder, hvis du tro det er nemt at går fra at være aktiv til at være personiste så tog det flere år for mig få jeg fik styrt på mit liv og det ud over min familie mit svinger humør.op ned ture. ... og nu går det ud over alle andre ... specielt dem som ikke er enige med dig |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 19/01-2011 15:21
|
Surmule Hvad mener du med det Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Surmule |
Lagt på d. 19/01-2011 15:24
|
Det er jo alminedelig kendt at DF kun fremfører egne foreslag/politik, når det drejer sig om stramninger på indvandrer/udlændinge området. Så det er vel ok, de låner lidt fra andre, når det nu drejer sig om deres primærer vælgeskare, der står overfor at skulle spænde livremmen ind Hvis de var ligeså konfrontatoriske og bastante i deres politik, overfor folk på overførselsindkomst som overfor indvandrere, så havde de jo ikke flere vælgere tilbage Derfor tror jeg heller ikke, der kan skabes flertal for de store ændringer i efterlønnen. At indføre en 40 års regel, ændrer jo heller ikke så meget, andet end at mange akademikere bliver udelukket, men de ryger vel bare på førtids-pension i stedet ? |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 19/01-2011 15:27
|
thaikurt1 skrev: Surmule Hvad mener du med det Skrev du ikke om dine humørsvingninger, gik ud over din familie? Eller har du glemt det?? |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 19/01-2011 15:45
|
thaikurt1 skrev: 40 år på arbejdermarker er ikke ensbetydende med at man er sligt op. Det kommer jo ad på hvad arbejder man har haft i de 40 år så spørg jeg på en anden måde.. hvornår er man i fare efter din mening, hvilke jobs bliver man slidt op af, før man har været 40 år på arbejdsmarked..? håndværker.? politiet.? hæren.? politiker.? sælger.? rengøring.? direktør.? dyrepasser.? eller er det slet ikke i disse brancher, vi skal kigge efter nedslidte danskere vis man f.eks bliver slidt ned som håndværker (sikkert ikke muligt i din verden) så skal alle jo bare starte deres karriere som håndværkere (de første 20 år) og slutte som direktører i novo nordisk (de sidste 20 år) Redigeret af b_j3ns3n d. 19/01-2011 15:47 Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 19/01-2011 19:37
|
Surmule DF bliv stifte delt for at gøre op med den socialdemokrati og radikale udlændingepolitik. DF forslag vil man jo ikke afskaffe efterlønnen som V-K vil hvis de ikke kan få deres forslag vedtaget og VK i folketinget om at afskaffe efterlønnen vil DF så stemme for forslaget eller imod Det var den gang jeg fik fra at være aktiv til at være personiste det er 18 år siden. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 19/01-2011 19:50
|
Selvfølelig er der brancher hvor man bliver slidt op mere en andre brancher. Nogen af dem du næver her er i den gruppe der har mulighed for at bliver slid op ( rengøring, håndværker, fabriksarbejder skiftehold osv ) Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 22/01-2011 09:16
|
b_j3ns3n skrev: sjovt nok så vil de afskaffe efterlønnen, og de vil også have flere ældre bliver på arbejdsmarked længere, men hvem er det der altid bliver fyret når store firmaer laver spare runder..? er det de unge som har langtid foran sig eller er det de gamle som snart ikke kan få efterløn mere ? fandt lige det her. http://epn.dk/sam...314011.ece Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
sony |
Lagt på d. 22/01-2011 09:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Helt ærligt Kurt hvor mange kommer til at være 40 år på arbejdsmarkedet?
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Fido |
Lagt på d. 22/01-2011 10:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
sony skrev: Helt ærligt Kurt hvor mange kommer til at være 40 år på arbejdsmarkedet? Det er der da forhåbentligt mange der gør .... ellers er i sgu da for alvor på røven i Danmark. Gennemsnitsdanskeren når aldrig at opdage hvad der rammer ... I aner simpelthen ikke hvad i er oppe imod - så forsæt i bare "velfærds"-festen så længe det varer. Der kommer ikke så meget som en bøjet 25 øre herfra ... One man's ceiling is another man's floor |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 22/01-2011 11:14
|
Velfærds"-festen er slut nu skal regning betalet. Derfor har vi råd til at man som 60¨år kan trække sig for arbejdsmarkedet. Det kan godt være at man indbetalinger til sin efterløn med staten betale jo et større beløb end der er indbetalet. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
Spring til debat: |