Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Køb af traktor til udlejning.
|
|
Lumpini |
Lagt på d. 02/01-2011 23:29
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 27 |
Tak for al den gode feedback. Super! Måske man skulle sende en halv container værktøj derned istedet ;-) |
|
|
lung |
Lagt på d. 03/01-2011 08:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
Hej Lumpini Jeg vil gerne dele en historie med dig, selvom den ikke er positiv.. tilbage forst i 90erne havde jeg samme indstilling som sa mange andre, hjalp til selvhjalp matte bestemt vare vejen frem.. i min kones landsby bor hendes far og et par sostre med deres mand og hendes bror og hans kone pa det samme stykke jord, de har en del jord som de dyrker, og jeg havde bemarket at de lejede traktor (en sakaldt "Idan") en minilastbil med kubota motor, til at kore deres afgroder hjem. og som den forretnings meindede dansk mand som jeg er tankte jeg, sadan en ma de have, sa kan de ogsa tjene pa at kore afgroder hjem for andre.. det der sa skete var at den ene af sostrenes mand korte taxa med den ind til byen, der kan sta 15 mand pa ladet, og han kom sjaldent hjem for pengene var drukket op, regningen ovre pa benzin tanken blev storre og storre og to ar efter da jeg sa den igen, var den kort helt i smadder, intet var vedligeholdt jeg bestemte mig til at betale benzin regningen og fa koretojet op og sta igen og provede at belare dem om at de skulle lagge penge tilside til vedligehold... disse menesker , ihvertfald dem jeg kender pa landet, tanker ganske enkelt ikke pa dagen i morgen, og en lys dansker kan heller ikke lare dem det, det var naivt af mig at tro...jeg gjorde dem ganske enkelt en bjornetjeneste ved at kobe dette monstrum, og de havde faet mere ud af hvis jeg havde givet dem pengene lidt hver maned over ar. nu mistede de ogsa en mand i marken fordi han korte rundt pa denne traktor jeg er i thailand og mine billeder af dette projekt ligger i dk ellers ville jeg gerne havde supleret historien med billeder det var min erfaring af kob af traktor andre kan selvfolgelig have oplevet noget andet, iovrigt kostede den dengang 130.000 baht lung |
|
|
Lumpini |
Lagt på d. 03/01-2011 11:35
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 27 |
Hej Lung Tak for din historie! Nu hvor du bor i Thailand, har du så startet andre "projekter" dernede for din familie, som har været lidt mere succesrige end den kedelige historie med traktoren. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |