Se indlæg
Hvilke afgrøder/dyr har i succes med eller ikke succes med.
|
|
Lumpini |
Lagt på d. 02/01-2011 12:48
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 27 |
Ved godt der kan være stor forskel på om du har land i Chang Mai eller Rayong. Og at det selvfølgelig også afhænger af hvor arbejdsomme ens Thai familie er. Men kunne godt tænke mig, man kunne bruge den her tråd som en slags rå-skabelon, til at høre andres erfaringer med hvilke afgrøder eller dyr, de har haft succes med på deres land i Thailand eller det modsatte. Dem der svarer, må gerne skrive hvor i Thailand de har land og evt hvor mange Rai. Min kone har selv 30 Rai i Chantaburi med Longan, som virker helt fint for vores familie. |
|
|
Lagt på d. 02/01-2011 13:10
|
|
Begynder Antal indlæg: |
http://www.nielse...ntpage.php Det er en side primært om landbrug i Thailand. Er sikker på du kan finde mange gode råd der. |
|
|
Lumpini |
Lagt på d. 02/01-2011 13:26
|
Hej Ezal Er gjort bekendt med den Men tænker der måske er nogle brugere herinde, der ikke er aktive derinde. |
|
|
Lagt på d. 02/01-2011 18:15
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hej Lumpini Jeg har prøvet gummitræer, baampalmer og svinefarm. Gummitræer giver en nogenlunde fast afkast, når de endelig er store nok til at blive skåret hver nat. Svinefarm af en vis størrelse og som er betalt af dig, vil også give et pænt afkast til familien, om der bliver noget til dig som investor er en helt anden historie. Ellers er det at drive en form for landbrug/grøntsagsproduktion i Thailand ikke noget der er værd at investere i, kun en masse arbejde. Du skal ikke forvente et afkast overhovedet. Ris er også en meget dårlig forretning. |
|
|
Lumpini |
Lagt på d. 02/01-2011 18:53
|
Hej Girobank. Tak for info Hvad med eukalyptus træer, nogen der har erfaring med det? |
|
|
jacobpakchong |
Lagt på d. 03/01-2011 00:41
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 46 |
Godt nytår alle sammen. Vil gerne have hele adressen på det link til nielsen website,kan ikke finde det på nettet,den er jo god når man selv er landmand og linket bliver jo ikke stående her ret længe. På forhånd tak |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 03/01-2011 01:09
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
jacobpakchong skrev: Godt nytår alle sammen. Vil gerne have hele adressen på det link til nielsen website,kan ikke finde det på nettet,den er jo god når man selv er landmand og linket bliver jo ikke stående her ret længe. På forhånd tak http://www.nielse...ntpage.php Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 03/01-2011 02:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
Lumpini skrev: Hej Girobank. Tak for info Hvad med eukalyptus træer, nogen der har erfaring med det? Vi har prøvet med 20 rai eukalyptus træer .... og det var ikke nogen succes ... Da alle træer var beskåret , betalt arbejdere lastbiler osv. var der ca 4000 thb tilbage .... og det kunne jo ikke dække ret meget af investeringen som der var lavet 3 år i forvejen (træer, udplantning, og gødning) ... Det er blevet svært at komme af med de fældede eukalyptus , da der er mange der hoppede med på vognen, da det blev promoveret af Kongen, samtidig er prisen i bund af samme årsag Når man kigger rundt omkring hernede kan man se at det er meget "område" præget hvad der dyrkes meget skarpt afgrænset endda, om det skyldes at alle skal prøve det samme eller hvad ved jeg ikke .... Så hvad der kan gro i et område er ikke sikkert kan gro lige netop på den type jord som er i dit område, så man er nødt til enten at prøve sig frem og risikere at tabe lidt penge eller dyrke det som alle andre i området dyrker (det er den sikre .... måske ikke en kæmpe indtjening).. I Thailand er det nok også ved at gå i retning af at de små landbrug (ca. 10 rai) ikke kan tjene penge (nok) mere, og man ser i den forbindelse også at flere og flere mister/sælger deres jord. Om man skal satse på den sikre men knap så store indtjening til ens familie, eller lave en langsigtet investering, som måske ikke giver noget (ret meget) udbytte efter en del år, ja det er noget man kraftigt skal overveje. Hvis man ikke selv er hernede , synes jeg man bør satse på noget som familien ved noget om , og som de har en virkelig (?) interesse i at gå ind i .... Redigeret af claus31130 d. 03/01-2011 02:54 |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 03/01-2011 03:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
Prove med katofler jeg er selv uddanet landmand og har selv tink mig at proeve med katofler da jeg syns de faktis er dyre paa maket at koebe ind og fler og fler thai er begoent at spise dem Livet er forkort til store problemmer
|
|
Spring til debat: |