Se indlæg
750.000 FOR EN 16-ÅRIG BRUD
|
|
Mintz |
Lagt på d. 11/12-2005 18:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
jeg sige heller ikke at du skal bedømme nogen for noget .. men jeg kan ikke se at det er i orden at lad sin datter gift med en 67 årlig mand .. ! så forstille dig at være sammen med en dame på 90.. det er vel de samme?!
Goddag
เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป หมื่นพันที่เธอผ่านชาย หัวใจเธอจึงเย็นชา |
|
|
ting_tong |
Lagt på d. 11/12-2005 18:15
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Mintz skrev: jeg sige heller ikke at du skal bedømme nogen for noget .. men jeg kan ikke se at det er i orden at lad sin datter gift med en 67 årlig mand .. ! så forstille dig at være sammen med en dame på 90.. det er vel de samme?! Jeg hadde elsket situasjonen! Jeg skulle dog snart blitt enearving til formuen til denne dame på 90.... |
|
|
rolan |
Lagt på d. 11/12-2005 18:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
deri kan jeg kun give dig ret |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 11/12-2005 18:41
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Hejsa, Jeg vil også mene at en aldersforskel på ca. 50 år ikke er helt normalt, men det er ikke desto mindre set før og kan i visse tilfælde fungere - måske i kortere tid end normalt da den ene partner er ca. 50 år ældre end den anden. Men som Ting Tong er inde på, så kender vi jo ikke rigtigt hverken moren, datteren eller manden - vi kender kun til artiklen. Og udfra dansk lovgivning, så kunne manden og datteren sådan set lovligt have hoppet i kanen med hinanden da hun fyldte 15 år - skal ikke forståes sådan at jeg syntes at det er mindre griseri bare fordi det er lovligt for jeg syntes stadigvæk det er unormalt med så stor en aldersforskel og så kunne de for min skyld også have været 30 år og 104 år gamle i stedet det ville stadigvæk virke forkert på mig. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
nicefarang |
Lagt på d. 11/12-2005 18:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 420 |
[img=http://img23.imagevenue.com/loc261/th_369b6_mis.jpg] Vil du hygge dig med hende her hvis du fik 700.000 ? Jeg siger nej tak Redigeret af nicefarang d. 11/12-2005 18:47 |
|
|
John |
Lagt på d. 11/12-2005 18:57
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hvis det er 700.000 kr. så hit med hendes tlf. nr. Hvis det er 700.000 bath så glem det. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
rolan |
Lagt på d. 11/12-2005 19:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
hvis man lige ser billedet af en gammel person kan man da godt tænke føj men hvis nu man kender personen er det vel ikke så svært jeg har da mødt ældre damer som jeg syntes var søde og sjamerende så er det vel noget andet |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 12/12-2005 02:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Locturian skrev: Mr. Tirak - At du sammenligner med med en ydertliggående muslimsk organisation, er for langt ude ! At du ikke kan se, at det er moralsk forkasteligt, på alle områder, at forgribe sig på små piger, fatter jeg slet ikke. Jeg har paa ingen maade udtalt om hvorvidt det er ok at forgribe sig paa smaa piger. Jeg udtaler at det er normalt at koebe sin brud, ung el. gammel, visse steder i verden, og det maa vi som gaester laere at forstaa og acceptere. Det der fik mig i kridthuset var din fremturen med selvtaegt og vold, du mener som det igen fremgaar at dine meninger og holdninger er bedre og mere rigtige end andres, og hvis der er nogle der ikke er med paa dit hold er det helt ok at tvinge dine holdninger igennem, gerne med vold, HVEM er det der er galt paa den. Locturian skrev: Hvis du ser en blive overfaldet, er du vel også en af dem der tænker "Det må nogle andre tage sig af" - Og hvem jeg er og hvad jeg laver kan du finde ud af ved at spoerge, jeg har normalt ikke brug for at forsvarre mig, men jeg kan fortaelle dig at jeg her paa oen er kendt paa hospitalet fordi det mange gange er mig der dukker op med Farangs der er kommet til skade paa vejen eller til fuldmaane festerne. Locturian skrev: Jeg forstår slet ikke, at du ikke kan se det forkerte i det, med mindre, du altså føler at det kunne være dig, jeg taler imod? For det håber jeg da så sandelig ikke... Klip klokkeværket af dem, end of storie... Hvis ikke vores retsystem kan håndtere dem, må vi ordne dem på en anden måde.... Jeg vil hellere gribe til selvtægt, end lade stå til - Det er helt sikkert. Hvad du haaber er jeg ligeglad med, men hvis det som det fremgaar af dine indlaeg er trusler om at du vil paatvinge dine meninger paa mig/ andre med vold SKAl til til at styrre dig. Godt ord igen, men daemp dine udtalelser |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 12/12-2005 02:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
Jeg tror de færreste går ind for pædofili - i hvert fald dem der er normale i hovedet. Selvtægt går jeg på ingen måde ind for - det er vel også essensen i et rets samfund - oplever man det kan man anmelde det. Hvad straffen skal være er det jo i bund og grund op til lovgiverne og domstolene at afgøre. Forældre der får kørt et barn ned af en sprit billist, så nok gerne personen aflivet - men straframmen er nu engang hæfte. For at være helt ærlig kan jeg faktisk ikke have ondt i røven af denne sag, men har den gamle stødder haft seksuelt samkvem mens pigen var under den krimille lavalder syntes jeg det er usmageligt og at det burde have været rets forfulgt. Moralsk syntes jeg det er forkert af moderen at gifte datteren væk, og det er nok stærkt tvilsomt om motivet har været ægte kærlighed. Men igen er der for mange faktorer jeg ikke kender f.eks. hvordan familiens situation har været, de kan meget vel have været tvunget ud en situation - og når man ved hvor meget godt en Thai pige vil gøre for sin familie, så er det vel ikke så underligt. Men at den gamle tosse har betalt så meget, ja, det kan vel kun være et udslag af beyndende demens! Men lidt for unge piger og alt for gamle mænd ser man jo tit i f.eks. Pattaya. Mange af de piger jeg har talt med i på barer årenes løb, siger ofte at de gerne vil have en ældre mand, da han så har "løbet hornene" af sig. |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 12/12-2005 06:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
rigtigt det var formuleret forkert.. Piger starter deres sexuelle karrierre i 10 aars alderen... Ikke dem alle men dog saa mange det har vaeret oppe og vende som et problem.... Le-si |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 12/12-2005 06:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Mads_T jeg er da forarget over det der forgaar naar det handel om born men hvad har du taenk dig jeg skulle gore ved det ?? Der er mange ting i det thailands samfund man kan blive forarget over uden at man har muligheder for at lave det om. Men ingen man begynder med thailand skulle man nok forst se paa det der forgaa i Danmark for her er rmulighed for at gore noget ved Redigeret af thaikurt1 d. 12/12-2005 06:51 |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 12/12-2005 08:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
Ve dem som rører en af mine 2 piger inden de er fyldt 18 år, de får eddermage en skud hagl lige der hvor det gør mest ondt. Det aktuelle her handler kun om menneskeligt fordærv, en begærlig mor som sælger sin datter til et unormalt forhold, hvor hendes tilkommende let kunne være hendes bedstefar, men fint nok, han kan vel dårligt få den op og stå så hun er vel relativt uberørt, når hun inden for en kortere årække bliver en ung enke- hvor hun så måske selv kan gifte sig ind i et mere normalt forhold. men føj for satan. Niels |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 12/12-2005 10:06
|
Jeg kan altsaa stadig ikke se det tilkommer andre at blande sig i saalaenge det ikke er ulovligt, vi kan alle have vores mening om hvad vi hver isaer finder akseptabel og vil goere. Men Niels du skriver nok saa skraa sikkert de vil faa et skud hagl.. I Danmark er det jo lovligt fra hun fylder 15.. Vil du saa saette dig over loven og risikere du stoeder din datter fra dig.. Eller at hun bare tager paa veninde besoeg og kommer gravid hjem fordi far forboed hende at goere det de fleste goer. Der findes masser af eksempler paa at rige maend har unge koner og hva saa, det kan altsaa ikke forarge mig. Problemet med vi andre fattig roeve er at vi ikke har den samme chance. Ikke fordi jeg vil have en ung kone, slet ikke her ude, for det ville vaere det samme som at faa en baby i huset.. Le-si |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 12/12-2005 10:54
|
Hej Leif Nej jeg vil ikke støde mine børn fra mig ved at blande mig hvis de involverer sig i et forhold med en kæreste inden de 18, det er nok mere min kone der vil bede mig om at lade haglgeværet Jeg skal dog gøre mit for at hvis de får kærester, at de ihvertilfælde passer på og tager de forholdsregler de kan for at undgå at få barn i en tidlig alder Min kone som jo er Thai, vil så blande sig alvorligt i den beslutning. Du skriver jo nok så fint at i nogle familier i Thailand er sex ikke ualmindeligt allerede i 10 års alderen, og ganske rigtigt har min kone også veninder som nu bor i Dk, hvor de har fået børn allerede før de fyldte 15. Alt afhænger vel af familiemønstret og meget økonomi i familien? Du har skrevet at jeg er ret uvidene om Thaiforhold, og det har du tildels ret i, det jeg kender er jo baseret på de forhold som gælder for min familie dernede. Min familie i Thailand, lever i Rayong området som bestemt ikke hører til den fattige del af Thailand og de er rimligt velbeslåede og har alle en acceptabel uddannelse. Ingen af dem har fået børn i en tidlig alder, ej heller giftet væk før de var over 20. Min kone vil gerne konventere den 20 års regel over til vores egne børn, jeg har også sagt til hende at det bliver nok ikke verdens letteste opgave, da traditionen jo er anderledes i Dk, og da vores piger begge er ganske charmerende så er det noget af opgave hun har påtaget sig. Så måske oplever jeg bare det Thailand som er min kones verden? Ps. det med børn er nu ikke så ringe især ikke når man selv har lavet dem Niels Redigeret af latour82 d. 12/12-2005 10:57 |
|
|
ting_tong |
Lagt på d. 12/12-2005 11:17
|
le-si skrev: rigtigt det var formuleret forkert.. Piger starter deres sexuelle karrierre i 10 aars alderen... Ikke dem alle men dog saa mange det har vaeret oppe og vende som et problem.... Le-si Ikke skjønner jeg hvor du henter din informasjon fra, men jeg skjønner vel såpass at alt ikke er som det skal være oppe i de små grå. utifra dokumentasjon og forskning starter piker sin seksuelle karriere i norden i ca 14 års alderen. Dette er dog ulovlig utifra alle lovgivninger i norden. Likedan er det også påvisst at den gjennomsnittlige thailandske piken starter sin seksuelle karriere ved fyllte 19 år, så hvor du får disse pedofile tvangstankene dine fra skjønner jeg ikke. Kanskje du hellre burde tilbringe noen år innenfor murene på bangkok hilton? |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 12/12-2005 11:49
|
Ja jeg forstår heller ikke helt det med at at begynde at intressere sig for sex allerede i 10 års alderen? Jeg kan huske at da jeg selv var 10 år, der viste jeg da godt at sex eksisterede, men det intresserde mig overhovedet ikke, jeg ville da heller buldre rundt på min cykel og lege med tog og andre bøllestreger. De piger som jeg kendte på det tidspunkt og var jævnaldrende med, der var det ligesom også mere dukker og andre ting som piger intresserer sig for. Jeg tror ikke en døjt på at en 10 årig pige føler sig sexuel attraktiv og dyrker tanker omkring det, det er noget som bliver tilført fra anden side, evt. fra forældre eller fra en eller anden gammel gris som drømmer om en lolita. Niels |
|
|
Lagt på d. 12/12-2005 11:59
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg Forstår ikke rigtig at dette emne har været så meget debatteret , det rager da ikke os hvad denne mand gør . og som nogle har ytret her så er det fuldt lovligt i thailand at gøre således . Skal ikke forstås at jeg accepterer dette , kun at det rager da ikke os hvad denne familie foretager sig. mvh Jeppe |
|
|
ting_tong |
Lagt på d. 12/12-2005 12:12
|
Jeppe skrev: Jeg Forstår ikke rigtig at dette emne har været så meget debatteret , det rager da ikke os hvad denne mand gør . og som nogle har ytret her så er det fuldt lovligt i thailand at gøre således . Skal ikke forstås at jeg accepterer dette , kun at det rager da ikke os hvad denne familie foretager sig. mvh Jeppe De som har ytret at dette er lovlig å gjøre i thailand har kanskje ikke satt seg inn i hva denne tråden omhandler? Det er her snakk om 3 personer som bor i Norge, og jeg skjønner ikke etter min beste viten hvorfor Thailandske regler eller skikker da skal bli dratt inn i denne diskusjonen for. |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 12/12-2005 12:34
|
Jeppe skrev: Jeg Forstår ikke rigtig at dette emne har været så meget debatteret , det rager da ikke os hvad denne mand gør . og som nogle har ytret her så er det fuldt lovligt i thailand at gøre således . Skal ikke forstås at jeg accepterer dette , kun at det rager da ikke os hvad denne familie foretager sig. mvh Jeppe Nej Jeppe, jeg kan ikke gøre noget ved hvad den familie og manden der laver, men derfor må jeg gerne have min mening om at det er noget griseri. Niels |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 12/12-2005 13:13
|
Hvor jeg har mine oplysninger fra... Det er saamaend TV her i thailand... Men de er sikkert utrovaerdige.. Bare de 2 aar jeg har boet her i Khoktum kender jeg til 3 aegteskaber hvor pigen kun var 14.. I alle 3 tilfaelde havde de unge kommet sammen laenge, men manden fik det flotte tilbud at stille med en pose penge lige inden hun blev lovlig.. Ergo bryllup. Det kan da godt vaere jeg burde sidde i faengsel fordi jeg foelger lidt med i hvad der sker her i det land jeg har valgt at leve i, men syntes du ikke selv du er lidt langt ude Ting_tong. Har man sex med en pige under den sexuelle lavalder, ja saa risikerer man en straf, det er ok, men er de over den sexuelle lavalder, kan jeg paa ingen maade faa ondt i roeven over det. Og saa er jeg ligeglad med om manden er 18 eller 70. Saalaenge begge parter vil det. Det er rigtig Niels vi har alle en mening, derfor kommer der jo ogsaa nogle diskutioner og nogen gange kan vi laere noget nyt.. Men saa kunne jeg da godt taenke mig at stille spoergsmaalet. hvad er den akseptable alders forskel. Og fra hvornaar er pigens alder akseptabel i det spil. Rigtig mange af os som er Thai gift har en meget yngre kone, min den sidste hun var 20 aar yngre.. Saa er jeg ogsaa en gris, eller hva. For mig at se er det en urealistisk diskution som handler mere om fordomme end noget andet. Le-si |
|
Spring til debat: |